Glædeligt at FCM ligger hvor de gør.
MEN hvis FCM ikke havde haft så mange skader og karantæner, kunne de have haft 40 point nu.
Jeg ved ikke om det er træningskulturen eller en tilfældighed, men alle de skader der igen og igen rammer holdet, kan det være en tilfældighed ?, eller er det træningen den er galt med ?
en ting der også er værd at bemærke er hvor lang tid man har brugt på at få den rigtige diagnose på Andersson og Heddinson. Tim Janssen er en historie for sig selv.
Glen Ridderholm kan stå og græde lige så meget han vil over de gule og røde kort, fakta er at FCM får alt for mange kort, der gør at kontinuiteten på holdet udfordres. IZunna specielt har et problem, for han trækker alt for mange dumme kort.
Jeg håber man skriver med Femi, en Femi i form er´for mig en klart bedre spiller på den defensive midt end Izunna.
Tabet at Danny Olsen, jamen overtog han ikke Albæks plads ? og ja Danny er god ved dødbolde, men jeg synes ikke at han er på højde med Andersson på midtbanen, slet ikke.
Mon ikke der er en ny spiller, der vokser sig ind på den position ?
Så kan man se Zidan spøge i kulissen, men vil det ikke kræve en ny opstilling til 4-4-2 ? og ja han er blevet 31 år, hvad kan han nu ?, han var jo en spiller der levede af sin hurtighed, og ja nu kan han ikke spille sig på et hold i Mellemøsten ?
Her skal FCM have forbedret sig i foråret 2014
-
Jesper BW1100
Re: Her skal FCM have forbedret sig i foråret 2014
Ahhh det er nu lige at stramme den og påstå at vi har væltet os i skader. De sidste par kampe har vi været lidt ramt (og dog alligevel, lidt heldigt, taget en del point hjem). I starten stillede vi dog kontinuerligt med samme hold, hvilket gav vores flotte start. Så klage over pointantallet kan vi vidst ikke.
Og jeg ser heller ingen tegn på at vores trup er mere disponeret for skader end andre. Nogle folk er til gengæld mere disponeret for skader. Se f.eks. Salami der vel praktisk talt ikke har spillet i SønderjyskE siden han skiftede grundet skader. Samme problem havde han hos os.
Hedinsson havde været skadet et halvt år da han kom til os. Og det virkede til at være noget kompliceret noget der ikke var helt let at greje. Uheldigt; ja. Fejl fra vores sundhedssektor; mere tvivlsomt.
Petter kan jeg ikke se grunden til er nævnt. Han fik en skade i knæet, der krævede et lille indgreb. Det foretog man med det samme og han påbegyndte derefter heling og genoptræning. Den er lige efter bogen.
Janssen har bare en krop lavet af glas. Det skulle man nok have indset inden man købte ham i sin tid, da han allerede der havde været meget skadet. Det er virkelig ærgerligt; både for os, men mest for Tim selv.
Izunnas mange kort er afgjort et problem, da han er en essentiel spiller for os. Det er ikke så meget de kort han får i nærkampe og boldpres der irriterer mig. Det må man leve med når han har den plads han har. Det er hjerneblødningerne der skal udryddes. Håbløse røde kort og unødvendige gule kort i upressede situationer skal elimineres. De er ekstra dyre når han i forvejen får en del kort qua hans stil og position.
Mht. Femi tvivler jeg på han har det niveau han havde da han forlod os. Det jeg så i Brøndby var ikke imponerende. Men han kan jo overraske. I min optik er Izunna, trods de disciplinære problemer, den klart bedste defensive midt i ligaen. Hans arbejdsradius og hans pres- og erobringsspil er eminent. Og den seneste tid er hans afleveringer fremad banen også blevet virkelig gode. Så hvis Femi bare kan nærme sig det niveau Izunna har nu vil jeg være utrolig lykkelig. At han i form skulle være langt bedre end Izunna er jeg ikke enig i. Men gud det ville være lækkert hvis jeg tager fejl
.
Mht Danny er jeg enig. Det jeg vil savne mest er hans dødbolde. Selve positionen på banen skal vi nok kunne erstatte ham. Dog er dødboldene også en hovedpine i sig selv. Danny har lagt op til mange mål i efteråret på den konto. Der skal Priske have arbejdshandskerne på og finde en erstatning i truppen, så vi kan bibeholde vores trussel på dødbolde. Især hvis Julle også smutter!
Hele Zidan affæren anser jeg som ret urealistisk vores økonomi taget i betragtning. Zidan er garanteret stadig en rigtig dygtig spiller, men udenfor vores økonomiske råderum.
I øvrigt velkommen på Graven. Dejligt første debatskabende indlæg
Og jeg ser heller ingen tegn på at vores trup er mere disponeret for skader end andre. Nogle folk er til gengæld mere disponeret for skader. Se f.eks. Salami der vel praktisk talt ikke har spillet i SønderjyskE siden han skiftede grundet skader. Samme problem havde han hos os.
Hedinsson havde været skadet et halvt år da han kom til os. Og det virkede til at være noget kompliceret noget der ikke var helt let at greje. Uheldigt; ja. Fejl fra vores sundhedssektor; mere tvivlsomt.
Petter kan jeg ikke se grunden til er nævnt. Han fik en skade i knæet, der krævede et lille indgreb. Det foretog man med det samme og han påbegyndte derefter heling og genoptræning. Den er lige efter bogen.
Janssen har bare en krop lavet af glas. Det skulle man nok have indset inden man købte ham i sin tid, da han allerede der havde været meget skadet. Det er virkelig ærgerligt; både for os, men mest for Tim selv.
Izunnas mange kort er afgjort et problem, da han er en essentiel spiller for os. Det er ikke så meget de kort han får i nærkampe og boldpres der irriterer mig. Det må man leve med når han har den plads han har. Det er hjerneblødningerne der skal udryddes. Håbløse røde kort og unødvendige gule kort i upressede situationer skal elimineres. De er ekstra dyre når han i forvejen får en del kort qua hans stil og position.
Mht. Femi tvivler jeg på han har det niveau han havde da han forlod os. Det jeg så i Brøndby var ikke imponerende. Men han kan jo overraske. I min optik er Izunna, trods de disciplinære problemer, den klart bedste defensive midt i ligaen. Hans arbejdsradius og hans pres- og erobringsspil er eminent. Og den seneste tid er hans afleveringer fremad banen også blevet virkelig gode. Så hvis Femi bare kan nærme sig det niveau Izunna har nu vil jeg være utrolig lykkelig. At han i form skulle være langt bedre end Izunna er jeg ikke enig i. Men gud det ville være lækkert hvis jeg tager fejl
Mht Danny er jeg enig. Det jeg vil savne mest er hans dødbolde. Selve positionen på banen skal vi nok kunne erstatte ham. Dog er dødboldene også en hovedpine i sig selv. Danny har lagt op til mange mål i efteråret på den konto. Der skal Priske have arbejdshandskerne på og finde en erstatning i truppen, så vi kan bibeholde vores trussel på dødbolde. Især hvis Julle også smutter!
Hele Zidan affæren anser jeg som ret urealistisk vores økonomi taget i betragtning. Zidan er garanteret stadig en rigtig dygtig spiller, men udenfor vores økonomiske råderum.
Glen skal have en snak med Izunna og Sylvester her i pausen, de trækker alt for mange kort, de ødelægger det for holdet længere er den ikke.Jesper BW1100 skrev:Ahhh det er nu lige at stramme den og påstå at vi har væltet os i skader. De sidste par kampe har vi været lidt ramt (og dog alligevel, lidt heldigt, taget en del point hjem). I starten stillede vi dog kontinuerligt med samme hold, hvilket gav vores flotte start. Så klage over pointantallet kan vi vidst ikke.
Mht. Femi tvivler jeg på han har det niveau han havde da han forlod os. Det jeg så i Brøndby var ikke imponerende. Men han kan jo overraske. I min optik er Izunna, trods de disciplinære problemer, den klart bedste defensive midt i ligaen. Hans arbejdsradius og hans pres- og erobringsspil er eminent. Og den seneste tid er hans afleveringer fremad banen også blevet virkelig gode. Så hvis Femi bare kan nærme sig det niveau Izunna har nu vil jeg være utrolig lykkelig. At han i form skulle være langt bedre end Izunna er jeg ikke enig i. Men gud det ville være lækkert hvis jeg tager fejl.
-
Jesper BW1100
Nu er det svært at give Igboun skylden for at Jens Maae ikke har øjne i hovedet. Det røde kort er jo komplet til grin....
Det er lige netop derfor, lige netop, for dommerne har fået gik på FCM og slår til ved den mindste urenhed.Jesper BW1100 skrev:Nu er det svært at give Igboun skylden for at Jens Maae ikke har øjne i hovedet. Det røde kort er jo komplet til grin....
Sly skal lade være med at lade sig hidse op, for ja den mindste chance for rødt så slår dommerne til mod FCM fordi de topper listen over kort.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Det er helt klart, at når foråret starter op, så skal alle disse kort som vi får minimeres. Glen må presicere, at det duer ikke, at vi taber besindelsen. Her er ikke tænkt på dagens kamp mod Agf, men mere generelt set. Vi får alt for mange kort og det kan være afgørende for i sidste ende, at vi taber en medalje chance på gulvet. Der skal gøres noget konkret - spillerne skal forstå vor alvorligt det kan ende.
Re: Sv: Her skal FCM have forbedret sig i foråret 2014
Hans ben er låst, og han river den til sig for at komme væk. At han brokker sig over det er forståeligt.FCMVIC skrev:Det er lige netop derfor, lige netop, for dommerne har fået gik på FCM og slår til ved den mindste urenhed.Jesper BW1100 skrev:Nu er det svært at give Igboun skylden for at Jens Maae ikke har øjne i hovedet. Det røde kort er jo komplet til grin....
Sly skal lade være med at lade sig hidse op, for ja den mindste chance for rødt så slår dommerne til mod FCM fordi de topper listen over kort.
Skal der gives kort i en sådan situation, så er der for fremtiden ingen hold der vil slutte med 11 spillere.
Igboun opfører sig normalt altid godt og fair. Hans spil skal der ikke pilles ved.
Det der er rigtig irriterende her det er. At i Viborg er det Viborgspilleren der begår det grove i situationen da han stempler bevidst Anderson på låret idet de ligger stille efter deres kollision, og ja Anderson "slasker" til VFFeren i bag efter og så ender det med at det kun er Anderson der bliver straffet. Helt det samme i dag AGFeren sparker Sly lige umiddelbart efter taklingen, Sly er frustreret og laver lidt som jeg har meget svært ved at se skulle kunne give et kort. Har både været på de to stadions og set kampene på tv bagefter, og det er bare et faktum at dommerne er på nakken af vore spillere. Så også FCN mod OB i denne runde, og det er 100% sikkert at hvis det var Izzuna eller sly der havde lavet nogle af de svinestreger som jeg så i den kamp, så havde de set direkte rødt. Men situationerne udløste ikke et eneste kort.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Jeg er fuldstændig enig. Så også Fcn og Ob kampen og det er uforståeligt, at der er så stor forskel på hvordan de forskellige dommere ser / overser sådanne hændelser. Vi bliver utroligt hårdt ramt af samtlige dommere, derfor må vi lære, at temperamentet ikke løber af med os. Ja, det er svært og frustrerende. Som Glen sagde efter kampen, så skulle dommeren nok lige have taget en dyb indånding og have talt til 10 inden han gav kortet / kortene for der skete jo reelt ikke noget. Jo tomult, og noget som ligner et frustrations frispark, som måske skulle have givet begge spillere en henstilling / eller måske 2 gule kort.6097 skrev:Det der er rigtig irriterende her det er. At i Viborg er det Viborgspilleren der begår det grove i situationen da han stempler bevidst Anderson på låret idet de ligger stille efter deres kollision, og ja Anderson "slasker" til VFFeren i bag efter og så ender det med at det kun er Anderson der bliver straffet. Helt det samme i dag AGFeren sparker Sly lige umiddelbart efter taklingen, Sly er frustreret og laver lidt som jeg har meget svært ved at se skulle kunne give et kort. Har både været på de to stadions og set kampene på tv bagefter, og det er bare et faktum at dommerne er på nakken af vore spillere. Så også FCN mod OB i denne runde, og det er 100% sikkert at hvis det var Izzuna eller sly der havde lavet nogle af de svinestreger som jeg så i den kamp, så havde de set direkte rødt. Men situationerne udløste ikke et eneste kort.
Vi skal ikke forspilde den chance vi har, med hensyn til medaljerne. Derfor - RO på, når sæsonen starter op igen.