Realisme i Fcm ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mnm123

Realisme i Fcm ?

Indlæg af mnm123 »

Når man går rundt i klubben, læser her inde og snakker med folk så ser alle det som en form sag vi spiller os frem i rækken, nogle snakker om Uefa pladser hvis alt flasker sig.

Jeg tænker mere på hvordan vi skal hente de fornødne point i at overlevei år og næste sæson, er det forkert?

Vi har en trup som er stærk uden skader og karantæner, men vi har folk som er meget skadet og folk som tar mange advarsler og vores back up er ikke til superliga pt.

Vi har en elendig økonomi og skal sælge 3-4 top spiller til sommer og vi kan ikke gå ud og købe erstatninger, men skal bruge fra klubben og jeg ser desværre ikke ret mange som er klar til superligaen som stamspiller, måske Marco.

Jeg forstår heller ikke de folk som snakker om vi kan gå ud at købe nogel nye folk for vi ejer ikke en rød øre, vi har fået nogle penge men deskal bruges til at holde driften igang mens vi tilpasser os endne hårde og skærer dyberer.

Bare nogel tanker jeg har, men der er sikkert og forhåbentlig andre som tænker anderledes, men jeg håber vi klare den her i foråret og kan gå lysere tidere i møde, for et er sikkert ALLE klubber skal spare og spillerne må tilvænne sig en væsentlig mindre løn for at spille proffessionel bold i DK.
.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: Realisme i Fcm ?

Indlæg af DenStolteJyde »

Du er ikke den eneste der ikke er superoptimist..
Jeg mener også at vi er nødt til at fokusere på at det gælder om at overleve, uanset hvor dejligt det ellers kunne være at spille med om top 3.

Det er sikkert teoretisk muligt at spille os i top 3, men det kræver bare at alle de andre hold lader være med at spille fodbold.. hvilket vi nok ikke helt kan regne med, jeg tror på at vi overlever men det bliver formentlig ikke ligefrem en sæson vi kommer til at se tilbage på med jubel.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan sagtens følge jeres mening, og kan kun sige, at herinde skriver folk hvad de har lyst til, engang imellem veksler det imellem, tro og håb andre gange med optimisme eller pessimisme.
Er måske ikke den fødte optimist og alligevel, jeg er bestemt heller ikke pessimist, og så alligevel.
Jeg bare håber og tror på overlevelse, om det så ender med top 3 eller 5 eller 7 er egentlig lige meget, bare vi igen kan komme tilbage og vise vores til tider gode spil, og få nogle penge i kassen, samt producere salgsbare emner.
Hjertet banker for fcm.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Bortset fra Jakob Poulsen, har vi stadig det samme hold som vandt en medalje i sidste sæson. Jeg må sige min forventning er at vi gør det langt bedre i foråret, end det var tilfældet i efteråret, vi har holdet til det.

Men det vil være latterligt at begynde at drømme om UEFA plads. Jeg er heller ikke sikker på det er en ren fordel at skulle spille europæisk, jeg synes efterhånden render i en dårlig periode hver gang vi er blevet slået ud af turneringen, det tager åbenbart for meget mentalt på spillerne?

974

Indlæg af 974 »

Vi har ikke det umiddelbart letteste program for resten af sæsonen, så det kan godt blive problematisk, men nogle gange har vi jo set at vi godt kan mod de "sværere" hold ...
Gør vi det over forventning, så betyder det jo så også et fornuftigt avancement i tabellen :-)

Men skal vi ikke bare håbe at vi måske lige hiver os ind i top 6-8 stykker, og at vi ikke skal alvorligt ind i nedrykningskampen

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes også, at der i den grad er brug for realisme. Flere spillere har udtalt at de regner med at vi ryger op gennem tabellen i foråret, som om det ikke er noget problem. Det synes jeg er en meget farlig holdning. Vi starter mod sønderjyske - som vi tabte klart til på hjemmebane i efteråret - og har også Brøndby i en af de første runder. 2 nederlag i de kampe, og vi er med i bundkampen resten af sæsonen, med fare for at rykke ud.
I mine øjne bør spillernes blik være rettet mod en ting i foråret: nedrykningsstregen. Når vi har 10 points afstand til den, kan vi begynde at kigge opad i tabellen -ikke før. Det primære mål for foråret er at sikre overlevelse, og hvis vi i sidste ende så kan sikre en ekstra hjemmekamp med en top6 placering, så vil foråret være en kæmpe succes.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Ravnen skrev:Bortset fra Jakob Poulsen, har vi stadig det samme hold som vandt en medalje i sidste sæson. Jeg må sige min forventning er at vi gør det langt bedre i foråret, end det var tilfældet i efteråret, vi har holdet til det.

Men det vil være latterligt at begynde at drømme om UEFA plads. Jeg er heller ikke sikker på det er en ren fordel at skulle spille europæisk, jeg synes efterhånden render i en dårlig periode hver gang vi er blevet slået ud af turneringen, det tager åbenbart for meget mentalt på spillerne?
Ditto Ravnen, vi to er da heldigvis ukuelige optimister.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Som fan gider jeg ikke være realistisk. Hvis ikke man tager glæderne på forskud, er det sjældent der kommer noget at glæde sig over :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jacob skrev:Som fan gider jeg ikke være realistisk. Hvis ikke man tager glæderne på forskud, er det sjældent der kommer noget at glæde sig over :)
100% enig. Man skal virkelig ikke tage sorgerne på forskud. Realisme er lidt sørgeligt, hvis det har en negativ klang over sig. Positiv realisme er bedre, tro på egne evner, vilje men også forståelse for at det kræver hårdt arbejde og ikke kommer af sig selv. Men man opnår aldrig noget, stort som småt, hvis man ikke tror på det ;)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Det var vel kun Riddersholm som kunne få indsatsen i efteråret omskrevet til "godt gået". For alle andre, var det en massiv underpræstation, med en stor stribe flove indsatser undervejs.

Man bør kunne forvente at FCM kan levere på et højere niveau end det vi var vidne til og gør vi det, tror jeg også vi avancerer og det helt uden at være superoptimistisk, det virker endda rigtigt realistisk.

Spillerne virker dog skrøbelige mentalt og med et spilsystem som fungerede af h...... til, så kan det da godt gå hen at blive spændende omkring nedrykning, hvis vi fortsætter på samme svage måde.

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Jens-Erik »

COME ON!!!

Jeg tror/forventer kun vi avancerer 1 plads - fra nr. 8 til nr. 7... Der er altså 8 point op til AGF og 9/10 til det der Europa-halløj...

Vi har altså kun 13 kampe til at indhente disse point. Selvom AGF notorisk falder falder sammen hen over foråret og OB/AaB skulle gå hen og få lidt gummiben, tror jeg simpelthen ikke/tør jeg ikke tro på mere end ovenstående...

Forhåbentlig kommer vi godt fra start, så vi dels ligger lidt afstand til dem nedenfor og dels kan presse de oven over os lidt, men selv med et indhug på 3-5 point de første 4-6 kampe er der altså for langt efter min mening (måske lige med undtagelse af 6 pladsen). I Superligaen er der bare ikke ret mange, som indhenter +10 point på en halvsæson (7-9 kampe)...

Hvis drengene skulle spille sig i top 6 og få den der ekstra hjemmekamp i 13/14, vil det være mere end godkendt...

Ulv865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Besvar