Hold da op hvor er de ringe, man må ærgre sig over at de blev mestre og fik direkte adgang til CHL, for den mulighed har de mildest talt ikke forvaltet særlig pænt. Jeg savner helt FCKs gode organisation og disciplin, dem kunne man da i det mindste være lidt stolte af..
Godt nok var er det en hård gruppe FCN havnede i, men at falde så dybt og æreløst, en målscorer på 4-22 i seks kampe, (her i 75 minut). Det her er pinligt for dansk fodbold, og bliver sikkert dyrt når pladserne til næste års turneringer skal gøres op..
Hvad siger I?
Nordsjælland i Skydeteltet (CHL)
Re: Nordsjælland i Skydeteltet (CHL)
Ravnen skrev:Hold da op hvor er de ringe, man må ærgre sig over at de blev mestre og fik direkte adgang til CHL, for den mulighed har de mildest talt ikke forvaltet særlig pænt. Jeg savner helt FCKs gode organisation og disciplin, dem kunne man da i det mindste være lidt stolte af..
Godt nok var er det en hård gruppe FCN havnede i, men at falde så dybt og æreløst, en målscorer på 4-22 i seks kampe, (her i 75 minut). Det her er pinligt for dansk fodbold, og bliver sikkert dyrt når pladserne til næste års turneringer skal gøres op..
Hvad siger I?
Jeg synes det er flot af FCN at de har vundet DM bl.a. på baggrund af en specielt inkorporeret spillestil og indstilling til fodbold i almindelighed. Dertil synes jeg at det er flot de forsøger sig med selvsamme i europæisk regi, MEN jeg synes samtidig at de svigter såvel sig selv som resten af fodbolddanmark ved at være så tro mod konceptet, at det får de nuværende og fremtidige konsekvenser det tilsyneladende gør.
Hermed ikke sagt at der var bedre muligheder for point såfremt de havde spillet anderledes eller købt dyrere folk. Puljen var en ordentlig mundfuld og store nederlag slet ikke et utænkeligt scenarie på forhånd (personligt troede jeg ikke de ville få ét eneste point). Hermed heller ikke sagt at FCM gjorde det bedre mod en - synes nogen sikkert - lettere modstander (som dog nu vel har bevist deres værd i EL).
Men jeg synes man bør give alternative formationer, spillestile mv en chance når man er igang. Dels som grundlag for at skabe resultaterne der behøves både sportsligt og økonomisk, og dels som credit til de øvrige hold i DK, som har været med til, at skabe de resultater, der bl.a. gav FCN den direkte billet, og mulighederne for at bevare den placering i Europa der behøves for at superligaens bedste også fremover får bedre betingelser for at skabe gode europæiske reusltater. DERFOR - koncepter er gode - men de må sgu aldrig blive så integrerede, at fleksibiliteten og dynamikken og den taktiske overraskelse forsvinder.