Europa League 2012 - 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
PH1978

Europa League 2012 - 2013

Indlæg af PH1978 »

Brugeravatar
PH1978

Re: Europa League 2012 - 2013

Indlæg af PH1978 »

Det blev så Young Boys der blev modstanderen, og indledningsvis hjemme.

Det lader til, at det også var det som de fleste på FB ønskede sig. Personligt har jeg dog ingen kendskab til Young Boys, så hvad siger folks mavefornemmelser herinde?

Et sug af glæde, eller et sug af skræk?

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Glæde.
Vi ville ikke haft nogen realistiske chancer mod Metalist og Marseille, mens Hannover og Trabzonspor havde været meget svære modstander. Uden tvivl det "nemmeste" hold vi kunne trække!
Høvdingen af Herning

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

PH1978 skrev:Det blev så Young Boys der blev modstanderen, og indledningsvis hjemme.

Det lader til, at det også var det som de fleste på FB ønskede sig. Personligt har jeg dog ingen kendskab til Young Boys, så hvad siger folks mavefornemmelser herinde?

Et sug af glæde, eller et sug af skræk?
Helt klart glæde.

Jeg havde listet det sådan her inden trækningen:

• Marseille: 2-5 % chance
Klassespillere over det meste af linjen, som feks. Gignac, Remy. Cheyrou, Mandanda og Diarra. Den bliver ikke sjov, hvis vi trækker dem
• Metalist Kharkiv: 10-15 % chance
Et af de lortehold der ikke trækker en skid tilskuere men er røvsyge at møde. Var i kvartfinalen i sidste års udgave af Europa League. Tabte godt nok 4-1 til FCK i en træningskamp før denne sæson. Men skulle undre mig hvis de ikke var i et højere gear nu. Faktisk dem jeg allernødigst vil trække
• Trabzonspor: 15-20 % chance
Blev nummer 3 i en ganske stærk tyrkisk liga sidste år. Har en del gode spillere. Bl.a. Paulo Henrique og Halil Altintop som nogle af de mest prominente. Synes egentlig vi har en chance her hvis vi spiller op til vores bedste. Dog er jeg bange for at heksekedlen på deres hjemmebane vil være afgørende.’
• Hannover: 15-20 % chance
Ganske interessant hold at møde. Vi kender en del til den tyske spillestil, og rejsen derned er ikke lang. Rammer vi dagen har vi en chance. Det er dog ikke et hold uden evner; tværtimod. Sidste år slog de bl.a. FCK ud i gruppespillet (spillede uafgjort hjemme og vandt i Parken). Derefter gjorde de det sikkert af med belgiske Brügge og Standard Liege inden de i kvartfinalen røg ud til de senere vinder fra Athletico Madrid. Spiller vi op til vores absolut bedste i samtlige 180 minutter + det løse har vi en chance. Men vi vil blive straffet ved enhver uopmærksomhed.
• Young Boys Bern: 35-40 %
Det schweiziske hold er på ingen måde skræmmende. Blev 3’er i ligaen sidste år. Truppen er udmærket uden at være prangende, med Michael Silberbauer og Alexander Farnerud, som de, for danskere, mest kendte spillere. Dog vil jeg stadig liste dem som favoritter grundet deres større europæiske erfaring. Men rammer vi vores topniveau er det stort set 50/50. Det er ubestridt dem jeg helst vil møde!

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Klart et sug af glæde. Det er en overkommelig modstander. Vi er selvfølgelig ikke favoritter, men det kan lade sig gøre. Et godt hjemmebane resultat - så er vi videre.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Dette er vel ret beset den største chance for et EL gruppespil vi nogensinde har fået??

Vi skal simpelthen med i år, da det vil give hele klubben et løft og ikke mindst mellem 20-30 millioner kroner i en tom klubkasse..

Toger

Indlæg af Toger »

har vi ikke efterhånden opsparet det Europa-held (læg evt. pokal-finale oven i) der skal til for at vi endelig klarer den i år? Jeg tror i hvert fald på en 50/50 chance

Brugeravatar
cameo1977

Indlæg af cameo1977 »

nogle der ved noget om hvornår der bliver billetsalg fra? og bliver der arrangeret udebanetur ?

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Young Boys var også min favorit blandt de mulige fem modstandere (så vidt jeg husker mødte OB dem i sidste sæson?!?), men men men, der skal virkelig leveres på hjemmebane da de klart vil have fordelen af deres kunstgræs når de tager imod ulvene. YB er på ingen måde noget dårligt hold og udover,at deres europæiske erfaring overmatcher vores ditto så har prominente hold over de seneste sæsoner lidt nederlag til schweizerne som altså sagtens kan levere varen. Jeg vil mene at den med lidt held hedder 60/40 i deres favør, men at de er til at tale med over to kampe, såfremt de får sig en overraskelse i Herning.

pouljeee

Indlæg af pouljeee »

Er lidt bekymret for deres kunstgræs, da selv de tunge hold i Europa har problemer deroppe.

Men tror at ulempen for FCM er mindre, end hvis det var Horsens der trak dem. Vi har generelt teknisk gode spillere, og tror egentlig at kunstgræs vil passe vores nigerianere fint nok

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

pouljeee skrev:Er lidt bekymret for deres kunstgræs, da selv de tunge hold i Europa har problemer deroppe.

Men tror at ulempen for FCM er mindre, end hvis det var Horsens der trak dem. Vi har generelt teknisk gode spillere, og tror egentlig at kunstgræs vil passe vores nigerianere fint nok
Nu skal du lige tænke på FCM har kunstgræs i stadome, og på ikast stadion så de træner altså engang i mellem på kunst græs, så ulempen er ikke særlig stor hvis der overhoved er nogen..

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Please !!! til alle jer der læser dette.
Kom og støt om om Fcm's drenge i kampen mod Young boys. Tænk hvis vi går videre! Økonomien i Fcm vil få det betydeligt bedre og hvem ved, måske kan man så igen på lidt længere sigt begynde og spekuleres i, om man evt. har brug for endnu 1 eller 2 nyindkøb for at forstærke holdet, så vi er knap så sårbare i tilfælde af skader, som vi er lige pt. Blot en tanke.
Forza Fcm.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

TrueWolfMidt skrev:Please !!! til alle jer der læser dette.
Kom og støt om om Fcm's drenge i kampen mod Young boys. Tænk hvis vi går videre! Økonomien i Fcm vil få det betydeligt bedre og hvem ved, måske kan man så igen på lidt længere sigt begynde og spekuleres i, om man evt. har brug for endnu 1 eller 2 nyindkøb for at forstærke holdet, så vi er knap så sårbare i tilfælde af skader, som vi er lige pt. Blot en tanke.
Forza Fcm.
Hvis vi går videre skal man se om kan finde en kant spiller som kan dække ind for Sly og Hasan der er vi tynde når vi mangler en eller begge.
Pengene skal syntes jeg bruges på at finde de bedste talenter i DK og norden og få dem ind i 16-17 års alderen på akadamiet da vi det seneste år i u17 og u19 ligaen er blevet overhalet af flere klubber som også har bedre inviduelle spiller på deres hold ind vi har på u 17 og 19 liga holdene. Det er min mening men det sker sikkert ikke sådan, plus jeg har svært ved at se vi kan vinde over Youbg Boys over 2 kampe.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis der er en kamp der er vigtig at møde op til, må det helt bestemt være kampen mod Young Boys, især når man tænker på hvor mange penge der er på spil. Derudover er det vigtigt for spillerne med god opbakning. Klubben kunne godt bruge pengene for at få rettet op på økonomien, og igen komme på rette spor.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Nogen der har en fornuftig forventning om hvem der er tilrådighed i morgen, og hvem der er ude?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar