4 mandags kampe i træk!
4 mandags kampe i træk!
Ja, jeg kan godt leve med at vi har en mandagskamp i ny og næ, men nu har vi hele 4 stk i træk!! Er jeg ene om at være træt af dette?
Hvordan dælen kan det mon være, at det lige er os som skal have alle mandagskampe.
Hvordan dælen kan det mon være, at det lige er os som skal have alle mandagskampe.
-
mancity-dk
Re: 4 mandags kampe i træk!
sidste år var det agf... det kører nok på tur mellem 10 ud af 12 klubber...
-
Jesper BW1100
Det er fordi TV2 Sport er "3. vælger" til deres mandagskamp efter Canal 9 (2.vælger) og 3+ (1.vælger). De 2 kanaler vælger selvsagt FCK og BIF, som der flest tilskuere til. Så er det bare ærgerligt at TV2 sport lige har forelsket sig i os, nu hvor AGF er rykket ned 
ja det er pisse træls, for vi mister tilskuer, ved godt vi får et beløb for at spille mandags kampen, men der er så mange unge mennesker som selv spiller eller træner den aften at jeg synes det var bedre og sjovere hvis vi var 8500 tilskuere til en kamp mod AAB, istedet for 6500 som vi måske er i aften.
Er alle 4 kampe TV sport?Jesper BW1100 skrev:Det er fordi TV2 Sport er "3. vælger" til deres mandagskamp efter Canal 9 (2.vælger) og 3+ (1.vælger). De 2 kanaler vælger selvsagt FCK og BIF, som der flest tilskuere til. Så er det bare ærgerligt at TV2 sport lige har forelsket sig i os, nu hvor AGF er rykket ned
-
Jesper BW1100
Ja det er kun TV2-sport der viser mandagskampepr0j3ct skrev:Er alle 4 kampe TV sport?Jesper BW1100 skrev:Det er fordi TV2 Sport er "3. vælger" til deres mandagskamp efter Canal 9 (2.vælger) og 3+ (1.vælger). De 2 kanaler vælger selvsagt FCK og BIF, som der flest tilskuere til. Så er det bare ærgerligt at TV2 sport lige har forelsket sig i os, nu hvor AGF er rykket ned
mandags kampe
Åbner lige den her igen 
Da jeg efterhånden syntes det er ved at være ret grotesk og rent ud sagt en stor skæv vridning af valgte/givne kampe i superligaen.
Herunder kan man se en oversigt over fordelingen af kampe på henholdsvis lørdage, søndage og mandage for de 12 Superligaklubber i efteråret:
OB med 9 mandagskampe og os selv FCM med 7 hvor imod eks. FCK, Brøndby, Esbjerg og silkeborg ikke har en eneste.
LØRDAG SØNDAG MANDAG
1. FC København 8 11 0
2. FC Midtjylland 7 5 7
3. Brøndby 0 19 0
4. OB 5 5 9
5. SønderjyskE 4 14 1
6. Randers 3 12 4
7. Lyngby 4 11 4
8. FC Nordsjælland 2 14 3
9. AC Horsens 0 17 2
10. Esbjerg 10 9 0
11. Aab 10 5 4
12. Silkeborg 5 14 0
Kampe i alt 29 68 17
Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... z0yfFT6Wps
Jeg ved godt at TV stationerne vælger i rækkefølge og at de kampe/hold med flest seere står først på valg, der i specielt FCK og Brøndby og forstår også godt TV stationerne, da det jo handler om penge. Men jeg syntes at det her er ved at køre helt ved siden af og der burde laves en form for ændring/regler så alle hold vil få en mere ligelig fordeling af div. dage. Selvfølgeligt vil der altid være forskelle, men som det er nu og her, er forskellene simpelthen alt for store, fra enkelte hold uden mandags kampe, til få hold med snart alle mandagskampene på programmet. ved godt at klubberne selv har været med til at lave disse aftaler og det kan diskuteres hvor stor/lille, tab/fortjeneste, der er i forskel på de forskellige dage, for de forskellige klubber. Der er mange meninger omkring mandags kampene. nogle mener at der ligefrem er kommet flere tilskuere, andre, mener at der er kommet færre, men flere TV stationer Bla. TV2 sport (som har mange af dem nu) og kanal9 (som tidligere har haft) har meldt ud om flere TV seerer og det kunne da tyde på færre på stadion. Samt, at der af flere af klubberne, deles flere fribiletter ud til mandagskampe. Så hvor meget værd er en evt. stigende tilskuer tilgang egentlig alligevel.
Personligt kan jeg ikke selv komme på stadion på en mandag, og da slet ikke på udebane, på grund af mit arbejde og arbejdstider og kender flere der ikke kan. Og her kender jeg da også til børn og unge der ikke har muligheden for at følge deres idoler, hold, klubber på stadions, eks. på grund af sene aftener, med tidlig skole osv. dagen efter.
Uanset Økonomisk kompensation, uanset flere/færre tilskuere om mandagen, lige meget om der gives flere fribilletter ud. Om statistikkerne, viser det ene eller det andet. Om der er mere eller mindre ballade om mandagen. Om nogle hold har europæiske kampe og kan bruge den ekstra hviledag. Uanset meninger omkring dette tiltag. Kan det da ikke passe at der skal være så stor en skæv vridning/forskel, på de enkelte hold/klubber over en sæson.
personligt så jeg meget hellere alle ugens kampe spilles lørdag og søndag. Men når nu mandagskampene er her og ser ud til at være her for at blive, skal de da klart fordeles bare en anelse mere jævnt mellem klubberne, så 1,2 eller 3 hold ikke mere eller mindre sidder på alle mandagskampene.
Da jeg efterhånden syntes det er ved at være ret grotesk og rent ud sagt en stor skæv vridning af valgte/givne kampe i superligaen.
Herunder kan man se en oversigt over fordelingen af kampe på henholdsvis lørdage, søndage og mandage for de 12 Superligaklubber i efteråret:
OB med 9 mandagskampe og os selv FCM med 7 hvor imod eks. FCK, Brøndby, Esbjerg og silkeborg ikke har en eneste.
LØRDAG SØNDAG MANDAG
1. FC København 8 11 0
2. FC Midtjylland 7 5 7
3. Brøndby 0 19 0
4. OB 5 5 9
5. SønderjyskE 4 14 1
6. Randers 3 12 4
7. Lyngby 4 11 4
8. FC Nordsjælland 2 14 3
9. AC Horsens 0 17 2
10. Esbjerg 10 9 0
11. Aab 10 5 4
12. Silkeborg 5 14 0
Kampe i alt 29 68 17
Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... z0yfFT6Wps
Jeg ved godt at TV stationerne vælger i rækkefølge og at de kampe/hold med flest seere står først på valg, der i specielt FCK og Brøndby og forstår også godt TV stationerne, da det jo handler om penge. Men jeg syntes at det her er ved at køre helt ved siden af og der burde laves en form for ændring/regler så alle hold vil få en mere ligelig fordeling af div. dage. Selvfølgeligt vil der altid være forskelle, men som det er nu og her, er forskellene simpelthen alt for store, fra enkelte hold uden mandags kampe, til få hold med snart alle mandagskampene på programmet. ved godt at klubberne selv har været med til at lave disse aftaler og det kan diskuteres hvor stor/lille, tab/fortjeneste, der er i forskel på de forskellige dage, for de forskellige klubber. Der er mange meninger omkring mandags kampene. nogle mener at der ligefrem er kommet flere tilskuere, andre, mener at der er kommet færre, men flere TV stationer Bla. TV2 sport (som har mange af dem nu) og kanal9 (som tidligere har haft) har meldt ud om flere TV seerer og det kunne da tyde på færre på stadion. Samt, at der af flere af klubberne, deles flere fribiletter ud til mandagskampe. Så hvor meget værd er en evt. stigende tilskuer tilgang egentlig alligevel.
Personligt kan jeg ikke selv komme på stadion på en mandag, og da slet ikke på udebane, på grund af mit arbejde og arbejdstider og kender flere der ikke kan. Og her kender jeg da også til børn og unge der ikke har muligheden for at følge deres idoler, hold, klubber på stadions, eks. på grund af sene aftener, med tidlig skole osv. dagen efter.
Uanset Økonomisk kompensation, uanset flere/færre tilskuere om mandagen, lige meget om der gives flere fribilletter ud. Om statistikkerne, viser det ene eller det andet. Om der er mere eller mindre ballade om mandagen. Om nogle hold har europæiske kampe og kan bruge den ekstra hviledag. Uanset meninger omkring dette tiltag. Kan det da ikke passe at der skal være så stor en skæv vridning/forskel, på de enkelte hold/klubber over en sæson.
personligt så jeg meget hellere alle ugens kampe spilles lørdag og søndag. Men når nu mandagskampene er her og ser ud til at være her for at blive, skal de da klart fordeles bare en anelse mere jævnt mellem klubberne, så 1,2 eller 3 hold ikke mere eller mindre sidder på alle mandagskampene.
Synes at udekampen mod Lyngby mandag den 6 december, er den værste mandags kamp vi har.
Tvivler på der kommer bus af sted, da mange ikke kan nå det pga. skole/arbejde.
-
pedersen7500
- Site Admin
- Geografisk sted: Holstebro
Jeg skal nok lige have klaret den med arbejdet inden, men jeg tror da at jeg er at finde i Lyngby der. Jeg kan muligvis gå lige før middag og så burde det være muligt at komme til øen i ordentlig tid.5157 skrev:Synes at udekampen mod Lyngby mandag den 6 december, er den værste mandags kamp vi har.
!
- Gizmo aka Jeff
- Geografisk sted: DK-7100 Vejle
5157 skrev:Synes at udekampen mod Lyngby mandag den 6 december, er den værste mandags kamp vi har.
Nu har vi en busgaranti i BW . Så der burde komme en bus afsted . Folk skal bare melde sig til turen. Og hvor der er vilje er der liv.
Iøvrigt har Lyngby Stadion de BEDSTE grill-frankfurter man kan finde i dk . Det er mere end nok til at tage turen . Ha ha ..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797