Jeg syntes at det kunne være spændende at høre hvilke spillere i tror Morten Olsen kunne finde på at trække op af hatten til VM truppen af vores spillere.Der er mange af vores spillere som virkelig har trådt i karakter her i foråret og det er vel foråret præstationer udtagelsen skal tages på baggrund af!
Der er selvfølgelig Leon, som jeg syntes klart må stå foran de andre konkurrenter på venstre backen!
Thygesen har fået sit fantastiske drive igen og er simpelthen været en væsentlig faktor for vores fremgang her i foråret
Jonas Borring syntes jeg har været helt fantastisk de sidste par kampe og virker virkelig til at have ramt formen nu. Jeg syntes bestemt, at der må være plads til ham i VM-truppen, men der er selvfølgelig meget hård konkurrence på kanterne, men jeg mener, at Morten skal foretrække folk som ER i form og som spiller! Borring har før vist, at han har niveauet til at været med!
Martin Albrechtsen er ikke oplagt, fordi han har været skadet de sidste par uger, men når han er på banen er han en garant for sikker forsvarsspil og skaber god ro i holdet!
VM-TRUPPEN
Re: VM-TRUPPEN
Jeg tror det vil være meget naivt at tro han vælger løsninger som ikke er godt og grundigt gennemprøvet.
Leon er med tror jeg, men der skal vist skader til, for at Thyge og Borring kommer med.
Leon er med tror jeg, men der skal vist skader til, for at Thyge og Borring kommer med.
Her skulle der stå noget klogt...
-
Jesper BW1100
Morten Olsen udtager, med forbehold for skader, følgende 23 spillere til VM:
Målmænd:
Thomas Sørensen
Stephan Andersen
Kim Christensen
Forsvar:
Lars Jacobsen
Simon Kjær
Daniel Agger
Per Krøldrup
Leon Jessen
Anders Møller Christensen
Michael Silberbauer
Midtbane:
Dennis Rommedahl
Thomas Kahlenberg
Martin Jørgesen
Daniel Jensen
Christian Poulsen
Jakob Poulsen
Jesper Grønkjær
Michael Krohn-Dehli
Leon Andreasen
William Kvist
Angriber:
Jon Dahl Tomasson
Nicklas Bendtner
Søren Larsen
At der så er lettere håbløse valg imellem dem, såsom Martin Jørgensen, William Kvist, Michael Silberbauer, Anders Møller Christensen og Søren Larsen ændrer ikke på at jeg er overbevist om at MO vælger ovenstående trup. Dog burde MO i mine øjne udtage Mads Junker, Christian Eriksen, Thomas Enevoldsen, Kristian Bak Nielsen og Simon Poulsen i stedet for de 5 netop nævnte.
Målmænd:
Thomas Sørensen
Stephan Andersen
Kim Christensen
Forsvar:
Lars Jacobsen
Simon Kjær
Daniel Agger
Per Krøldrup
Leon Jessen
Anders Møller Christensen
Michael Silberbauer
Midtbane:
Dennis Rommedahl
Thomas Kahlenberg
Martin Jørgesen
Daniel Jensen
Christian Poulsen
Jakob Poulsen
Jesper Grønkjær
Michael Krohn-Dehli
Leon Andreasen
William Kvist
Angriber:
Jon Dahl Tomasson
Nicklas Bendtner
Søren Larsen
At der så er lettere håbløse valg imellem dem, såsom Martin Jørgensen, William Kvist, Michael Silberbauer, Anders Møller Christensen og Søren Larsen ændrer ikke på at jeg er overbevist om at MO vælger ovenstående trup. Dog burde MO i mine øjne udtage Mads Junker, Christian Eriksen, Thomas Enevoldsen, Kristian Bak Nielsen og Simon Poulsen i stedet for de 5 netop nævnte.
Enig med Leon. Lumb er bænket og Michael Jakobsen spiller ikke prangende. Leon ligner lige nu førstevalg på venstre back.2294 skrev:Leon er med tror jeg, men der skal vist skader til, for at Thyge og Borring kommer med.
Både Thyge og Borring er longshots, men har begge den fordel, at de tidligere har været inde omkring landsholdet, og dermed kender systemet, setuppet mv. Det kan sagtens være en fordel for dem.
For at vurdere chancerne, skal man se lidt på, hvem der ellers spiller på pladserne. Thyge tror jeg ikke kommer med, men det kommer nok an på, hvorvidt Jakob Poulsen kommer i gang. Daniel Jensen har heller ikke spillet meget, men ham tror jeg er sikker. Thyge skal "satse" på en skade hos en af dem, for at komme med.
Borring synes jeg faktisk, det ser lidt bedre ud for. Det er IMO Johan Absalonsen, som han skal vippe ud af truppen, og Absalonsen har - ligesom OB - ikke haft noget godt forår, kulminerende med en dum udvisning i sidste runde mod AaB. Samtidig har Borring vist stigende formkurve henover foråret. Hvis den udvikling fortsætter, så tror jeg Borring mulighed for at komme med - og det hjælper nok også, at han og Leon har et rigtig godt samspil, som jo så kan videreføres på landsholdet.
Albrechtsen tror jeg ikke på. Mest fordi han ikke har været inde omkring landsholdet længe. Der er dog IMO en mulighed for at der er en overraske i truppen som 3. valg i centerforsvaret. Det har i en lang periode været Anders Møller Christensen, der har været Olsen foretrukne reserve på pladsen, men jeg synes han er floppet hver gang han har spillet, ligesom han ikke har imponeret i foråret (og ikke en gang spiller centerforsvarer i OB i øjeblikket). Efterårets overraskelse på pladsen Jim Larsen, har i den grad floppet på det seneste, så jeg tror han er dømt ude. Så der er en potentiel ledig plads i truppen som centerforsvarer, men jeg er bange for, at Olsen vælger det sikre i form af Anders Møller - i stedet for fx Albrechtsen.
-
MathiasVJacobsen
Enig med de fem skal byttes. Anders Møller Christensen har ikke haft det bedste forår og Kristian Bak spiller på et højere niveau. MO har bare ikke rigtig givet Kristian Bak chancen, heller ikke i træningskampe, så jeg tvivler desværre.
Desuden er jeg også i tvivl om Krohn-Dehli, da han har været ganske usynlig i foråret...?
Desuden er jeg også i tvivl om Krohn-Dehli, da han har været ganske usynlig i foråret...?
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund
- Mini Bager
Jeg mener sagtens det kan forsvares, at MO udtager Borring, i stedet for Martin Jørgensen eller Grønkjær. Martin Jørgensen er konstant skadet og for gammel. Grønkjær er efter min mening MEGA opreklameret, bare fordi han spiller i FCK. Borring er i god form, målfarlig, hurtig og prøvet på landsholdet før. Så hvorfor ikke.
Jeg tror ikke Martin Jørgensen ryger ud af truppen, han har meget erfaring trods alt og Olsen plejer at være loyal overfor "stamspillerne". Reelt set er Jørgensen ikke længere god nok til landsholdet, men der er mange faktorer der spiller ind, jeg tror han har en stor rolle udenfor banen, som stemningsskaber og støttepunkt for de yngre spillere.
Grønkjær bør ikke betvivles, når det kører for ham er han klasser over alle alternativer.
Fra FCM er det umiddelbart kun Leon Jessen som virker VM klar. Jeg tror dog Jonas Borring har en rigtig god chance, han har været i truppen og scorede jo mod Grækenland, og han spillede en formidabel kamp mod FCK, forsætter han det spil er vejen ikke voldsom lang.
Jeg tror desuden at Christian Eriksen kommer med, og får lidt samme rolle som Martin Jørgensen havde i 1998, hvilket jo gav et gennembrud for Martin Jørgensen. Eriksen er for stort et talent at undlade i truppen.
Jeg tror også Mads Junker er ved at skabe sig selv en mulighed for at komme til VM. 20 mål i æresdivisionen er noget der vejer tungt. Danmark vader ikke ligefrem i angribere med mål i støvlerne.
Det bliver rigtig spændende, og Olsen har forrygende mange muligheder.
Grønkjær bør ikke betvivles, når det kører for ham er han klasser over alle alternativer.
Fra FCM er det umiddelbart kun Leon Jessen som virker VM klar. Jeg tror dog Jonas Borring har en rigtig god chance, han har været i truppen og scorede jo mod Grækenland, og han spillede en formidabel kamp mod FCK, forsætter han det spil er vejen ikke voldsom lang.
Jeg tror desuden at Christian Eriksen kommer med, og får lidt samme rolle som Martin Jørgensen havde i 1998, hvilket jo gav et gennembrud for Martin Jørgensen. Eriksen er for stort et talent at undlade i truppen.
Jeg tror også Mads Junker er ved at skabe sig selv en mulighed for at komme til VM. 20 mål i æresdivisionen er noget der vejer tungt. Danmark vader ikke ligefrem i angribere med mål i støvlerne.
Det bliver rigtig spændende, og Olsen har forrygende mange muligheder.
Jeg er sådan set meget enig i de 23 navne du nævner, det virker som et meget realistisk bud.. Men jeg tror du kan skære anders møller, michael silberbauer og Michael Krohn fra, jeg tror ikke de kommer med, jeg tror i stedet at man vælger og tage Kristian Bak med som gardering i midterforsvaret, når anders møller endda har været bænket i ob er formen ikke som den skal være og så kommer han ikke med, jeg tror silberbauer bliver erstattet af Simon Poulsen, morten olsen var nede og se AZ mod Twente for at kigge på ham og jeg tror det er mere realistisk at han kommer med som back-up på backen, jeg tror ikke Michael krohn kommer med, jeg ved ikke hvem der kommer med i stedet, men vores egen borring kunne være et frækt bud, dog virker det mere realistisk at det er Christian Eriksen som tager den plads..
Dertil er der et par bobler i Kenneth Perez og Mads Junker som p.t. har stor succes i Holland..
Dertil er der et par bobler i Kenneth Perez og Mads Junker som p.t. har stor succes i Holland..
Tror stadig Mtiliga har en god chance for at nappe venstre-back pladsen. Leon er med Lumb's bænkplads og Michael Jakobsen's svingende oræstationer den midtjyde der har bedst chancer for en plads i VM-truppen.
Tror Borring og Vingaard slås om et af de yderste mandater.. Lige nu er jeg bange for at Vingaard fører det kapløb knebent..
Tror Borring og Vingaard slås om et af de yderste mandater.. Lige nu er jeg bange for at Vingaard fører det kapløb knebent..
"Hvis ikke fodbold fandtes, ville vi alle være frustrede fodboldspillere" - Mick Lyons.