Forsvaret skal styrkes til vinter/sommer

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Forsvaret skal styrkes til vinter/sommer

Indlæg af FCM7000 »

FCM er det hold der er gået 3 flest mål ind på, nemlig 25 mål, Randers 26 mål og HB køge 35 mål.

Der er noget galt i FCMs forsvar, Ried udstråler ikke ro tværtmod, holdet er komplet umulig på dødbolde i begge ender, det så vi i igen i går i Aarhus mod AGF. Kuhn gav udtryk for at han var svært utilfreds med AGFs andet mål hvor en trækkende offside kiksede.

- Leon Jessen er for svag defensivt,
- Ried udvikler sig ikke mere tværtimod er han blevet ringere det sidste års tid, han
har mistet pladsen på U-21s holdopstilling, at han skulle have samme klasse som S. Kjær og M. trost det mangler han at bevise, det er helt skudt ved siden af.
- MA er vel den eneste med klasse i nogle af kampene
- Ipsa hører ikke hjemme på et sas liga hold (kolja må tilbage, snart i form)

Nu når man har så mange angribere og andre på standby, collins, Kim christensen, fagerberg, Jude, Califf, christofer poulsen, juelsgaard, sivebæk .m.fl.

Så var det vel en ide at få nogle af dem skudt af, og f.eks. investerede i en sølvi ottesen som virkelig kunne give Ried konkurrence.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Forsvaret skal styrkes til vinter/sommer

Indlæg af Mazter81 »

Jeg kan godt se din pointe, men vi har jo aldrig i FCM haft et superforsvar.

Det der i denne sæson hidtil har været problemet, er at holdet ikke har spillet godt.

Tidligere har vi haft bolden meget, og det gør det jo unægteligt noget sværere for modstanderen at score. Men i denne sæson, so far, har vi alt for ofte mistet bolden i forbindelse med opspillet, og når man har så offensive backs som det er tilfældet i FCM, kommer det altså til at koste.
Derudover virker det høje og tidlige genpres efter vi har mistet bolden ikke optimalt, som ellers tidligere har været udført på et rigtigt højt plan.

Så jeg tror en stor del af skylden skal ligges på at modstanderne har haft muligheden for at gennemføre mange flere omstillingsspil ved jorden, kontra de lange bolde frem som ofte blir resultatet af et hårdt genpres

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

FCM7000 skrev: - Leon Jessen er for svag defensivt,
Det er da heldigt der er andre der har en mening om den sag.
Han her været en af de eneste på holdet der ikke har været faldet totalt igennem i krisen, og han er en af de største grunde til at vores angrebsspil rent faktisk er begyndt at fungere igen. I de to uafgjorte kampe mod BIF og AGF som jeg lige har set igen i går skamroser kommentatorene ham, og taler om hvor imponerende det er at han har kunnet slå Christoffer af i forlængelse af han var inde i landsholdsvarmen.
Den eneste måde jeg kan se Leon Jessen værende svag defensiv, er når han ikke er på sin plads fordi han lige har været på modstanderens baglinje, men det er nu engang en vigtig del af vores spillestil...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Mazter81 skrev:Jeg kan godt se din pointe, men vi har jo aldrig i FCM haft et superforsvar.
Så jeg tror en stor del af skylden skal ligges på at modstanderne har haft muligheden for at gennemføre mange flere omstillingsspil ved jorden, kontra de lange bolde frem som ofte blir resultatet af et hårdt genpres
Så lige BIF og GF kampen igår igen. Det er i den sammenhæng værd at bemærke at AGF har hele deres setup og valg af spillere baseret på at hive Ried frem i banen i en ubekvem possition, noget man også kan se han igennem kampen er meget utilfreds med.

Der er altså også andre hold på banen, og alle ved at FCM har et forsvar med nogle bestemte spidskompetenser, og der er vel ikke nogen der siger de skal være dumme og smide den ind i hovedhøjder når nu Martin og Ried står derinde.

Jeg synes vores forsvar er begyndt at arbejde rigtigt fornuftigt sammen og jeg er specielt imponeret over hvor godt vores backs fungere i det fremadrettede spil.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Dennis

Indlæg af Dennis »

Hekler skrev: Den eneste måde jeg kan se Leon Jessen værende svag defensiv, er når han ikke er på sin plads fordi han lige har været på modstanderens baglinje, men det er nu engang en vigtig del af vores spillestil...
Det vil sige i 80 min er han svag defensiv. Du kan jo begynde at tælle sammen hvor mange af målene iår der er kommer fra hans side. Eller hvor mange chancer/indkast/hjørnespark han har kostet på dårlige clearinger.

Personligt syntes jeg Leon mangler en fornemmelse af hvornår han skal komme i de offensive løb og så syntes jeg generalt hans clearinger er elendige. Vi kan vel meget hurtigt blive enige om at han var meget tæt på at koste mål både imod AGF og HBK. At han så redder den to gange på stregen er selvføgeligt flot. Men ingen tvivl om at den gamle Leon er tilbage og ved godt at han er din store kæledække og altid har været det. Men det ændrer ikke på at han stadig har uprovokerede boldtab, leger med bolden og vælter i den som bagerste mand, sparker helt forbi bolden, manglende evner når bolden skal tæmmes ved sideskift.

Men hans offensive kvaliteter kan der ikke sættes en finger på. Skarpe indlæg og en god forståelse af spillet i modstandernes felt.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Hekler skrev: Jeg synes vores forsvar er begyndt at arbejde rigtigt fornuftigt sammen og jeg er specielt imponeret over hvor godt vores backs fungere i det fremadrettede spil.
Det har jeg også noteret mig og det synes jeg er rigtigt positivt. Jeg glæder mig dog stadig til Kolje kommer i topform, da hans indlæg altså er klasser over Ipsa's (no offense, for han har gjort det godt)

Men tilbage til Leon. Super oofensiv - gode løb og gode indlæg, men guds gave til fodbolden er han altså ikke og han har altså sine begrænsninger når det ikke drejer sig om løb med og uden bold og indlæg - især hvis han får for meget tid eller ikke har et let afspil og så det defensive.

Men han har altså heller ikke det letteste defensive job med masser af offensive pligter og en Jonas Borring som vi jo nok alle sammen ved ikke er en defensivt orienteret fløj. Så han kommer ofte i undertal og kommer let til at se lidt dum ud af og til.

Han gør det tilfredsstillende og stabilt og har rigtigt gode indlæg. Landsholdet kommer han dog aldrig i nærheden af, men han er og har været en rigtig god spiller for FCM - især i kraft af hans stabile niveau som dog også sjælden resulterer i en outstanding performance

Vinding

Indlæg af Vinding »

Jeg kan kun støtte op kritiken af Ried desværre :cry:
Han så virkelig dårlig ud i dag i forbindelse med Randers' scoring.

Vinding

Besvar