Target AaB!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Target AaB!

Indlæg af Kent »

Efterårssæsonen har som de fleste vel ved, været en stor skuffelse, og vi er ikke placeret helt som forventet.

Vi er ikke 100% fri af bundkampen endnu, men forhåbentlig varer det ikke længe. Så man kan spørge hvad målet skal være for efteråret - hvad er vi tilfredse med ved vinterpausen?

Mit svar på det er helt klart: overhal AaB! Hvis det lykkes, så vil vinterpausen føles knap så lang :)
Det vil fryde mig at overhale de nordjyske hystader, der i indeværende sæson er gået fra ekstatisk overbevisning om danmarks bedste forsvar og mesterskabsmuligheder til tudefjæs over europæisk fiasko, pokalfiasko og forhåbentlig også ligafiasko. I øjeblikket skal alle lige fra spillerne over træneren til Lynge og bestyrelsen vist fyres deroppe :-)

Men kan det lade sig gøre?

AaB har 19 point og mangler 5 kampe:
OB - AaB, AaB - FCK, AaB - AGF, EfB - AaB, SE - AaB
Som de er kørende i øjeblikket tror jeg ikke de får mere end max 1 point ud af OB og FCK kampene, og det kan godt ende med kun 4 point i de sidste 3. Dvs i alt 5 point.

Eftersom vi har 15 point betyder det, at vi skal hente mindst 9 point i de sidste 4 kampe:
FCM - RFC, FCM - EfB, FCK - FCM, FCN - FCM
Det ser vel ikke helt umuligt ud? Det er ikke usandsynligt, at de 2 hjemmekampe giver 6 point, hvorefter et nederlag i Parken kan tåles, hvis vi vinder på Farum park.

Så det er ikke umuligt, men kræver at AaB fortsætter deres elendige stime, mens vi fortsætter den positive udvikling.

Så come on FC - indhent nordjyderne ;-)

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Re: Target AaB!

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Hej Kent!

Interessant måde at anskue tabellen på.

Personligt har jeg dog aldrig syntes om målsætninger hvor man forholder sig individuelt til en klub eller modstander, medmindre det er i forbindelse med et konkret opgør mod holdet.

Jeg ser f. eks. langt hellere at FCM inden året udløber kommer i top 6 tabellen - og hvem det sker på bekostning af er for mig mindre interessant.

I forhold til AAB ser jeg dem heller ikke på ret mange planer som nogen trussel for FCM (udover den ikke uvæsentlige håneret imellem fansene). Det er begrænset hvor mange sponsorer samt tilskuere eller spillere for den sags skyld fCM og AAB kæmper eller har kæmpet om. Nok mest på ungdomssiden, men på seniorniveau har der været en fornuftig vekselvirkning mellem de 2 klubber, f. eks. mht. Thomasberg, David Nielsen etc.

FCMs forretningsmodel ligger heller ikke særlig tæt op af AABs så heller ikke mere strategisk ligner klubberne hinanden ret meget.

Hvis vi endelig skal måle os med et enkelt jysk hold må vi kigger mere østpå, for selvom AGF endnu ikke har udnyttet sit fulde potentiale vil AGF givetvis blive en markant faktor i dansk fodbold. Spørgsmålet er bare hvornår.

I mellemtiden kan vi jo glæde os over det ene point i dag, og at vi ligeså stille lister opad i tabellen, samt har fået en kanonlodtrækning i pokalen. Det ser unægteligt lysere ud nu end det har gjort længe.

Så mangler vi bare at Arek får mundkurv på og begynder at fokusere på det arbejde han varetager!
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi er blot 6 point efter AGF nu, og dem er jeg rimelig sikker på at vi overhaler inden vinterpausen. Silkeborg holder heller ikke en hel sæson i top6, dem skal vi nok komme forbi.
Nu skal man jo være varsom med drømmeriet, men det er unægteligt et forandret FCM hold vi ser nu, og vi har ihverfald to hjemmekampe som jeg formoder at vi vinder, samt FCN ude og de står altid godt til os fordi de vil fremad banen. I Parken kan der ske hvad som helst. Jeg tror du rammer meget godt Kent, 9 point virker opnåeligt.

Det vil gøre en kæmpe forskel, og måske ser tabellen slet ikke så dum ud når vi overvintrer..

pow21

Indlæg af pow21 »

Deres form er ikke god, men hvordan er det nu det er med form, kan det ikke skifte ret hurtigt? Men hvis det da bare var efterårsslutstillingen der blev den endelige, så kunne jeg følge den her tråd, ellers forstår jeg den ikke lige, så kan vi ligeså godt oprette en med alle hold over os. I øvrigt får vi de svære kampe, som AaB render ind i lige nu, over i foråret, da DBU efter alle har mødt alle, har blandet posen godt og grundigt.

Derimod synes jeg, at sæsonen handler om at vi endelig skal vinde noget til pokalskabet, det burde snart være vores tur, ingen 2. plads igen igen igen!!!

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Det drejer sig da bestemt også om hvor vi er placeret til vinterpausen, så vidt jeg ved bliver tv-pengene fordelt efter placering både efter 1. halvdel af sæsonen og slutstillingen, og her er Aab jo det hold der er størst mulighed for at hente.
Så at stille det op som Kent har gjort, er da en interessant måde at vurdere chancerne for en nogenlunde placering for efteråret.

pow21

Indlæg af pow21 »

Ahh, bliver de delt op i 2, og uddelt efter halv og hele sæsonen eller?

Midterfeltet ser rimelig bredt ud, kan ikke se vi har større chancer for at nuppe AaB end Silkehår eller Agf, brøndby ser da heller ikke ud til at køre som smurt. Så skal det da være ud fra en anderledes tankegang, hvor formen hos holdene ikke ændrer sig, og vi bare drøner derudaf, det er jo ikke fordi vi har et suverænt mandskab sat op mod nogle af de 4 hold.

Jesper75

Indlæg af Jesper75 »

"Hvis vi endelig skal måle os med et enkelt jysk hold må vi kigger mere østpå, for selvom AGF endnu ikke har udnyttet sit fulde potentiale vil AGF givetvis blive en markant faktor i dansk fodbold. Spørgsmålet er bare hvornår."

Nu skal vi jo ikke kaste med sten ;) Men AGF har faktisk ringere økonomi end FCM og de har allerede meldt ud, at der formentligt bliver solgt 2-3 spillere i vinterpausen. Selv et stort aktiv som Jakob Poulsen kan de blive nødt til at sælge "for tidligt" set i forhold til VM hvor hans værdi kunne stige meget.

Vi er endnu aldrig sluttet under AGF i superligaen og jeg tror, på bagrund af ovenstående, heller ikke det sker denne gang!

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Jesper75 skrev:Vi er endnu aldrig sluttet under AGF i superligaen og jeg tror, på bagrund af ovenstående, heller ikke det sker denne gang!
Hørt

Forza

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Mazter og Jesper,

Jamen jeg er helt enig hvis vi snakker den korte bane, dog mener jeg stadig at Aarhus på sigt igen vil kunne mønstre et mesterskabshold på lidt længere sigt.

Det ligger dog ikke lige for grundet økonomien - men jeg tror vi vil se at snart sagt alle klubber herhjemme har skeletter i skabet, så der er der næppe den store forskel på det økonomiske område.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

pow21

Indlæg af pow21 »

Er vi og Agf ikke dem der er tættest på afgrunden rent økonomisk? det virker da umiddelbart sådan. Sønderjyske kan vi da også regne med, men de er knap interessante, hvis man kigger på konkurrenterne, så kan vi og Agf bare håbe at nogle vil byde på vores spillere i det trængte markede, for der bliver med garanti råbt SÆLG SÆLG SÆLG fra de øverste hoveder i agf, og det tror jeg altså også der bliver herude :roll:

Ja ja Agf har da meget potentiale når de kommer fra Århus, men har du set dem indfri den endnu, det potentiale har da været der i mange mange år ;)

Jesper75

Indlæg af Jesper75 »

Enig i at potentialet har været der mange år, men da det begyndte at lysne fyrede de Ove Pedersen, som jeg mener havde lavet alt forarbejdet for at Erik R. fik så fin en start.

Både FCM og AGF skal sælge/af med spillere til vinter. For AGF's vedkommende bliver det formentligt spillere fra start-11 der skal sælges hvorimod vi skal af med løntunge spillere som Fagerberg, CP, Califf m. fl. som ikke er fra start -11.

Deri ser jeg en fordel for os vs AGF.

Om vi slutter over Aab bliver afgjort i de indbyrdes kampe. Vi har haft en skidt periode, de er inde i en skidt periode men holdene er vel rimeligt jævnbyrdige, så de indbyrdes kampe bliver udslagsgivne.

FuckedUpKatolik

Indlæg af FuckedUpKatolik »

Kanon optimisme... bortset fra spillet hernede har været noget nær fiaskoerne i njylland.... så nok ikk smart at kaste med sten når ens eget hus er lavet af glas...

randers kampen 3 point, EFB max 1p., FCK 0p. FCN max 1p.

altså max 5p. men igen må rose din optimisme... realisme er nok et fremmedord for dig... :D

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

FuckedUpKatolik skrev:Kanon optimisme... bortset fra spillet hernede har været noget nær fiaskoerne i njylland.... så nok ikk smart at kaste med sten når ens eget hus er lavet af glas...

randers kampen 3 point, EFB max 1p., FCK 0p. FCN max 1p.

altså max 5p. men igen må rose din optimisme... realisme er nok et fremmedord for dig... :D
Vi plejer nu ellers at have godt styr på efb hjemme og vi har lige taget dem 0-5 :roll:
Vi kommer kun for roulade!

Besvar