Vi er ikke 100% fri af bundkampen endnu, men forhåbentlig varer det ikke længe. Så man kan spørge hvad målet skal være for efteråret - hvad er vi tilfredse med ved vinterpausen?
Mit svar på det er helt klart: overhal AaB! Hvis det lykkes, så vil vinterpausen føles knap så lang
Det vil fryde mig at overhale de nordjyske hystader, der i indeværende sæson er gået fra ekstatisk overbevisning om danmarks bedste forsvar og mesterskabsmuligheder til tudefjæs over europæisk fiasko, pokalfiasko og forhåbentlig også ligafiasko. I øjeblikket skal alle lige fra spillerne over træneren til Lynge og bestyrelsen vist fyres deroppe
Men kan det lade sig gøre?
AaB har 19 point og mangler 5 kampe:
OB - AaB, AaB - FCK, AaB - AGF, EfB - AaB, SE - AaB
Som de er kørende i øjeblikket tror jeg ikke de får mere end max 1 point ud af OB og FCK kampene, og det kan godt ende med kun 4 point i de sidste 3. Dvs i alt 5 point.
Eftersom vi har 15 point betyder det, at vi skal hente mindst 9 point i de sidste 4 kampe:
FCM - RFC, FCM - EfB, FCK - FCM, FCN - FCM
Det ser vel ikke helt umuligt ud? Det er ikke usandsynligt, at de 2 hjemmekampe giver 6 point, hvorefter et nederlag i Parken kan tåles, hvis vi vinder på Farum park.
Så det er ikke umuligt, men kræver at AaB fortsætter deres elendige stime, mens vi fortsætter den positive udvikling.
Så come on FC - indhent nordjyderne