AGF - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hausser

AGF - FCM

Indlæg af Hausser »

Tråden hermed startet.

Med en sejr idag, så er vi igen oppe at snuse til den bedste halvdel af tabellen, noget som virkede ufatteligt langt væk for 5 runder siden. Vi skal bygge videre på det boost som Esbjerg kampen har givet os og sørge for at bevare det momentum som holdet har p.t., ingen grund til at geare ned nu.

Næste forhindring på vejen er AGF, som er inde i en resultatmæssig krise lige for tiden. De har sådan set ikke spillet dårligt men de har ikke magtet at afgøre kampene og sparke boldene i mål.

Tror kampen kommer til at stå meget godt til FCM. AGF vil utvivlsomt stå langt fremme på banen og praktisere det presspil som ER indførte i FCM. Kan vi spille os ud af det pres, så vil der utvivlsomt blive meget plads til vores kontraspil og kantspillere og specielt Borring/Kabbe duellen, er altså en som bør falde ud i vores favør.

Ovenpå den overlegne præstation i Esbjerg, bør opstillingen give sig selv såfremt alle spillerne er klar.

Arek

Ipsa - Albrechtsen - Reid - Jessen

Danny O. - Florescu - Thyge - Borring

Ilsø

Frank

Brugeravatar
Ravnen

Re: AGF - FCM

Indlæg af Ravnen »

Jeg har en rigtig god fornemmelse, tror vi er tæt på at være usårlige ligenu, vi skal holde momentum så længe som overhovedet muligt, med tanke på at vi lige har vundet i Århus, og gennemtævet Esbjerg ude, så har mulighederne sjældent været bedre for at vinde i Århus.

Det virker også som om holdet er blevet et hold igen, jeg tror godt vi kan sende en del af takken afsted til Coach B.S.

AGF er heller ikke godt kørende. Efter for 117 gang at have ladet en god sæsonstart ende i mesterskabssnak, så er de atter rutchet ned. Lærer de det aldrig? :mrgreen:

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Det fumleri der var så imo dråben, ud med Florescu og ind med Izunna. Det er dejligt at se, at man er opmærksom på at man tidligere manglede opspil gennem den centrale akse, og har sat Florescu og Thyge derind, men jeg synes at der flere gange har manglet en mere defensiv orienteret derinde. Og så har Florescu også lavet en del fejl hist og her.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Når vi er presset i bund og får afværget et angreb, enten ved at losse den væk, eller spille den fremad, er vi alt for langsomme til at skubbe op, og bliver i stedet tilbage med en 7-8 mand, så virker det hurtige omstillingsspil ikke og Agf kommer alt for hurtigt frem til endnu en chance.

Ellers ok kamp, der lige mangler 10 pct større indsats.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Jeg skriver lige lidt mere med mig selv.

Woohooo udligning, trods en noget rodet indsats.

Andro

Indlæg af Andro »

Vi har ikke spillet specielt godt, men det er et rigtig flot mål af Danny. Nu kan vi forhåbentligt komme tilbage i kampen, jeg er rigtig positiv nu.

FCM7000

Kritik af kuhn

Indlæg af FCM7000 »

Tager hatten af for Thygesens energi i dag.

man spiller søndag, onsdag og så lørdag, hvilket man tydeligt kan se i dag har taget på de mentale kræfter, det synes jeg Kuhn burde have vidst.

Kæft hvor Ried ligner en klovn i dag.

Hvorfor bruger man ikke Izunna i stedet for florsco, Izunna spillede jo glimrende mod AGF sidste gang, fluresc lignede en kæmpe cirkusklovn i dag i øvrigt samme gjorde jessen og ipsa, fluresco ligner en færdig mand når salami vender tilbage.

Jessen har bestemt heller ikke set godt ud på det sidste, C. Poulsen burde have chancen og Kolja må snart være oppe i gear til at kunne gøre det bedre end Ipsa.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Helt enig med FCM7000!

Reid og Florescu er elendige! Fatter heller ikke at Izunna eller Albæk ikke bruges....

Stor stor kamp af Ilsø igen! Han er da verdensklasse! Hans boldomgang er simpelthen eminent!

Også god kamp af Thyge og en sand perle af Danny!

Og hvorfor får vi scoringen tilsidst? :) Viljen er der...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kanon med en udligning i sidste sekund, og bestemt et godkendt resultat.

Spillerne virkede trætte i dag efter 3 kampe på 6 dage. Vi kunne let være bagud med både 2 og 3-0 efter de første 60 min, men så vendte det lidt og vi er vel klart farligst de sidste 30 min.

Deres mål til 2-1 er pisse-heldigt, og godt gjort at vi kommer tilbage efter den dukkert. Det er naturligvis heldigt at score i sidste sekund, men vi burde egentlig have udlignet på et par af chancerne tidligere.

Efter vi både mod BIF (første kamp), AaB og OB tabte hvor vi havde fortjent point, så har jeg ikke noget problem med at vi i dag får et lidt ufortjent point.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig med Kent, spillerne virkede ret trætte, men ikke desto mindre synes jeg at de mentalt er godt på plads, der bliver kæmpet godt og det var en meget lige kamp.

Det kan godt være AGF havde meget af spillet, men hold op hvor er de ineffektive!
Men tak til Leon Jessen for de redninger på stregen, og til Arek for nogle verdensklasse redninger!

Synes også Thygesen spillede fremragende i dag, det er hans bedste kamp i lang tid, mod Esbjerg kom han igang, og han holdt formen i dag. Det er tydeligt at han fungerer bedre midt på banen, fløjen er ikke der han skal være!

Lidt ris er der også, Reid lignede bambi på isen flere gange, og så var Kim Christensen komplet usynlig efter sin indskiftning. Vi savner overskud, men jeg tror som Kent at spillerne var godt trætte, pokalkampen har kostet kræfter, nu har vi så en uge til at restituere i og så er jeg sikker på vi er klar til en sejr på hjemmebane!

FEDT at score efter fire minutters overtid, hold op jeg jublede, men det var godtnok også på sin plads efter det heldige selvmål Reid forærede dem, at vi så fik noget den anden vej også ;) :D

tubbe93

Re: Kritik af kuhn

Indlæg af tubbe93 »

FCM7000 skrev:Tager hatten af for Thygesens energi i dag.

man spiller søndag, onsdag og så lørdag, hvilket man tydeligt kan se i dag har taget på de mentale kræfter, det synes jeg Kuhn burde have vidst.

Kæft hvor Ried ligner en klovn i dag.

Hvorfor bruger man ikke Izunna i stedet for florsco, Izunna spillede jo glimrende mod AGF sidste gang, fluresc lignede en kæmpe cirkusklovn i dag i øvrigt samme gjorde jessen og ipsa, fluresco ligner en færdig mand når salami vender tilbage.

Jessen har bestemt heller ikke set godt ud på det sidste, C. Poulsen burde have chancen og Kolja må snart være oppe i gear til at kunne gøre det bedre end Ipsa.
Meget enig i dit indlæg, dog er der lige denne jeg er meget uenig i !

Leon har været vores bedste spiller hele sæsonen, jeg vil enda gå så langt og sige at hvis han fortsætter det spil han viser(dog ikk idag) har en chance for at komme til VM!

Idag viser han dog ikk helt nok, og så meget slidt ud.. Han skal dog have ros for at stå godt placeret og redde et mål to gange!
FCM!
FCM!
FCM!

Jesper BW1100

Re: Kritik af kuhn

Indlæg af Jesper BW1100 »

tubbe93 skrev: Leon har været vores bedste spiller hele sæsonen, jeg vil enda gå så langt og sige at hvis han fortsætter det spil han viser(dog ikk idag) har en chance for at komme til VM!
Respekt for Leon. Han er en lokal gut, der kæmper røven ud af bukserne, på den venstre back. Men tror sq ikke evnerne er til noget der minder om landsholdet i den nærmeste fremtid. Hans offensive aktioner er gode, mens han halter defensivt. Lidt en ung udgave af Christopher Poulsen (uden øvrige sammenligninger!)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Skidt kamp i dag rent spillemæssigt. Vi kommer egentlig okay ud, men AGF sætter sig rimelig hurtigt tungt på kampen. Drengene ser slidte ud efter en pokalkamp i midtugen, og AGF bør vel være i front med et par stykker eller 3, da DO får udlignet (ganske flot mål i øvrigt) på en forsvarsfejl. Derefter er AGF heldige med fortjent at komme på 2-1, hvorefter de så på horribel vis forærer os point i overtiden. Men det skal de da ikke høre et ondt ord for :-)

Karakterer:
Arek - 8
En flok blandede bolcher. Har nogle hjerneblødninger, som kunne have kostet. Er dog chanceløs ved de 2 kasser og har et par fine redninger. Alt i alt vel godkendt.

Ipsa - 5
Håbløs indsats af Ipsa. Hans afleveringer er elendige, og hans defensive spil er ikke meget bedre. Eneste plus er hans evne til at komme frem ad banen; dog uden at få noget ud af det. Desuden hænger ham ved 2-1 og udligner offsiden. Skidt kamp, og nu mener jeg Kolja bør få chancen.

Leon - 7
Redder bolden på stregen 2 gange. Kommer okay med frem, mens hans defensive aktioner halter.

Reid - 5
Efter en god periode leverer Reid en meget skidt kamp i dag. Formår aldrig at sætte ind over Dioh og Graulund, og er med svag opdækning medskyldig i det første mål. Selvmålet er dog ikke hans skyld.

MA - 6
Var ellers lige kommet så flot igang. Men dagens indsats er ikke noget at råbe hurra for. Formå ikke at styre forsvaret som han burde, og hans forsøg på at trække offside lykkes på ingen måde. Brænder desuden en KÆMPEchance ved 1-2. Op på hesten igen MA!

DO - 7
Usynlig kamp af DO idag. Kommer ikke frem til meget. Dog lidt mere vilje end tidligere og scoring. Trækker ham op på et 7-tal.

Borring - 6
Højt at flyve, dybt at falde. Borring rammer slet ikke niveau i dag.

Florescu - 6
Skidt kamp af vores rumænske slider. Får ikke sat sig på midtbanen på samme måde som i Esbjerg.

Thyge - 9
Løber han stadig rundt på Århus stadion?! For satan en jernvilje Thyge viser i dag. Går forrest som en anfører bør og er vel rundt regnet ene mand om at holde midtbanen sammen i dag. Løber vel noget der ligner en 11-12 km i sådan en kamp. Min MOM

Ilsø - 9
Hvor jeg dog elsker at følge Ilsø. Han kan det uventede og finurlige, og er ikke bange for at prøve det. Får ofte sat AGF-forsvaret på prøve med hans driblinger og giftige ryk. Helt sikkert en stor gevinst for vores hold.

Frank - 7
Kommer ikke frem til meget i dag. Har dog en enkelt aktion hvor Steffen Rasmussen får afværget. Desværre bliver Frank skadet i denne situation og må udgå. Håber ikke det er alvorligt.

Kim C - 7
Ja, det ser ofte skidt ud det Kim C præsterer. Men man skal også tænke på forudsætningerne. For satan vi spiller den ofte op på ham i blinde, uden han har den fjerneste chance for at gøre noget med den. Får et 7-tal af mig for sin fight.

Albæk og Siv - UB

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Kampen genudsendes på tv2 sport nu.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

http://www.morethanaclub.dk/news.php?readmore=11450
"Jeg synes, det er synd for spillerne, at de ikke fik valuta for indsatsen i dag, når de præsterer på det her niveau. FC Midtjylland fortjener ingen kredit for det point i dag. Det er udelukkende os der forærer dem det hele," sagde Brian Steen Nielsen til Ekstra Bladet efter kampen.
Ufatteligt så blind man kan være. Det er som om alle AGFere fuldstændig glemte at 2-1 målet også var et selvmål, hvor de havde fået føringen "foræret", og at vi lige inden 2-2 målet havde et par kæmpe chancer.

"De er sure sagde ræven om rænnebærerne - han kunne ikke nå dem" ;)

Besvar