Lægesektoren?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Lægesektoren?

Indlæg af FCM7000 »

Det er meget fint, at man har en fysisk træner og lægestab, nu har man fyret træner og der er kritik af ørgaard, spillere der ikke yder 100 %.

Lægestaben mener jeg er overset, husker femi skade som tog et halvt år for en banal skade som sprang op flere gang, så har vi en fluresco der led samme skæbne sidste forår osv. FCM har de to sidste år været plaget af mange og lange skadesforløb, det faktum kan have en vis indflydelse på det vi ser i øjeblikket, spillere som Kolja, fluresco og C. Poulsen kæmper for at komme tilbage, i foråret var også Danny Olsen var lang tid væk sidste forår her.

Salami er den nye Claus Madsen hvad angår skader.

Måske det var på tide at prøve andre behandlere og fysiske trænere ??

Brugeravatar
Rooney

Re: Fyr lægesektoren

Indlæg af Rooney »

Ej men stop nu med dine " Fyr alt mulig " tråde!

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Ragz skrev:Ej men stop nu med dine " Fyr alt mulig " tråde!
Jeg mener ikke jeg har andre fyr indlæg, og ja læge staben og den fysiske træner slipper vel ikke for et eftersyn med alle de skader ??

Og faktum er at FCM ligger til nedrykning p.t. ?? :?:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM7000 skrev: Og faktum er at FCM ligger til nedrykning p.t. ?? :?:
Ja, men det ændrer man fandme ikke på ved at skifte lægesektoren ud. Det kræver knofedt og kampvilje fra spillere og trænere!

pow21

Re: Lægesektoren?

Indlæg af pow21 »

De fleste skader er jo (heldigvis?) skader man ikke kan gardere sig imod, alle sas liga klubber har jo helt styr på den fysiske træning og dosering, men er der overbelastningsskader kan vi da begynde at kigge på om vores opsætning er forkert.

Ellers foreslår jeg at nogle folk, får jesus ind over, for jeg ser ingen andre der lige kan helbrede folk.... :lol:

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Jesper BW1100 skrev:
FCM7000 skrev: Og faktum er at FCM ligger til nedrykning p.t. ?? :?:
Ja, men det ændrer man fandme ikke på ved at skifte lægesektoren ud. Det kræver knofedt og kampvilje fra spillere og trænere!
Ja så er det jo fordi man ikke vil se virkeligheden, de antal skader FCM har haft de sidste 2 år har ligget langt over hvad klubber som OB, FCK og Brøndby har haft f.eks.

mit indlæg er nu også tænkt mere langsigtet.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCM7000 skrev:Ja så er det jo fordi man ikke vil se virkeligheden, de antal skader FCM har haft de sidste 2 år har ligget langt over hvad klubber som OB, FCK og Brøndby har haft f.eks.

Det er jo bare en påstand. Jeg vil gerne se et bevis for dét. Jeg synes sgu ikke, vi har været mere end gennemsnitligt ramt. Et hold som AGF kunne måske klage i sidste sæson, for de var hårdt ramt med omkring en hel 11'er ude.

Og dit indlæg er tænkt langsigtet, siger du - hvordan langsigtet? At fyre vores læger virker sgutte videre langsigtet i mine ører.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Acebone skrev:
FCM7000 skrev:Ja så er det jo fordi man ikke vil se virkeligheden, de antal skader FCM har haft de sidste 2 år har ligget langt over hvad klubber som OB, FCK og Brøndby har haft f.eks.

Det er jo bare en påstand. Jeg vil gerne se et bevis for dét. Jeg synes sgu ikke, vi har været mere end gennemsnitligt ramt. Et hold som AGF kunne måske klage i sidste sæson, for de var hårdt ramt med omkring en hel 11'er ude.

Og dit indlæg er tænkt langsigtet, siger du - hvordan langsigtet? At fyre vores læger virker sgutte videre langsigtet i mine ører.
ja ja acebone kom nu ind i kampen !

http://aoh.dk/artikler/fcm-haardt-ramt-af-skader

Det problem har FCM kæmpet med i lang tid, og så er det et eller andet galt med den forebyggende fysiske træning.

Sidste sæson kunne OB stort set stille op i samme opstilling kamp efter kamp, kun Esben Hansen har været væk og her købte man så Demba Demba.

Det kan jo kun være langsigtet da, hvad angår forebyggende fysisk træning og behandling af skader.

Hvorfor ligger FCM under stregen, tror man at alene en Kuhn er forskellen så tager man fejl. mange faktorer er skyld i nedturen.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Du har ret i at mange faktorer er skyld i nedturen, meeeeeeen er det lægesektoren der skal fyres?????

Vi har da været ramt af skader. Også længerevarende. Men i øjeblikket er det jo ingenting. Det er da kun Salami og Collins der er et problem. Og de kan jo nok ikke gøre for at Califf styrter på cykel.

Og hvorfor bruger du en artikel fra maj???? Den er måske lidt uaktuel.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Inden blamagen mod Silkeborg blev det nævnt at det var første gang siden november 2007 at vi kunne stille i stærkeste opstilling. Det må da give stof til eftertanke. Det er dog ikke sikkert at der er noget galt. Man kan jo reelt have været decideret uheldige. Men det falder meget godt i tråd med en kammerat jeg snakkede med den anden dag. Han har med superliga spillere og andre topatleter at gøre i det daglige arbejde. Han kunne berette om hvordan forholdet mellem sundhedssektoren og trænerstaben er forskellig fra klub til klub. Nogle steder har træneren meget respekt for sundhedssektorens mening og de har derfor lov til at hive en spiller ud af truppen som er tæt på en overbelastningsskade. Andre trænere overhører det og sætter en overbelastet spiller på holdkortet. Resultat: Flere skader og flere kamppauser end nødvendigt. Derudover giver det også flere langvarige skader. Kort sagt. De trænere pisser i bukserne hele tiden. Ligegyldigt hvor vigtig spilleren er for holdet så er det dumt at sætte ham til at spille hvis han er alt for overbelastet fysisk. Men undskyldningen er jo som oftest at næste kamp altså er vigtig. Salami tror jeg uden at vide det, er et eksempel på dette. Ellers har han glasben. Slutteligt er nogle fysioterapeuter for vage i deres standpunkter overfor trænerstaben og giver dem ikke nok modspil. De vil ikke bringe dårlige nyheder til træneren om eks topscoreren egentlig ikke er klar til at spille, men giver bare grønt lys. Af den grund får træneren så ikke altid de rigtige facts at forholde sig til.

Noget jeg dog ved med sikkerhed er at da Dennis Flinta kom tilbage til Silkeborg efter at have været ved FCM, var de temmelig rystede over den fejltræning han havde været ude for i FCM. Han havde simpelthen fået overtrænet sin overkrop i alt for høj grad så han var blevet alt for muskeltung, og dermed mistet noget af sin speed. Så han fik at vide at han under ingen omstændigheder måtte dyrke vægttræning, men skulle holde sig til smidigheds træning.
Hvordan tingene forholder sig i FCM ved jeg ikke, men der er nok indicier der peger på at vi også kan forbedre os på det område.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

FCM7000 skrev:ja ja acebone kom nu ind i kampen !
Meh? Svar nu bare i stedet for det hejs dér.

Det problem har FCM kæmpet med i lang tid, og så er det et eller andet galt med den forebyggende fysiske træning.

Sidste sæson kunne OB stort set stille op i samme opstilling kamp efter kamp, kun Esben Hansen har været væk og her købte man så Demba Demba.

Det kan jo kun være langsigtet da, hvad angår forebyggende fysisk træning og behandling af skader.

Hvorfor ligger FCM under stregen, tror man at alene en Kuhn er forskellen så tager man fejl. mange faktorer er skyld i nedturen.
Alle hold har skader. Jeg tør vædde med, at man kan finde sådan en artikel om alle hold, hvis man bare gad.

Jeg siger på ingen måde, at vores læger og fysiske trænere er Danmarks bedste, og det kan da sagtens være, at det kunne være en del bedre, men bare at sige "fyr lægesektoren - det hjalp ikke med træneren" er da langt ude. At vi ligger under stregen er jo ikke noget bevis for din påstand overhovedet. Skal Randers så også fyre deres læger?

Din hovedløse kritik af alt i klubben fra Ørgaard til MCH Arena og lægerne gør det meget svært at tage dig seriøst. Hvad ved du overhovedet om FCM's lægesektor? Det eneste, du ser, er, at vi har skader, og dét alene er åbenbart nok til at forme dine konklusioner. Det er enerverende at høre på.

Jeg tror, alle er klar over, at der er mange faktorer, der spiller ind, men problem nummer ét er, at vi har spillere, der på papiret skulle præstere meget bedre, end de gør.

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Acebone skrev:
FCM7000 skrev:ja ja acebone kom nu ind i kampen !
Meh? Svar nu bare i stedet for det hejs dér.

Alle hold har skader. Jeg tør vædde med, at man kan finde sådan en artikel om alle hold, hvis man bare gad.

Jeg siger på ingen måde, at vores læger og fysiske trænere er Danmarks bedste, og det kan da sagtens være, at det kunne være en del bedre, men bare at sige "fyr lægesektoren - det hjalp ikke med træneren" er da langt ude. At vi ligger under stregen er jo ikke noget bevis for din påstand overhovedet. Skal Randers så også fyre deres læger?

Din hovedløse kritik af alt i klubben fra Ørgaard til MCH Arena og lægerne gør det meget svært at tage dig seriøst. Hvad ved du overhovedet om FCM's lægesektor? Det eneste, du ser, er, at vi har skader, og dét alene er åbenbart nok til at forme dine konklusioner. Det er enerverende at høre på.

Jeg tror, alle er klar over, at der er mange faktorer, der spiller ind, men problem nummer ét er, at vi har spillere, der på papiret skulle præstere meget bedre, end de gør.
ja ja den er god med dig, du kan kun diskutere på et personligt plan, så langt vil jeg ikke falde, det eneste jeg forholder mig til er at FCM ligger til nedrykning p.t. og 3 nederag til Allan Kuhn

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Læste fornyligt en videnskabelig artikel om skadesfrekvensen i topklubberne i europa, hvor man havde fulgt holdene i en årrække.
Konklusionen var at den gennemsnitlige skadesfrekvens er 2 skader per spiller per sæson.
Det naturligvis ud fra spillere, der spillere flere kampe end vores, men tilgengæld sandsynligvis også spillere, der fysisk set er bedre end vores. Så helt skævt er det nok ikke.
Så det kan man forholde sig til. Med ca. 25 spillere i truppen er ca. 50 skader i løbet af sæsonen forventeligt.

2294

Indlæg af 2294 »

FCM7000 skrev: det eneste jeg forholder mig til er at FCM ligger til nedrykning p.t. og 3 nederag til Allan Kuhn
Og det er det store problem, at du ikke forholder dig til andre faktorer der kunne tælle med.

- Lad os udvide stadion, så bliver vi også skadesfri...
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

FCM7000 skrev:det eneste jeg forholder mig til er at FCM ligger til nedrykning p.t. og 3 nederag til Allan Kuhn
Og lige præcis derfor skal du ikke oprette en tråd om lægesektoren, når tabellen er det eneste, du forholder dig til. Det er dybt useriøst.

Besvar