Hvad fanden er vi her for?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Hvad fanden er vi her for?

Indlæg af Hekler »

Black Wolves Bestyrelse søsætter en redningsaktion for stemningen og engagementet i Midtjylland. http://www.black-wolves.com/nyheder/200 ... r-for.html

Hvad gør du for at støtte holdet, ud over at købe en billet, en pølse og en fadøl eller to?

Hvornår har dit engagement været der oppe hvor andre havde glæde af det og spillerne rent faktisk kunne føle det ude på banen?

Er vores manglende engagement på tribunen en del af den nedtur som vi oplever resultatmæssigt?

Jeg vil gerne opfordre folk til at tænke over situationen, og finde ud af om de selv er en del af problemet, eller om du også skal være en del af løsningen.

Tag første skridt på tribunen idag mod FCK, og vær med til at tage andet skridt sammen med en masser andre engagerede FCM fans på tirsdag. Og lad os så se om vi ikke kan sparke den op i en let lunten inden de næste kampe...

/Hekler
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Bobar

Re: Hvad fanden er vi her for?

Indlæg af Bobar »

jeg tror at en del af problemet kan være vores egen forventning om topplaceringer hvert år... en forventning som Fcm selv har været med til at skrue op for. Der går jo ikke mange sekunder i en kamp inden folk, ihvert fald der hvor jeg sidder - (faxe), kommer med de første negative udtryk. Denne negative stemning breder sig desværre og mange hopper med på vognen. Det kan være det første angreb, hvor der ikke scores - en aflevering der ligger lidt skævt og manglen på "brasilianerbold".
Når man først er blevet smittet med denne negative indgang er stemningen desværre meget svær at få vendt. en simpel ting som at klappe med en gang imellem når Black Wolves sætter noget i gang, er ikke eksisterende...... dem der i et mindste prøver står ret alene. inkl mig selv. Så måske man skal sætte sine forventninger lidt ned ( ikke at der er noget galt med forventninger.. jeg vil da gerne vinde hver gang).

Jeg vil ikke sætte nogen i bås, men kommer vel lidt til det alligevel. Mange ældre tilskuere på stadion syntes jeg egentlig generelt er meget negative at høre på, og hvorfor de er det er mig en gåde. Det er vel i virkeligheden dem der ikke ligefrem løfter stemningen medmindre vi fører 7 - 0 - og det er jo ikke så tit.
Men det er svært at sige lige hvad der skal til, da folk jo selv bestemmer over deres liv, men her kan man jo selv tage fat og ikke være så bange for hvad naboen lige tænker når man råber og hepper på holdet.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvis nogen har lyst kan de fange mig på messenger på: hekler@mail.ikasths.dk

Så kan vi snakke om de ideer i har eller i kan komme med spørgsmål.
Det gælder om at få startet en positiv bølge så skriv gerne om tiltaget til alle jeres FCM venner på kontaktlisten.
/Hekler
/Hekler

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Jeg mener længe, at stemningen på stadion har været en overset faktor i BW-regi. Man har haft mere travlt med at lave merchandise og indrette fanlougen. Det er jo først nu, at i tager emnet op.

Nu vil jeg ikke gå ind og angribe enkelte personer, men en capo eller måske flere, som har den rigtige attitude vil virkelig gør underværker.

Dernæst vil en mand som kan spille tromme være godt (ham der evt. har den, kunne få et trommekursus.

Ellers kan man ikke gøre så meget andet end at opfordre folk til at stemme i, via flyers, megafoner osv. Det er jo frivilligt.

Men man kan også selv gøre sit, man tage fat om side manden, få ham til at synge og hoppe, hvor det til sidst vil sprede sig, så langt som muligt.
Vi kommer kun for roulade!

Momme

Indlæg af Momme »

Opbakning til holdet er vigtigt, men det er ikke en afgørende faktor for om holdet vinder eller ej. Spillerne er prof. og får X antal tusser om måneden, så at tro man har en afgørende indvirkning er utopi. Ja, man har en indvirkning i form af god stemning, hvilket er positivt, men så er det heller ikke mere.

Mht. det Hekler skriver, så kan jeg oplyse, at jeg sidder modsat fanklubben med en cola i hånden og ser kampene, når jeg har tid.

Brugeravatar
Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Momme skrev:Opbakning til holdet er vigtigt, men det er ikke en afgørende faktor for om holdet vinder eller ej. Spillerne er prof. og får X antal tusser om måneden, så at tro man har en afgørende indvirkning er utopi. Ja, man har en indvirkning i form af god stemning, hvilket er positivt, men så er det heller ikke mere.

Mht. det Hekler skriver, så kan jeg oplyse, at jeg sidder modsat fanklubben med en cola i hånden og ser kampene, når jeg har tid.

Arh... Det er rigtig nok at spillerne er professionelle, men at påstå at stemningen stort set ikke betyder noget er noget vrøvl.

Ideen er ved stemning er jo lige så meget at vise at vi støtter dem. En proffesionel revisor sætter sgu da også pris på at man fortæller dem at de gør et godt stykke arbejde og vil måske arbejde mere pga. rosen. Vores spillere er mennesker og ikke robotter, og derfor er det endnu vigtigere at vi støtter op om holdet og synger med i dag når vi tager FCK!

Stemning er måske ikke altid afgørende, men at sige at den er ligemeget er jeg direkte uenig i.

Edit: Udover det er der hele fest aspektet i det. Mine bedste FCM minder har været på tidspunkter hvor stemningen har været fuldstændig vanvittig og for mig har det betydet minimum halvdelen af det hele.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jakobnw skrev: Edit: Udover det er der hele fest aspektet i det. Mine bedste FCM minder har været på tidspunkter hvor stemningen har været fuldstændig vanvittig og for mig har det betydet minimum halvdelen af det hele.
Kom med nogle bud på hvordan vi starter en fest uden at skulle vinde et mesterskab ;-)

Alle ideer skal frem
/Hekler

Brugeravatar
KHJ

Indlæg af KHJ »

Et forslag :!:

Jeg kan desværre ikke deltage på tirsdag, men jeg vil da gerne bidrage med et forslag til forbedring af stemning.

Vi var nogle stykker, som efter Randers kampen snakkede om, at vi syntes stemningen havde været bedre end længe.
(Selvfølgelig har det jo betydning, at FCM spillede bedre end længe, og at vi vandt kampen)
Men vi mente også, at det med at en Henrik Wolf løb ind på banen inden kampstart og startede introsangen "Black flag flying high", var et godt tiltag, som var med til at få folk med fra start. Her tænker vi også på folk, som ikke står på Nordea.

Jeg er godt klar over, at sådan et tiltag ikke er gratis. Men man kunne måske i samarbejde med FCM(Torben Kølbæk) finde en sponsor, som kunne betale gildet. Så kunne sponsoren blive præsenteret i højtaleren inden, en Henrik Wolf(eller anden) kom ind og sang introsangen.

Bobar

Indlæg af Bobar »

En opdatering på nogle af sangene der bliver sunget kunne måske gøre noget ved det. mere enkle sange hvor man synger i mere end 30 sek ad gangen. for min skyld kan det være sange med lålå lala osv, det vigtige er vel at man holder gang i stemningen, ligesom man forlanger at spillerne ska give sig 100% hele kampen.

En Ide kan være temaet fra coldpaly.. mener det er viva la vida, hvor der inde i sangen bliver sunget et fedt åh uh åh uh åhhhh ca. 3 minutter inde... søg den evt. noget enkelt er vel temaet her - lidt ala Aab og fangerne på fortet... Ved godt at denne tråd ikke er lavet for at komme med sangforslag. men pointen er vel at få så mange med som muligt, så ikke noget med 10 underlige vers, hvor ingen husker det alligevel :)

Brugeravatar
Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Bobar skrev:mener det er viva la vida, hvor der inde i sangen bliver sunget et fedt åh uh åh uh åhhhh osv.. søg den evt. noget enkelt er vel temaet her - lidt ala Aab og fangerne på fortet... Ved godt at denne tråd ikke er lavet for at komme med sangforslag. men pointen er vel at få så mange med som muligt, så ikke noget med 10 underlige vers, hvor ingen husker det alligevel :)
Det er måske en af grundene. Vi har en tendens til at være over sangene særdeles hurtig, mens andre kan fortsætte i en evighed.

Fordi at synge den samme sang kan også være farlig da folk bliver trætte af sangen og stopper. nu ved jeg godt at jeg bare diagnostisere og ikke har en løsning, men det er trods alt bedre end tavshed

Andro

Indlæg af Andro »

Der skal helt klart være nogle enkle sange med meget "lålålå"-agtigt i, så alle på Nordea kan lære teksten hurtigt. Det er virkeligt irriterende, at vi gang på gang står 3.000 mennesker på Nordea tribunen, men kun 100 synger med - det er vel egentlig hele sagens kerne.

Man skal bare finde på en måde, så alle nyderne deltager mere i sangene. Står man helt ude i en af siderne på Nordea, kigger folk underligt på en, hvis man hopper og synger med, det har jeg selv prøvet. Den mentalitet skal ændres.

Dette initiativ ser på forhånd ret godt ud, det bliver spændende at se, hvad det kan blive til.

100x

Indlæg af 100x »

RL/UBM skrev:Jeg mener længe, at stemningen på stadion har været en overset faktor i BW-regi. Man har haft mere travlt med at lave merchandise og indrette fanlougen. Det er jo først nu, at i tager emnet op.

Nu vil jeg ikke gå ind og angribe enkelte personer, men en capo eller måske flere, som har den rigtige attitude vil virkelig gør underværker.

Dernæst vil en mand som kan spille tromme være godt (ham der evt. har den, kunne få et trommekursus.

Ellers kan man ikke gøre så meget andet end at opfordre folk til at stemme i, via flyers, megafoner osv. Det er jo frivilligt.

Men man kan også selv gøre sit, man tage fat om side manden, få ham til at synge og hoppe, hvor det til sidst vil sprede sig, så langt som muligt.
En større Tromme må da være et must den vi har nu kan dårligt høres over midten af banen især når udeholdets fans synger bare en lille smule.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Kom med nogle bud på hvordan vi starter en fest uden at skulle vinde et mesterskab ;-)

Alle ideer skal frem
Jeg tror at den vokale opbakning kan styrkes hvis folk der vil synge med spreder sig lidt. Man kan jo bare stå med cirka 2 meters mellemrum (så man stadig kan høre hinanden). Istedet for at der står en gruppen på 8-10 mand tæt sammen. Min pointe er vel at hvis der synges på begge sider af en så er det for mange lettere at blive revet med.

Med hensyn til mødet på tirsdag skal jeg se om jeg kan finde en løsning så jeg kan komme med. Men det er lidt kort varsel og knægten skal til fodbold kamp og jeg har 1000 andre undskyldninger ;) Men hvis ikke jeg kommer er det ikke fordi jeg er ligeglad, eller ikke sætter pris på initiativet osv. Jeg siger det bare for at foregribe situationen :D

Er enig i at der skal gøres noget for stemningen der var været dårligere end spillernes indsats. (og nej der er ingen naturlov der siger at de 2 ting skal hænge sammen. Et ekspempel på dette er vel AGF). Håber bare ikke man giver op hvis det ikke lykkes med det samme.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Thor

Indlæg af Thor »

Jeg synes at det er en god start, at man i denne tråd er kommet med sine ideer, istedet for at hagle andres forslag ned.

Det tror jeg er vejen frem, hvad gør vi rigtigt og hvad kan vi gøre yderligere, frem for hvad gør alle andre forkert.

Positivt:-)

Brugeravatar
Thor

Indlæg af Thor »

Jeg nåede ikke frem til starten af Randers kampen, gav det noget med Volf som
"opvarmer"?

Hvis dette gav en positiv effekt, har FCM og Hr. Kølbæk tidligere udtrykt at de ville bakke op om lige netop det tiltag.

Lad mødet på tirsdag, være starten på en bedre opbakning til vores hold og et bedre sammenhold på specielt Nordea, det er vel derfor vi er her.

Besvar