Califf: Klar til skifte

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Aaes

Califf: Klar til skifte

Indlæg af Aaes »

http://www.bold.dk/nyt/Califf-Klar-til-skifte

FC Midtjyllands Danny Califf er vraget til dagens kamp mod Randers. Amerikaneren er klar til at skifte klub, hvis han ikke indgår i træner Thomas Thomasbergs planer.

- Jeg er meget skuffet over beslutningen, men der er ikke rigtig noget, jeg kan gøre ved det. Thomasberg har sagt, at han ikke tror på, jeg tror på systemet, som han gerne vil spille. Det er jeg ikke nødvendigvis enig i, siger Califf til B.T., hvor han også løfter sløret for et muligt skifte.
- Jeg kan selvfølgelig ikke acceptere det. Jeg er blevet for gammel til at sidde på bænken. Efter denne weekend vil jeg tage et møde med ham, og hvis han ikke tror på mig i fremtiden, så vil jeg prøve at finde en anden klub. Jeg har en kontrakt, men det er dumt at blive, hvis jeg ikke spiller. Men det er stadig tidligt, og jeg håber, det vil ændre sig, slutter forsvareren.

Frustrationen er forståelig fra Califfs side, og forstår virkelig ikke at Ørgaard endnu engang kan ramme så meget forkert forsvarsmæssigt på en transfer! Ved godt vi fik ham på fri transfer, men vi skal godt nok kigge langt tilbage (udover CP som spillede godt i en periode) før vi finder en god transfer til forsvaret!

Dette betyder vel at man tror på at Ipsa og Reid kan klare skærene? Eller vil Ørgaard virkelig ud og hente en ny central forsvarsspiller?
"Suck my dick" - Ron Jeremy

4904

Re: Califf: Klar til skifte

Indlæg af 4904 »

Aaes skrev:http://www.bold.dk/nyt/Califf-Klar-til-skifte

FC Midtjyllands Danny Califf er vraget til dagens kamp mod Randers. Amerikaneren er klar til at skifte klub, hvis han ikke indgår i træner Thomas Thomasbergs planer.

- Jeg er meget skuffet over beslutningen, men der er ikke rigtig noget, jeg kan gøre ved det. Thomasberg har sagt, at han ikke tror på, jeg tror på systemet, som han gerne vil spille. Det er jeg ikke nødvendigvis enig i, siger Califf til B.T., hvor han også løfter sløret for et muligt skifte.
- Jeg kan selvfølgelig ikke acceptere det. Jeg er blevet for gammel til at sidde på bænken. Efter denne weekend vil jeg tage et møde med ham, og hvis han ikke tror på mig i fremtiden, så vil jeg prøve at finde en anden klub. Jeg har en kontrakt, men det er dumt at blive, hvis jeg ikke spiller. Men det er stadig tidligt, og jeg håber, det vil ændre sig, slutter forsvareren.

Frustrationen er forståelig fra Califfs side, og forstår virkelig ikke at Ørgaard endnu engang kan ramme så meget forkert forsvarsmæssigt på en transfer! Ved godt vi fik ham på fri transfer, men vi skal godt nok kigge langt tilbage (udover CP som spillede godt i en periode) før vi finder en god transfer til forsvaret!

Dette betyder vel at man tror på at Ipsa og Reid kan klare skærene? Eller vil Ørgaard virkelig ud og hente en ny central forsvarsspiller?
Der er intet der indikerer, at vi kommer med i toppen i denne sæson heller, så det kan være, at man allerede nu skærer fedtet fra i form af Califf :roll: han har kun være en belastning siden vi fik ham, og han scorer en kæmpe hyre, så vis der er nogen derude der vil have ham, uden at vi skal betale mere i løn eller lignende så tag ham :lol:

pow21

Indlæg af pow21 »

Hvordan i alverden finder han vi der gider at betale hans skyhøje løn i det her markede. Han koster FCM lige på den anden side af 3 mio om året, og det kan jeg endda skårsikkert sige.

jakobV

Indlæg af jakobV »

pow21 skrev:Han koster FCM lige på den anden side af 3 mio om året, og det kan jeg endda skårsikkert sige.
Det er jeg nu ikke så sikker på der passer.. Borring er den dyreste spiller i FCM og han får 250.000 kr i måneden - tror ikke Califf ligger i omegnen af 150-200.000 .

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

[quote="jakobV]

Det er jeg nu ikke så sikker på der passer.. Borring er den dyreste spiller i FCM og han får 250.000 kr i måneden - tror ikke Califf ligger i omegnen af 150-200.000 .[/quote]

Jeg vil vædde min gamle hat på han tjener MINDST 170.000 i måneden - ellers kan jeg ikke se nogen grund til at manden ikke er blevet sat af før nu.
For hold da kæft hvor det sejler når ham og CP spiller dernede.

Som jeg ser det er vores stærkeste bagkæde den vi stiller med i dag:

Højre back: Ipsa gør det virkelig godt, han kommer godt med fremad, og han gør det kanon defensivt.
Jeg mener helt klart at Ipsa skal være vores faste højre back i denne sæson, for han klarer det langt bedre offensivt end Kolja - og netop offensive backs er en stor del af vores spilsystem i FCM, så derfor mener jeg klart Ipsa er manden der.

Venstre back: Her mener jeg Leon Jessen de sidste to kampe har bevist at han er den rette mand til pladsen pt. Faktisk håber jeg lidt at vi kan få solgt CP, og så lade Julle og Leon kæmpe om venstrebacken.
Leon gør det meget bedre end CP har gjort det det sidste halve års tid, og han er meget mere aggresiv + som med Ipsa, så er han bedre offensiv, og hans indlæg er meget bedre end CPs er.

Central:
Her mener jeg at det skal være Winston og Kolja der skal spille inde, da de supplere hinanden super godt, og begge er rigtig stærke i hovedspillet, og har begge mere speed i fødderne end Califf har.
Om det er holdbart en hel sæson ved jeg ikke, men man kan jo altid rykke Ipsa ind centralt, og så smide Marcic på backen.
Men ellers kunne jeg godt tænke mig at vi hentede en Sølvi Ottesen i SønderjyskE, eller at vi måske hentede Martin Albrechtsen hjem til Danmark.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

jakobV

Indlæg af jakobV »

fejl

jakobV

Indlæg af jakobV »

Arff skrev:[
My bad. Mente selvfølgelig at han FÅR i omegenen af 150-200.000.. kom til at sætte et ikke for meget ind..

Brugeravatar
Aaes

Indlæg af Aaes »

jakobV skrev: Det er jeg nu ikke så sikker på der passer.. Borring er den dyreste spiller i FCM og han får 250.000 kr i måneden - tror ikke Califf ligger i omegnen af 150-200.000 .
Det vil jeg så godt vædde på at han gør, det samme med Marcic! Det er helt ufatteligt så mange penge der er smidt efter spillere som ikke spiller overhovedet!

Afsted med Califf, Marcic og CP - der kan ikke være anden udvej!

Edit: Og har du en kilde på at Borring får 250k om måneden, for mener jeg har læst et sted han kun får omkring de 200? (Har dog heller ikke selv nogen kilde)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Send Califf og Marcic en tur til Haderslev og bed dem sende Sølvi herop!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Vil være fremragende hvis Califf selv vil væk, vi kan jo ikke sælge ham med det han har leveret, eller snarere det han ikke har leveret. Så kan vi spare en masse kroner til et af holdets allersvageste led og så kan der forhåbentlig blive råd til en ny mand dernede, for det trænger vi godt nok til..

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Califf, Marcic, CP, Kim C og en plovmand i bytte for Sölvi Ottesen. Kunne det ikke friste?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg mener ikke vi bør smide Marcic væk! Jeg ser noget i ham - jeg synes, han ligesom Ipsa bare bliver bedre og bedre kamp for kamp.
Og han er trodsalt ikke særlig gammel endnu.

Men jeg ser gerne at vi siger farvel til CP, Califf, Kim C., Baba og Jude.
CP og Califf har jeg begrundet i et tidligere indlæg, men Kim C. fordi han ikke kan bruges, og bare er penge ud af vinduet.
Baba: Hans udvikling er gået i stå - han er faktisk Poku nr. 2! Super høje forventinger til ham, og han fejler stort. Desværre må man sige.
Jude: Jeg har sgu ærlig talt ikke den store fidus til ham! - en kontra spiller, som har alt for høje tanker om sig selv (3 mio om året :shock: :lol: )

Så ja, ind med Sølvi Ottesen, og en anden angriber.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Aaes

Indlæg af Aaes »

Arff skrev:Jeg mener ikke vi bør smide Marcic væk! Jeg ser noget i ham - jeg synes, han ligesom Ipsa bare bliver bedre og bedre kamp for kamp.
Og han er trodsalt ikke særlig gammel endnu.
Første gang jeg er uenig med dig Arff!

Marcic har slet ikke niveauet til SAS-ligaen som det ser ud nu, og han har intet vist som skulle give ham den breakthrough chance en spiller som ham skal bruge!

Hvilke kampe ser du, hvor han bliver bedre for hver gang - er det kampe, hvor FCM vinder hver gang og spiller pletfri fodbold, for så vil jeg sgu gerne vide, hvor de bliver vist! :lol:

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Da vi i første omgang hentede Ipsa og Marcic tænkte jeg, at de nok bare var pota(y)to og pota(h)to. Jeg må sige, at det billede har ændret sig gevaldigt.

Ipsa har - også i de dårlige perioder - taget ansvar og vist vilje i langt højere grad end f.eks. overbetalte Califf og vel egentlig også Reid (dagens kamp ikke medregnet). Desuden slår han som forsvarer nogle giftige indlæg, som det vel kun er Jessen og en CP i humør, der kan matche. Thomasbergs løsning med Kolja på midten og Ipsa på backen kan vise sig at være langtidsholdbar.

Med ovenstående in mente kan jeg ikke se, hvordan der skal blive plads til Marcic. Jeg ved ikke, om folk kan huske kampen i Nørreskoven, hvor vi med hjælp fra Fru Fortuna og en fantastisk Christian Sivebæk vender 0-2 til 3-2. Sjældent har jeg set så pinlig en indsats fra en enkelt FC Midtjylland-mand: Marcic kluder rundt som en seriespiller, når man virkelig har brug for ham. Han koster mål, og jeg har lidt den samme "åh nej"-fornemmelse, når der er noget på færde tæt ved ham, som man havde det omkring Anders Rasmussen i sin tid. Og nåja, så synes jeg da, man skal skifte talenter ind i stedet for at skifte Marcic ind, når man fører 4-1.

Ipsa er på vej mod noget godt, det er jeg overbevist om. Marcic er i bedste fald på vej til Viborg.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes ærligt talt at Califf skulle tage at skramme ballerne og kæmpe lidt for sagen på træningsbanen. Det er vildt tidligt at give op overfor en smule modgang.

Men ja ros til Ipsa for at udvikle sig og tage sin chance.

Besvar