FCM fans? eller...
- Thomasbokr
FCM fans? eller...
Fodbold fans burde være folk der støtter deres hold, både når det går godt, men også når det går skidt, så holdet får det sidste der som regel skal til for at de kan vende skuden og vinde kampen. Denne betegnelse passer bare ikke altid, når man på MCH arena op til flere gange har stået og hørt på folk der efter måske 10 minutters spil sabler en spiller ned fordi han laver en fejlaflevering. Dette er desværre folk på Nordea Tribunen der kommer med disse udbrud, det er desværre ikke enkel tilfælde.
SÅ er det bare man spørger sig selv er det FCM fans eller??
Hvad er jer andres holdning til hvad der er acceptabel??
For selvfølgelig må man give udtryk for frustrationer, men det kan ikke passe at man støtter sit hold ved, at råbe (og dette er faktisk hørt på MCH Arena mod Esbjerg):
"###*¤%5 Du duer ikke til en skid din elendige #¤"!#¤!#¤" spiller"
Får det spilleren til at yde mere?? Nej vel.
Det nytter heller ikke noget at man i kampen mod Esbjerg f.eks. står efter kampen og bevist vender rykken mod spillerne når de rent faktisk har holdt nullet mod en modstander der ellers plejer at score på MCH Arena. Men det er selvfølgelig op til hver enkel fan at bedømme hvordan man vil støtte holdet, og give udtryk for sin mening, jeg synes bare at hvis man har tænkt sig at stå med rykken til og ligne holger danske i surmule stilling, så burde man gå i stedet og give plads til de folk der rent faktisk vil takke spillerne for det de ydede af gode ting, for ja, der var gode ting at klappe af dem for defensivt, at det så ikke lykkedes offensivt er noget andet....
Meen det er bare min mening.... Hvad synes synes i andre????
For selvfølgelig må man give udtryk for frustrationer, men det kan ikke passe at man støtter sit hold ved, at råbe (og dette er faktisk hørt på MCH Arena mod Esbjerg):
Det nytter heller ikke noget at man i kampen mod Esbjerg f.eks. står efter kampen og bevist vender rykken mod spillerne når de rent faktisk har holdt nullet mod en modstander der ellers plejer at score på MCH Arena. Men det er selvfølgelig op til hver enkel fan at bedømme hvordan man vil støtte holdet, og give udtryk for sin mening, jeg synes bare at hvis man har tænkt sig at stå med rykken til og ligne holger danske i surmule stilling, så burde man gå i stedet og give plads til de folk der rent faktisk vil takke spillerne for det de ydede af gode ting, for ja, der var gode ting at klappe af dem for defensivt, at det så ikke lykkedes offensivt er noget andet....
Re: FCM fans? eller...
Det sq da normalt at man lige sender et par ikke så pæne ord, mod en spiller som laver en dum fejl!!Thomasbokr skrev:Fodbold fans burde være folk der støtter deres hold, både når det går godt, men også når det går skidt, så holdet får det sidste der som regel skal til for at de kan vende skuden og vinde kampen. Denne betegnelse passer bare ikke altid, når man på MCH arena op til flere gange har stået og hørt på folk der efter måske 10 minutters spil sabler en spiller ned fordi han laver en fejlaflevering. Dette er desværre folk på Nordea Tribunen der kommer med disse udbrud, det er desværre ikke enkel tilfælde.
De skal kunne tåle den slags, ellers så hører de slet ikke hjemme i den professionelle fodboldverden!!
Den dag hvor folk skal flytte sig fra Nordea, fordi der ikke er plads til dem der klapper af spillerne, bliver en glædens dag!!Det nytter heller ikke noget at man i kampen mod Esbjerg f.eks. står efter kampen og bevist vender rykken mod spillerne når de rent faktisk har holdt nullet mod en modstander der ellers plejer at score på MCH Arena. Men det er selvfølgelig op til hver enkel fan at bedømme hvordan man vil støtte holdet, og give udtryk for sin mening, jeg synes bare at hvis man har tænkt sig at stå med rykken til og ligne holger danske i surmule stilling, så burde man gå i stedet og give plads til de folk der rent faktisk vil takke spillerne for det de ydede af gode ting, for ja, der var gode ting at klappe af dem for defensivt, at det så ikke lykkedes offensivt er noget andet....
Høvdingen af Herning
Ligesom når man roser dem for en god præstation skal de også have lidt kritik, når de ikke leverer varen. Jeg bakker op om holdet, men vil gerne fortælle min mening, når jeg ser børnefejl som jeg selv laver i serie 2. Forskellen er bare at de her højt betalte spillere burde være mere klar en de var mod EFB?
Desuden så betaler jeg for en vare, når jeg går på stadion og så forventer jeg at få noget for pengene? Du går heller ikke på restuarent og køber en bøf, men får et stykke kylling, så er du også utilfreds og vil klage? Jeg betaler en del af deres løn og så forventer jeg at få noget igen, så simpelt er det. Selvfølgelig bakker jeg dem op så meget så muligt, men jeg har betalt for at være der og så vil jeg også komme med et udbrud en gang i mellem, når de ikke lever op til det de kan!!
Desuden så betaler jeg for en vare, når jeg går på stadion og så forventer jeg at få noget for pengene? Du går heller ikke på restuarent og køber en bøf, men får et stykke kylling, så er du også utilfreds og vil klage? Jeg betaler en del af deres løn og så forventer jeg at få noget igen, så simpelt er det. Selvfølgelig bakker jeg dem op så meget så muligt, men jeg har betalt for at være der og så vil jeg også komme med et udbrud en gang i mellem, når de ikke lever op til det de kan!!
[quote="Saemala"]quote]
Det sq da normalt at man lige sender et par ikke så pæne ord, mod en spiller som laver en dum fejl!!
[quote]
Det her er professionelle fodboldspillere vi taler om!!
De skal kunne tåle den slags, ellers så hører de slet ikke hjemme i den professionelle fodboldverden!!
[quote]
Jeg synes at det er en forfærdelig latterlig holdning at have - tror du at du skal have love til at kalde andre mennesker alle mulige ting bare fordi du har nogle frustrationer du skal af med ?
Du pointerer netop at de er professionelle ( altså får penge for det de arbejder med ) - hvad ville du selv synes om at du på dit arbejde (eller evt af en skolelærer mv.) blev kaldt alle mulige grimme ord, bare fordi du laver en fejl ?
Prøv nu at vende den om , bare en gang imellem
Fold der efter en kamp buher eller vender ryggen osv, skal have lov til det efter min mening - Det ER helt ok at fortælle om sit mishag, men gør det på en fair måde, som man også selv kunne tolerere
Det sq da normalt at man lige sender et par ikke så pæne ord, mod en spiller som laver en dum fejl!!
[quote]
[quote]
Jeg synes at det er en forfærdelig latterlig holdning at have - tror du at du skal have love til at kalde andre mennesker alle mulige ting bare fordi du har nogle frustrationer du skal af med ?
Du pointerer netop at de er professionelle ( altså får penge for det de arbejder med ) - hvad ville du selv synes om at du på dit arbejde (eller evt af en skolelærer mv.) blev kaldt alle mulige grimme ord, bare fordi du laver en fejl ?
Prøv nu at vende den om , bare en gang imellem
Fold der efter en kamp buher eller vender ryggen osv, skal have lov til det efter min mening - Det ER helt ok at fortælle om sit mishag, men gør det på en fair måde, som man også selv kunne tolerere
- Thomasbokr
Om det så ikke er sket igen, folk råber ting der overhoveder ikke har sammenhæng med hvad der reelt sker på banen, et eksempel, Danny Olsen spillede ikke dårligere end gennemsnittet, men alligevel var der flere der råbte at han burde skifte sig selv ud, og at han er en "¤&¤%&#¤&¤&#" spiller HVAD ER DET FOR NOGLE FANS. 80% af fodbold er mentalt, om man er serie 6 spiller eller om man er super liga spiller, og det er da ihverfald ikke noget der får spillerne til at yde ekstra,
Et andet eksempel er Oliseh der har bolden, dribler forbi to mand på baglinien, og prøver at ligge den ind over, da han er på baglinien er der flere der råber,at han skal skyde samt at han er pisse dårlig, Synes han var en af dem der prøvede at gøre en forskel efter sin inskiftning.
Sådan var det generelt i går, de spillere der prøvede at gøre en forskel blev trumlet ned verbalt. man plejer at støtte holdet i modgang, dvs f.eks. når de er bagude, tænkt på at det måske også var Silkeborg der havde forberedt sig godt måske.
Man har tit hørt spillerne snakke om at publikum giver de sidste 10%, hvad så hvis publikum sabler en ned fjerne det så 10% TÆNK OVER DET, inden i sabler spillere ned næste gang... Det er iorden at være kritist bare hvis det med måde, DU ville hellere ikke finde DIG i at blive kaldt en "#¤%#¤"BIIIIIB¤&#¤&" på DIT arbejde vel, nej det tror jeg ikke. SÅ opfør jer da som fans og tænk jer om.. Det andet gør bare tingene være, det hjælper ihvertfald IKKE. Hvis der er nogle der har en anden mening så bare sig til..
Et andet eksempel er Oliseh der har bolden, dribler forbi to mand på baglinien, og prøver at ligge den ind over, da han er på baglinien er der flere der råber,at han skal skyde samt at han er pisse dårlig, Synes han var en af dem der prøvede at gøre en forskel efter sin inskiftning.
Sådan var det generelt i går, de spillere der prøvede at gøre en forskel blev trumlet ned verbalt. man plejer at støtte holdet i modgang, dvs f.eks. når de er bagude, tænkt på at det måske også var Silkeborg der havde forberedt sig godt måske.
Man har tit hørt spillerne snakke om at publikum giver de sidste 10%, hvad så hvis publikum sabler en ned fjerne det så 10% TÆNK OVER DET, inden i sabler spillere ned næste gang... Det er iorden at være kritist bare hvis det med måde, DU ville hellere ikke finde DIG i at blive kaldt en "#¤%#¤"BIIIIIB¤&#¤&" på DIT arbejde vel, nej det tror jeg ikke. SÅ opfør jer da som fans og tænk jer om.. Det andet gør bare tingene være, det hjælper ihvertfald IKKE. Hvis der er nogle der har en anden mening så bare sig til..
- Persian_Wolf
- Geografisk sted: Esbjerg
Hvad er fodbold uden fans?
Fans er potentielle købere, og sponsorer smider penge i klubben pga. fans.
Fans har 2 effekter -
1. økonomisk/produktivitet/udvikling/drift (klubben + spillere)
2. motivation, følelse, gejst og vilje (spillere)
Fans er grund til at spillerne ikke sidder på skolebænken og afvikler en kandidat grad i jura or whatever
Så jo, gu f.... skal vi så kritisere dem.
Vi er grunden til at fodbold kan spilles professionelt.
Power to the "people" - forstå mig ret.
I skal ikke tro, at det er dem som gør os en tjeneste kun, vi gør i DEN grad også dem en kæmpe tjeneste.
Undervurdér ik jer selv.
Fans er potentielle købere, og sponsorer smider penge i klubben pga. fans.
Fans har 2 effekter -
1. økonomisk/produktivitet/udvikling/drift (klubben + spillere)
2. motivation, følelse, gejst og vilje (spillere)
Fans er grund til at spillerne ikke sidder på skolebænken og afvikler en kandidat grad i jura or whatever
Power to the "people" - forstå mig ret.
I skal ikke tro, at det er dem som gør os en tjeneste kun, vi gør i DEN grad også dem en kæmpe tjeneste.
Undervurdér ik jer selv.
Woop Woop!
- Thomasbokr
Der er også stor forskel på at kritisere og måske råbe lidt engang i mellem når det går skidt. MEEEN at stå og sable spillere ned, endda indenfor de første 20 min. hvor der er lang tid tilbage af kampen, jeg forstår man er frustreret, men min pointe er at det hjælper ikke noget som helst, det kan tværtimod have en negativ effekt, når det er nedsabling, også får du ihvertfald mindre for dine penge end du gør nu, for i og med at det mentale er 80% af fodbolden, så må det på et eller andet punkt påvirke en spiller at blive sabler ned med den ene grove sætning efter den anden, for det er jo ikke så uskyldige ting som "tag dig sammen" der bliver sagt, nej det er meget hårdere ord, der til tider bliver brugt, og det hjælper bare ikke..Persian_Wolf skrev:Hvad er fodbold uden fans?
Det er imodgang man skal vise man er rigtige fans, og det eneste der er sket i de første to kampe når der har været modgang er at spillerne er blevet sablet ned..
Og det går jo ikke kun ud over spillerne, men det smitter jo desværre også af på de andre på tribunen og er med til at give en ond krigerisk stemning mod spillerne.. er det fair.. er det det vi vil være kendt for???
Prøv og se sådan her på det vi var 4 afsted i går og med billetter og drikkevarer blev det til 500 kr og det synes jeg selv er en pæn slat penge for den slatne forestilling vi var vidne til på Silkeborg stadion i går.
På vej ind til Manchester city kampen fik vi stukket et stykke papir i hånden hvor vores hold lovede os at give sig 100% og "dø med støvlerne på" hvor var den holdning henne mod SIF???
Jeg ved ikke hvad der er galt men det var tydelig forskel på holdene i går Silkeborg ville og FCM ville ikke
der er kun 2 positive ting fra den møgkamp det regnede ikke og winston havde denne gang forstået at det var en fodboldkamp han var mødt op til og ikke en håndboldkamp og lod være med at give SIF et straffe på den konto
Nu råbte jeg ikke selv men havde godt nok lyst til det
På vej ind til Manchester city kampen fik vi stukket et stykke papir i hånden hvor vores hold lovede os at give sig 100% og "dø med støvlerne på" hvor var den holdning henne mod SIF???
Jeg ved ikke hvad der er galt men det var tydelig forskel på holdene i går Silkeborg ville og FCM ville ikke
der er kun 2 positive ting fra den møgkamp det regnede ikke og winston havde denne gang forstået at det var en fodboldkamp han var mødt op til og ikke en håndboldkamp og lod være med at give SIF et straffe på den konto
Nu råbte jeg ikke selv men havde godt nok lyst til det
Nogle gange er danske tilhængere naive!! Jeg kommer oprindelig fra Tønder og kører ofte 2½ time, betaler benzin og entre, ligesom i går. Jeg river en hel dag ud af kalenderen og benytter en del af mine penge. Jeg tjener en ganske almindelig SU hver måned, hvor spillerne tjener mellem 30.000 og 300.000 kr i måneden og så kan de ikke engang spille noget ordentlig fodbold. Og ja, så kan man have en dårlig dag, men så kan man sgu dø med støvlerne på og kæmpe alt hvad man har lært. At tabe 4-0 til en oprykker holder ikke en meter, når man vil have medaljer.
Og når jeg ofrer alt dette for mit hold, hvilket jeg gerne gør, så mener jeg også jeg kan stille det lille krav til spillerne at de kæmper og at de gør deres arbejde ordentligt. Mon ikke de får lidt ballade med Ørgaard i dag, da det er ganske normalt på en arbejdsplads. Især når man ikke gør sit arbejde godt nok. Spillerne vil jo gerne have bonusser, når de vinder og gør det godt, men de vil absolut ikke trækkes i løn, når de render rundt og tror de spiller en serie 4 kamp.?
Og når jeg ofrer alt dette for mit hold, hvilket jeg gerne gør, så mener jeg også jeg kan stille det lille krav til spillerne at de kæmper og at de gør deres arbejde ordentligt. Mon ikke de får lidt ballade med Ørgaard i dag, da det er ganske normalt på en arbejdsplads. Især når man ikke gør sit arbejde godt nok. Spillerne vil jo gerne have bonusser, når de vinder og gør det godt, men de vil absolut ikke trækkes i løn, når de render rundt og tror de spiller en serie 4 kamp.?
- Thomasbokr
Penge penge penge, kan det ikke være pisse ligemeget hvor meget de tjener, der er der ingen grund til at gøre det sværre for dem at vinde, jeg gentager: Man plejer at støtte et hold i modgang, og det jeg så mod Esbjerg og mod Silkeborg var for en del personers side ikke støtte, der var folk der støttede men der var satme også folk, der ikke bare råbte men skreg af de spillere der virkelig forsøgte, og det var sjovt nok dem der forsøgte der blev nedsablet.. Så kan det godt være at I har brugt flere hundrede kroner på at se kampen, men beretter det jer til at skrige skælsord efter de spillere der gør hvad de kan, og hvis i mener de ikke gør,, bør man så ikke give udtryk for det på en konstruktiv måde, og evt generelt, istedet for som skrevet, at nedsable de spillere der rent faktisk prøvede at gøre noget.
Danny Olsen prøvede at gøre noget han blev nedsablet.
Christoffer Poulsen prøvede at gøre noget han blev nedsablet,
Oliseh prøvede han blev nedsablet..
Tror i virkelig at de gider at yde det ekstra der skal til når deres egne fans skriger efter dem at de ligeså godt ku tage hjem og %&¤%#&%¤&#%¤&%¤ dem selv. Nej vel.. og jeg synes ikke det er naivt, at støtte et hold på en human måde, det er menneskeligt...
I må dog ikke misforstå mig normal råb og hujen osv er op til hver enkel det er fair nok også efter enkelte spillere,. det er når det bliver personligt med ord man nok ikke skal bruge i samme sætning for tit at det går over stregen.... men det er der nok nogle der er %¤#&#¤&# ligeglade med, for at bruge jeres egne ord...
Danny Olsen prøvede at gøre noget han blev nedsablet.
Christoffer Poulsen prøvede at gøre noget han blev nedsablet,
Oliseh prøvede han blev nedsablet..
Tror i virkelig at de gider at yde det ekstra der skal til når deres egne fans skriger efter dem at de ligeså godt ku tage hjem og %&¤%#&%¤&#%¤&%¤ dem selv. Nej vel.. og jeg synes ikke det er naivt, at støtte et hold på en human måde, det er menneskeligt...
I må dog ikke misforstå mig normal råb og hujen osv er op til hver enkel det er fair nok også efter enkelte spillere,. det er når det bliver personligt med ord man nok ikke skal bruge i samme sætning for tit at det går over stregen.... men det er der nok nogle der er %¤#&#¤&# ligeglade med, for at bruge jeres egne ord...
Det er ganske enkelt for mit vedkommende.. Jeg betaler for en vare, når jeg kommer på stadion og når jeg ikke får, hvad jeg betaler for, er det min gode ret at kritisere. Det samme ville du gøre, hvis du betalte for DVD afspiller, men fik en kassetteafspiller i stedet?
Og jeg bakker stadig op om holdet, men kritiserer når de leverer noget som er langt langt langt under standard. Jeg tager stadig til BIF næste weekend, da jeg jo holder med dem i tykt og tyndt, men jeg vil endnu engang kritisere, hvis jeg ikke får den vare jeg betaler for.
Og jeg bakker stadig op om holdet, men kritiserer når de leverer noget som er langt langt langt under standard. Jeg tager stadig til BIF næste weekend, da jeg jo holder med dem i tykt og tyndt, men jeg vil endnu engang kritisere, hvis jeg ikke får den vare jeg betaler for.
Støtten er ikke betingelsesløs og når spillerne og træneren vælger at pisse deres fans op og ned ad ryggen, med den mest elendige præstation i klubbens historie, så skal de fandme ikke forvente at jeg klapper af dem, tværtimod. Så benytter jeg min demokratiske ret til at fortælle dem med direktørlønningerne, hvad jeg syntes om deres indstilling og fodboldspil. Kan godt forstå Kølbæk smuttede fra tilskuertribunen da vi kom bagud 3-0..
Syntes også Oliseh prøvede noget under de fuldstændigt umulige betingelser som blev stillet ham i udsigt og ham buhede jeg heller ikke af og det syntes jeg heller ikke er rimeligt hvis andre har, men han er også den eneste (måske også Salami) som kan sige sig fri for en tilintetgørende kritik, for det er bare ikke i orden det de foretog sig på banen igår og det skal de fandme ikke hyldes for.
Den eneste jeg klappede af var Lasse Heinze, bedste FCMer..
Syntes også Oliseh prøvede noget under de fuldstændigt umulige betingelser som blev stillet ham i udsigt og ham buhede jeg heller ikke af og det syntes jeg heller ikke er rimeligt hvis andre har, men han er også den eneste (måske også Salami) som kan sige sig fri for en tilintetgørende kritik, for det er bare ikke i orden det de foretog sig på banen igår og det skal de fandme ikke hyldes for.
- Jesper-Sunds
Hvem er det Kølbæk er? Tja Heinze har jo ikke haft meget at lave når alle vores skud var uden for målrammen!Hausser skrev:Støtten er ikke betingelsesløs og når spillerne og træneren vælger at pisse deres fans op og ned ad ryggen, med den mest elendige præstation i klubbens historie, så skal de fandme ikke forvente at jeg klapper af dem, tværtimod. Så benytter jeg min demokratiske ret til at fortælle dem med direktørlønningerne, hvad jeg syntes om deres indstilling og fodboldspil. Kan godt forstå Kølbæk smuttede fra tilskuertribunen da vi kom bagud 3-0..
- Thomasbokr
Det er også i orden at kritisere det er bare måden hvorpå det bliver gjort som nogle ikke mestre, ved ikke hvem det er, for de står som regel bagved.Lupus1999 skrev:Det er ganske enkelt for mit vedkommende.. Jeg betaler for en vare, når jeg kommer på stadion og når jeg ikke får, hvad jeg betaler for, er det min gode ret at kritisere. Det samme ville du gøre, hvis du betalte for DVD afspiller, men fik en kassetteafspiller i stedet?
Det er når der f.eks. bliver brugt ekstra ordineære hårde ord, som ikke høre hjemme nogle andre steder heller ej på et fodbold stadion, men som jeg skrev normal kritik, råb hujen osv er efter min mening i orden så længe det bliver holdt nogenlunde nede på jorden, Der er forskel på f.eks.: "Det kan du sku godt gøre bedre", i forhold til: Din skide andenrangs spiller skrid hjem til din fucking hjemby din amatør spiller, det kunne selv min lillesøster gøre bedre"
Begge sætninger er med lidt fri omskrivning af de meget hårde ord, hørt på stadion, jeg tror de fleste foretrækker den første.
Jeg bakker også op om holdet, det var den eneste udekamp i denne måned jeg havde råd til. resten af måneden står den på tv kampe eller hjemmekampe, så tro ikke at jeg ikke også var skuffet..
Se på det på en anden måde, i forhold til biograffen kan man rent faktisk med en positiv opbakning være med til at ændre udfaldet af kampen. Men jeg giver dig ret i at det kan være svært når spillet ikke flyder
Jeg tror du er for tyndhudet til at gå til fodbold hvis du bruger så meget tid på alle andre på tribunen....
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler