Silkeborg - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Thomasbokr

Silkeborg - FC Midtjylland

Indlæg af Thomasbokr »

Så er det ved at være tid til den første udebanekamp i den nye sæsson, og den kommer til at forgå i den by jeg bor i nemlig Silkeborg. Selvom Silkeborg har forstærket sig i pausen mellem 1 Division og SAS ligaen, med blandt andre Lasse Heinse, som vi vel alle sammen kender :) . SÅ burde det være en kamp hvor 3 point bare SKAL ind på kontoen, hvis ambitionerne om en top tre placering skal bære frugt.

Efter at have set FCM - Esbjerg først på stadion og efterfølgende på et unavngivet webtv sted, så synes jeg at der burde satses på en ny mand fremme, da Frank højest sansynligt ikke kan klare 90 min, pga knæet.

Silkeborg har et par rutinere gutter der skal passes på, jeg tror at en type som Fagerberg vil passe ind her, ved godt at han ikke har presteret i mange kampe, men dem hvor han har presteret har han altså vist klasse. Sammen med ham på toppen kunne det være rart at se Kim C. igen, da han er den eneste udover Farlig Frank, der sætte sig ordentligt igennem i modstanderens felt, selvf. hvis han er fit for fight.

Al snak til side en start 11 i en 4-4-2 opstilling vil efter min mening se sådan ud:

----------------------------- Arek Onyszko -----------------------------------
--- Kolja Afriyie -- Winston Reid - Danny Califf - Christopher Poulsen -
--- Danny Olsen -- Mads Albæk - George Florescu - Jonas Borring ---
------------------ Ken fagerberg -- Kim Christensen ------------------------

Tror dog, at træner trekløveret foretrækker: Jude og thygesen fremme, men jeg synes bare ikke at de præsterede optimalt i kampen mod Esbjerg og det burde få konsekvenser, ligeså synes jeg at Salami lavede mange fejl.

Hvad synes i andre????

Brugeravatar
Hausser

Re: Silkeborg - FC Midtjylland

Indlæg af Hausser »

Skulle jeg bestemme så stillede vi op således:

Arek

Kolja - Califf - Reid - C.P

Danny O. - Salami - Thyge - Borring

Frank - Jude

Så må Frank spille en halvleg og blive skiftet ud i pausen. Syntes det er vigtigt at vi får noget ordentlig flow i specielt angrebsspillet fra kampens start og det virker til at Frank er så central en del af det, at han virker tæt på uundværlig.

Syntes der bør ofres en central midtbanespiller til den her kamp, i min optik kan det ikke passe at vi skal spille med 3 centrale spillere mod bundholdene, hvor det må forventes at modstanderne står relativt defensivt. Når så presspillet alligevel ikke fungerer optimalt og de 3 centrale alligevel ikke bidrager med synderligt meget offensivt, ja så mener jeg man bør satse på to angribere i stedet.

Er Baba ved at være klar og i topform igen, så foretrækker jeg ham fremfor Jude, men det bliver han nok næppe i løbet af en uge. Ellers kunne det også være spændende at stille med et angreb bestående af Baba og Jude, tror de tunge Siffere vil få det svært overfor dem.

Det er utroligt vigtigt at vi nu kommer op i gear og får lagt lørdagens svage indsats bag os. Efter kampen mod Sif, så kommer der en svær periode hvor vi kommer til at møde alle de forventede tophold og formår vi ikke at løfte niveauet markant og få spillet til at fungere, så er jeg bange for vi går en meget svær periode i møde, en periode som bliver altafgørende for vores perspektiver i sæsonen..

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hausser skrev:Skulle jeg bestemme så stillede vi op således:
Arek
Kolja - Califf - Reid - C.P
Danny O. - Salami - Thyge - Borring
Frank - Jude
Så må Frank spille en halvleg og blive skiftet ud i pausen. Syntes det er vigtigt at vi får noget ordentlig flow i specielt angrebsspillet fra kampens start og det virker til at Frank er så central en del af det, at han virker tæt på uundværlig.
Jeg har siddet og set kampen igen, og det er helt tydeligt, at indskiftningerne af Frank og Siv er det der giver noget mod esbjerg.
Så lidt af kampen Silkeborg spillede mog HB Køge, og det ser ud som om de står ret dybt med deres centrale forsvarsspillere. Tror det vil være en klat fordel at vente med Jude og så spille med to på toppen. Det jeg så i sidste uge ligner det en Baba i hopla, men har kun set to træninger. Desuden vil jeg gerne true noget mere nede bag backs.

Min opstilling ser nok sådan ud:
Onysko
Kolja Califf Ried Christoffer
Albæk Thyge Florescu
Baba Frank Borring

Men jeg har lidt svært ved at overtale til et systemskifte..
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

mnm123

Indlæg af mnm123 »

ja spændende, men også en kamp der skal gi 3 point. Din opstilling gir ihvert fald ændringer som jeg ønskede efter Esbjerg kampen men tror ikke og er næsten sikker at Salami starter inde. Angrebet skal vi turde at spille med 2 angriber og hvis Frank ikke er mere klar ind sidst må det blive Baba og Kim som starter på top med Thyge ned på midtbanen og Florescu ud sådan vil jeg starte men tror ikke det bliver sådan, men jeg er heller ikkr træner for FCM.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Der er en del ønsketænkning omkring start opstillingen, men vi ved allesammen godt hvad vores træner team ligger vægt på. Det er tydeligt at læse mellem linierne, at det defensive er det vigtigste, især efter en udtalelse som: Vi står godt defensivt og at holde nullet vinder kampe på sigt!

Og derfor er der ingen tvivl om, at holdet stiller med samme start 11ér til næste kamp. Det eneste spørgsmål bliver om Frank kan spille fra start? Florescu var en af banens bedste sammen med Borring sidst, så ingen af dem bliver sat af!

Arek
Kolja-Reid-Califf-CP
D.Olsen-Florescu-Salami-Borring
Thygesen-Frank/JUDE

Jeg håber personligt at Sivebæk også starter inde, da han kan levere den samme fart og optimisme som Borring, men jeg tror han giver tid til dem som startede sidst.
Jeg håber også på at Fagerberg starter inde, men det er ikke realistisk når både Jude og Frank er klar..

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Det er helt sikkert en kamp som SKAL give 3 point, alt andet vil være en kæmpe skuffelse uanset om det er en af sæsonens første kampe og frank ikke er 100 % fit..

Jeg kunne godt tænke mig vi startede sådan:

Arek
Kolja-Reid-Califf-Juelsgaard
Siv-Salami-Florescu-Borring
Frank-Thyge

Jeg tror desværre ikke siv for lov at starte inde men jeg synes han klart gjorde et godt indhop mod esbjerg og satte gang i mere end danny, jeg vil mene at det er vigtigt med en god start på kampen og derfor vil jeg starte med Frank på banen da der sker mere når han er inde, i halvlegen(eller når han går død) kan man så afløse ham med Jude og Baba(baba ind i stedet for florescu og Thyge ned på midten), det vil give en ny udfordring for silkeborgs tunge forsvar og vil formentlig kunne skabe mange chancer med 2 hurtige afrikanere oppe på toppen..
Grunden til jeg starter med julle inde i stedet for cp er at jeg mener han er et bedre aktiv i det offensive spil og generelt synes jeg han leverer bedre præstationer end cp..

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Lupus1999 skrev:Der er en del ønsketænkning omkring start opstillingen, men vi ved allesammen godt hvad vores træner team ligger vægt på. Det er tydeligt at læse mellem linierne, at det defensive er det vigtigste, især efter en udtalelse som: Vi står godt defensivt og at holde nullet vinder kampe på sigt!

Og derfor er der ingen tvivl om, at holdet stiller med samme start 11ér til næste kamp. Det eneste spørgsmål bliver om Frank kan spille fra start? Florescu var en af banens bedste sammen med Borring sidst, så ingen af dem bliver sat af!

Arek
Kolja-Reid-Califf-CP
D.Olsen-Florescu-Salami-Borring
Thygesen-Frank/JUDE

Jeg håber personligt at Sivebæk også starter inde, da han kan levere den samme fart og optimisme som Borring, men jeg tror han giver tid til dem som startede sidst.
Jeg håber også på at Fagerberg starter inde, men det er ikke realistisk når både Jude og Frank er klar..
Det håber jeg også på ! Hvis så Salami starter på bænken, han viste ikk særlig meget, og vi behøver ham ikk mod SIF, thyge ned midt på Danny ind på thyges plads, og så Sivebæk på kanten! Siv og Borring med indlæg ind i Franks hoved, og Danny som den kreative 10'er som han kan være, var bare ikk særlig kreativ mod EFB !
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Det ser ud til at Farlige Frank er klar til at bide fra sig mod de silkeborggensiske oddere (hvilket rent faktisk er hvad deres maskot skal ligne)

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
http://silkeborgif.com/sifolinos.aspx :)

pow21

Indlæg af pow21 »

Det bliver fedt nok med et lille lokalopgør, mon ikke der kommer mange tilskuere

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Frank melder i dagens HF at han er 100% klar og forventer at starte inde. Dermed ser det ud til, at vi for første gang siden november 2007 kan stille i absolut stærkeste opstilling:

Arek
Kolja - Califf - Reid - Poulsen
Danny - Salami - Florescu - Borring
Frank - Thyge

Generelt har vi været ret forskånet for skader i opstarten, og med det begrænsede kampprogram vi har i efteråret, kan man måske håbe på, at vi undgå alt for mange skader.

Jeg er ikke i tvivl om, at såfremt ovenstående opstilling får lov til at spille uden de store ændringer, så skal vi nok få vores del af pointene.

Mod SIF bør vi få en sejr. Det er godt nok deres første hjemmekamp og de har vel noget oprykkergejst, men spiller for spiller er vi langt bedre end dem. Det kræver dog at vi kommer op i et væsentlig andet gear end mod EfB. Pasningsspillet skal være langt skarpere og tempoet højere. Så tvivler jeg meget på, at SIF kan følge med over 90 min.

Desuden er fordelen ved en stort set skadesfri trup, at vi har kvalitet at sætte ind fra bænken. Det er ikke ligesom i foråret, hvor bænken bestod af en junior-spiller og 3 potentielle debutanter.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev:Frank melder i dagens HF at han er 100% klar og forventer at starte inde. Dermed ser det ud til, at vi for første gang siden november 2007 kan stille i absolut stærkeste opstilling:

Arek
Frank - Thyge

Generelt har vi været ret forskånet for skader i opstarten, og med det begrænsede kampprogram vi har i efteråret, kan man måske håbe på, at vi undgå alt for mange skader.

Jeg er ikke i tvivl om, at såfremt ovenstående opstilling får lov til at spille uden de store ændringer, så skal vi nok få vores del af pointene.

Mod SIF bør vi få en sejr. Det er godt nok deres første hjemmekamp og de har vel noget oprykkergejst, men spiller for spiller er vi langt bedre end dem. Det kræver dog at vi kommer op i et væsentlig andet gear end mod EfB. Pasningsspillet skal være langt skarpere og tempoet højere. Så tvivler jeg meget på, at SIF kan følge med over 90 min.

Desuden er fordelen ved en stort set skadesfri trup, at vi har kvalitet at sætte ind fra bænken. Det er ikke ligesom i foråret, hvor bænken bestod af en junior-spiller og 3 potentielle debutanter.
Har også lige læst det på fcm.dk og forhåbentlig holder den da stik.

Så kan vi ihvertfald ikke længere bruge skader som undskyldninger for ikke at præsterer, men vi skal altså også mindst 2 niveauer op i forhold til den svage kamp mod Esbjerg. Sif kampen SKAL bruges til at finde form, rytme og selvtillid som er central til den næste tids svære program.

Må dog ærligt indrømme jeg er ret skeptisk hvad det angår, skader har bestemt ikke være den eneste grund til at spillet ikke har fungeret og det er trods alt den eneste parameter som er forandret..

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Kent skrev: Arek
Frank - Thyge

Dejligt at se at Frank er 100 % klar, meget vigtig for vores måde at spille på virker det til ovenpå Esbjerg kampen, i forhold til den opstilling du har vil jeg dog håbe Siv får chancen fra start i stedet for Danny, synes han beviser mere end Danny gør.. Jeg tror dog "desværre" du får ret i at Danny starter inde..

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Meyhoff skrev: i forhold til den opstilling du har vil jeg dog håbe Siv får chancen fra start i stedet for Danny, synes han beviser mere end Danny gør.. Jeg tror dog "desværre" du får ret i at Danny starter inde..
Vi kan hurtigt blive enige om, at Siv gjorde det noget bedre i Esbjerg kampen end Danny, men jeg personligt mener nu alligevel at en Danny i fulde omdrejninger, til en hver tid vil være bedre at have med end Siv. Det begrunder jeg blandt andet med at Danny spiller bolden mere end Siv gør, samt han har et noget bedre spark udefra end Siv, Siv prøver tit at gå selv, hvilket oftes resultere i at han mister bolden. Meen det er bare min mening..

tubbe93

SIF - FCM nettet?

Indlæg af tubbe93 »

Nu bliver kampen jo vist på Canal 9 som ikk ret mange har, heller ikk mig, så tænkte på om nogen viste hvor den blev vist på nettet og hvis den gjorde ?
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Thomasbokr

Re: SIF - FCM nettet?

Indlæg af Thomasbokr »

tubbe93 skrev:Nu bliver kampen jo vist på Canal 9 som ikk ret mange har, heller ikk mig, så tænkte på om nogen viste hvor den blev vist på nettet og hvis den gjorde ?
Canal Digital har en webtv udgave hvor man kan se kampene til 79 kr pr kamp, eller 177 for tre kampe,

Besvar