PR & Marketing

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
YahooSeeker [Bot]

PR & Marketing

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Ja det jeg vil snakke lidt om er den måde FCM reklamere for sig selv på, og det kunne vel høre unde FCM & BW men nu smider jeg den under alt det andet fordi det ikke handler om den sportslige side af sagen.

Mediedækninger af FCM er helt vildt ringe! Det kan vi vel godt blive enige i, eller hvad? Hvad skyldes det så?
Je jeg tro primært det skyldes, at FCM´s hjemmeside simpelthen er så dårlig og dårligt opdateret, at journalisterne simpelthen har for meget besvær med at finde historierne og samle de mest simple facts op, uden at skulle have Ørgaard i røret.

FCM burde have én mand hvis job det var at levere nyheder til hjemmesiden, og sørge for den hele tiden var opdateret. Ikke en Torben kølbæk, der ikke kan skrive nyhederne, ikke har tiden eller evnerne til at levere dem, og som har 100.000 andre opgaver samtidigt.

Hvor svært er det at have en mand til at overvære træningerne, lave update over skader og fremskridt på dem. en med et kamera, eller evt. et videokamera, der kunne lave små interview med spillere og trænere så selv manden i laos, kan følge med i hvad der sker i klubben hvis han har en internet linje.

Ja jeg ved sku godt det koster penge, men jeg nægter at tro på det ikke i sidste ende er en god forretning, i flere folk på stadion, bedre omtale i medierne og ikke mindst højere priser for sponsorene.

Jeg ved godt der ikke sidder en helt masse og er uenige i at dækningen er for dårlig, men har i ideer til hvordan det kunne gøres? Kunne BW gøre det selv? Hvad skal der til? Har du noget du kunne byde ind med?

Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 22. maj 2005, 18:50, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: PR & Marketing

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

man kunne evt. lave en uofficiel hjemmeside, lidt af "Alle hader os" som brøndby har, her kunne man have et par frivilige, som alligevel tog ud og så nogen ungdomskampe eller træninge osv. til at skrive lidt, og lave et par interviews osv.

Mads

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Men nu snakker vi ikke uofficiel "journalistik" og hvad der derunder hører, men den officielle markedsføring af FCM.

Jeg vil godt lige tilføje at min holdning er at Black Wolves som officiel fanklub ikke skal røre ved denne afdeling (hvad de enkelte medlemmer involverer sig i FCM vil jeg ikke blande mig i). Vi kan koordinere nyheder med FCM og lave events i samarbejde, men den fokus på klubben der skal være på en hjemmeside og i officielle pressemeddelelse samt det at tale med journalistere på klubbens vegne må naturligvis ligge hos FCM.

Jeg er i bund og grund enig med Hekler i hans opfattelse af FCM. Det indblik jeg har i administrationen giver mig samme konklusion, nemlig at der mangler en medarbejder mere der udelukkende beskæftiger sig med PR og marketing. Medarbejderens første opgave måtte være at få projektet "ny hjemmeside" sat i vandet (hvis det ikke allerede er gjort) og få det afsluttet inden for en overksuelig tid. (Og her mener jeg selvfølgelig projektstyringen og kravspecifikationer og ikke selve hjemmesiden, der naturligvis laves af folk professionelle folk med flair for grafik og brugervenlighed).

Lund

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig Hekler. Har skrevet det før, og gør det gerne igen. FCM mangler i høj grad en decideret informationsmedarbejder. Kølbæk har simpelthen for mange andre arbejdsopgaver. Desuden er det mit indtryk at det kniber, selv internt, med at vide hvad de forskellige led i klubben laver, derfor ville det være et must hvis de fik en mand på alene at holde styr på informationerne og lave updates både internt og eksternt.

Vi ville få langt mere mediedækning hvis vi søgte det. Nu om dage er nettet informationskilde nr 1, og det er ufatteligt at et firma med så stort et budget og som på mange måder lever af omtale, har et så utrolig utidssvarende og dårligt opdateret netsite.

Skrevet i dyb respekt for det arbejde der ellers bliver udført!

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Kan kun give de herrer ret i jeres betragtninger. Seneste eksempel på at klubben står tilbage mht Hjemmeside opdateringer. OB og agf fx HAR allerde lagt fyldige referater ud på deres respektive hjemmesider. Dette blev gjort indenfor 15 min efter sidste fløjt. Vi i fcm er heldige hvis vi får 10 linjer en gang i morgen. Og det samme gør sig gældende når vi taler de andre rækker "DS,Jun&Yng liga" Andre klubber kan nemt komme med nyheder referat/resultater indenfor et par timer efter at kampene er færdig. Tilsvarende kommer fcm.dk med et "nyt" tiltag Talentnyt. Det er jo ikke end en side med dybe links. Disse oplysninger kan jo findes bedre og langt mere fyldesgørende på bla på bt.dk. under resultater.

Mit bud til forbedringer kunne være at tage kontakt til herning bluefoxs webaster. Thomas Gudberg. Han må kunne give klubben et par fif til hvordan man laver og vedligeholder en hjemmeside med nogenlunde værdighed. For det har vores ikke i fcm.

Besvar