FCM-fodboldfans til håndbold

Om FC Midtjylland og Black Wolves
lydulven

FCM-fodboldfans til håndbold

Indlæg af lydulven »

Hej.
Gå ind på FCMTV.DK og hør om de roser der er til lydkolissen til FCM - FCK håndboldkampen.

Kasper
Senest rettet af lydulven 10. jan 2009, 02:20, rettet i alt 1 gang.

Hausser

FCM-fans til håndbold

Indlæg af Hausser »

Jeg snupper lige den her tråd til at efterrationalisere en smule på de oplevelser som folk har haft i forbindelse med de første FCM-håndbold-kampe.

Kunne godt tænke mig at høre om folk har været positivt eller negativt overraskede over niveauet/stemningen/spillet etc. i forbindelse med håndbolden og specielt om det er noget man agter at blive ved med at dukke op til?

Specielt kunne det være interessant at høre nogle mere inkarnerede FCMere som ikke normalt har fulgt Ikast Kvindehåndbold..

Hekler

Re: FCM-fans til håndbold

Indlæg af Hekler »

Hvis de giver mad og øl så skal jeg da nok komme en anden gang :-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hehe godt svar, men hvad nu hvis der ikke er gratis pils og føde, vil du så komme igen og hvad med håndbolden?

Var der ikke andre derude og støtte FCM-håndbold, har de en holdning til hvad de oplevede?

HKP

Indlæg af HKP »

Jeg var også til kampen... min første hunbold-kamp i årevis. Sad godtnok på en neutral plads, var da også spændende en stor del af kampen, dejlig atmosfære, Anja der tænder af osv...

Meeeen, det er altså bare noget helt andet end Fodbold og opbakning og adfærd hos fans er bare så anderledes og så har man altså ingen lidenskab overfor det der sker på banen. (nu taler jeg for mig selv) For mig er en dame-håndboldkamp kun en meget tilfældig begivenhed og hører ikke som fodbold til en fast del af min planlægning.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Det er jo det vi skal lave om på? - Altså atmosfære.
FCK har "tildels" taget det til sig. De har en lille fan gruppe som står og råber fodboldsange til håndbold. Så muligheden er der.

EvilF

Lige et enkelt spørgsmål...

Indlæg af EvilF »

Hvordan I nogensinde undre jer over, hvorfor ingen af det andre fangrupperinger tager BW seriøst? I har før brokket jer på dette forum, og højlydt undret jer over, hvorfor I f.eks. end ikke bliver nævnt når den bedste stemning/fankultur debateres af andre fans. Tror vist denne tråd giver et meget tydeligt svar.

Og Jydepower... Få lige styr på dine facts. Sidst jeg kiggede i Football Club København Håndbolds retning, sad der 500 børnefamilier og gloede. Der er jo ingen, ingen, ingen, ingen dedikerede fans der har taget det til sig.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Til dels ja. Ved at de er fodbold fans der er blevet mobbet ud af "løveklubben", men der er nogle. Jeg sagde ikke at der var mange. (:

Jesper BW1100

Re: Lige et enkelt spørgsmål...

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvis du nu prøver at læse diverse tråde igennem tror jeg hurtigt du finder ud af at den generelle holdning til FCM Håndbold er ret så negativ blandt mange. Så at du tager dette enkle indlæg og bruger det som et generelt parameter på BW's holdning til håndbold er for tyndt.
Og jeg vil gerne have du venligst finder frem til indlæg hvor vi undrer os over hvorfor vi ikke nævnes blandt de bedste stemnings- og kulturskabere... Jeg tror udemærket de fleste BW'ere er klar over, at vi ikke på nogen måde er på det niveau, de har i fangrupperne i BIF og AGF. (at de så ofte smider hjernen derhjemme inden de går til fodbold er en anden sag) Der skal arbejdes hårdt i en lang årrække i BW-regi for at skabe en kultur som bare tilnærmelsesvis findes i etablerede fanklubber. Det er vi godt klar over allesammen. Så du bedes venligst også få styr på dine facts!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Da FCK-Håndbold startede var der faktisk en ganske pæn gruppe som må være kommet fra "fodboldverdenen" og de gav meget klart stemningen et nyk opad

Om de er der nu skal jeg lade være usagt - jeg har ikke set ligakampe i nogle år

Men mon ikke nyhedens interesse har aftaget lidt henad vejen, så det mere er de reelle håndboldfans der kommer til kampene

Til EvilF kan jeg kun sige "gaab"....

Dysager

Hvorfor denne utilfreds med FCM Håndbold?

Indlæg af Dysager »

Jeg forstår ikke den negative holdning til FCM-håndbold? Hvorfor kan vi ikke have en proffessionel håndboldklub som spiller Champions League og ovenikøbet klarer sig godt der?
FC Midtjylland er en virksomhed, og denne virksomhed har åbentbart set en fidus i at eje denne håndboldklub, ved godt det ikke var midtjyllands ide, men tror næppe det er fordi vi er voldsomt impatiske eller fordi vi er spræng fyldt med næstekærlighed at vi har købt os en håndboldklub. Er ganske sikker på at de har gjord det fordi de tror på at det kan blive en forretning som kan give om end ikke et stort overskud, så da i det mindste en lille sum penge i klubbens pengekasse.
Dermed ikke sagt at vi alle skal bakke håndboldholdet op til hjemmekampe osv. for jeg er ikke selv ligefrem nogen håndbold-fanatiker, men synes bare vi skal acceptere klubbens beslutning om at købe en håndboldklub.
Men det jeg egentligt gerne vil vide? Hvorfor er folk utilfredse med det? Det ødelægger vel ikke noget for fodbolden i FCM? Og er der virkeligt nogen her på Graven som ikke har kondi til at trykke 3 ekstra gange på fjernbetjeningen fordi de ramler ind i en håndboldnyhed på text-tv,?
De har ihvertfald kondi til mile lange indlæg her på graven hehe ? så jeg er et stor spørgsmålstegn:P

LOOFT

Re: Hvorfor denne utilfreds med FCM Håndbold?

Indlæg af LOOFT »

Dysager Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg forstår ikke den negative holdning til
> FCM-håndbold? Hvorfor kan vi ikke have en
> proffessionel håndboldklub som spiller Champions
> League og ovenikøbet klarer sig godt der?
> FC Midtjylland er en virksomhed, og denne
> virksomhed har åbentbart set en fidus i at eje
> denne håndboldklub, ved godt det ikke var
> midtjyllands ide, men tror næppe det er fordi vi
> er voldsomt impatiske eller fordi vi er spræng
> fyldt med næstekærlighed at vi har købt os en
> håndboldklub. Er ganske sikker på at de har gjord
> det fordi de tror på at det kan blive en
> forretning som kan give om end ikke et stort
> overskud, så da i det mindste en lille sum penge i
> klubbens pengekasse.
> Dermed ikke sagt at vi alle skal bakke
> håndboldholdet op til hjemmekampe osv. for jeg er
> ikke selv ligefrem nogen håndbold-fanatiker, men
> synes bare vi skal acceptere klubbens beslutning
> om at købe en håndboldklub.
> Men det jeg egentligt gerne vil vide? Hvorfor er
> folk utilfredse med det? Det ødelægger vel ikke
> noget for fodbolden i FCM? Og er der virkeligt
> nogen her på Graven som ikke har kondi til at
> trykke 3 ekstra gange på fjernbetjeningen fordi de
> ramler ind i en håndboldnyhed på text-tv,?
> De har ihvertfald kondi til mile lange indlæg her
> på graven hehe ? så jeg er et stor
> spørgsmålstegn:P

Hvorfor skal jeg acceptere noget som jeg ikke er enig i? Og hvorfor er det ikke FCM's idé? Man gør forhåbentlig ikke sådan noget med et uheld? Slet ikke når det hverken giver overskud i fck eller aab! Er sgu ked af at pengene nu vil blive brugt på håndbold, det trækker jo ned i økonomien, så længe der er en den ballast.
Desuden gider jeg ikke se håndbold!

Dysager

Indlæg af Dysager »

Ved ikke om det er mig der har hørt fejl, men mener fcm fik et tilbud om at købe på grund af den dårlige økonomiske situation. Ved du om det har givet underskud for FCK og AAb da? Har du aldrig hørt om langsigtede investeringer? Vi har da intet problem med økonomien?

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Dysager Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ved ikke om det er mig der har hørt fejl, men
> mener fcm fik et tilbud om at købe på grund af den
> dårlige økonomiske situation.

Jo, det er rigtigt nok.

> Ved du om det har
> givet underskud for FCK og AAb da?

Det giver 100% sikkert i AaB, er ikke sikker med FCK. IBEH(eller hvad de nu hed før), havde jo en grund til at sælge, at det ikke kunne løbe rundt for dem. Om vi så kan få det til at løbe rundt skal jeg ikke gøre mig klog på, det afhænger af så meget, og brandet FCM styrkes, og det er ikke nemt at gøre op.

> Har du aldrig
> hørt om langsigtede investeringer? Vi har da intet
> problem med økonomien?

Nu er det self ikke mig du snakker til.

Men om det er en god lang sigtede investering, kommer jo an på om dansk kvinde hånbold vil gå frem eller tilbage rent tilskuremæssigt og tv seér mæssigt. Tendensen de sidste par år har været stærkt ned ad gående, og vi har brug for kæmpe succse på kvindelandsholdet, imens herrer landsholdet ikke skal vinde for meget, for at få den kurve til at vende.

Jeg tvivler stærkt på at det på pairet kan betale sig rent økonomisk, altså håndbold klubben alene kan give et overskud. At brandet FCM så bliver styrket kan der jo ikke være tvivl om.

Besvar