TB og Silkeborg

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

TB og Silkeborg

Indlæg af Ravnen »

Ja man fatter det dårligt, tre dundrende fiaskoer i træk med fyring til følge, har tilsyneladende ikke afskrækket Silkeborg, fra at vælge Troels Bech?

Det gode er at der nu går længe inden vi ser Silkeborg i superligaen ;-)

Hvis Silkeborg nu havde været smarte, havde de taget Allan Kuhn.
Senest rettet af Ravnen 4. dec 2008, 13:27, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: TB og Silkeborg

Indlæg af Altoriso »

Jeg synes at det er vildt plat at hævde, at TB har været en dundrende fiasko i 3 klubber, og indlægget burde vel nærmest slettes for mangel på rimelig substans!

Troels Bech har i alle klubberne været med til at tilføre holdene en fin grad af spilforståelse, og har da også forstået at skabe en række fine resultater
Hans problem har tilsyneladende været, at han ikke har formået at føre holdene videre derfra - man kunne måske drage en mindre parallel til Ove P, som vel har haft nogenlunde samme karriereforløb det seneste årti
Hvis TB virkelig var så dårlig, så tror jeg ikke at han havde været træner overhovedet på det niveau

Allan Kuhn har da ikke vist noget specielt - han har formået at VÆRE MED TIL at vende skuden for AaB, men mon ikke den var blevet vendt alligevel
Han får desværre ikke muligheden for at bevise at han over flere sæsoner kan skaffe gode resultater, og mon ikke det kunne tænkes at Lynge J også har haft sin tvivl om han kunne dette, siden han ikke turde satse på ham

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg synes at det er vildt plat at hævde, at TB har
> været en dundrende fiasko i 3 klubber, og
> indlægget burde vel nærmest slettes for mangel på
> rimelig substans!'

Ovenstående er da også en utrolig plat kommentar af dig. Hvis du ikke mener indlægget har substans for dig, kan du blot springe det over!

Jeg deler selvsagt ikke din vurdering af hvad Troels Bech har tilføjet. Han har ganske givet nogle kvaliteter, men min vurdering er at de langt fra opvejer hans mangler.

Alene at han er blevet fyret tre gange i træk grundet dårlige resultater, siger vist alt. Det er trods alt resultaterne en træner bliver bedømt på, uden dem hjælper det ikke meget at været godt skåret for tungebåndet.

Det virker uambitiøst af Silkeborg, det eneste som kan forklare det er at han har spillet for dem som aktiv spiller.

bw152/michael

Indlæg af bw152/michael »

Ravnen Skrev:
> Alene at han er blevet fyret tre gange i træk
> grundet dårlige resultater, siger vist alt. Det er
> trods alt resultaterne en træner bliver bedømt på,
> uden dem hjælper det ikke meget at været godt
> skåret for tungebåndet.
>
> Det virker uambitiøst af Silkeborg, det eneste som
> kan forklare det er at han har spillet for dem som
> aktiv spiller.

At han er blevet fyret tre gange er vel ikke det vigtigste når SIF har skullet lede efter en ny mand, hvis man kigger på hvad mulighederne ellers var lige nu..
De har skulle finde en dansk træner eller en udenlandsk træner (som formentlig ikke har været aktuelt hvis man kigger på deres position de sidste år..)

Derfor har det været en opgave hvor de har skulle finde en dansker, Troels Bech blev ledig og er en utrolig dygtig træner.. Jeg tror bare han har haft problemer med at passe ind de forskellige steder, fordi han har manglet den assistent som kan supplere hans kæmpe fodboldviden og taktiske kvaliteter..

Allan Kuhn, han har det godt i Aalborg og jeg tror ikke han vil være interesseret i Silkeborg

/Michael Meyhoff

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

bw152/michael Skrev:
> At han er blevet fyret tre gange er vel ikke det
> vigtigste når SIF har skullet lede efter en ny
> mand, hvis man kigger på hvad mulighederne ellers
> var lige nu..
> De har skulle finde en dansk træner eller en
> udenlandsk træner (som formentlig ikke har været
> aktuelt hvis man kigger på deres position de
> sidste år..)

Der er vel masser af unge ambitiøse trænere som bare venter på at få chancen.
Den eneste grund jeg kan se til at SIF vælger TB, er fordi han har spillet der, og fordi det sikkert giver lidt tiltrængt medieomtale ;-)

> Derfor har det været en opgave hvor de har skulle
> finde en dansker, Troels Bech blev ledig og er en
> utrolig dygtig træner.. Jeg tror bare han har haft
> problemer med at passe ind de forskellige steder,
> fordi han har manglet den assistent som kan
> supplere hans kæmpe fodboldviden og taktiske
> kvaliteter..

Det er jo gætværk, der kan være tusinde årsager til at Troels Bech ikke har succes. En af dem kan jo være, at han simpelthen ikke er en god træner? :-)

"Hans kæmpe fodboldviden og taktiske kvaliteter", det er jo en skrøne som er blevet fortalt så mange gange, at den har fæstet sig som sandhed. Hvis hans fodboldviden og hans taktiske evner virkelig var så ekstraordinære, hvordan kan det så være at han intet har præsteret i mange år. Det burde da på en eller anden måde have været synligt, men selv med et godt spillermateriale i FCM, OB og senest Esbjerg, har der ikke været noget som kunne bevise sådanne ekstraordinære kvaliteter.
Esbjerg var et mulehår fra at være en topklub da Ove Pedersen forlod klubben, hvad er klubben efter Troels Bech når Ove nu vender tilbage? i bedste fald et hold som præsterer lige over nedrykningsstregen, og som fuldstændig tabte det som Ove Pedersen nøjsommeligt havde opbygget.

> Allan Kuhn, han har det godt i Aalborg og jeg tror
> ikke han vil være interesseret i Silkeborg

Det er jo svært at sige hvad Allan Kuhn er interesseret i eller ej. Men jeg tror absolut en klub i den øverste del af 1 division er der han kunne starte.

Altoriso

Re: TB´s bedrifter

Indlæg af Altoriso »

Her kan man få et overblik over de ting Troels Bech trods alt har bedrevet igennem hans karriere http://www.onside.dk/node/20597

Jeg synes at han har skabt ganske habile resultater, og hvis du mener, at han er så dårlig, så forstår man jo ikke at OB (2 gange), FCM og Esbjerg overhovedet på skift har ansat ham; og nu altså også Silkeborg

Jeg tror mere det er dig Ravnen der har hørt så mange ytre sig dårligt om TB, at du troede det var sjovt at ride med på bølgen ;-)

Jeg har i hvert fald ikke mere at udsætte på ham som træner end de ting jeg fremførte ovenfor

Jesper BW1100

Re: TB´s bedrifter eller mangel på samme

Indlæg af Jesper BW1100 »

Altoriso Skrev:
> Her kan man få et overblik over de ting Troels
> Bech trods alt har bedrevet igennem hans karriere
> http://www.onside.dk/node/20597
>
> Jeg synes at han har skabt ganske habile
> resultater, og hvis du mener, at han er så dårlig,
> så forstår man jo ikke at OB (2 gange), FCM og
> Esbjerg overhovedet på skift har ansat ham; og nu
> altså også Silkeborg
>
> Jeg tror mere det er dig Ravnen der har hørt så
> mange ytre sig dårligt om TB, at du troede det var
> sjovt at ride med på bølgen ;-)
>
> Jeg har i hvert fald ikke mere at udsætte på ham
> som træner end de ting jeg fremførte ovenfor

Uanset hvordan du vender og drejer det har Troels Bech formået at blive fyret 3 gange for dårlige resultater, og han har ret beset ikke opnået noget som helst. Jeg er enig med Ravn. Troels Bech er en herlig fyr og kanonsjov på TV. Men han er i mine øjne ikke en toptræner!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nu er Silkeborg IF jo heller ikke ligefrem en topklub :-)

Men så vil jeg gerne have at du lige remser op hvad følgende trænere har opnået de sidste ca. 5-10 år, som Bech f.eks ikke har opnået :

Lars Olsen
Kent Nielsen
Ove Christensen
Carsten Broe

(Morten W)

Og så er der vel også nogle trænere fra de tidligere år - jeg mener bare ikke at han har gjort det så dårligt endda. Han har bare haft nogle dårlige afslutninger på sine hold

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Altoriso Skrev:
> Nu er Silkeborg IF jo heller ikke ligefrem en
> topklub :-)
>
> Men så vil jeg gerne have at du lige remser op
> hvad følgende trænere har opnået de sidste ca.
> 5-10 år, som Bech f.eks ikke har opnået :
>
> Lars Olsen

Pokalsejr med Randers som førstedivisionshold, og en nuværende placering i toppen af rækken med OB.

> Kent Nielsen

Udviklede Horsens fra at sikker prügelknabe til spændende pust i ligaen. (Er så faldet sammen nu)

> Ove Christensen

Har, ligesom Kent Nielsen i øvrigt, ikke trænet så "store" klubber (OB og FCM især), og derfor heller ikke haft samme spillermateriale som Troels Bech. Derfor er det vel heller ikke helt fair at sammenligne dem med Troels. Men Ove formåede da at gøre Vejle til sikre oprykkere, samt før det, at føre VFF til en meget overraskende 4.plads i ligaen.

> Carsten Broe

Har intet opnået, men har så på ingen måde heller det samme materiale som TB har haft.

Faktum er at TB over flere omgange har haft det nødvendige materiale (2 gange i OB og én gang i FCM) uden at kunne præstere optimalt. Det eneste sted han gjorde det nogenlunde var i EFB, hvor han dog også endte med at køre det i sænk, trods en, hvad jeg vil kalde, acceptabel trup. Så uanset hvordan jeg vender og drejer det, mener jeg at TB er en fiasko som træner, hvilket de mange fyringer velsagtens også indikerer.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Altoriso Skrev:
> Jeg tror mere det er dig Ravnen der har hørt så
> mange ytre sig dårligt om TB, at du troede det var
> sjovt at ride med på bølgen ;-)

Haha, den var god. Tak fordi du huskede smileyen :-D

Jan, jeg tror også mere du er Rasmus Modsat, fordi så mange netop mener han er en fiasko ;-)

Det er fint at have været ansat sådanne steder, men det er knap så fint at være blevet fyret pga dårlige resultater.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tager da også gerne en bemærkning med om disse navne.

Ove Christensen, Lars Olsen og Kent Nielsen har vist en del.

Ove Christensen, også kaldet Tove haha, han er jo sådan en gammeldags type træner. Som skaber et solidt fundament rent defensivt. Han har fået ufattelige ting ud af dårlige hold. Se bare tiden i Viborg.
Hans type som træner er dog så gammeldags, at han næppe får chancen i en af de store klubber. Det er lidt det samme "problem" som en anden Ove, nemlig Pedersen.

Kent Nielsen og Lars Olsen, de er jo stadig i starten af deres trænerkarrierer, og har begge formået at få en oprykker til at bide sig fast i superligaen. Randers og Horsens har meget at takke dem for.
Hvad de ellers har af kvaliteter får vi netop at se nu hvor de har/får chancen i topklubber. Lars Olsens OB viser da gode takter nu, det er lang tid siden OB har været med i guldkampen.

Troels Bech har jo netop fået chancen, endda flere gange og for topklubber. Han kørte både FCM, OB og Esbjerg i sænk. Han har bare ikke "x factor" som træner. Men ja 1 division er måske det rette for ham, tvivler bare på de rykker op med ham ved roret.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ravnen Skrev:
> Det er fint at have været ansat sådanne steder,
> men det er knap så fint at være blevet fyret pga
> dårlige resultater.

Du må altså mangle en eller anden forståelse for at trænere sagtens kan udføre en mission for en fodboldklub, selv om de er blevet opsagt andre steder..

Jeg kunne nævne et hav at trænere i feks udlandet der er blevet fyret et sted for så at starte i en topklub et andet sted, men orker ikke at skrive dem ind her, men kig selv på nogle af disse navne http://da.wikipedia.org/w/index.php?tit ... t=S%C3%B8g
Jeg vil stadig henvise til at TB altså ikke går ledigt rundt, men derimod hurtigt får et nyt job, og vil altså mene at fodboldledere rundt omkring har et bedre overblik over hans kvaliteter end vi andre har

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Trænere som dem du nævner (særdeles generelt), har somregel også haft succes indimellem også.
Men det er jo noget helt andet end situationen med Troels Bech, han har jo intet vist, i nu tre klubber i træk. Det eneste han kan fremvise er pokalen med OB, som jo er noget helt andet end at præstere over en hel sæson.

Det er lidt latterligt at hive Trapattoni frem, og ville sammenligne ham med Troels Bech :-D
Det er vist dig der mangler forståelse for, at det er på resultaterne en træner bliver bedømt ;-)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ravnen Skrev:

> Det er vist dig der mangler forståelse for, at det
> er på resultaterne en træner bliver bedømt ;-)

Og det beviser netop min pointe !

En træner behvøer jo ikke kun blive bedømt for sin resultater ( der er nok kun os fans der mener det)
En klubledelse kan godt have en anden mission med ansættelse af en træner
Det kan feks være at man ønsker at holdet skal bygges op fra starten med nogle grundlæggende fodboldmæssige principper ( KBN har feks lært en del forsvarsteknik og det var også Bech der omskolede ham til forsvarer http://www.fcmidtjylland.dk/html/main.asp?newsID=2580 )
En træner som Ove P bliver måske ansat fordi han også kan bygge et hold op fra bunden, og måske er godt til at bruge egne talenter, men han er jo sådan set også fyret nu, hvor en anden fodboldfilosofisk træner så skal overtage

Så nej; en træner skal ikke kunne bedømmes på de resultater du henviser til...

Besvar