Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)
-
Altoriso
Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)
Det tager ca en uges tid at scrolle ned til det sidste indlæg i part 2, så lad os lige fortsætte i denne tråd med nye spillere 
Senest rettet af Altoriso 12. jan 2009, 20:34, rettet i alt 1 gang.
-
Dondy
Re: Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)
Skal gerne bidrage med mit besyv på, hvordan der skal ageres i det næste transfervindue.
Nu med en kamp tilbage af efterårs sæsonnen ligger vi på 4 pladsen, men kun foreløbeligt seks point efter nummer et. Derudover skal man nævne at vinder vi vores sidste udekamp vil vil hale ind på enten Brøndby eller OB da de to hold møder hinanden. Så er vi måske lige pludseligt kun 3-5 point efter nummer 1. Og så skal der vel købes ind så man kan komme lidt fra baghjul når sæsonnen starter igen?
Hvem skal man købe? Der kan man jo være at forsøge at købe den bedste spiller man overhovedet kan få fat i eller man kan se på hvor man er svagest. Jeg synes at den sidste metode er den bedste for os lige pt.
Nu er der tærsket langhalm på at vi skal have en ny angriber og jeg vil sige at så skal han dælme også være god. Jeg mener at Frank k, Fagerberg og Kim C er udemærkede angribere og med mindre man kan få fat i en virkelig "Killer" angriber så synes jeg det er bedre at lade de angribere vi har nu arbejde på at blive spillet bedre sammen.
Der hvor jeg mener vi skal forstærke os er på midtbanen, hvor Flinta simpelthen har vist sig som værende for let. Han kan nogle ting med bolden som er ok, men hans presspil er for dårligt. Der er brug for en spiller ala. Thygesen som kan spille både på kant og centralt. Og de koster nok relativt meget, men jeg vil mene at vi kan få en spiller der kan dække vores behov for cirka 15 milioner.
Jeg selv så gerne man hentede Rasmus Würtz eller William Quist som vel begge må være trætte af at side på bænken i FCK. Af de to spiller vurdere jeg Würtz som den stærkeste centralt og Quist som den mest alsidige. Hentede man Rasmus Wurtz ville man have muligheden for at spille med Thyge på en af kanterne selv om Salami eller Florescu er ude. Og vi kan blive fri for at se på D. Flinta forsøge at spille central midtbane.
Skulle man vælge at hente en decideret kantspiller, hvilket jeg dog ikke håber, så synes jeg igen der bør være tale om en spiller til minimum 10 milioner - Alanzinho eller Vingaard kunne være en mulighed.
Alt i alt så håber jeg ikke at vi ser 3-4 nye spillere hvor de i snit har kostet 4-5 milioner, men derimod heller nogle seriøse forstærkninger til truppen, gerne en spiller, hvor man vælger den spiller man helst vil have og så køber ham eller dem.
Kvalitet frem for kvantitet.
Nu med en kamp tilbage af efterårs sæsonnen ligger vi på 4 pladsen, men kun foreløbeligt seks point efter nummer et. Derudover skal man nævne at vinder vi vores sidste udekamp vil vil hale ind på enten Brøndby eller OB da de to hold møder hinanden. Så er vi måske lige pludseligt kun 3-5 point efter nummer 1. Og så skal der vel købes ind så man kan komme lidt fra baghjul når sæsonnen starter igen?
Hvem skal man købe? Der kan man jo være at forsøge at købe den bedste spiller man overhovedet kan få fat i eller man kan se på hvor man er svagest. Jeg synes at den sidste metode er den bedste for os lige pt.
Nu er der tærsket langhalm på at vi skal have en ny angriber og jeg vil sige at så skal han dælme også være god. Jeg mener at Frank k, Fagerberg og Kim C er udemærkede angribere og med mindre man kan få fat i en virkelig "Killer" angriber så synes jeg det er bedre at lade de angribere vi har nu arbejde på at blive spillet bedre sammen.
Der hvor jeg mener vi skal forstærke os er på midtbanen, hvor Flinta simpelthen har vist sig som værende for let. Han kan nogle ting med bolden som er ok, men hans presspil er for dårligt. Der er brug for en spiller ala. Thygesen som kan spille både på kant og centralt. Og de koster nok relativt meget, men jeg vil mene at vi kan få en spiller der kan dække vores behov for cirka 15 milioner.
Jeg selv så gerne man hentede Rasmus Würtz eller William Quist som vel begge må være trætte af at side på bænken i FCK. Af de to spiller vurdere jeg Würtz som den stærkeste centralt og Quist som den mest alsidige. Hentede man Rasmus Wurtz ville man have muligheden for at spille med Thyge på en af kanterne selv om Salami eller Florescu er ude. Og vi kan blive fri for at se på D. Flinta forsøge at spille central midtbane.
Skulle man vælge at hente en decideret kantspiller, hvilket jeg dog ikke håber, så synes jeg igen der bør være tale om en spiller til minimum 10 milioner - Alanzinho eller Vingaard kunne være en mulighed.
Alt i alt så håber jeg ikke at vi ser 3-4 nye spillere hvor de i snit har kostet 4-5 milioner, men derimod heller nogle seriøse forstærkninger til truppen, gerne en spiller, hvor man vælger den spiller man helst vil have og så køber ham eller dem.
Kvalitet frem for kvantitet.
-
felisan
Re: Kasper Risgård AaB
ville han ikke være oplagt som konkurrence til startpladserne på midten?
så kunne Flinta skifte til en klub, der matcher hans niveau og vi kunne få en stærkere mand til midten.
så vidt jeg ved udløber hans kontrakt med AaB til sommer.. og han har lige rundet 100 kampe for AaB
så kunne Flinta skifte til en klub, der matcher hans niveau og vi kunne få en stærkere mand til midten.
så vidt jeg ved udløber hans kontrakt med AaB til sommer.. og han har lige rundet 100 kampe for AaB
-
TR82
Jeg har hørt fra rimelig pålidelig kilde at Risgaard ikke vil skifte til anden dansk klub, men ellers en spændende spiller.
-
BW - 665
TR82 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har hørt fra rimelig pålidelig kilde at
> Risgaard ikke vil skifte til anden dansk klub, men
> ellers en spændende spiller.
Normalt giver jeg ikke fem potter pis for "pålidelige kilder", men ser ud til den er god nok.
http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-AaB-eller-udlandet
> Jeg har hørt fra rimelig pålidelig kilde at
> Risgaard ikke vil skifte til anden dansk klub, men
> ellers en spændende spiller.
Normalt giver jeg ikke fem potter pis for "pålidelige kilder", men ser ud til den er god nok.
http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-AaB-eller-udlandet
-
Hekler
Hvordan skal spilleren bruges?
Det er jo fint nok at i gerne vil have fx Kasper Risgård til FCM men i bliver altså nødt til at forklare hvorfor, hvordan han skal bruges, hvem han skal erstatte, osv, hvis vi andre skal kunne være med.
-
BW - 665
Roman Kienast
http://www.onside.dk/node/22022
Ja han var også oppe at vende i sommers, hvor han så røg til HamKam i stedet, men nu ser det ud til han gerne vil videre.
Uden at have set så meget til ham selv, andet end for Østrig under EM, så virker han som en uortodoks boksspiller, som kan score mål både med hovedet og med fødderne - jeg tænker lidt han kunne indgå i en rotation med Frank på toppen, og tage helt over når han stopper, eller trapper ned. Jeg tror ikke Dadu kommer tilbage på holdet, og jeg mener personligt ikke Kim C har niveauet der skal til.
Det store spørgsmål er som ofte før prisen, men kan han erhverves til fornuftige penge og en rimelig kontrakt, så synes jeg han ligner en god, og frem for alt realistisk, forstærkning til vores angreb.
Ja han var også oppe at vende i sommers, hvor han så røg til HamKam i stedet, men nu ser det ud til han gerne vil videre.
Uden at have set så meget til ham selv, andet end for Østrig under EM, så virker han som en uortodoks boksspiller, som kan score mål både med hovedet og med fødderne - jeg tænker lidt han kunne indgå i en rotation med Frank på toppen, og tage helt over når han stopper, eller trapper ned. Jeg tror ikke Dadu kommer tilbage på holdet, og jeg mener personligt ikke Kim C har niveauet der skal til.
Det store spørgsmål er som ofte før prisen, men kan han erhverves til fornuftige penge og en rimelig kontrakt, så synes jeg han ligner en god, og frem for alt realistisk, forstærkning til vores angreb.
-
Wofmann
Re: Hvordan skal spilleren bruges?
Enig Hekler! hehe
Det ville give "tråden" lidt mere perspektiv
Flinta = Ikke topklub værdig! Ud! Det hjalp jo ikke at han klippede sig heller
Vingård = Køb Køb Køb! Fuldgod erstatning og har ikke så svingende præstationer som Florescu og Flinta.Skyder godt (Osse på frispark) Noget vi i DEN grad mangler i FCM. Hurtig på bolden, intelligent i hans spil og generelt målfarlig!
Kim Christensen = Panik Køb! Hvad er der SÅ godt ved den mand..? Han laver jo ingen mål og blev købt, da Frank var langtidsskadet, som "gardering"! Han har ikke kvaliteten til en klub som FCM, hverken teknisk eller "fodboldfilosofisk".
Marc Nygaard = Køb Køb Køb! Var et scoop for Randers da han kom til klubben fra Holland og har gennem laaaaaaaaaaang tid bevist hans værd for dem! Han er fysisk stærk, skyder godt, god med hovedet og en fremragende tekniker... Desuden er han mega mega hurtig og måske den eneste der reelt har en chance til at følge med vores backs og vings i frembrud hehe
Det er bare min mening om et par af de ændringer jeg syntes der burde ske!
Det ville give "tråden" lidt mere perspektiv
Flinta = Ikke topklub værdig! Ud! Det hjalp jo ikke at han klippede sig heller
Vingård = Køb Køb Køb! Fuldgod erstatning og har ikke så svingende præstationer som Florescu og Flinta.Skyder godt (Osse på frispark) Noget vi i DEN grad mangler i FCM. Hurtig på bolden, intelligent i hans spil og generelt målfarlig!
Kim Christensen = Panik Køb! Hvad er der SÅ godt ved den mand..? Han laver jo ingen mål og blev købt, da Frank var langtidsskadet, som "gardering"! Han har ikke kvaliteten til en klub som FCM, hverken teknisk eller "fodboldfilosofisk".
Marc Nygaard = Køb Køb Køb! Var et scoop for Randers da han kom til klubben fra Holland og har gennem laaaaaaaaaaang tid bevist hans værd for dem! Han er fysisk stærk, skyder godt, god med hovedet og en fremragende tekniker... Desuden er han mega mega hurtig og måske den eneste der reelt har en chance til at følge med vores backs og vings i frembrud hehe
Det er bare min mening om et par af de ændringer jeg syntes der burde ske!
-
Jesper BW1100
Wofmann Skrev:
> Enig Hekler! hehe
>
> Det ville give "tråden" lidt mere perspektiv
>
> Flinta = Ikke topklub værdig! Ud! Det hjalp jo
> ikke at han klippede sig heller
Flinta er en breddespiller. Er han tilfreds med den rolle så lad ham blive. Han kan dække en del roller
> Vingård = Køb Køb Køb! Fuldgod erstatning og har
> ikke så svingende præstationer som Florescu og
> Flinta.Skyder godt (Osse på frispark) Noget vi i
> DEN grad mangler i FCM. Hurtig på bolden,
> intelligent i hans spil og generelt målfarlig!
En ganske udemærket spiller. Tror bare han vil have garanti for fast spilletid hvis han skal skifte, og det tror jeg ikke han får i FCM.
> Kim Christensen = Panik Køb! Hvad er der SÅ godt
> ved den mand..? Han laver jo ingen mål og blev
> købt, da Frank var langtidsskadet, som
> "gardering"! Han har ikke kvaliteten til en klub
> som FCM, hverken teknisk eller
> "fodboldfilosofisk".
Har aldrig set det store lys i Kim C. Han arbejder for holdet, men evnerne følger ikke helt med. Men er pga. indstillingen på nippet til at give ham et ½ år mere. Men tvivler på det hjælper.
> Marc Nygaard = Køb Køb Køb! Var et scoop for
> Randers da han kom til klubben fra Holland og har
> gennem laaaaaaaaaaang tid bevist hans værd for
> dem! Han er fysisk stærk, skyder godt, god med
> hovedet og en fremragende tekniker... Desuden er
> han mega mega hurtig og måske den eneste der reelt
> har en chance til at følge med vores backs og
> vings i frembrud hehe
Marc Nygaard er en hamrende god angriber. Han er eminent i hovedspillet og fysisk et pragteksemplar. Jeg er dog ikke enig i at han er mega hurtig. Han har en udemærket hurtighed hans størrelse taget i betragtning. Men nogen raket er han nu ikke. Tvivler dog på han ønsker at forlade Randers til fordel for FCM.
> Enig Hekler! hehe
>
> Det ville give "tråden" lidt mere perspektiv
>
> Flinta = Ikke topklub værdig! Ud! Det hjalp jo
> ikke at han klippede sig heller
Flinta er en breddespiller. Er han tilfreds med den rolle så lad ham blive. Han kan dække en del roller
> Vingård = Køb Køb Køb! Fuldgod erstatning og har
> ikke så svingende præstationer som Florescu og
> Flinta.Skyder godt (Osse på frispark) Noget vi i
> DEN grad mangler i FCM. Hurtig på bolden,
> intelligent i hans spil og generelt målfarlig!
En ganske udemærket spiller. Tror bare han vil have garanti for fast spilletid hvis han skal skifte, og det tror jeg ikke han får i FCM.
> Kim Christensen = Panik Køb! Hvad er der SÅ godt
> ved den mand..? Han laver jo ingen mål og blev
> købt, da Frank var langtidsskadet, som
> "gardering"! Han har ikke kvaliteten til en klub
> som FCM, hverken teknisk eller
> "fodboldfilosofisk".
Har aldrig set det store lys i Kim C. Han arbejder for holdet, men evnerne følger ikke helt med. Men er pga. indstillingen på nippet til at give ham et ½ år mere. Men tvivler på det hjælper.
> Marc Nygaard = Køb Køb Køb! Var et scoop for
> Randers da han kom til klubben fra Holland og har
> gennem laaaaaaaaaaang tid bevist hans værd for
> dem! Han er fysisk stærk, skyder godt, god med
> hovedet og en fremragende tekniker... Desuden er
> han mega mega hurtig og måske den eneste der reelt
> har en chance til at følge med vores backs og
> vings i frembrud hehe
Marc Nygaard er en hamrende god angriber. Han er eminent i hovedspillet og fysisk et pragteksemplar. Jeg er dog ikke enig i at han er mega hurtig. Han har en udemærket hurtighed hans størrelse taget i betragtning. Men nogen raket er han nu ikke. Tvivler dog på han ønsker at forlade Randers til fordel for FCM.
-
j3pq3
og så fik vi dagens grin. hvorfor i alverden skulle man købe en mand der nærmest har oplevet 2 verdenskrige?! ja, han er en supergod fodboldspiller med visse spidskompetencer (ville dog ikke give dig ret i at han er hurtig - på nogen måde), men det med hovedsstødsmålmageren (er det et ord?!) har vi allerede i frank. kan virkelig ikke se hvorfor at man skulle købe en spiller med de nøjagtig samme kvaliteter som frank.
det vil da virkelig gøre vores angrebsspil kedeligt og forudseende.
det vil da virkelig gøre vores angrebsspil kedeligt og forudseende.
-
BW - 665
Mark Nygaard
j3pq3 Skrev:
> og så fik vi dagens grin.
En dejlig nedladende kommentar til at kickstarte et godt indlæg, altid velkomment.
> hvorfor i alverden skulle man købe en mand der nærmest har oplevet 2
> verdenskrige?!
Hvorfor ikke? Hvis manden har kvaliteterne, og ikke umiddelbart viser tegn på at gå i stykker lige med det første, kan han sagtens være en god investering over et par år? Men det er klart at prisen skal stå mål med alder, og mulighederne for fortjeneste via et senere salg, som ikke er der i dette tilfælde.
> ja, han er en supergod fodboldspiller med visse spidskompetencer (ville
> dog ikke give dig ret i at han er hurtig - på
> nogen måde), men det med hovedsstødsmålmageren (er
> det et ord?!) har vi allerede i frank. kan
> virkelig ikke se hvorfor at man skulle købe en
> spiller med de nøjagtig samme kvaliteter som
> frank.
At sige han har nøjagtigt samme kvaliteter som Frank er godt nok at skyde ved siden af målet - bare fordi de har en lignende statur, er det altså ikke ensbetydende med at de har ens kompetencer - Nygaard har faktisk vist at han har mange andre kompetencer end sit hovedspil, og hans hurtighed når han kommer op i fart, samt hans skudstyrke og træfsikkerhed, er faktisk forbavsende. Så er Frank så bedre på andre områder, f.eks. placeringsevnen, men alt i alt tror jeg nok Nygaard har overrasket mange efter sin tilbagevenden til dansk fodbold, mig selv inklusivt.
> det vil da virkelig gøre vores angrebsspil
> kedeligt og forudseende.
Overhovedet ikke, for det første fordi de slet ikke er samme type, for det andet fordi at angrebsspillet er mere end bare de 2 angribere.
Når det er sagt, tror jeg næppe en handel er realistisk da Randers højst sandsynligt ikke vil sælge ham, og han nok heller ikke umiddelbart vil skifte medmindre han får en stor pose penge i hånden.
> og så fik vi dagens grin.
En dejlig nedladende kommentar til at kickstarte et godt indlæg, altid velkomment.
> hvorfor i alverden skulle man købe en mand der nærmest har oplevet 2
> verdenskrige?!
Hvorfor ikke? Hvis manden har kvaliteterne, og ikke umiddelbart viser tegn på at gå i stykker lige med det første, kan han sagtens være en god investering over et par år? Men det er klart at prisen skal stå mål med alder, og mulighederne for fortjeneste via et senere salg, som ikke er der i dette tilfælde.
> ja, han er en supergod fodboldspiller med visse spidskompetencer (ville
> dog ikke give dig ret i at han er hurtig - på
> nogen måde), men det med hovedsstødsmålmageren (er
> det et ord?!) har vi allerede i frank. kan
> virkelig ikke se hvorfor at man skulle købe en
> spiller med de nøjagtig samme kvaliteter som
> frank.
At sige han har nøjagtigt samme kvaliteter som Frank er godt nok at skyde ved siden af målet - bare fordi de har en lignende statur, er det altså ikke ensbetydende med at de har ens kompetencer - Nygaard har faktisk vist at han har mange andre kompetencer end sit hovedspil, og hans hurtighed når han kommer op i fart, samt hans skudstyrke og træfsikkerhed, er faktisk forbavsende. Så er Frank så bedre på andre områder, f.eks. placeringsevnen, men alt i alt tror jeg nok Nygaard har overrasket mange efter sin tilbagevenden til dansk fodbold, mig selv inklusivt.
> det vil da virkelig gøre vores angrebsspil
> kedeligt og forudseende.
Overhovedet ikke, for det første fordi de slet ikke er samme type, for det andet fordi at angrebsspillet er mere end bare de 2 angribere.
Når det er sagt, tror jeg næppe en handel er realistisk da Randers højst sandsynligt ikke vil sælge ham, og han nok heller ikke umiddelbart vil skifte medmindre han får en stor pose penge i hånden.
-
Hausser
Jesper BW1100 Skrev:
> Wofmann Skrev:
> > Vingård = Køb Køb Køb! Fuldgod erstatning og
> har
> > ikke så svingende præstationer som Florescu og
> > Flinta.Skyder godt (Osse på frispark) Noget vi
> i
> > DEN grad mangler i FCM. Hurtig på bolden,
> > intelligent i hans spil og generelt målfarlig!
>
> En ganske udemærket spiller. Tror bare han vil
> have garanti for fast spilletid hvis han skal
> skifte, og det tror jeg ikke han får i FCM.
Som Thygesen og Florescu har spillet igennem de sidste 2-3 måneder, så mener jeg Vingaard er klasser over dem, så er slet ikke i tvivl om han nok skulle spille sig i starteren i FCM. Vores centrale midtbanespillere er ca. lige så farlige som nyfødte fugleunger og det mener jeg faktisk er et stort problem for vores offensiv, når kanterne ikke har fungeret har der jo ikke været andre til at tage over. Man har tit en tendens til at kritisere de kreativ kantspillere, mens de centrale får ros blot de fighter lidt for det, men de skal altså også byde ind med scoringer og p.t. er målsnittet for Florescu og Thyge langt under det forventede, mens kanterne ligger langt over. Vingaard dækker jo også stort set hele midtbanen og kunne også sagtens afløse Danny eller Borring, så han ville utvivlsomt være lidt af en drømmesigning.
Men det handler jo om prioritering af ressourcer det her, FCM har ikke 40 millioner de kan investere i nye spillere og som Bjørn Lomborg ville sige det, så skal pengene investeres der hvor man opnår den bedst samlede nytte og det mener jeg stadig er i angrebet.
> Wofmann Skrev:
> > Vingård = Køb Køb Køb! Fuldgod erstatning og
> har
> > ikke så svingende præstationer som Florescu og
> > Flinta.Skyder godt (Osse på frispark) Noget vi
> i
> > DEN grad mangler i FCM. Hurtig på bolden,
> > intelligent i hans spil og generelt målfarlig!
>
> En ganske udemærket spiller. Tror bare han vil
> have garanti for fast spilletid hvis han skal
> skifte, og det tror jeg ikke han får i FCM.
Som Thygesen og Florescu har spillet igennem de sidste 2-3 måneder, så mener jeg Vingaard er klasser over dem, så er slet ikke i tvivl om han nok skulle spille sig i starteren i FCM. Vores centrale midtbanespillere er ca. lige så farlige som nyfødte fugleunger og det mener jeg faktisk er et stort problem for vores offensiv, når kanterne ikke har fungeret har der jo ikke været andre til at tage over. Man har tit en tendens til at kritisere de kreativ kantspillere, mens de centrale får ros blot de fighter lidt for det, men de skal altså også byde ind med scoringer og p.t. er målsnittet for Florescu og Thyge langt under det forventede, mens kanterne ligger langt over. Vingaard dækker jo også stort set hele midtbanen og kunne også sagtens afløse Danny eller Borring, så han ville utvivlsomt være lidt af en drømmesigning.
Men det handler jo om prioritering af ressourcer det her, FCM har ikke 40 millioner de kan investere i nye spillere og som Bjørn Lomborg ville sige det, så skal pengene investeres der hvor man opnår den bedst samlede nytte og det mener jeg stadig er i angrebet.
-
j3pq3
Re: Mark Nygaard
BW - 665 Skrev:
> j3pq3 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> At sige han har nøjagtigt samme kvaliteter som
> Frank er godt nok at skyde ved siden af målet -
> bare fordi de har en lignende statur, er det altså
> ikke ensbetydende med at de har ens kompetencer -
> Nygaard har faktisk vist at han har mange andre
> kompetencer end sit hovedspil, og hans hurtighed
> når han kommer op i fart,
hvilket han jo nærmest behøver en landingsplads for at kunne... hans hurtighed og acceleration er jo ikke overdrevent gode. i 1 mod 1 situationerne hvor man kommer ud i en løbeduel er det jo åbenlyst at den eneste grund til at han ville nå først hen til bolden er ved at holde den anden væk.
> samt hans skudstyrke og
> træfsikkerhed, er faktisk forbavsende. Så er Frank
> så bedre på andre områder, f.eks. placeringsevnen,
> men alt i alt tror jeg nok Nygaard har overrasket
> mange efter sin tilbagevenden til dansk fodbold,
> mig selv inklusivt.
han har overrasket, ja. men han har stadig ikke vist mig hvorfor han skulle erstatte frank, for det ville vel være det han ville blive købt for. se nedenstående kommentar
> > det vil da virkelig gøre vores angrebsspil
> > kedeligt og forudseende.
>
> Overhovedet ikke, for det første fordi de slet
> ikke er samme type, for det andet fordi at
> angrebsspillet er mere end bare de 2 angribere.
selvfølgelig, men løbeudfordringerne i de dybe stikninger bliver jo nærmest lig nul når sådan en spiller skulle spille ved siden af frank.
hver gang vi har spillet imod randers har der jo været fokus på et offensivt forsvar der kunne komme ud i løbedueller med nygaard.
> j3pq3 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> At sige han har nøjagtigt samme kvaliteter som
> Frank er godt nok at skyde ved siden af målet -
> bare fordi de har en lignende statur, er det altså
> ikke ensbetydende med at de har ens kompetencer -
> Nygaard har faktisk vist at han har mange andre
> kompetencer end sit hovedspil, og hans hurtighed
> når han kommer op i fart,
hvilket han jo nærmest behøver en landingsplads for at kunne... hans hurtighed og acceleration er jo ikke overdrevent gode. i 1 mod 1 situationerne hvor man kommer ud i en løbeduel er det jo åbenlyst at den eneste grund til at han ville nå først hen til bolden er ved at holde den anden væk.
> samt hans skudstyrke og
> træfsikkerhed, er faktisk forbavsende. Så er Frank
> så bedre på andre områder, f.eks. placeringsevnen,
> men alt i alt tror jeg nok Nygaard har overrasket
> mange efter sin tilbagevenden til dansk fodbold,
> mig selv inklusivt.
han har overrasket, ja. men han har stadig ikke vist mig hvorfor han skulle erstatte frank, for det ville vel være det han ville blive købt for. se nedenstående kommentar
> > det vil da virkelig gøre vores angrebsspil
> > kedeligt og forudseende.
>
> Overhovedet ikke, for det første fordi de slet
> ikke er samme type, for det andet fordi at
> angrebsspillet er mere end bare de 2 angribere.
selvfølgelig, men løbeudfordringerne i de dybe stikninger bliver jo nærmest lig nul når sådan en spiller skulle spille ved siden af frank.
hver gang vi har spillet imod randers har der jo været fokus på et offensivt forsvar der kunne komme ud i løbedueller med nygaard.
-
BW - 665
Re: Mark Nygaard
j3pq3 Skrev:
> > Nygaard har faktisk vist at han har mange andre
> > kompetencer end sit hovedspil, og hans
> hurtighed
> > når han kommer op i fart,
>
> hvilket han jo nærmest behøver en landingsplads
> for at kunne... hans hurtighed og acceleration er
> jo ikke overdrevent gode. i 1 mod 1 situationerne
> hvor man kommer ud i en løbeduel er det jo
> åbenlyst at den eneste grund til at han ville nå
> først hen til bolden er ved at holde den anden
> væk.
... Og hvad så? Hvis det virker? Det er ikke en af Franks kompetencer, men Nygaard kan også føre bolden frem, specielt i kontrafasen, om det er på speed som Jude, eller fysik ligesom Fagerberg, eller en blanding som Nygaard, det er jo forskelligt - men Nygaard har tydeligvis succes med hvad han gør.
> > samt hans skudstyrke og
> > træfsikkerhed, er faktisk forbavsende. Så er
> Frank
> > så bedre på andre områder, f.eks.
> placeringsevnen,
> > men alt i alt tror jeg nok Nygaard har
> overrasket
> > mange efter sin tilbagevenden til dansk
> fodbold,
> > mig selv inklusivt.
>
> han har overrasket, ja. men han har stadig ikke
> vist mig hvorfor han skulle erstatte frank, for
> det ville vel være det han ville blive købt for.
> se nedenstående kommentar
Jeg henviser dig til topscorerlisten http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=1#
Det mener du ikke er en grund? Overvej i øvrigt at det er for et midterhold, og ikke et tophold, hvilket ikke gør det mindre imponerende.
Grunde til hvorfor vi kan bruge ham er der nok af, men jeg ser ikke hvorfor han skal "erstatte Frank"? Kim C skulle ikke erstatte Frank, han skulle dække pladsen midlertidigt og bagefter indgå i konkurrencen om en plads i angrebet - Nygaard ville skulle konkurrere på ligefod med Frank og alle andre, og nok skubbe Kim C ud i kulden - derudover ser jeg som jeg nævnte tidligere absolut intet problem i at han spiller ved siden af Frank da de både har kompetencer til fælles, samt store forskelle i spillestil.
> > > det vil da virkelig gøre vores angrebsspil
> > > kedeligt og forudseende.
> >
> > Overhovedet ikke, for det første fordi de slet
> > ikke er samme type, for det andet fordi at
> > angrebsspillet er mere end bare de 2 angribere.
>
> selvfølgelig, men løbeudfordringerne i de dybe
> stikninger bliver jo nærmest lig nul når sådan en
> spiller skulle spille ved siden af frank.
Øhhh... har du lagt mærke til hvem der laver de dybe løb på holdet nu? Borring og Danny modtager de dybe stikninger, når de trækker ind i banen og løber i hullet bag forsvaret, vi kan sagtens være truende i dybden, både via Nygaard og vore fløje.
> hver gang vi har spillet imod randers har der jo
> været fokus på et offensivt forsvar der kunne
> komme ud i løbedueller med nygaard.
Rigtigt, og Nygaard har scoret i 2 ud af de seneste 3 kampe vi har spillet imod hinanden - Thomasberg har selv udtrykt stor respekt for ham, så selvom han ikke er realistisk, kunne han være en yderst spændende angriber at få til klubben.
> > Nygaard har faktisk vist at han har mange andre
> > kompetencer end sit hovedspil, og hans
> hurtighed
> > når han kommer op i fart,
>
> hvilket han jo nærmest behøver en landingsplads
> for at kunne... hans hurtighed og acceleration er
> jo ikke overdrevent gode. i 1 mod 1 situationerne
> hvor man kommer ud i en løbeduel er det jo
> åbenlyst at den eneste grund til at han ville nå
> først hen til bolden er ved at holde den anden
> væk.
... Og hvad så? Hvis det virker? Det er ikke en af Franks kompetencer, men Nygaard kan også føre bolden frem, specielt i kontrafasen, om det er på speed som Jude, eller fysik ligesom Fagerberg, eller en blanding som Nygaard, det er jo forskelligt - men Nygaard har tydeligvis succes med hvad han gør.
> > samt hans skudstyrke og
> > træfsikkerhed, er faktisk forbavsende. Så er
> Frank
> > så bedre på andre områder, f.eks.
> placeringsevnen,
> > men alt i alt tror jeg nok Nygaard har
> overrasket
> > mange efter sin tilbagevenden til dansk
> fodbold,
> > mig selv inklusivt.
>
> han har overrasket, ja. men han har stadig ikke
> vist mig hvorfor han skulle erstatte frank, for
> det ville vel være det han ville blive købt for.
> se nedenstående kommentar
Jeg henviser dig til topscorerlisten http://www.bold.dk/statistik/tabel.php?liga=1#
Det mener du ikke er en grund? Overvej i øvrigt at det er for et midterhold, og ikke et tophold, hvilket ikke gør det mindre imponerende.
Grunde til hvorfor vi kan bruge ham er der nok af, men jeg ser ikke hvorfor han skal "erstatte Frank"? Kim C skulle ikke erstatte Frank, han skulle dække pladsen midlertidigt og bagefter indgå i konkurrencen om en plads i angrebet - Nygaard ville skulle konkurrere på ligefod med Frank og alle andre, og nok skubbe Kim C ud i kulden - derudover ser jeg som jeg nævnte tidligere absolut intet problem i at han spiller ved siden af Frank da de både har kompetencer til fælles, samt store forskelle i spillestil.
> > > det vil da virkelig gøre vores angrebsspil
> > > kedeligt og forudseende.
> >
> > Overhovedet ikke, for det første fordi de slet
> > ikke er samme type, for det andet fordi at
> > angrebsspillet er mere end bare de 2 angribere.
>
> selvfølgelig, men løbeudfordringerne i de dybe
> stikninger bliver jo nærmest lig nul når sådan en
> spiller skulle spille ved siden af frank.
Øhhh... har du lagt mærke til hvem der laver de dybe løb på holdet nu? Borring og Danny modtager de dybe stikninger, når de trækker ind i banen og løber i hullet bag forsvaret, vi kan sagtens være truende i dybden, både via Nygaard og vore fløje.
> hver gang vi har spillet imod randers har der jo
> været fokus på et offensivt forsvar der kunne
> komme ud i løbedueller med nygaard.
Rigtigt, og Nygaard har scoret i 2 ud af de seneste 3 kampe vi har spillet imod hinanden - Thomasberg har selv udtrykt stor respekt for ham, så selvom han ikke er realistisk, kunne han være en yderst spændende angriber at få til klubben.