Raska versus Heinze

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FcmHugo

Raska versus Heinze

Indlæg af FcmHugo »

Jeg synes ikke, at det er overraskende, at Heinze er startet på målet her i efteråret, set i forhold til Raska's lange pause. Heinze er en god målmand.

Men for mig er en Raska i topform langt bedre end en Heinze i topform.

Derfor håber jeg, at Raska kommer i form og at Rindom bidrager hertil.

Da Raska blev skadet, var han ikke set bedre i hans FCM tid, her viste han
virkelig, at han er den klassemålmand man har købt.

Raska:
- Har større fysisk rækkevide end Heinze.
- De er lige hurtige, hvem husker ikke Raska's redninger i f.eks. pokalkampen mod Vejle i foråret.
- Målmand mod markspiller, her er Raska også langt bedre end Heinze, og her spiller størrelse også ind, alt andet lige, Raska er virkelig god mod en fri spiller med bold.
- Raska har mere rutine end Heinze
- Raska har bedre udspark

I kampen mod Sønderjylland så man netop Heinze's ulempe ved at være en lille målmand, da han går ud efter en bold, men som han ikke når, og C. Poulsen redder på stregen.
Senest rettet af FcmHugo 29. jul 2008, 15:59, rettet i alt 1 gang.

Dennis (BW2479)

Re: Raska versus Heinze

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Syntes der var flere situationer i Haderslev hvor Heinze ser rigtigt skidt ud. 3 af deres hjørnespark cleerer han meget skidt. Der er flere af hans udspark/kast der sejler ud af banen og meget få af dem rammer i nærheden af en hvid.

Hausser

Re: Raska versus Heinze

Indlæg af Hausser »

Emnet har været oppe før og jeg har tidligere givet udtryk for min holdning. Personligt foretrækker jeg også Raska pga af hans bedre rækkevidde og hermed også evnen til at dominere feltet ved dødbolde, noget som er Heinze helt store svaghed og som han også beviste mod SønderjyskE

Alt andet lige så er Heinze dog førstemålmand lige nu, hvilket også er fair efter det flotte forår og det vil han sandsynligvis blive ved med så længe han gør det stabilt og ikke laver nogle større fejl. Får han en dårlig periode, er jeg dog ikke i tvivl om Raska står på spring til at afløse ham og gribe chancen.

Her er en artikel fra idag med input til debatten http://www.onside.dk/node/13008

Besvar