Alder/Erfaring

Om FC Midtjylland og Black Wolves
viksfar

Alder/Erfaring

Indlæg af viksfar »

Nu sidder jeg og kigger på truppen til denne sæson, og der er én ting der falder mig i øjnene. Alderen på truppen er gennemsnitlig 23.8 år. Er det ikke en meget ung gennemsnitsalder. Her tænker jeg på erfaring inden for gamet. Så er det da meget unge folk der er på holdet. Bla. andet i forsvaret er der Jesper Juelsgaard på 19, Winston Reid på 20 og Leon Jessen på 22. De er alle store spillere i mine øjne, men kan den manglende alder og erfaring ikke komme dem til skade.
Naturligvis kan det også være dem til gavn. I den alder vil man virkelig vise at man kan "sparke røv", og det gør de da også....og endda i stor stil, men min bekymring går på om de får "gummiben", når der er 3-4 runder tilbage og FCM mangler ét point for at blive mestre (Ja, gu tror jeg på dét)....!

Og derudover tror jeg at FCM har den yngste spiller i SAS-ligaen nogensinde. Tjek lige spiller nr. 26. Sekou Oliseh´s alder
http://www.fcm.dk/index.php?ID=6&topID=5 :-)
Senest rettet af viksfar 26. jul 2008, 11:23, rettet i alt 1 gang.

MadsBS

Re: Alder/Erfaring

Indlæg af MadsBS »

Uhyggeligt godt spørgsmål egentlig.

Jeg synes nu, at vi har en dejlig blanding, af ungt og "gammelt" kød. Vi har en del unge- det siger sig selv- men da også nogle med god rutine!
De unge i klubben, har allerede oplevet så meget, at de er ligeså "super-liga-klar", som så mange andre. Her tænker jeg på Reid og Jessen f.eks. De har været omkring holdet i nogle år, og har allerede spillet en del kampe, i forhold til deres alder. De er i mit hovede, ikke bare talenter, men super kvalificerede sas-liga spillere, som både har vildskaben, troen og stadig den erfaring der skal til. Tænk på Simon Kjær. Så ung en spiller, som allerede er klar, til at spille Serie A. Dèt er vel eksempel nok, på at alderen ikke er alafgørende.

Jeg tror, at Midtjylland har den helt rigtige balance, mellem unge og ældre spillere.

Lasse Henize, er for mig, meget stabil , trods sine 22 år. Han har fundet et pænt nivuea, og er en klasse keeper allerede! Igen, alderen er ikke så meget, det er mere hvordan man er i hovedet, og der har Midtjylland de rigtige spillere. Hvis vi dog skal begynde at finde " rutine-spillere" med en god alder, så har vi jo alligevel Raska, Califf, CP, Claus Madsen, Petter, Frank, og Kim Christensen. Derudover har f.eks Thyge og Borring, jo allerede oplevet en del, og må vel også betegnes som såkalde rutine-spillere.

Spørgsmålet om det kan give gummiben, de sidste runder. Det tror jeg ikke på. Det er selvfølgelig svært at spå om, da alle hold kan rende ind i en sådan periode. Jeg synes vi har nok rutine, tro, vildskab, klogskab, vilje, fight og holdet til, at såkaldte gummiben ikke vil strække sig over flere runder- og jeg håber det!

Besvar