Spillerindkøb 2

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dahl Nielsen

Spillerindkøb 2

Indlæg af Dahl Nielsen »

Well, tråden skal vel næsten oprettes, så nu vil jeg da være den første til at følge en smule op på den gamle tråd ved at svare lidt på Kents indlæg:
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,748 ... #msg-78590

Jeg følger normalt rimelig godt med i norsk fodbold, og har faktisk tidligere haft et godt øje til Peter Kopteff, da han spillede for Viking (mener, det var Viking). Efter han har forladt Viking, må jeg indrømme, at jeg lidt har glemt ham igen, men det hænger nok også sammen med, at han har fået begrænset med spilletid i England og Holland. Hvis han stadig besidder de kvaliteter, han viste i Norge, mener jeg godt, han kunne være en interessant spiller for os. Som Kent skriver, er han 29 år gammel, og kan derfor også bidrage med noget rutine og forhåbentlig nogle stabile præstationer. Jeg skal dog ikke kunne vurdere, hvor hans nuværende niveau ligger.
Senest rettet af Dahl Nielsen 30. jun 2008, 11:12, rettet i alt 1 gang.

Jydepower

Re: Spillerindkøb 2

Indlæg af Jydepower »

Hvad kan han? Hvad er (var) han god til? Hvem ligner han? Hvilket Prisklasse ville han ligge I?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=84965

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Kienast

Kunne denne herre eventuelt være interessant? Må indrømme jeg intet ved om ham, bortset fra hvad jeg har læst på diverse sidder, men hans nuværende arbejdsgiver taget i betragtning virker det da ikke helt urealistisk at han kunne ende i dansk fodbold?

24 år, 190 cm høj, 26 mål i 54 kampe er desuden mere eller mindre skræddersyet til den spillerprofil vi leder efter vil jeg mene.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg kan kun sige god for ham. Han har været i en mindre målkrise hidtil i denne sæson, hvor det endnu ikke er blevet til mål i Tippeligaen, men han er en stor profil også selvom målene er udeblevet.
Han er teknisk dygtig, relativt hurtig, har gode afslutninger og et godkendt hovedspil. Der er lidt Dennis Sørensen over ham, som jeg ser det.

Kienast vil ikke være billig at tilknytte, men det vil være en god investering.

Peter Ross

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan kun sige god for ham. Han har været i en
> mindre målkrise hidtil i denne sæson, hvor det
> endnu ikke er blevet til mål i Tippeligaen, men
> han er en stor profil også selvom målene er
> udeblevet.
> Han er teknisk dygtig, relativt hurtig, har gode
> afslutninger og et godkendt hovedspil. Der er lidt
> Dennis Sørensen over ham, som jeg ser det.
>
> Kienast vil ikke være billig at tilknytte, men det
> vil være en god investering.

Det lyder fornuftigt i mine øre, og som et glimrende suplement til de angribere vi har i truppen på nuværende tidspunkt.

Hvad kunne prisen på sådan en mand evt. lyde på? Skal vi mon op og runde et 2 cifret millionbeløb, eller kan det klares for mindre?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

De norske klubber er kommet til penge i de seneste år, bølgen har dog ikke fanget Ham-Kam i samme grad som andre klubber, så på et tidspunkt vil det ikke være forsvarligt for dem mere, at fortsætte deres afvisning, men en pris på 8-12 millioner vil nok ikke være for lavt sat.

Peter Ross

Chap

Indlæg af Chap »

Ifølge http://www.transfermarkt.de/de/spieler/ ... rofil.html har han kontraktudløb i 2009, og da Ham-Kam højst sandsynligt ikke er en særlig pengestærk klub, kan prisen på ham vel næppe overstige 10 mio. kr. - men det er selvfølgelig bare et gæt.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Peter Ross Skrev:
> De norske klubber er kommet til penge i de seneste
> år, bølgen har dog ikke fanget Ham-Kam i samme
> grad som andre klubber, så på et tidspunkt vil det
> ikke være forsvarligt for dem mere, at fortsætte
> deres afvisning, men en pris på 8-12 millioner vil
> nok ikke være for lavt sat.

Det lyder realistisk. Men er det pengene værd?

Personligt vil jeg mene at pengene er givet godt ud, forudsat at han slår til naturligvis. Med vores seneste transferindtægter i mende, og prisniveauet på markedet pt., så synes jeg helt sikkert vi skal slå til hvis vi kan hente ham for en pris omkring 10 millioner.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg var ikke opmærksom på kontraktudløb næste sommer, men det må utvivlsomt sænke prisen. Han vil dog stadig ikke være billig, når Ham-Kam sandsynligvis vil presse citronen grundet hans EM-udtagelse.

Peter Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

I mine øjne er det fuldt ud pengene værd. Jeg havde gerne set, vi hentede ham allerede for 2 år siden (søg evt. herinde, hvor jeg har nævnt ham et par gange ;o) ), men med tiden har han selvfølgelig udviklet sig til en bedre spiller, der uden tvivl vil forstærke vores offensiv.
Kienast er venstrebenet, så han vil i enkelte tilfælde kunne falde tilbage på midtbanen, og udfylde venstre kant, som han også har gjort i Ham-Kam.

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Men til gengæld er der stor interesse i ham og det vil unægtelig få prisen til at stige betydeligt. Hvis interessen stammer fra Holland eller Tyskland kan vi ikke konkurrere.

Ellers har han da en spændende profil, helt sikkert..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hmm, og når man så læser lidt videre omkring ham, så falder interessen altså lidt. Han har jo scoret langt hovedparten af sine mål i den næstbedste norske række og, som Ross forklarer, så har Kienast ikke formået at scorer overhovedet i denne sæson. Fortæller lidt om det østriske landshold at man udtager sådan en mand..

Han er måske ikke så stor en stjerne alligevel, men omvendt er han selvfølgelig heller ikke så dyr så..

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Hmm, og når man så læser lidt videre omkring ham,
> så falder interessen altså lidt. Han har jo scoret
> langt hovedparten af sine mål i den næstbedste
> norske række og, som Ross forklarer, så har
> Kienast ikke formået at scorer overhovedet i denne
> sæson. Fortæller lidt om det østriske landshold at
> man udtager sådan en mand..
>
> Han er måske ikke så stor en stjerne alligevel,
> men omvendt er han selvfølgelig heller ikke så dyr
> så..

Men det er vel ikke tilfældigt at der er interesse for ham? Desuden, et højt scoringssnit er altså et kvalitetsstempel i alle divisioner, et par gode eksempler er C. Olsen og Marcena i ACH. Fagerberg blev hentet fra den næstbedste svenske række? Hans potentiale er vist uomtvisteligt.

Han er ingen verdensmand nej, og heller ikke den bedste angriber i suppen hvis han kommer hertil, men derfor kan han sagtens blive en god spiller!

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Langt hovedparten er nok så meget sagt, når han scorede 14 mål i Tippeligaen i 2006 ;o)
Han skal forsvares med, at Ham-Kam hidtil i denne sæson har været piv-elendige. Det er svært ene mand, at løfte et helt hold.

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Der er jo også interesse for Christian Olsen, det kommer vist an på hvilke klubber der er intersse fra.

Og nej, blot at kunne score mål er ikke altid et kvalitetsstempel, Rasmus Katholm har trods alt bombet mere i Fredericia (16 kasser) end Kienast har gjort det i den norske første division. Der er vel ingen som ser Katholm som en attraktiv spiller blot fordi han har bombet i den næstbedste pække?

Besvar