Junior vandt 4-2. Målscorere: Mads Hvilsom (2), Peter Møller og Christoffer Hermansen.
Ynglinge spillede 3-3. Målscorere: Morten Foged, Mads Albæk og Jonas Jacobsen.
Ynglinge stillede:
Jens Rinke
Jens Madsen - Jonas Jacobsen - Erik Sviatchenko - Jakob Ahlmann
Kasper Hansen - Izunna - Mads Albæk - Kasper Dam
Habib Khan - Morten Foged
Udskiftninger:
Ahlmann og Dam ud - Niklas Lysemose og Joachim Flindt ind
Habib ud - Rasmus Lynge ind
Det er en af de mest mærkelige fodboldkampe, jeg længe har set. FCM startede godt, og kom foran efter 7 minutter, da Habib snørede GFs noget usikre venstre back, og sendte bolden ind i feltet, hvor Morten Foged scorede over 2-3 forsøg. Minuttet efter udlignede AGF på et hjørnespark, hvor ingen nåede op til den centrale forsvarer, der var listet med frem. Herefter havde FCM 2 frisparksforsøg begge på overliggeren, men man måtte vente lidt mere, inden der skete yderligere.
10-15 minutter efter AGFs udligning blev der skabt en stor mulighed til Habib, men målmanden/forsvaret fik blokeret bolden væk, dog kun lige ud til Albæk, der kunne trykke af fra 20 meter. Bolden blev rettet af på vej mod mål, og snød GFs målmand, der ikke kunne nå at reagere. Bare 5 minutter efter føringsmålet mistede Sviatchenko bolden tæt på midtercirklen, og i en tæt løbeduel med AGFs enlige angriber vurderede dommeren, at Erik fik begået frispark. Dommeren vælger noget hårdt, at smide Sviatchenko ud - han må åbenbart vurdere det er en oplagt scoringschance, på trods af frisparket bliver begået 40 meter fra mål - det kostede selvfølgelig i resten af kampen for FCM.
Umiddelbart inden pausen udlignede AGF efter endnu et hjørnespark, hvor Rinke i kassen ikke så helt heldig ud.
2. halvleg blev med AGF på bolden, og et bravt kæmpende FCM-hold. Bobby Brix fra AGF fik 2-3 enorme chancer, som han brændte på skammeligste vis. FCM skabte ikke det store, men de var dog ikke helt ufarlige.
Efter 70 minutter burde Jonas Jakobsen være blevet smidt ud for en nødbremse på AGFs angriber lige på kanten af feltet, men kampens dybt elendige dommer dømte meget uforståeligt ingenting. På det efterfølgende FCM-angreb blev der dømt frispark midt på GFs halvdel. Frisparket blev sendt ind i hovedet af Jonas Jakobsen, der headede bolden i en blød bue over AGFs målmand på 1½ meter, men i jubelen over scoringen skete det der ikke må ske - Jonas Jakobsen blev skadet! Helt forrykt udvikling! Alle 3 udskiftninger var på dette tidspunkt brugt, så Jonas måtte blive på banen og agere klods.
Ikke nok med at Jonas Jakobsen blev skadet, så gik AGF oven i købet op og udlignede på det efterfølgende angreb på et langskud, som Jens Rinke sandsynligvis havde problemer med at se - han var i hvert fald meget passiv.
De sidste 10 minutter blev der ikke skabt det store. Rasmus Lynge havde et godt langskud, men målmanden fik blokeret. AGF smed 3 dødbolde tæt på FCMs felt væk ved at sparke den i forreste mand eller sparke den direkte ud over linjen - det kostede nær GFs træner en blodprop.
Efter 4 minutters tillægstid fløjtede dommeren af for den mærkværdige kamp, hvor AGF nok burde have taget sejren grundet deres 60 minutter i overtal, men FCM fortjente samtidig det ene point for den herrefight der blev lagt for dagen.
Efter kampen sad AGFs spillere og fik lidt vand rundt omkring udskiftningsbænken, mens træneren var gået i omklædningen. Et par minutter senere kom træneren dog flyvende op og beordrede spillerne ned i omklædningsrummet i en fart - jeg gad godt have været en flue på væggen der!
Peter Ross
Ynglinge/junior mod AGF
-
Peter Ross
Ynglinge/junior mod AGF
Senest rettet af Peter Ross 7. jun 2008, 12:19, rettet i alt 1 gang.
-
Hausser
Re: Ynglinge/junior mod AGF
Også her et glimrende referat, mange tak.
Selv om uafgjort må siges at være godkendt med en mand i undertal i over en time, så harr jeg nu svært ved at abstrahere fra hvor dårlig i sæson ynglingene har spillet. Nr 5 med kun 2 runder igen, er simpelthen ikke godt nok for hvad der burde være et klasse-mandskab. Jeg håber drengene får taget en alvorlig revanche i den kommende sæson, det skylder de vist.
Forresten må det være ektra bittert for Erik Sviatchenko, endelig tilbage efter en meget langvarende skade og så udvist i første kamp i starteren
Angående juniorerne så der det meget glædeligt at Hvilsom allerede er tilbage fra sin hjernerystelse i forrige kamp, endda med to kasser. Han kan stadig nå at blive ligatopscorer, det håber jeg han når..
Selv om uafgjort må siges at være godkendt med en mand i undertal i over en time, så harr jeg nu svært ved at abstrahere fra hvor dårlig i sæson ynglingene har spillet. Nr 5 med kun 2 runder igen, er simpelthen ikke godt nok for hvad der burde være et klasse-mandskab. Jeg håber drengene får taget en alvorlig revanche i den kommende sæson, det skylder de vist.
Forresten må det være ektra bittert for Erik Sviatchenko, endelig tilbage efter en meget langvarende skade og så udvist i første kamp i starteren
Angående juniorerne så der det meget glædeligt at Hvilsom allerede er tilbage fra sin hjernerystelse i forrige kamp, endda med to kasser. Han kan stadig nå at blive ligatopscorer, det håber jeg han når..
-
Mose
Re: Ynglinge/junior mod AGF
Jeg tog netop til Ikast, fordi de svigtende resultater for særligt ynglingeholdet bekymrede mig. Men jeg er ikke længere så bekymret.
AGF var et fysisk meget stærkt mandskab. I gennemsnit var de vel 15 cm højere end vores spillere. Desuden var de i overtal i det meste af kampen, men alligevel fik de kun 3-3.
AGF er altså et hold, der har vundet 5-0 over både KB og OB. I det lys synes jeg præstationen er godkendt af vores hold.
Albæk var klart den der lyste mest op i mine øjne, og det bliver spændende at følge ham efter sommerferien, hvor han skal træne mere med SASligaholdet.
Omkring juniorholdet har jeg kanp så mange forventninger, idet vi stadig mangler flere af de nye 93 ere, som først kommer efter sommerferien. En ting jeg dog ofte tænker over i disse juniorkampe, er den kæmpe forskel, der er i deres fysik.
Hvilsom er et stort talent, men han har altså også alle forudsætninger, når han er ca. 30 cm. højere end flere af modspillerne. Det gør ham hurtig og kanon farlig i hovedspillet.
AGF var et fysisk meget stærkt mandskab. I gennemsnit var de vel 15 cm højere end vores spillere. Desuden var de i overtal i det meste af kampen, men alligevel fik de kun 3-3.
AGF er altså et hold, der har vundet 5-0 over både KB og OB. I det lys synes jeg præstationen er godkendt af vores hold.
Albæk var klart den der lyste mest op i mine øjne, og det bliver spændende at følge ham efter sommerferien, hvor han skal træne mere med SASligaholdet.
Omkring juniorholdet har jeg kanp så mange forventninger, idet vi stadig mangler flere af de nye 93 ere, som først kommer efter sommerferien. En ting jeg dog ofte tænker over i disse juniorkampe, er den kæmpe forskel, der er i deres fysik.
Hvilsom er et stort talent, men han har altså også alle forudsætninger, når han er ca. 30 cm. højere end flere af modspillerne. Det gør ham hurtig og kanon farlig i hovedspillet.