Status sommerpausen 2008 Del.2

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bruno

Status sommerpausen 2008 Del.2

Indlæg af bruno »

Hekler skrev sådan i 2005:

Her i sommerpausen 2008 bliver der endeligt taget fat på udbygningen af Fortet. Efter en sæson med næsten lutter udsolgte kampe og rygret m priser på billeter på det sorte markede på op mod 500 kr. tilampe mod BIF og AGF er der blevet sat gang i byggeriet.

Der lød elles et ramaskrig da billetpriserne i 2007/2008 sæsonen blev sat næsten 50% op, men tilskuerne blev ved med at strøme til. Godt det samme, for en ubesejret sæson på hjemmebane, the Double, og et par ret gode år i Europa har virkeligt fået interessen til at blomstre.

Klubbens fans har gennem de sidste par år dog flere gange været i oprør de sidste år, ikke mindst da klubben satte sæder på Nordea, og ikke ville tage dem af. En aktionsgruppe fik lov at pille dem ned under opsyn af klubben, efter aktioner hvor 100 sæder rund på tribunen blev skruet af og smidt på banen i forbindelse med den anden hjemmekamp efter eventyret i Uefagruppespillet var slut.

Der var også røre da det "Store Hvide håb" aka. Leon Jessen efter et par kanon sæsoner på venstrekanken, og 4 kampe på landsholdet for Landsholdstræner Ove Pedersen, blev solgt til Bayern Munchen. Det dæmpede lidt på gemytterne da det kom frem at klubben angiveligt har fået et sted mellem 40 og 60 mio. for salget af den unge spiller der lige havde forlænget.

Et par andre vigtige transfers skal nævnes, Nemlig den dobbelte udlejning af Ulrik Lindkvist og Kristian Bak et halvt åt til Lyon. Efter fantastiske præstationer i Uefacupe havde den Franske klub virkeligt fået øjnene op for de to. En Katastrofesæson for Lyon blev afværget og det blev til sidst til en pokalsejr og deltagelse i Uefa, men de to spillere skrev ikke fast kontrakt med klubben, der ellers havde option.
"Der er kun én klub for os, og udlandet er ikke så tillokkende, når man alligevel kan spille Europæisk hver år med FCM" Sagde landsholdsspille Kristian Bak Nielsen til en Måløs Dansk sportspresse efter hjemkomsten.

Flere I FCM lejren afslog tilud udefra. Thomas Thomasberg afslog et tilbud om at blive cheftræner i AaB, med ordene. "Jeg ser det ikke som et skridt frem at komme til en midterklub i Danmark. Jeg vil været assistent de næste 2 år under Erik (red. Rasmussen), og så må det være min tur", sagde Luxus assistenten med er skævt smil, der afslører at der måske allerede er planer om netop et sådan tronskifte.

Nyt i klubben er forlydender om en aktieuvidelse, der med Messecenterets velsignelse skal gå til at købe stadion med de nye udvidelser. Rygterne går på at klubben ønsker at lave et markede på veje fra stationen til stadion, for at kunne servicere den voksende mængde fans. Lige som udvidet kapacitet til båd tilskuere og sponsorer længe hat været tiltrængt.

En overraskende tilstrømning af sponsorer og også nogle tilskuere oplavede man da de to lokalrivaler Silkeborg og Viborg rykede ned sidste sæson. Viborgs farvel til den bedste række ar forudsigeligt, efter klubben for at undgå konkurs måtte sælge ud af alt de havde, og spille med et næste rent amatørhold hele foråret.
SIF var en større overraskelse, men de blev overhalet af Randers i sidste runde, efter længe at have troet sig sikker. Klubben havde hentet en del spillere i Konkursboet AGF sidste år, og måske havde man fået nogle spøgelser med i købet. 10 nederlag i de sidste 10 kampe, er i hvert fald noget af en præstation.

Sæsonen betød at FCM for første gang havde et overskud på 3,5 mio. uden spillersalg. Sportsdirektør Jens Ørgaard, udtalte i den forbindelse, "Så kunne jeg jo gdt have købt en spiller mere", En storsmilende diektør, lovede at klubben ville bygge sin egen kunstofbane til at supplere den der er bygget i samarbejde med DBU. "Med varme i kunsstofbanen vil vi sikre vores spillere får de bedste faciliteter året rundt. Talenterne har jo været en guldgruppe for klubben og skal vi beholde vores forspring på den kant er det simpelthen en nødvendighed

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,136 ... #msg-13653

Det kan være svært at forud se fremtiden men helt galt gik det ikke.
Siden den indlæg blev skrevet er FCM kommet til mange penge og vi har fået vision 2011, vi er begyndt at købe unge talenter for 10 mio og sælge spiller for over 100 mil på en sæson. der er kommet en tv aftale alle klubberne har fået del flere penge men også færre tilskuer på lægterne i de sene midt uge kampe som rammer FCM ekstra pga den store opland opbakning ellers havde været seriøs debat nu om der skulle stadion udvides. spotslig har vi siden 2005 fået en tredjeplads og 2 anden pladser.
Jeg er ret sikker på at vi nok skal nå vores vision, økonomisk forventer jeg meget,af med de nye forretning tiltag i FCM holding.
Hvordan tror i fremtiden kommer til at se ud for FCM ?
Holder vision 2011, kommer vi i CL ?
Hvordan ser i på det med hensyn på det forretningen FCM og fremtid ?
Bliver alt ved med at gå lige så stærk fremad eller bliver der snart noget op af bakke ?
Senest rettet af bruno 2. jun 2008, 20:39, rettet i alt 1 gang.

Hekler

Re: Status sommerpausen 2008 Del.2

Indlæg af Hekler »

He he den havde jeg glemt.

Jeg er faktisk ret god til det der, hvis jeg lige skal klappe mig selv lidt på skulderen :-)

Nogen der er frisk på en ny fremtidsvision?

HKP

Indlæg af HKP »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> He he den havde jeg glemt.
>
> Jeg er faktisk ret god til det der, hvis jeg lige
> skal klappe mig selv lidt på skulderen :-)
>
>
> Nogen der er frisk på en ny fremtidsvision?

Ja, der var da en del rigtigt i det...:-) Meeeen den der med at Thomasberg afslår Aab pga. at de er et midterhold.... den er vist ligeee... Og the double.... Der er altså også et stykke endnu. Men ellers er det da meget godt gået!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er faktisk meget sjov læsning, om end Hekler nok har været vel optimistisk omkring nogle spilleres formåen :) Ellers er der tydeligvis lidt Nostradamus i Hekler, nogle profetier er ret præcise.

Havde Hekler benyttet en 6-årig tidsramme (2011), så tror jeg, såfremt vi fortsætter den udvikling vi p.t befinder os i, at endnu flere spådomme kunne gå i opfyldelse, bl.a. udbygning af stadion, mesterskab/pokaltitel, salg af spillere til storklubber..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Eftersom det var dig der spåede for 3 år siden, så vil det dogså være sømmeligt at det er dig der igen kommer med profetier, jeg foreslår en tidsramme der slutter ved med vores vision 2011..

Besvar