Nogen der så 2KO i går.
Jeg mener at deres vinkling på diskusionen vedr. udenlandske spillere i SAS Ligaen var direkte ignorant. Man fremhævede FCM flere gange som et dårligt eksempel fordi vi er den klub der har flest udenlandske spillere.
Min opfattelse af vores udvikling af indenlandske talenter og sammensætningen af holdet i kampene igennem klubbens historie er den at FCM er en klub der har gavnet den danske talenudvikling utroligt meget og at man Olsen/Bonde/Mørchs teser vedr. at middelmådige udlændinge ødelægger det for danske talenter ihvertfald ikke understøttes af casen FCM.
Nu er det ikke første gang medierne har virket ignorante i deres dækning af FCM. Et eller andet sted burde man kunne forvente bedre. Det kunne være man skulle prøve med lidt import af udenlandske journalister det ville helt sikkert kunne sætte kvaliteten op flere steder.
Det undre mig også at LPS som har proklameret sig selv som et kritisk sportsprogram ikke har taget fat i en kritisk analysering af FIFA vedr. sagen hvor DBU og FIFA ser stort på de nigerianske talenters menneskerettigheder.
2KO i går
-
Nicolai Kammersgaard
Re: 2KO i går
Jeg så godt nok ikke programmet igår. Men på hans blog idag på tv2:http://blog.tv2.dk/ole.mork/entry202375.html
Revser han igen os, fordi vi har 14 udlændinge i en trup på 24-25 spillere.
Han mener at vi ødelægger talentudviklingen og at hans erfaringer med udlændinge er at det er meget besværligt at få dem integreret i truppen.
Jeg synes at han udstiller hans manglende viden om dansk fodbold, når han siger dette, for vi er jo en af de klubber med flest U-landsholdsspillere og vi har også en af de yngste trupper i suppen, så jeg synes måske han burde skyde mod de hold som køber lottokuponer i stedet.
Nicolai Kammersgaard
Revser han igen os, fordi vi har 14 udlændinge i en trup på 24-25 spillere.
Han mener at vi ødelægger talentudviklingen og at hans erfaringer med udlændinge er at det er meget besværligt at få dem integreret i truppen.
Jeg synes at han udstiller hans manglende viden om dansk fodbold, når han siger dette, for vi er jo en af de klubber med flest U-landsholdsspillere og vi har også en af de yngste trupper i suppen, så jeg synes måske han burde skyde mod de hold som køber lottokuponer i stedet.
Nicolai Kammersgaard
-
Kent
Nicolai Kammersgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg synes at han udstiller hans manglende viden om
> dansk fodbold, når han siger dette, for vi er jo
> en af de klubber med flest U-landsholdsspillere og
> vi har også en af de yngste trupper i suppen, så
> jeg synes måske han burde skyde mod de hold som
> køber lottokuponer i stedet.
Jeg er helt enig. Hans argumenter er ret hule, når vi samtidig er den klub, der har flest danske u-landsholddspillere og vel også den danske klub, der har leveret flest spillere til A-landsholdet de sidste par år.
Samtidig er vi dem, der poster flest penge i talentudvikling herhjemme, og med akademiet er vi noget nær førende på området, hvilket jo netop er blevet vist med Kjær-salget.
-------------------------------------------------------
> Jeg synes at han udstiller hans manglende viden om
> dansk fodbold, når han siger dette, for vi er jo
> en af de klubber med flest U-landsholdsspillere og
> vi har også en af de yngste trupper i suppen, så
> jeg synes måske han burde skyde mod de hold som
> køber lottokuponer i stedet.
Jeg er helt enig. Hans argumenter er ret hule, når vi samtidig er den klub, der har flest danske u-landsholddspillere og vel også den danske klub, der har leveret flest spillere til A-landsholdet de sidste par år.
Samtidig er vi dem, der poster flest penge i talentudvikling herhjemme, og med akademiet er vi noget nær førende på området, hvilket jo netop er blevet vist med Kjær-salget.
-
LOOFT
Vil give jeg her helt ret, men man kan nu godt frygte en invation af afrikanere! At vi skal holde det på det niveau som det er på nu også først hente når der ryger en... Vi kan jo risikere at "brænde" inde med dem, så det er vigtigt at det kun er de allerstørste talenter som hentes... Men synes det er køre godt nu, så ser det bare som mangel af bedre, det er jo mere et måske fremtidsproblem end nu.
-
Hausser
Ole Mørch blev heldigvis sat fuldstændig på plads af en altid skarp Troels Bech, syntes i den grad han manglede argumentation over for det Bech forklarede.
Vi har måske 14 udlændinge, har ikke talt efter, men mange glemmer altså at en håndfuld af disse, kommer fra egne rækker, og prof-kontrakter har været helt naturlig med dem.
En pointe har Mørch dog og den finder man inde på hans blog, http://blog.tv2.dk/ole.mork/entry202375.html. Integration, kulturelt som socialt, er en meget væsentlig parameter når vi snakker nye spillere og man burde måske satse nogle flere kræfter der i stedet, sådan de udlændinge man køber, ikke ender som andenrangsspillere..
Vi har måske 14 udlændinge, har ikke talt efter, men mange glemmer altså at en håndfuld af disse, kommer fra egne rækker, og prof-kontrakter har været helt naturlig med dem.
En pointe har Mørch dog og den finder man inde på hans blog, http://blog.tv2.dk/ole.mork/entry202375.html. Integration, kulturelt som socialt, er en meget væsentlig parameter når vi snakker nye spillere og man burde måske satse nogle flere kræfter der i stedet, sådan de udlændinge man køber, ikke ender som andenrangsspillere..
-
dalle
Det er heller ikke rimligt at inden for et 1 år har vi solgt kristian bak, Dennis sørensen,simon kjær og simon poulsen,til udlandet det er spillere som er meget tæt på det danske landshold (undtagen kjær) erstatningen skal så være danske spillere en ting er at det er svært at forhandle med danske klubber med profiler se eks Zimling han ville ik til vores klub. en anden ting er så at der egentligt ikke er så mange super talenter i sas og 1 division.vb har Brian Nielsen, abb´har en thomas enevoldsen,ob har Anders jacobsen og matti lund.fck har zanka som når bliver glemt desto mindre spilletid han får.Bif har tobias mikkelsen anders randrup og mike jensen. mange flere talenter er der jo ikke jeg forstå ikke at de ik sætter mere fokus på eks brøndby, fck og ob de spiller alle med mange spiller som er 26-30 år i start opstilingen.de spillere vil jo ikke til fcm fordi de hellere vil direkte til udlandet det er klart fck har så mange danskere de er de eneste som har pengene til at købe en udenlansk prof hjem.
2ko kunne da bare kigge på stadistikken over mest profilerede salg i det seneste år og så få ansat nogle ordentlige jounalister det er da vist dem der mangler talent!!!
Daniel M
2ko kunne da bare kigge på stadistikken over mest profilerede salg i det seneste år og så få ansat nogle ordentlige jounalister det er da vist dem der mangler talent!!!
Daniel M