Manglende interesse for afrikansk fodbold?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Persian_Wolf

Manglende interesse for afrikansk fodbold?

Indlæg af Persian_Wolf »

Hej, måske lidt offtopic hvad angår FCM, og dog.

African Cup er nu overstået, og Ægypten slap af sted igen i år. Fuldt fortjent i øvrigt.

Det mest bemærkelsesværdige ved denne turnerning(udover vilde tacklinger, flotte mål, sjove forsvarskiks og underlige dommere) har været den ufattelige ringe tilskuere antal på stadions.

Jeg mener kun at der har været en eller 2 kampe hvor der var tæt på at være udsolgt. I finalen mellem Cam og egypt lignede det en halv-fyldt stadion kun.
Derudover skrev bold.dk en artikel om at der kun var sendt 2 scouts afsted fra DK.

Hvad skyldes den manglende interesse for afrikansk fodbold? Og vil det påvirke VM 2010?

Jeg synes generelt at der har været en lidt mystisk turneringen. Både på og udenfor fodboldbanerne. Man har hørt om en bunke black-mails, røverier mv. Hørte så sent som igår, at en dansk journalist for EuroSport(og hans team) skulle have fået frarøvet alle hans penge.

Det sætter da nogle tanker igang om VM 2010.
Senest rettet af Persian_Wolf 11. feb 2008, 18:13, rettet i alt 1 gang.

Vinding

Re: Manglende interesse for afrikansk fodbold?

Indlæg af Vinding »

Jeg tror at de fleste afrikaner på dette niveau spiller i Europa i forvejen, og derfor er de for dyrer til bl.a. vores budget.

Vinding

Esben

Indlæg af Esben »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg tror at de fleste afrikaner på dette niveau
> spiller i Europa i forvejen, og derfor er de for
> dyrer til bl.a. vores budget.
>
> Vinding

Prøv at tage det vindende hold fra Egypten og tæl hvor mange spillere der spiller udenfor den egyptiske liga. 4 ud af 23. Sydafrika har 9 ud af 23 i udlandske ligaer.

Det er jo ikke alle lande det er sådan i, men blandt andet den egyptiske og den sydafrikansk liga er stærke

Hekler

Indlæg af Hekler »

Persian_Wolf Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej, måske lidt offtopic hvad angår FCM, og dog.
>
> African Cup er nu overstået, og Ægypten slap af
> sted igen i år. Fuldt fortjent i øvrigt.
>
> Det mest bemærkelsesværdige ved denne
> turnerning(udover vilde tacklinger, flotte mål,
> sjove forsvarskiks og underlige dommere) har været
> den ufattelige ringe tilskuere antal på stadions.
>

Det er vel ikke noget under at den relativt dårlige infrastruktur, og de økonomiske midler til rådighed har en indvirkning på sådanne mesterskaber. Ghana er altså ikke verdens navle og det er nok småt hvad der er af lokale til en finale når Black stars spillede dagen før!

> Jeg mener kun at der har været en eller 2 kampe
> hvor der var tæt på at være udsolgt. I finalen
> mellem Cam og egypt lignede det en halv-fyldt
> stadion kun.
> Derudover skrev bold.dk en artikel om at der kun
> var sendt 2 scouts afsted fra DK.

Hvad er det du forventer at de skal have med hjem?
Spillere der allerede er i Europa, er kendte i forvejen, og de fleste i en prisklasse hvor vi ikke kan være med. Dem der ikke er, er næppe interessante, hvis du skal til at tage chancen på en 23 årig spiller, der måske i virkeligheden er 26-28 og som først skal lære at spille i europa, så er det jo ikke succes det lugter mest af??

> Hvad skyldes den manglende interesse for afrikansk
> fodbold? Og vil det påvirke VM 2010?

Jeg synes ikke der er manglende interesse, og specielt de stjerner der til dagligt normalt løber rundt i Europa har været med til at kaste glans over forestillingen.
Der har i næsten alle medier været speciel fokus på turneringen direkte eller forhold omkring den.

Opmærksom heden har i hvert fald været noget større end den normalt er omkring det sydamerikanske mesterskab.

> Jeg synes generelt at der har været en lidt
> mystisk turneringen. Både på og udenfor
> fodboldbanerne. Man har hørt om en bunke
> black-mails, røverier mv. Hørte så sent som igår,
> at en dansk journalist for EuroSport(og hans team)
> skulle have fået frarøvet alle hans penge.

Tjah og så er Accra jo ikke et af de værste steder i Afrika.

> Det sætter da nogle tanker igang om VM 2010.
Helt sikkert, men man må ikke glemme at Sydafrika altså har en meget bedre infrastruktur lige som de har et effektivt statsapperat til at sikre mesterskaberne. Organisatorisk kan jeg dog være lidt bekyret også.

Besvar