Hangeland solgt til Fulham

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Bobby

Hangeland solgt til Fulham

Indlæg af Bobby »

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=145696

En superfed nyhed. Det kan godt være, det giver mange penge i FCK's kasse, men det efterlader altså også et kæmpe hul i deres forsvar. Vi så senest i Aberdeen kampen, hvor hullet forsvaret er uden Brede. Det er helt sikkert at Mikael Antonssen ikke har klassen til at tage over. Ergo skal FCK ud at forstærke sig. Jeg tror det bliver meget svært for dem at finde en fuldgod erstatning og uanset hvem de henter, skal han først spilles ind på holdet.

I mine øjne, er der ingen tvivl om, at det er i år, at mesterskabet er billigt til salg. Så er det sgu ærgeligt at vi har tabt terræn i topkampen, men motivationen og troen må være i top nu for FCM. Jeg tror ikke AAB holder, så kan vi finde rytmen i foråret, er der gode chancer for metal af den ædle art.
Senest rettet af Bobby 18. jan 2008, 11:08, rettet i alt 1 gang.

mrjelle

Re: Hangeland solgt til Fulham

Indlæg af mrjelle »

Helt enig Hangeland var hele FCKs forsvar det sidste års tid. Gravgaard kan ikke finde hans gamle niveau så tror virkelig FCK kan få det svært med mindre de disker op med klassespiller.

felisan

Re: Hangeland solgt til Fulham - Troest?

Indlæg af felisan »

det åbner jo op for et salg af Troest (eller evt. Klimpl) til FCK :O)
tror ikke på at stortalenterne Kjær og Reid bliver solgt, og Klimpl kun hvis vi taler et meget stort transferbeløb.
så alt taler for Troest, hvis der skulle handles mellem de to klubber.

uanset så stor FCM med for mange kvalificerede midterforsvarere og FCK i underskud..

Kent

Indlæg af Kent »

felisan Skrev:
-------------------------------------------------------
> uanset så stor FCM med for mange kvalificerede
> midterforsvarere og FCK i underskud..

Det holder ikke helt.

FCK har 2 midterforsvarer + 1 talent
FCM har 2 midterforsvarer + 2 talenter

FCK er sådan set dækket fint ind (3 spillere til 2 pladser) - i hvert fald ligeså inddækket som vi er, hvis vi sælger fx Troest.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Jeg tror heller ikke, man skal forvente at Troest bliver solgt til FCK. Selvom Mikael Antonssen ikke har Hangelands niveau, må han vel vurderes at være i hvert fald lige så god som Troest. Desuden har FCK Matthias Zanka Jørgensen som er et kæmpe talent. Jeg kan ikke rigtig se, hvad FCK skal med Troest. Hvis de køber ham, tror jeg umiddelbart ikke, han ville blive førstevalg.

Hvis FCK forstærker sig, tror jeg det bliver med en profil på niveau med Hangeland, hvis de kan finde ham. Der løber en rundt nede i Holland, men ham får de nok ikke :-)

Jeg tror umiddelbart det vigtigste tab for FCK, er det psykologiske. Med Hangeland i forsvaret har hele holdet kunnet spille med stor ro. Den forsvinder med en ny spiller, næsten uanset hvem, han er. Det tager noget tid at bygge op. Samtidig mangler de jo også Hangeland på dødboldene, både i forsvaret og i angrebet.

Besvar