Læs: http://www.bold.dk/nyt/?vis=75356
"- Det gør selvfølgelig ondt at høre den slags ord fra en Brøndby-mand. Men når det er sagt, så tror jeg, at folk i klubben skal tænke sig lidt om. Michael og jeg har trods alt gennem salg af Thomas Kahlenberg, Daniel Agger, Johan Elmander og Morten Skoubo skaffet omkring 170 mio. kr. til klubben gennem transferindtægter. De to første var selvfølgelig klubbens egen avl, men Johan og Morten var vores opfindelse, lyder Faxe’s forsvar af sig selv og sin kompagnon."
Lidt ekstremt?
Faxe tager patent på Skoubo
-
Ravnen
Faxe tager patent på Skoubo
Senest rettet af Ravnen 27. okt 2007, 22:48, rettet i alt 1 gang.
-
Colt Sivas
Re: Faxe tager patent på Skoubo
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Læs: http://www.bold.dk/nyt/?vis=75356
> Lidt ekstremt?
Nej det er det ikke. Det var jo Laudrup/Faxe der hentede Skoubo til Brøndby. Derfor er det vel også dem der er bagmænd bag det overskud han gav ved et salg. Hvilket jo er det artiklen bl.a. handler om. Sådan læser jeg artiklen.
Det snakker jo ikke om at Skoubo blev "opdaget" af Laudrup/Faxe.
-------------------------------------------------------
> Læs: http://www.bold.dk/nyt/?vis=75356
> Lidt ekstremt?
Nej det er det ikke. Det var jo Laudrup/Faxe der hentede Skoubo til Brøndby. Derfor er det vel også dem der er bagmænd bag det overskud han gav ved et salg. Hvilket jo er det artiklen bl.a. handler om. Sådan læser jeg artiklen.
Det snakker jo ikke om at Skoubo blev "opdaget" af Laudrup/Faxe.
-
Halkjær
Ja man skal lige forstå Faxe's noget utraditionelle definition af opfindelse, men ingen tvivl om at han faktisk lige gør det modsatte af at tage patent på Skoubo, nemlig at erkende at han var en udviklet spiller
-
Ravnen
Skoubo fik sit danske gennembrud hos os, så "deres" opfindelse er en vild overdrivelse. Men det er da rigtigt de købte ham hjem og solgte ham videre med fortjeneste.
-
Halkjær
Jamen hvis du tager den kontekst med som det er skrevet i, så udgør Faxe's opfindelse(Skoubo, Elmander) en modsætning til brøndby's egen talentudvikling (Agger, Kahlenberg). Han siger bare at Laudrup og ham havde større indflydelse på de kapaciteter, som de skaffede udefra. Ordet opfindelse er ikke det korrekte at bruge her, men det skal ikke forveksles med at han tror at ham og Laudrup har "udviklet" f.eks. Skoubo..
-
Ravnen
Det er jo en fortolkning af hvad han mener, men det er jo ikke det ser umiddelbart står der. Og Faxe er normalt ikke kendt som den store tænker 
-
Halkjær
Jeg synes nu ikke at jeg fortolker så meget, men det er klart at da jeg ikke er inde i Faxes hoved (Gud ske tak og lov for det) så ved jeg ikke hvad manden 100% mener. Det skal lige siges at jeg forstår godt din opfattelse af det, for at han snakker om ham og Laudrups opfindelse må jo betyde at han mener at de har været med til at skabe ham (i fordboldmæssig forstand, selvfølgelig).
Her vil jeg så benytte mig af dit udsagn om at han ikke er kendt som den store tænker. Jeg tror nemlig lige nøjagtig at det er det der er problemet:)
Faxe farede simpelthen vild i det danske sprog, han er jo efterhånden også en international herre, og brugte simpelthen det forkerte ord:)
Her vil jeg så benytte mig af dit udsagn om at han ikke er kendt som den store tænker. Jeg tror nemlig lige nøjagtig at det er det der er problemet:)
Faxe farede simpelthen vild i det danske sprog, han er jo efterhånden også en international herre, og brugte simpelthen det forkerte ord:)