Danmark - Spanien

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

Danmark - Spanien

Indlæg af Ravnen »

Trist kamp, det kører bare ikke. Der skal ske et eller andet hvis landsholdet skal komme ovenpå igen. Umiddelbart bør Olsen pensionere Helveg og Niclas Jensen, de er for gamle og ikke længere på toppen. Og så er der ingen vej udenom Bendtner, han bliver formindabel.

Vi er enormt afhængige af fløjene, og siden Gravesen stoppede har det knebet med at få bredt spillet nok ud, han slog de diagonalafleveringer der gav fløjene noget at arbejde med, det formår Christian Poulsen og Daniel Jensen overhovedet ikke.

Det gik fantastisk de første år under Morten Olsen, specielt med Tomasson og Sand oppe foran, siden Sand stoppede på landsholdet har det ikke for alvor spillet i angrebet, Jon er fantastisk men ikke ligefrem nogen targetman, han har altid været bedst i den bagfra-kommende position, hvorfra han også scorede målet i aften.. Bendtner SKAL ind foran Jon.

Spørgsmålet er om Morten Olsen har mere i posen? Og hvem skulle i så fald afløse ham? (José Morinho tak haha)
Senest rettet af Ravnen 18. okt 2007, 18:36, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: Danmark - Spanien

Indlæg af Kent »

Jeg synes det prinmære problem er, at vi har for få klassespillere og for mange, der enten aldrig har været det, eller ikke er det længere fx vores to backs, der absolut intet bidrager til hverken defensivt eller offensivt.

Agger, Martin Laursen, Chr. Poulsen og Jon Dahl er de eneste spillere vi har, der holder internationalt niveua. Forhåbentlig kan Bendtner, Kahlenberg og Leon udvikle sig i den rigtige retning, men det ser sgu generelt ikke for godt ud fremover. Jeg synes ikke der ligefrem flyder med store talenter på fx backpladserne eller den offensive midt, der i fremtid løfte landsholdet.

Xort

Indlæg af Xort »

Mener DBU bør starte helt fra bunden, og starte "forfra".
Der er 3 år til næste slutrunde (2010) det er også det år som MOs kontrakt udløber i, så man bør overveje om der skal en ny til, eller om man vil satse på at MO kan nå at få holdet med til den tid.
Umiddelbart ser jeg ikke noge kvalificeret afløser for MO, ihvertfald ikke danske.
Men lad talenterne komme til, om 3 år vil det ikke længere være talenter, men spillere med erfaring.

Martin

Indlæg af Martin »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Trist kamp, det kører bare ikke. Der skal ske et
> eller andet hvis landsholdet skal komme ovenpå
> igen. Umiddelbart bør Olsen pensionere Helveg og
> Niclas Jensen, de er for gamle og ikke længere på
> toppen. Og så er der ingen vej udenom Bendtner,
> han bliver formindabel.
>
> Vi er enormt afhængige af fløjene, og siden
> Gravesen stoppede har det knebet med at få bredt
> spillet nok ud, han slog de diagonalafleveringer
> der gav fløjene noget at arbejde med, det formår
> Christian Poulsen og Daniel Jensen overhovedet
> ikke.
>
> Det gik fantastisk de første år under Morten
> Olsen, specielt med Tomasson og Sand oppe foran,
> siden Sand stoppede på landsholdet har det ikke
> for alvor spillet i angrebet, Jon er fantastisk
> men ikke ligefrem nogen targetman, han har altid
> været bedst i den bagfra-kommende position,
> hvorfra han også scorede målet i aften.. Bendtner
> SKAL ind foran Jon.
>
> Spørgsmålet er om Morten Olsen har mere i posen?
> Og hvem skulle i så fald afløse ham? (José Morinho
> tak haha)

Hvis vi kan får Jose Morinho så er jeg med :))

Men i mine øjne er Morten Olsen kørt træt, han ser slet ikke problemerne længere - eller gør ihvertifald ikke noget ved de muligheder man nu engang har i løber af kampen - indskiftningsmæssigt - fx kunne nævnes Kenneth Perez igår, han har banket mål ind på stribe - og er vel pt. den mest forstærke - men nej, han skulle kunne have små ti min...

Startsopstillingen vidnede heller ikke just om, at vi skulle vinde kampe - her startede man kun med en angriber i Jon - som altså bare er bedst som hængende... Hvis man virkelig ville vinde mener jeg personligt, at man skulle starte med to på toppen... men vi er jo over fem millioner kloge hoveder her i landet, så der er jo nemt at være bagklog...

foboldfreaken1001

MO gå fra interview

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Er det bare mig eller er hans position som landstræner meget tynd lige nu??

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... ml?forside

Jeg tror ikke han kan tåle presset, meget mere...

YahooSeeker [Bot]

Re: MO gå fra interview

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Kan faktsik godt forstå ham. De spørgsmål var jo latterlige og man kunne tydelig se hvad TV2 prøvede at komme frem til.

foboldfreaken1001

Re: MO går fra interview

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Jeg kan godt se at det ikke var de bedste sppørgsmål at komme med, men det er jo det de får pengene for, og de vil jo også gerne have en god historie...

Men på den anden side set, kunne han jo også bare nægte at svare på spørgsmålene...

Hvis i forstår hvad jeg mener...

YahooSeeker [Bot]

Re: MO går fra interview

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Jeg kan godt se at det ikke var de bedste
> sppørgsmål at komme med, men det er jo det de får
> pengene for, og de vil jo også gerne have en god
> historie...

De må også gerne bruge hovedet nogen gange TV2

> Men på den anden side set, kunne han jo også bare
> nægte at svare på spørgsmålene...
>
Hvilket han også gjorde ved at gå :)

Bobby

Indlæg af Bobby »

Kent Skrev:
> Jeg synes det prinmære problem er, at vi har for
> få klassespillere og for mange, der enten aldrig
> har været det, eller ikke er det længere fx vores
> to backs, der absolut intet bidrager til hverken
> defensivt eller offensivt.
>
> Agger, Martin Laursen, Chr. Poulsen og Jon Dahl er
> de eneste spillere vi har, der holder
> internationalt niveua. Forhåbentlig kan Bendtner,
> Kahlenberg og Leon udvikle sig i den rigtige
> retning, men det ser sgu generelt ikke for godt ud
> fremover. Jeg synes ikke der ligefrem flyder med
> store talenter på fx backpladserne eller den
> offensive midt, der i fremtid løfte landsholdet.

Jeg er helt enig med dig i, at de fire spillere, er de eneste, der har holdt internationalt niveau - næsten i hvert fald. Jeg vil nu også vove den påstand, at Grønkjær er selvskrevet til venstre fløj. Jeg synes generelt han holder højt niveau.

Når vi ser på fremtiden, må vi i mine øjne satse på følgende spillere:

Målmand:

Jeg mener, vi bør satse på Jesper Christiansen som nr. 1 idet Sørensen kun er 3. målmand i Aston Villa. Sørensen skal helt klart være andet valg. Tredje valg ved jeg ikke helt, men det skal i hvert fald ikke være Stephan A. Måske Schmeichel.

Backs:

Jeg mener Lars Jacobsen er selvskrevet på højre back, når han er klar. 2. valg er straks værre. Måske Michael Jacobsen fra AAB (er dog i tvivl om, han er hørje back). Ellers William Kvist fra FCK.

Venstre side må stå mellem vores egen CP og OB's Chris Sørensen.

Midterforsvar:

Agger og Martin Laursen er selvskrevne. Derefter Bak og Gravgaard i mine øjne.

Midtbane:

På den centrale midtbane er Poulsen selvskrevet. Alternativerne må stadig være Daniel Jensen, Leon A. og Rasmus Würz.

På venstre fløj må Grønkjær være første valg. Dernæst Simon og Kahlenberg, selvom jeg mener, Kahlenberg mangler at vise sit talent på landsholdet.

Højre fløj er værre. Vi har jo Rommedahl, som vi elsker at hade, men jeg synes han er blevet bedre. Jeg kan i skrivne stund ikke komme i tanker om alternativerne.

På de to forreste pladser må det være Jon, Bendtner, Tommy Bechmann (et overset megatalent i mine øjne), Nordstrand og Perez.

Hvad siger I andre?

Bobby

Chris Sørensen fremme i skoene..

Indlæg af Bobby »

Herfra ingen tvivl om at Niklas Jensen er blevet for gammel til landsholdet. Og Chris Sørensen fra OB ligner også det oplagte valg. Selv føler han sig meget sikker (hvilket er helt i orden) og kan ikke se nogle alternativer.

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=141076

Jeg vil da også give ham ret i, at vi ikke ligefrem vælter os i stærke venstre backs i Danmark. Dog vil jeg vove den påstand, at vores egen Christoffer Poulsen er lige så god som Chris Sørensen, og umiddelbart må det være de to, der skal kæmpe om pladsen. CP har jo også været på ligalandsholdet tidligere på året, da han spillede i Viborg. Personligt kan jeg ikke se andre muligheder, end de to. Jan Kristiansen egner sig i mine øjne ikke til den plads.

bonusbent

Re: Chris Sørensen fremme i skoene..

Indlæg af bonusbent »

Eftersom vi nu ikke har muligheden for at være med i en slutrunde igen før om tidligst små 3 år, ser jeg ingen grund til at satse på Chris Sørensen. Manden har rundet de 30 år og vil ikke just være ung i 2010. Håber inderligt at Morten Olsen vil satse på en ung spiller.

Bobby

Indlæg af Bobby »

bonusbent Skrev:
> Eftersom vi nu ikke har muligheden for at være med
> i en slutrunde igen før om tidligst små 3 år, ser
> jeg ingen grund til at satse på Chris Sørensen.
> Manden har rundet de 30 år og vil ikke just være
> ung i 2010. Håber inderligt at Morten Olsen vil
> satse på en ung spiller.

Ja, jeg havde sgu lige overset hans alder. Det har du egentlig helt ret i, men MO har jo utallige gange vist at høj alder ikke er nogen hindring for at blive udtaget til landsholdet, desværre.

Bobby

CP bedste alternativ

Indlæg af Bobby »

Ja Ja - jeg ved godt det er Erik, der har bragt ham på banen, men nu bruger Forza tid på at skrive lidt om det. Og jo mere "reklame" der laves for ham, jo større chance er der for at MO åbner øjnene for ham...

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=141090

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Bobby Skrev:

>
> Ja, jeg havde sgu lige overset hans alder. Det har
> du egentlig helt ret i, men MO har jo utallige
> gange vist at høj alder ikke er nogen hindring for
> at blive udtaget til landsholdet, desværre.

Og hvad så? Jeg kan simpelthen ikke forstå dig (og dine meningsfæller) der mener at en dåbsattest skal være afgørende for om en spiller en kvalificeret på landsholdet. Morten Olsen var næsten 40 år da han spillede sin sidste landskamp, og jeg kan da huske at han absolut ikke faldt igennem i den kamp (mod Brasilien).

Et andet eksempel er Jan Heintze som var meget tæt på at fylde 39 år inden han spillede sin sidste landskamp, og så vidt jeg husker var det kun i den allersidste kamp han for alvor blev overmatchet, og hvor jeg i hvert fald tænkte at hans tid måske var ovre.

I landsholdregi opererer man med to års intervaller, og hvorfor skulle Chris Sørensen ikke kunne holde niveau til han bliver 32 år og slutrunden i Sydafrika bliver spillet? Og hvis nej, hvem skulle så være alternativerne?

Bobby

Indlæg af Bobby »

Denis Egebæk Skrev:
> Bobby Skrev:
>
> >
> > Ja, jeg havde sgu lige overset hans alder. Det
> har
> > du egentlig helt ret i, men MO har jo utallige
> > gange vist at høj alder ikke er nogen hindring
> for
> > at blive udtaget til landsholdet, desværre.
>
> Og hvad så? Jeg kan simpelthen ikke forstå dig (og
> dine meningsfæller) der mener at en dåbsattest
> skal være afgørende for om en spiller en
> kvalificeret på landsholdet. Morten Olsen var
> næsten 40 år da han spillede sin sidste landskamp,
> og jeg kan da huske at han absolut ikke faldt
> igennem i den kamp (mod Brasilien).
>
> Et andet eksempel er Jan Heintze som var meget
> tæt på at fylde 39 år inden han spillede sin
> sidste landskamp, og så vidt jeg husker var det
> kun i den allersidste kamp han for alvor blev
> overmatchet, og hvor jeg i hvert fald tænkte at
> hans tid måske var ovre.
>
> I landsholdregi opererer man med to års
> intervaller, og hvorfor skulle Chris Sørensen ikke
> kunne holde niveau til han bliver 32 år og
> slutrunden i Sydafrika bliver spillet? Og hvis
> nej, hvem skulle så være alternativerne?

Som udgangspunkt, skal det vel heller ikke være afgørende. Men vi står i en situation, hvor vi har misset to slutrunder og vi skal nu opbygge et hold, der skal toppe, eller i hvert fald holde til 2010. Det er muligt Chris Sørensen stadig kan holde niveauet, når han er 33 til den tid og er han den bedste pt. skal han også udtages, men har man en spiller på 26 og en på 30, der er stort set lige gode, er det da oplagt at vælge den yngre, da der er meget mere fremtidsperspektiv i det. Genrelt set med yngre spillere har du mulighed for at opbygge et hold med en længere levetid.

Ellers kan vi jo i princippet ligeså godt beholde Niklas Jensen og Helveg. De vil så være hhv. 36 og 39 år. Det er jo ingen alder i forhold til Heinze og MO.... Fordi to spillere Som MO og Heinze undtagelsesvis har holdt højt niveau i mange år, er det jo ikke nødvendigvis det vi skal stræbe efter.

Nej lad os få CP på den venstre back.

Besvar