Graven er død

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
YahooSeeker [Bot]

Graven er død

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg syntes efterhånden det bliver kedeligere og kedeligere at logge ind på graven.
Efterhånden er der ingen debatter, fordi man nærmest skal være ekspert for at skrive noget herinde, uden at man bliver svinet, eller blive hadet.
Folk tører efterhånden ikke skrive deres egen mening efterhånden, hvilket jeg ikke syntes kan passe.
Det er de samme 10-15 personner der debattere her inde hele tiden.

Er det bare mig, eller er der noget om det?
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 7. aug 2007, 00:11, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Graven er dårlig

Ikke for kun at være negativ, for synes graven er et godt sted. Men synes hele tiden der er noget galt med Ulvegraven.. den er konstant langsom og lider af overbelastning. Designet er en anelse kedeligt. Nu får jeg nok nogle hug fra folk, men det er min mening, og nej, jeg kan ikke selv forbedre ulvegraven, og ja, Kim gør et udemærket job.

Andre der er enige med mig her? Ulvegraven har altså nogle væsentlige mangler. Man har en følelse af at der mangler noget? (en masse)

Martin

Re: Graven er død

Indlæg af Martin »

Søren H Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg syntes efterhånden det bliver kedeligere og
> kedeligere at logge ind på graven.
> Efterhånden er der ingen debatter, fordi man
> nærmest skal være ekspert for at skrive noget
> herinde, uden at man bliver svinet, eller blive
> hadet.
> Folk tører efterhånden ikke skrive deres egen
> mening efterhånden, hvilket jeg ikke syntes kan
> passe.
> Det er de samme 10-15 personner der debattere her
> inde hele tiden.
>
> Er det bare mig, eller er der noget om det?

Nu ved jeg ikke, hvordan du opfatter mig, men går udfra jeg ikke er med i dine ti personer...

Der har været en generel tendens til, at der blev startet mange usaglige tråde, eller ligefrem tråde, hvor man ved et enkelt klik kan se allerede eksisterende tråde om det samme emne, og det er egentlig lidt træls, så der vil jeg godt medgive, at det den del af debatten / tidsrøveren er irriterende.... Men vis folk har et godt argument for deres indlæg, så skulle der vel ikke være noget bøvl ?

Eks:
Jeg synes Femi er god!
Men uden argument, hvorfor han er god, jamen så er der i min verden intet at debattere, der synes jeg godt folk kunne hæve overliggeren en smule, der er mange af de indlæg, som jeg vil kalde påstande eller forelskelse / had....

Når det så er sagt, så har jeg også set mange grimme svar osv. på det sidste, og der skal da i min verden ikke herske tvivl om, at der er en lille gruppe debattøre herinde, som gerne vil påvirke debatten i deres retning, og der kan jeg da ind imellem også godt følge dig i det ovenstående, men generelt, så tror jeg mange af de grimme svar dukker op i frustration over, at man ser de samme tråde igen og igen - og total irelevante tråde....

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Mr. Skinke Skrev:
> Ikke for kun at være negativ, for synes graven er
> et godt sted. Men synes hele tiden der er noget
> galt med Ulvegraven.. den er konstant langsom og
> lider af overbelastning. Designet er en anelse
> kedeligt. Nu får jeg nok nogle hug fra folk, men
> det er min mening, og nej, jeg kan ikke selv
> forbedre ulvegraven, og ja, Kim gør et udemærket
> job.
>
> Andre der er enige med mig her? Ulvegraven har
> altså nogle væsentlige mangler. Man har en følelse
> af at der mangler noget? (en masse)

Jeg har en klar holdning til at debat skal foregå enten mundtligt IRL eller skriftligt som her på Ulvegraven

Jeg synes altid at det har været nemt og sjovt at debattere på Ulvegraven, og kan ikke forstå, hvis man har brug for en masse udenoms features

Nuvel; jeg er glad for flere af dem vi har, og savner da online-listen, da den altid giver et fingerpeg om hvornår man evt kunne forvente et "tilbagesvar"

De sidste 5 indlæg er også ok, men måske lidt unødvendigt efterhånden, da der kommer ret mange indlæg hver dag

En af de absolut bedste features er "nyhedsboksen" til højre

Og så er jeg glad for at man for et par måneder siden fik muligheden for at markere specifikke indlæg som læst, og ikke som før skulle markere hele forummet

Derimod ville jeg synes at en feature som enig/uenig ville være ret latterlig, da det jo netop ikke er debat

Diverse afstemninger mv. vil jeg også foretrække blive afholdt på feks BW´s hjemmeside

Alt i alt er jeg glad for Ulvegraven, men synes godt at mange debattører kunne højne deres debatniveau betragteligt

Alternativt måtte man lave et ekstra forum for "dumme" indlæg eller noget :-)

Aaes

Indlæg af Aaes »

Hvem skulle skille de "dumme" fra de "kloge" indlæg? Tror du på at folk frivilligt poster alle deres indlæg i "det dumme forum", hvis de får at vide at de skal ?

Har set smily'en, men ideen var godt nok ikke særlig god :)

johnnynielsen

Indlæg af johnnynielsen »

Er enig i det meste, mener dog at det sommetider kan være svært at overskue trådene fordi der LANGT inde i en debat pludselig dukker eks. et indlæg op om at Jesper Mikkelsen skifter til EFB... Dette mener jeg skulle starte i en helt ny debat med overskriften "Jesper Mikkelsen skifter til EFB" eller lignenden..

Jeg giver dig også ret i at det selvfølgelig er dumt at oprettet tråde som åbenlyst allerede er oprettet på graven (LÆS: Det kan ses i overskriften)

ALT I ALT: Når man skifter emne, så laver man ny tråd

Håber i forstår, kan godt se at den er lidt svær :-)

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

er ganske enig Johnny. Og jeg synes ærlig talt ikke at det burde være så svært. Hvis man følger oversigten over de seneste fem indlæg kan man jo netop holde øje med om en tråd er oprettet eller om der i en eksisterende tråd allerede er beskrevet det emne man selv havde tænkt sig at starte på. Dog giver jeg dig helt ret i at vi burde kunne finde ud af at "Jesper Mikkelsen til EfB" ikke hører hjemme under eksisterende tråde da det kan skabe forvirring.... Og noget helt andet er at folk samtidigt skal være bedre til at postew indlæg i de rette forums.

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Kan den dårlige debat ikke også "bare" skyldes den senere tids spam med f.eks. Mikkelgre/Sumsar??? Han giver dårlig stemning når man hele tiden skal rette på ham!

Danny

Indlæg af Danny »

Jeg tror også at det har noget med sagen at gøre.. At folk er irriterede over personer som ikke kan/vil respektere ulvegravens codeks..
Men jeg synes også at folk har fat i noget i denne tråd.. At store nyheder som Jesper Mikkelsens skifte ikke hører til langt nede i en tråd og noget andet, men da fortjener en tråd for sig selv..
Når folk så skaber en ny tråd om emnet, så bliver de lynhurtigt skudt ned med et link til hvor det er omtalt i en anden tråd som OT..
Det synes jeg er synd..
Men forstå mig ret.. Jeg synes ikke at man skal starte en ny tråd hvis der f.eks er kommet et nyt rygte med at det fx er Brian Priske vi køber, når der i forvejen er en tråd om mulige forstærkninger til højre back, eller lignende..
Giver det mening det jeg skriver?

YahooSeeker [Bot]

Søren H Skrev:
> Jeg syntes efterhånden det bliver kedeligere og
> kedeligere at logge ind på graven.
> Efterhånden er der ingen debatter, fordi man
> nærmest skal være ekspert for at skrive noget
> herinde, uden at man bliver svinet, eller blive
> hadet.
> Folk tører efterhånden ikke skrive deres egen
> mening efterhånden, hvilket jeg ikke syntes kan
> passe.
> Det er de samme 10-15 personner der debattere her
> inde hele tiden.
>
> Er det bare mig, eller er der noget om det?

Hej Søren

Jeg kan 100% følge dig. Den seneste tid, så har tanke strejfet mig, om vi virkelig har fået så mange Viborg fans herinde. Den tanker er selvfølgelig opstået, fordi at flere efterhånden står i kø herinde for, at fortælle og irettesætte udefrakommende der ikke opfører sig ligesom de der altid er herinde på graven.

Til gengæld er vi jo også selv skyld i, at vi i dag er i denne situation. Der er jo ikke mange, som har gjort synderlig oprør over, at der ikke er længere er ytringsfrihed på graven, og med det skridt har man lagt magten og retten til at definere det ” rigtige” i en mindre gruppes hænder. Egentlig virker det til, at folk er glade for afskaffelsen af ytringsfriheden, og nærmest er begyndt at tale for, at de håber på flere stramninger, fx i formen vi debattere, så det ikke kun er, hvad der er i orden at skrive.

Personlig mener jeg, at kvaliteten på Ulvegraven var i top da forumet blev åbnet, men siden da er kvaliteten faldet drastisk. Og jeg er enig i, at Ulvegraven er godt på vej til at udvikle sig til en meget lille kerne af mennesker. Denne udvikling bliver selvfølgelig forstærket af hver eneste stramning herinde. Personlig mener jeg, at det var bedre, at denne lille gruppe fik sit eget lille nørde forum, og gav mere plads til den brede befolkning, men ok på den anden side, så har vi også afskaffe demokratisk spilleregler for et stykke tid siden.

Kent

Indlæg af Kent »

topscore Skrev:
> Til gengæld er vi jo også selv skyld i, at vi i
> dag er i denne situation. Der er jo ikke mange,
> som har gjort synderlig oprør over, at der ikke er
> længere er ytringsfrihed på graven, og med det
> skridt har man lagt magten og retten til at
> definere det ” rigtige” i en mindre gruppes
> hænder. Egentlig virker det til, at folk er glade
> for afskaffelsen af ytringsfriheden, og nærmest er
> begyndt at tale for, at de håber på flere
> stramninger, fx i formen vi debattere, så det ikke
> kun er, hvad der er i orden at skrive.

Det er ikke tit at du er forbi denne side er det? http://www.ulvegraven.dk/
Tjek evt den allerførste linie under "Regler".

Alt det ævl om ytringsfrihed er altså noget misforstået vrøvl. Der da på ingen måde ytringsfrihed herinde. Den er rent faktisk enormt begrænset. Fx er det indsnævret til at handle om fodbold. Du har altså ikke forstået ret meget af hvad ytringsfrihed går ud på, hvis du påberåber dig det på et debatforum for fodbold. Vel og mærke efter at du har accepteret reglerne for at deltage i debatten....

For mig at se, er problemet netop at folk mener, at de har "ret" til at sige og gøre hvad de vil. Gu' har de ej. De har ret til at indordne sig under de formelle og uformelle spilleregler der er herinde. Når de gentagne gange bryder reglerne og ignorerer irrettesættelser, som vi har set et par eksempler på, på det sidste, så har de ret til at blive hånet, slettet og nægtet adgang.

YahooSeeker [Bot]

Du har kontinuerligt fortalt historier om ytringsfrihed her på Graven. Det store problem er bare, at der aldrig har været ytringsfrihed her lige så lidt som som der er noget andet sted på nettet eller i andre medier.
Ytringsfrihed, betyder udelukkende at du har ret til at ytre dig, ikke at andre skal give dig plads i deres medie.

Kort sagt har du ikke fattet en brik af hvad ytringsfrihed er!

JesperFCM

Indlæg af JesperFCM »

Jeg er som ny "debattør" enig i, at flere ting ikke er optimale - men de kan blive det.

Jeg har i mange år haft min faste plads på Ikast Stadion - nu har jeg den på SAS Arena.

Ligesom tilskuertallet er vokset siden da tror jeg også antallet af debattører her vil vokse hvis siden blev udbygget lidt.

Jeg savner at kune bladre ned igennem indlæggene uden at skulle klikke hver gang jeg vil skifte, lidt bedre design & at man ikke kan ændre en tråds overskrift og indhold efter at der er kommet 20 svar - så må man starte en ny og se om det interessere andre og lade den oprindelige beholde sit emne.

YahooSeeker [Bot]

JesperFCM Skrev:
> Jeg savner at kune bladre ned igennem indlæggene
> uden at skulle klikke hver gang jeg vil skifte,
> lidt bedre design & at man ikke kan ændre en tråds
> overskrift og indhold efter at der er kommet 20
> svar - så må man starte en ny og se om det
> interessere andre og lade den oprindelige beholde
> sit emne.

Den model har vi haft og lukkede for muligheden fordi folk ikke kan finde ud af at svare på de rigtige indlæg.
Hvis man vil have et debatforum, er det vigtigste, at man kan bygge og følge en debat. Hvis det gør det lidt vanskeligere at læse en masse indlæg så er det en ulempe der må tåles.
Konsekvensen er er iøvrigt også at trådene bliver ulæselige, så der er ingen fordel for læserne hvis de faktisk vil følge med.

JesperFCM

Indlæg af JesperFCM »

Prøv at kigge på debatside.dk

Besvar