Admin?
-
YahooSeeker [Bot]
Admin?
Her på det sidste har vi haft en del bøvl med nye brugere der ikke har kunnet eller villet geberde sig bare nogenlunde så ulvegraven kan fungere som et debatforum.
Der har kun været sporadisk reaktion fra admin, hvilket måske er forståeligt i pausen, men sommer pausen er altså springfyldt med aktivitet.
Når man lægger til det, at ulvegraven ikke kan tage belastningen, så gør det, altså det meget mere nødvendigt at der er regelmæssig administration.
Jeg ved godt at der barsles med noget nyt, men indtil da og måske også senere så er det måske en ide at finde et par moderatore mere.
Jeg er i hvert fald irreteret og jeg kan se jeg ikke er alene.
Den gamle ide med at slette alle indlæg der ikke bød ind med noget eller i det mindste faldt inden for kategorierne:
- Debat: Oplæg til debat, præsentation af eller argumentation for ideer.
- Spørgsmål: faktuelle eller praktiske spørgsmål. (Altså ikke hvor mange tror der kommer enn ny højre back)
- Annoncering: Jeg har et lift hvem vil med eller omvendet.
- Oplysning: Her er noget relevant jeg har læst det er interessantfordi og her er linket.
Med disse og tommelfingerreglen om at det ikke er interessant hvad folk mener men hvorfor de mener det, så kan vi igen få et ordenligt debatforum.
Der har kun været sporadisk reaktion fra admin, hvilket måske er forståeligt i pausen, men sommer pausen er altså springfyldt med aktivitet.
Når man lægger til det, at ulvegraven ikke kan tage belastningen, så gør det, altså det meget mere nødvendigt at der er regelmæssig administration.
Jeg ved godt at der barsles med noget nyt, men indtil da og måske også senere så er det måske en ide at finde et par moderatore mere.
Jeg er i hvert fald irreteret og jeg kan se jeg ikke er alene.
Den gamle ide med at slette alle indlæg der ikke bød ind med noget eller i det mindste faldt inden for kategorierne:
- Debat: Oplæg til debat, præsentation af eller argumentation for ideer.
- Spørgsmål: faktuelle eller praktiske spørgsmål. (Altså ikke hvor mange tror der kommer enn ny højre back)
- Annoncering: Jeg har et lift hvem vil med eller omvendet.
- Oplysning: Her er noget relevant jeg har læst det er interessantfordi og her er linket.
Med disse og tommelfingerreglen om at det ikke er interessant hvad folk mener men hvorfor de mener det, så kan vi igen få et ordenligt debatforum.
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 8. jul 2007, 21:49, rettet i alt 1 gang.
-
Kent
Re: Admin?
Jeg synes primært det har været nye brugere, der har skabt problemer. Kunne man ikke gøre sådan, at nye brugere, ikke kunne oprette tråde den første uge eller to. Desuden kunne man lave en begrænsning, så man max kunne starte 1 ny tråd om dagen per bruger.
-
YahooSeeker [Bot]
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg synes primært det har været nye brugere, der
> har skabt problemer. Kunne man ikke gøre sådan, at
> nye brugere, ikke kunne oprette tråde den første
> uge eller to. Desuden kunne man lave en
> begrænsning, så man max kunne starte 1 ny tråd om
> dagen per bruger.
Det er jo lidt træls, at nå man lige har oprettet sig og har noget at sige, så kan man ikke skrive. Men hvis man fik en advarsel om, at man kun kan starte én tråd, så kunne det være at folk tænkte sig om hvad de ville skrive?
Jeg synes dog det ville være både hæmmende for debatte og personligt irreterende kun at kunne lave en ny tråd om dagen. Ca halvdelen af de tråde jeg starter er i et forsøg på at få sorteret i trådene så debatten bliver markeret ordenligt.
Denne tråd er fx et forsøg på at hive noget af OT. debatten over hvor den høre hjemme.
> dagen per bruger.
Det er jo lidt træls, at nå man lige har oprettet sig og har noget at sige, så kan man ikke skrive. Men hvis man fik en advarsel om, at man kun kan starte én tråd, så kunne det være at folk tænkte sig om hvad de ville skrive?
Jeg synes dog det ville være både hæmmende for debatte og personligt irreterende kun at kunne lave en ny tråd om dagen. Ca halvdelen af de tråde jeg starter er i et forsøg på at få sorteret i trådene så debatten bliver markeret ordenligt.
Denne tråd er fx et forsøg på at hive noget af OT. debatten over hvor den høre hjemme.
-
Kent
Hekler Skrev:
> Det er jo lidt træls, at nå man lige har oprettet
> sig og har noget at sige, så kan man ikke skrive.
Man kan sagtens skrive - bare ikke starte en ny tråd. Det ville forhåbentlig få folk til at skrive i de eksisterende og relevante tråde. Jeg tror ikke jeg har set en eneste relevant tråd fra en ny bruger i den sidste måned.
> Jeg synes dog det ville være både hæmmende for
> debatte og personligt irreterende kun at kunne
> lave en ny tråd om dagen. Ca halvdelen af de tråde
> jeg starter er i et forsøg på at få sorteret i
> trådene så debatten bliver markeret ordenligt.
Men hvor mange brugere er der reelt, der starter mere end 1 seriøs og relevant tråd om dagen? Det er ikke mange - heller ikke dig
Det kunne jo være at det også gjorde at alle vi andre tænkte os lidt mere om, inden vi startede tråde.
Man kunne jo også gøre det sådan, at det var 1 tråd per forum om dagen. Jeg tvivler på, at det vil give problemer, og samtidig ville det afhjælpe en masse spams.
Ellers er det eneste alternativ jeg ser, meget synligere mods, der hele er til stede, og sletter en masse af de lortetråde der kommer, så snart de opstår.
> Det er jo lidt træls, at nå man lige har oprettet
> sig og har noget at sige, så kan man ikke skrive.
Man kan sagtens skrive - bare ikke starte en ny tråd. Det ville forhåbentlig få folk til at skrive i de eksisterende og relevante tråde. Jeg tror ikke jeg har set en eneste relevant tråd fra en ny bruger i den sidste måned.
> Jeg synes dog det ville være både hæmmende for
> debatte og personligt irreterende kun at kunne
> lave en ny tråd om dagen. Ca halvdelen af de tråde
> jeg starter er i et forsøg på at få sorteret i
> trådene så debatten bliver markeret ordenligt.
Men hvor mange brugere er der reelt, der starter mere end 1 seriøs og relevant tråd om dagen? Det er ikke mange - heller ikke dig
Det kunne jo være at det også gjorde at alle vi andre tænkte os lidt mere om, inden vi startede tråde.
Man kunne jo også gøre det sådan, at det var 1 tråd per forum om dagen. Jeg tvivler på, at det vil give problemer, og samtidig ville det afhjælpe en masse spams.
Ellers er det eneste alternativ jeg ser, meget synligere mods, der hele er til stede, og sletter en masse af de lortetråde der kommer, så snart de opstår.
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg Syntes ikke OT er så belastende ikke fordi jeg blander mig den særligt tit eler læser den. Men den er for det meste rimeligt let at genkende og så kan man springe over. Nu smider jeg lige min liste her for det andet indlæg bliver forhåbentligt slettet meget snart.
SKal jeg da fortælle dig
Her kommer en lille oversigt med de øverste tråde:
OB træning kamp: Findes lidt længere nede
Hvem bliver det? : Findes lidt længere nede
Esbjerg - FCM Træningskamp : Relevant
SAS LIGAEN XXL : Forkert forum
Så er det nu - sæsonen 2007/2008: Bliver behandlet i andre tråde
Tømrer: Bliver behandlet i andre tråde
FCM fan service : Havde han lige oprettet en andne tråd om
store spørgsmål: Kun 1 3 del af indlæget er relevant
Opstart :Bliver behandlet i andre tråde
Så vi nok?!: Fejlvisende overskrift
Så landede den! : Forkert forum
Det er det der belaster mig mest. Jeg burde måske havde tilføjet hvem der havde skrevet indlægene. For det er jo de samme tomper der bliver ved og ved selvom de har fået det at vide. Fatter ikke hvorfor de ikke bare for at vide af admin at det er slut med at starte tråde ellers ryger i ud. Der er folk nok herinde der læser alt igennem og som er herinde 2-3 gange om dagen. Så giv da sådan en lov til at rydde op. Få slettet alle indlæg hvor der står "Jeg er enig", få slettet alt det ligegyldige pis.
SKal jeg da fortælle dig
Her kommer en lille oversigt med de øverste tråde:
OB træning kamp: Findes lidt længere nede
Hvem bliver det? : Findes lidt længere nede
Esbjerg - FCM Træningskamp : Relevant
SAS LIGAEN XXL : Forkert forum
Så er det nu - sæsonen 2007/2008: Bliver behandlet i andre tråde
Tømrer: Bliver behandlet i andre tråde
FCM fan service : Havde han lige oprettet en andne tråd om
store spørgsmål: Kun 1 3 del af indlæget er relevant
Opstart :Bliver behandlet i andre tråde
Så vi nok?!: Fejlvisende overskrift
Så landede den! : Forkert forum
Det er det der belaster mig mest. Jeg burde måske havde tilføjet hvem der havde skrevet indlægene. For det er jo de samme tomper der bliver ved og ved selvom de har fået det at vide. Fatter ikke hvorfor de ikke bare for at vide af admin at det er slut med at starte tråde ellers ryger i ud. Der er folk nok herinde der læser alt igennem og som er herinde 2-3 gange om dagen. Så giv da sådan en lov til at rydde op. Få slettet alle indlæg hvor der står "Jeg er enig", få slettet alt det ligegyldige pis.
-
Ravnen
Umiddelbart tror jeg ikke forumet åbner mulighed for sådan noget. Og hvis det var, ville det kræve en masse manuelt arbejde at godkendte dem efter den tid.
Den var nok mere effektivt hvis admins på ulvegraven var lidt hurtigere i vendingen når problemet opstår. Jeg har på fornemmelsen at der kun er en pt. (Lund), kunne vi ikke få Kent med på vognen der, altid diplomatisk og velformuleret! Og måske en enkelt mere.
Den var nok mere effektivt hvis admins på ulvegraven var lidt hurtigere i vendingen når problemet opstår. Jeg har på fornemmelsen at der kun er en pt. (Lund), kunne vi ikke få Kent med på vognen der, altid diplomatisk og velformuleret! Og måske en enkelt mere.
-
YahooSeeker [Bot]
En mulighed var også et eller andet peer-rating system hvor de andre brugere kan blokere midlertidigt for en bruger.
Hvis nu 10 brugere der er online, giver dig et gult kort, ja så er du udelukket fra at skrive i 5 min fx.
måske kombineret med at der skal mere til hvis du har været bruger af graven i lang tid.
Jeg har ikke lige gennemtænkt det her, bare lige som en ide. Og jeg tænker heller ikke på hvad der er muligt.
Hvad siger i?
Hvis nu 10 brugere der er online, giver dig et gult kort, ja så er du udelukket fra at skrive i 5 min fx.
måske kombineret med at der skal mere til hvis du har været bruger af graven i lang tid.
Jeg har ikke lige gennemtænkt det her, bare lige som en ide. Og jeg tænker heller ikke på hvad der er muligt.
Hvad siger i?
-
YahooSeeker [Bot]
Tror ikke det holder i længden. En admin eller to mere burde løse problemet. Og hvis en admin ikke lige har tid i en overgnag så kan han vel overdrage ansvaret til en anden for en periode. Måske bruge de gule kort lidt mere, det er jo de samme der ødelægger det vær eneste dag. Nu er jeg nok en af dem der meget let hidser mig op over hvad som helst, så jeg kan da også være irriterende en gang imellem ligesom så mange andre. Men når de kører over flere uger så få da nogle kort op af lommen. Man ved jo alligevel at de ryger ud på et elle randet tidspunkt. Og hvem bliver de savnet af?? Det er jo ikke engang sådan at vær anden tråd er relevant, der kommer jo intet relevant ud af dem.
-
Pacman
Hekler Skrev:
> En mulighed var også et eller andet peer-rating
> system hvor de andre brugere kan blokere
> midlertidigt for en bruger.
>
> Hvis nu 10 brugere der er online, giver dig et
> gult kort, ja så er du udelukket fra at skrive i 5
> min fx.
>
> måske kombineret med at der skal mere til hvis du
> har været bruger af graven i lang tid.
>
> Jeg har ikke lige gennemtænkt det her, bare lige
> som en ide. Og jeg tænker heller ikke på hvad der
> er muligt.
>
> Hvad siger i?
Tror bare at det bliver en slags "smagsdommer" funktion. Han er negativ - ham gider vi ikke at høre på. Mener at man skal være lidt varsom på det område. Det er ikke alle der lige så god til at formulere sig som f.eks. dig Hekler, Kent osv. Disse folk skal også have lov til at være her.(edi:t altså dem der ikke er gode til at formulere sig)
Det største problem i mine øjne er alle de nye tråde om samme emne. Men er man ny er det jo ikke let at overholde alle skrevne og uskrevne regler. En anden ting er - hvis man er ny og skal læse alle de store tråde igennem, så tager det meget lang tid for nogle af dem er langt over 120 indlæg.
Mener at der skal flere moderatore(admin) til - gerne dem der er herinde flere gange om dagen. Men det primære opgave burde være, at slette nye tråde om samme emne medmindre, at emnet er langt over 120 indlæg, så kunne en ny tråd måske være passende.
> En mulighed var også et eller andet peer-rating
> system hvor de andre brugere kan blokere
> midlertidigt for en bruger.
>
> Hvis nu 10 brugere der er online, giver dig et
> gult kort, ja så er du udelukket fra at skrive i 5
> min fx.
>
> måske kombineret med at der skal mere til hvis du
> har været bruger af graven i lang tid.
>
> Jeg har ikke lige gennemtænkt det her, bare lige
> som en ide. Og jeg tænker heller ikke på hvad der
> er muligt.
>
> Hvad siger i?
Tror bare at det bliver en slags "smagsdommer" funktion. Han er negativ - ham gider vi ikke at høre på. Mener at man skal være lidt varsom på det område. Det er ikke alle der lige så god til at formulere sig som f.eks. dig Hekler, Kent osv. Disse folk skal også have lov til at være her.(edi:t altså dem der ikke er gode til at formulere sig)
Det største problem i mine øjne er alle de nye tråde om samme emne. Men er man ny er det jo ikke let at overholde alle skrevne og uskrevne regler. En anden ting er - hvis man er ny og skal læse alle de store tråde igennem, så tager det meget lang tid for nogle af dem er langt over 120 indlæg.
Mener at der skal flere moderatore(admin) til - gerne dem der er herinde flere gange om dagen. Men det primære opgave burde være, at slette nye tråde om samme emne medmindre, at emnet er langt over 120 indlæg, så kunne en ny tråd måske være passende.
-
Anni
Kent Skrev:
> dagen per bruger.
Det med begrænsningen med kun en tråd om dagen, tror jeg ikke bliver godt. Hvis man så har en eller anden nyhed, det kunne jo hænde, så bliver den skrevet i en tråd, der ikke er relevant for emnet, så fortsætter andre med at skrive der, så igen risikerer vi, at en tråd om Træningskampen i Starup, ender op med, at vi har købt David Becham
)
Bortset fra det, så har jeg efterhånden den sidste tid opgivet at læse/kommentere på Graven. Både på grund af de f*** 28'ere og de useriøse nye brugere. Admin burde efter min mening, for at kunne give adgang til Graven, bede de nye ansøgere om:
Navn
Adresse
Tlf. nr. (alle har telefon)
Derefter tjekke op på gyldigheden af oplysningerne, om muligt.
/Anni
) Ferie jubii
> dagen per bruger.
Det med begrænsningen med kun en tråd om dagen, tror jeg ikke bliver godt. Hvis man så har en eller anden nyhed, det kunne jo hænde, så bliver den skrevet i en tråd, der ikke er relevant for emnet, så fortsætter andre med at skrive der, så igen risikerer vi, at en tråd om Træningskampen i Starup, ender op med, at vi har købt David Becham
Bortset fra det, så har jeg efterhånden den sidste tid opgivet at læse/kommentere på Graven. Både på grund af de f*** 28'ere og de useriøse nye brugere. Admin burde efter min mening, for at kunne give adgang til Graven, bede de nye ansøgere om:
Navn
Adresse
Tlf. nr. (alle har telefon)
Derefter tjekke op på gyldigheden af oplysningerne, om muligt.
/Anni
-
Ravnen
Pacman Skrev:
> Det største problem i mine øjne er alle de nye
> tråde om samme emne. Men er man ny er det jo ikke
> let at overholde alle skrevne og uskrevne regler.
> En anden ting er - hvis man er ny og skal læse
> alle de store tråde igennem, så tager det meget
> lang tid for nogle af dem er langt over 120
> indlæg.
Ja, der er så meget små-snak at man klikker og klikker til man er ved at få krampe i fingeren. Hvis man ikke er inde på graven flere gange om dagen, så er det komplet umuligt at følge med I hvad der har været oppe. Så på den måde synes jeg også man skal være lidt mere large overfor folk som opretter en ny tråd, for det er svært at være helt updated.
Men det er jo en balancegang, for små-snak er jo det der skaber hygge og god stemning, og for meget "du-må-ikke" hele tiden ødelægger den.
Hvis det stod til mig havde man 5-10 synlige moderatorer, hvis første prioritet var at være stemningsskabere ved at påvirke trådene i en positiv retning når de er ved at løbe løbsk. Det er min erfaring fra flere forumer, at strammere regler og streng moderation ofte skaber en ond cirkel hvor det hele går op i at påpege regelbrud og skælde ud. Hvis man derimod stille og roligt påvirker trådende positivt uden de store udbrud, så bliver stemningen bedre og folk mere ansvarlige.
> Det største problem i mine øjne er alle de nye
> tråde om samme emne. Men er man ny er det jo ikke
> let at overholde alle skrevne og uskrevne regler.
> En anden ting er - hvis man er ny og skal læse
> alle de store tråde igennem, så tager det meget
> lang tid for nogle af dem er langt over 120
> indlæg.
Ja, der er så meget små-snak at man klikker og klikker til man er ved at få krampe i fingeren. Hvis man ikke er inde på graven flere gange om dagen, så er det komplet umuligt at følge med I hvad der har været oppe. Så på den måde synes jeg også man skal være lidt mere large overfor folk som opretter en ny tråd, for det er svært at være helt updated.
Men det er jo en balancegang, for små-snak er jo det der skaber hygge og god stemning, og for meget "du-må-ikke" hele tiden ødelægger den.
Hvis det stod til mig havde man 5-10 synlige moderatorer, hvis første prioritet var at være stemningsskabere ved at påvirke trådene i en positiv retning når de er ved at løbe løbsk. Det er min erfaring fra flere forumer, at strammere regler og streng moderation ofte skaber en ond cirkel hvor det hele går op i at påpege regelbrud og skælde ud. Hvis man derimod stille og roligt påvirker trådende positivt uden de store udbrud, så bliver stemningen bedre og folk mere ansvarlige.
-
bw420
som meget gammel "passiv"bruger har jeg på det sidste undret mig over indlæggene her på dette forum.I mine øjne hører en debat om debatten ikke til her.Dette skal ikke ses som en klage,eller som brok,det er bare mit indtryk at der på "graven"er gjort plads til disse dedatter andetsteds. Venligst Jan P.
-
YahooSeeker [Bot]
Endnu et eksempel på at der virkelig mangler en admin.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?4,56817,56817#56817
sumsar laver for gu ved hvad dag i træk sådan et af den slags inslæg som bare skal slettes med det samme.
Han har ikke formået at lære hvordan man opføre sig, og vi andre må så bare lide imens.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?4,56817,56817#56817
sumsar laver for gu ved hvad dag i træk sådan et af den slags inslæg som bare skal slettes med det samme.
Han har ikke formået at lære hvordan man opføre sig, og vi andre må så bare lide imens.