Brasilianer til prøvetræning

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mackay

Brasilianer til prøvetræning

Indlæg af Mackay »

I går i Herning Folkeblad kunne man læse, at FCM har en brasiliansk back til prøvetræning. Det drejer sig om den 23-årige, Eto Santos, der kommer fra klubben, Paraná Clube. Desværre for ham - og FCM - er han blevet skadet.

Hvad siger i til det, det må da være en venstre-back, for i højre side er vi stærkt besat.

Der står også at man regner med, at tilbyde Ola Tidman en kontrakt.
Jan Rindom siger han er en god målmand, der kommunikerer godt med forsvaret og han bakkes op ad ER.

Der står desuden at, Jesper Mikkelsen har fået flere henvendelser fra andre klubber. Jeg synes, vi skulle tage at få en forlængelse på plads. Det har han fortjent.

m.v.h Mackay
Senest rettet af Mackay 31. jan 2005, 16:49, rettet i alt 1 gang.

Fc-Arne

Re: Brasilianer til prøvetræning

Indlæg af Fc-Arne »

Tjaa..tror at han skal være rigtig god for at få kontrakt, da der i forvejen er 3 ikke eu-borgere på holdet, men det ville da klart være herligt med en venstre back, eftersom jeg ikke synes at Nikolaj Jørgensen er god nok..endnu.

Bjørn

Re: slap af med kritikken

Indlæg af Bjørn »

Jeg synes det er lidt hårdt at der konstant kommer en kritik af Nikolaj Jørgensen. Han har nu spillet back i lige omkring en halv sæson, efter han i længere perioder har været spillet som wing, samtidig med at han har været glasben nummer 2 i klubben. Lad ham nu lige få tid til at blive etableret i rollen som back, så skal han nok vise at han er en dygtigt nok forsvarsspiller. Ellers har vi jo også et par talenter, som med tiden vil få mere og mere spilletid. (Jessen og Smedegaard)

Fc-Arne

Indlæg af Fc-Arne »

- Leon Jessen vil jeg nærmere betegne som midtbane spiller.
- Henrik Smedegaard er efter min bedste overbevisning højre back.
- Jeg mener at vi har brug for en der kan levere varen med det samme, hvis vi skal holde os inde i medaljekampen. Desuden har en smule konkurrence aldrig skadet nogen.
Jeg mener naturligvis ikke at venstre back pladsen vil blive grunden til at vi måske ryger ud af medalje kampen, men jeg synes bare at det er vigtigt at være gode overall og derfor mener jeg ikke at Nikolaj Jørgensen er klar til at indtage en plads i startopstillingen som venstre back.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Fact er jo bare at han ikke har spillet særligt godt, langt fra overbevisende, glasben eeller ej..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg ved nu ikke, om han har spillet dårligt...

Jeg har set alle kampe i denne sæson indtil videre, og jeg kan umiddelbart ikke komme på en dårlig kamp fra hans side, hvor han har kostet mål eller lign. Den eneste kamp der kan komme på tale, er en af kampene i Århus, men der havde hele holdet også en off-day, så den bør ikke tælle :-)

I mine øjne har spilleren løst hans opgave, hvis han får lukket af på fløjen (En del af taktikken har været, at lade fløjspilleren komme til baglinien, for derefter at slå indlægget ind i feltet, hvor det ofte har været 1 mod 4, til FCMs fordel), man kan så diskutere om han har været nok med offensivt, der vil jeg umiddelbart sige nej, men jeg tror det kommer i foråret... Han havde i hvertfald et par raids i går...

Peter Ross

Fc-Arne

Indlæg af Fc-Arne »

Tjaa..der må da være noget om snakken, altså om hvorvidt han er god nok. Der må tydeligvis være nogen der enig i det, ellers havde klubben jo nok ikke forsøgt at få kløerne i Fernando Derveld, som jo spiller venstre back.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Selvfølgelig kan man altid bruge en spiller med Dervelds kvaliteter, ellers skulle man hænges offentligt :-)

Men jeg synes Nikolai er en fuldgod venstreback, man havde vel heller ikke udlejet Jan Frederiksen, hvis man ikke havde tiltro til Nikolai ?

Peter Ross

Fc-Arne

Indlæg af Fc-Arne »

Ja, okay...det er vist en smagssag, og om hvorvidt han har kvaliteterne, eller ej, kan diskuteres i en evighed.

micco

Indlæg af micco »

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg ved nu ikke, om han har spillet dårligt...
>
> Jeg har set alle kampe i denne sæson indtil
> videre, og jeg kan umiddelbart ikke komme på en
> dårlig kamp fra hans side, hvor han har kostet mål
> eller lign. Den eneste kamp der kan komme på tale,
> er en af kampene i Århus, men der havde hele
> holdet også en off-day, så den bør ikke tælle :-)

Mener heller ikke han var specielt overbevisende i Esbjerg kampen, hvor barslund blev m.o.m, eller aab kampen, hvor deres stjerne "taz" blev m.o.m, og hvor erik iøvrigt satte ham af til kampen efter....

micco

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

AT de blev MOMs viser jo bare at han ikke ligefrem stod overfor nogle dårlige spillere...

I mine øjne er NJ heller ikke den optimale back, men det er han jo så også nærmest blevet af nød, og på den baggrund synes jeg nu at han har gjort det ganske fornuftigt !

Jan

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Så vidt jeg husker, så holdte han Barslund ret godt, mens det var PSJs kasse, den han scorede, da den sad helt op ad stolpen, efter en afslutning der kom fra baglinien (stort set). Ellers synes jeg ikke Barslund havde de helt store ting i den kamp.

AaB kampen var ikke helt god, men han havde pletvise gode momenter, så den synes jeg var tæt på godkendt. Der er heller ikke ret mange backer i DK, der kan følge "Taz", når han er i fart...

Peter Ross

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Jeg må indrømme at Nicolai Jørgensen endnu ikke har overbevist mig om, at han vil kunne hjælpe positivt med at vinde pokalen/medaljer. Han har efter min mening været meget svingende. Han har dog været placeret på lidt af en uriaspost, og har ved en ihærdig indsats gjort det hæderligt, i betragtning af at pladsen var ny for ham. Jeg håber vi ser en skarpere Nicolai Jørgensen i år end sidste år, så hvis han og Dennis Sørensen kan overraske positivt, tror jeg på at vi kan nå målsætningerne om pokalfinale og medaljer/Uefa-cup.

BW # 163

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Mackay skrev:
> Der står desuden at, Jesper Mikkelsen har fået
> flere henvendelser fra andre klubber. Jeg synes,
> vi skulle tage at få en forlængelse på plads. Det
> har han fortjent.

Nu ingen af jer vidst har nævnt dette - så tager jeg lige en tanke om, som blev postet på vores forum. Kan det tænkes at et af disse bud kommer fra OB og afhænger af, om Derveld bliver solgt i dag? Troels Bech kender jo om nogen manden, og har vidst før vidst en svaghed for spillere fra vores indbyrdes klubber (Claus Madsen som røg til jer, og angivligt interessen for Frank tidligere).

Jeg ved ikke hvordan hans kontrak forhold ser ud. Og har ikke lagt nok mærke til ham, så jeg kan vurdere om han kan bruges som backup eller gå lige ind på holdet i centerforsvaret eller venstresiden. Derfor kunne jeg da også (rent nysgerrigheds mæssigt) tænke mig, at høre jeres vurdering af ham - både i forhold til jer selv og os (OB).

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Mackay

Indlæg af Mackay »

Hans kontrakt løber til 1. Januar 2006.

Da TB var træner var han vist fast mand og spillede rigtig godt. Derefter - mener jeg - han løb ind i en skade, og et stykke ikke helt var oppe på hans gamle niveau.

Her i efteråret har han dog spillet super og har været en god supstitut for Skriver. Tror dog ikke FCM er interesseret i at sælge nu, da Skriver er ude i mindst 2 måneder.

Men håber han bliver i FC Midtjylland.

m.v.h Mackay

Besvar