Mandagskampe

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Mandagskampe

Indlæg af Kent »

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=135806

Ser ud til at vi er udset til at få den første. Men det kræver vel at den nye tv-aftale falder på plads.

Det er sådan set ok for mig, at vi spiller om mandagen, da det giver os en dag ekstra ift vores tur til Island d. 19. Dog kan man seriøst stille spørgsmålstegn ved hvor mange tilskuerer, der dukker op i Fredericia en mandag aften....
Senest rettet af Kent 3. jul 2007, 15:57, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: Mandagskampe

Indlæg af Peter Ross »

Vores kampe vil blive:

Mandag d. 22/7: AC Horsens ude, kl. 20
Søndag d. 28/7: Brøndby hjemme, kl. 18
Søndag d. 5/8: Viborg hjemme, kl. 16
Onsdag d. 8/8: AaB hjemme, kl. 20
Søndag d. 12/8: FC Nordsjælland ude, kl. 14
Søndag d. 19/8: FC København ude, kl. 18
Søndag d. 26/8: Randers FC hjemme, kl. 16
Søndag d. 2/9: Lyngby ude, kl. 14

Fint nok at kampene ligger søndag for vores vedkommende, men alt der hedder mandagskampe burde dø før de bliver født.

Peter Ross

Thø / BW#2660

Re: Mandagskampe - deadline

Indlæg af Thø / BW#2660 »

Artikelen siger at det er Viasats ønsker om en kampplan - altså det ligger ikke fast endnu. Men skal kamptidspunkter ikke meldes ud 2 eller 3 ugers før runden? - Så må der da snart komme en offentlig plan for de første runder.

--
Thø

Nees

Indlæg af Nees »

Jeg håber ikke det lykkes at komme igennem. Jeg elsker at sidde foran computeren med radioen kørerende og hører sport på 3'eren, men det kan være det bliver fjernet fra programmet nu hvor kampene skal spilles over 5 tidspunkter...

Hvis det stod til mig var det 1 alllllerhøjest 2 kampe som ikke skulle spilles søndag kl. 15:00. Hvorfor ødelægge noget, som i forvejen er godt...

Kent

Indlæg af Kent »

Thø / BW#2660 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Artikelen siger at det er Viasats ønsker om en
> kampplan - altså det ligger ikke fast endnu. Men
> skal kamptidspunkter ikke meldes ud 2 eller 3
> ugers før runden? - Så må der da snart komme en
> offentlig plan for de første runder.
>

Der står også i artiklen, at der regnes med afgørelse i morgen. Så det er nok lige op over. Umiddelbart tror jeg ikke vi brokker os, da vores mandagskamp nok passer os ok. Selvom vi så sandsynligvis ligger sidst søndag d. 21 om aftenen ;-)

Kent

Indlæg af Kent »

Nees Skrev:
> Hvis det stod til mig var det 1 alllllerhøjest 2
> kampe som ikke skulle spilles søndag kl. 15:00.
> Hvorfor ødelægge noget, som i forvejen er godt...

Men reelt synes jeg ikke, der er nogen fornuftig forklaring (udover tradition) på hvorfor kampene skal spilles samtidig. Jeg synes egentlig det er ok, da det giver mulighed for at se flere kampe. Hvis alle spiller på samme tid, kan man jo kun se den ene på stadion, men med lidt spredning, kan man se nogle af konkurrenternes kampe. Af og til kan der jo også være andre end FCMs kampe, der kan være interessante. Så jeg synes egentlig en spredning er ok.

At en mandagskamp på udebane mod Lyngby så ikke er skide attraktiv er en anden ting. Men at sprede kampene ud over weekenden tror jeg bare er en vanesag.

Pacman

Indlæg af Pacman »

Nees Skrev:
> Jeg håber ikke det lykkes at komme igennem.

Ditto

> Jeg elsker at sidde foran computeren med radioen
> kørerende og hører sport på 3'eren, men det kan
> være det bliver fjernet fra programmet nu hvor
> kampene skal spilles over 5 tidspunkter...

Ja eller fordi at DR har sparet sporten væk :(

Noe

Indlæg af Noe »

Pacman Skrev:

>
> Ja eller fordi at DR har sparet sporten væk :(

Sport på 3'eren er ikke i fare for at blive sparet væk. Programmet lægges ind under P3's underholdning. Om kvaliteten så kan bevares, er en anden sag..

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

På en måde vil det gøre det hele mere interessant.
F.eks. hvis vi ligger med samme point antal som FCK, og de spiller klokken 14, og de f.eks. vinder deres kamp, så ligger der jo også et ekstra pres på os, men hvis de taber, tager det måske noget at intensiteten fra vores kamp.

Xort

Indlæg af Xort »

har altid ment at alle kampe skal spille sammentidigt, så man kan følge med i det fra stadionet..

Bissen

Indlæg af Bissen »

Kan overhovedet ikke forstå jeres brok!

Det er bare jatak, jatak og jatak... nu kan jeg se alle FCM kampe og slipper for et eller andet tarveligt referat på TV eller at høre det i radioen...

Det er sku da positivt! Nu er der så bare brok fra kæresten istedet, men hende kan man da trods alt sende ud i køkkenet!

Cheer up old bugger - FCM kamp hver uge, så bliver det ikke bedre!

SchelleBoy

Indlæg af SchelleBoy »

Det er ligemeget om kampene kommer i tv eller ik.

FC Midtjylland skal følges på SAS Arena og udekampene.

Hader vff

Ellen J

Indlæg af Ellen J »

Jeg kan godt lide det som det er nu. Det er i hvertfald for underligt ikke at spille søndag kl. 15:00, sådan har det altid været... :-)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Bissen Skrev:
> Det er bare jatak, jatak og jatak... nu kan jeg se
> alle FCM kampe og slipper for et eller andet
> tarveligt referat på TV eller at høre det i
> radioen...

... Eller bevæge dig ud på stadion ?

> Det er sku da positivt! Nu er der så bare brok fra
> kæresten istedet, men hende kan man da trods alt
> sende ud i køkkenet!

Jeg frygter over-kill på produktet SAS Liga. Hvilke grunde skulle få en almen tilskuer til at gå på stadion på en regnvejsdag, hvis han alligevel kan sidde hjemme og i stuen og se den samme kamp, og så er øllene endda billigere, og han kan se alle situationer i langsom gengivelse ?
Tendensen har været der i kvindehåndbold, hvor ligaen i DK endda er blandt de bedste i verden, men der er blevet sendt så meget derfra, at folk ikke har gidet gå i hallerne for at se kampene, da de bare har kunnet se dem hjemme fra sofaen.

> Cheer up old bugger - FCM kamp hver uge, så bliver
> det ikke bedre!

Nej, i sær ikke hvis man ser kampene på stadion...

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Det er klart, at overeksponering kan blive et problem, som det netop er ved at blive med kvindehåndbold. Men samtidig kan eksponering jo også blive en styrke. Jeg tror ikke vi skal være så kede af det i FCM - vi har bevidst bygget os op som hele regionens hold, og nu får hele regionen så mulighed for at se kampene. Det kan medfører at der skabes flere fans og mere opbakning på sigt.

Det er jo ikke uden grund, at det vrimler med FCK og BIF fans i Jylland. Det er ikke kun deres succes, der har gjort det, men også den enorme mængde eksponering uge efter uge. Den menige fodboldtilhænger kender stort set alle spillere i BIFs førsteholdstrup, men kan måske nævne 2 fra hver af de andre klubber, grundet mediernes ensidige (tosidige) dækning. At mediebilledet bliver lidt mere balanceret, tror jeg vil gavne de andre klubber.

Så kan det godt være, at det er skodråddent med en mandagskamp, og det bliver svært at følge holdet. Men så vidt jeg husker er der lavet nogle aftaler om, at de skal fordeles rimelig ligeligt. Reelt set vil det dreje sig om 2-3 udekampe om mandagen på en sæson. Hvis vi skal være helt ærlige, så er det jo heller ikke fordi der normalt kommer hverken 200 eller 500 udefans til en BIF-kamp, ligegyldig hvornår den ligger (måske lige Kr. Himmelfartsdag i Parken). Så antallet af udefans der forsvinder er ikke ret mange, set ift hvor mange flere fans, der får mulighed for at følge holdet.

Så vidt jeg ved, har kampændiringerne haft positiv indflydelse på tilskueretallene i Norge, så det er ikke givet at det bliver negativt.

Besvar