Dagens træning

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Dagens træning

Indlæg af Peter Ross »

Ikke så meget at berette fra i dag. De startede med at spille firkant, for dernæst at gå over til at spille med max. 2 berøringer på halv bane, inden de sluttede af med 11 mod 8 på fuld bane, hvor der primært var vægt på pres- og opspil.
Den sidste del af træningen stod Lars Rasmussen (fysisk træner) for, hvor spillerne blev sendt ud på 16 minutters interval løb, der nær tog livet af fleste. Afrikanerne var dog så friske, at de efter endt løb smed sig i græsset for at tage arm- og mavebøjninger.

Fraværende var:
Lasse Heinze (?)
Anders Rasmussen (skadet)
Simon Poulsen (?)
Ulrik Lindkvist (?)
Claus Madsen (løb omkring banen. Har fået et mindre vrid i venstre knæ, men burde være klar i næste uge)
Derudover forlod Danny Olsen træningen under intervalløbet, om det var ren pyller pga. hårdheden i træningen + vejret vides ikke, men det så ikke slemt ud ;)

Bak var fordi for at hilse på, inden han drager mod Holland.
Zezinho trænede ikke med, så han er nok sendt hjem igen.

Det var vist det.

Peter Ross
Senest rettet af Peter Ross 7. jul 2007, 19:04, rettet i alt 1 gang.

icebox

Re: Dagens træning

Indlæg af icebox »

Jeg var der nede i går, men fik ikke skrevet, da der ikke var noget særligt. De spillede ellers på stor bane.

Jeg tror heller ikke at Zezinho for kontrakt, da han ikke imponeret mig igår, samt i forgårs.

En spiller som jeg syntes spillede godt igår var Sivebæk. Han var med i meget og havde nogle gode afslutningere ude fra.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Endnu en dag på træningsbanen.

Fraværende var:
Ulrik Lindkvist (skadet)
Anders Rasmussen (skadet)
Simon Poulsen (skadet i lysken, burde træne med fra fredag)
Christian Olsen (?)

Truppen var delt i 3 hold. Hold 1 startede hos Lars Rasmussen, der lavede nogle øvelser med dem. Hold 2 og hold 3 spillede på halv bane med forskellige regler, såsom max. 2 berøringer i egen forsvarszone, hele holdet skulle være inden for 2 af de 3 zoner banen var delt ind i, og så ellers noget der mindede om frit spil.
Der var god intensitet på spillet, hvor ingen skånede sig selv.

Klimpl var fornuftig med bolden, og skildte sig godt af med den, uanset hvor presset han blev. Dog kunne man godt fornemme lidt, at han ikke har spillet fodbold siden 6/6 - han var til tider lidt tung i det, men det skal der nok blive rettet op på.
Thyge var som sædvanlig god med bolden, dynamisk og farlig. Så ud til at være i ganske fin fysisk form, selvom det er et godt stykke tid siden han stoppede træningen i Gladbach.

Efter endt træning blev Thyge, Danny, Dadu og Sivebæk ude på træningsbanen, for at træne afslutninger efter et kort træk. Dadu så rigtig skarp ud her, hvor han sendte langt de fleste bolde i nettet modsat de 3 andre, der oftest tonsede den over i krattet bagved :)

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Mange tak for rapporten, sad og håbede på der var en enkelt som havde været ude og set træningen og ville melde tilbage.

Fik du en fornemmelse af en eventuel starter mod Horsens på onsdag?

Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ulrik Lindkvist (skadet)

(skadet) eller "skadet"? - hvis du forstår hvad jeg mener ;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg siger også mange tak, det er herligt at kunne følge lidt med!

188

Indlæg af 188 »

Peter Ross Skrev:
> Endnu en dag på træningsbanen.
>
> Fraværende var:
> Ulrik Lindkvist (skadet)
> Anders Rasmussen (skadet)
> Simon Poulsen (skadet i lysken, burde træne med
> fra fredag)
> Christian Olsen (?)
>
> Truppen var delt i 3 hold. Hold 1 startede hos
> Lars Rasmussen, der lavede nogle øvelser med dem.
> Hold 2 og hold 3 spillede på halv bane med
> forskellige regler, såsom max. 2 berøringer i egen
> forsvarszone, hele holdet skulle være inden for 2
> af de 3 zoner banen var delt ind i, og så ellers
> noget der mindede om frit spil.
> Der var god intensitet på spillet, hvor ingen
> skånede sig selv.
>
> Klimpl var fornuftig med bolden, og skildte sig
> godt af med den, uanset hvor presset han blev. Dog
> kunne man godt fornemme lidt, at han ikke har
> spillet fodbold siden 6/6 - han var til tider lidt
> tung i det, men det skal der nok blive rettet op
> på.
> Thyge var som sædvanlig god med bolden, dynamisk
> og farlig. Så ud til at være i ganske fin fysisk
> form, selvom det er et godt stykke tid siden han
> stoppede træningen i Gladbach.
>
> Efter endt træning blev Thyge, Danny, Dadu og
> Sivebæk ude på træningsbanen, for at træne
> afslutninger efter et kort træk. Dadu så rigtig
> skarp ud her, hvor han sendte langt de fleste
> bolde i nettet modsat de 3 andre, der oftest
> tonsede den over i krattet bagved :)
>
> Peter Ross

Hvad med Flinta, kan han noget?

Arff

Indlæg af Arff »

Det var der ikke noget til dagens træning der viste, der var ca. 3-4 fire spiller på hvert af de 3 hold, som var startere i sidste sæson :)

Iøvrigt snakkede Dadu om der ville gå omkring en månede inden hans familie kom her op.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Skadet.
Han var også væk i fredags, hvor han fik en sprøjte i anklen, som så skal holdes i ro i noget tid.

Peter Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

188 Skrev:
> Hvad med Flinta, kan han noget?

For mig var han meget anonym i dag, så det er i hvertfald ikke bedømt på dagens træning, at han kommer i startopstillingen :)

Han gjorde det ikke decideret dårligt, men det var omvendt heller ikke prangende hvad han leverede i spil på halv bane.

Peter Ross

188

Indlæg af 188 »

Tak for det. Ved ikke helt hvad man skal have af forventninger til ham.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Kan ikke lide at CO ikke var der idag... Han kunne vel ikke ryge til en anden klub?

Martin

Indlæg af Martin »

mancitydk Skrev:
> Kan ikke lide at CO ikke var der idag... Han kunne
> vel ikke ryge til en anden klub?

Han har da lige købt hus, og det er først nu, at han for alvor skal til slå igennem, så det tror jeg simpelt ikke på, eller måske håber jeg det bare ikke.... Han er en af de spillere man forbinder med marginal spiller, men alligevel er han sindsyg vigtig, for alle forsvarer i Danmark rykker lige et pr. meter tilbage, når han gør sin entre...

Kasper M

Indlæg af Kasper M »

Tror heller ikke på han allerede er blevet solgt. Han har været vigtig for holdet indtil videre og forsætter sin udvikling i klubben.

Og så tror jeg sgu heller ikke at Ørgaard sælger sådan et talent bare sådan uden videre :)

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Han er nok relativ billig at have rendende (lønmæssigt). Jeg tror egentligt ikke det kan betale sig at sælge ham...

Besvar