Karakterer FCM-Silkeborg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Karakterer FCM-Silkeborg

Indlæg af Hausser »

Dejligt dejligt med en sejr igen, den var ekstrem vigtig efter Aabs uventede succes i København og Obs sejr med 10 mand i Horsens.

Spillet var i perioder ret godt, omend vi måske ikke skabte helt så meget som jeg egentlig havde regnet med.

Det jeg primært bed mærke i ved kampen var:

1) Vi sutter stadig utroligt meget røv på dødbolde. At se bolden blive sparket ind i vores felt, er virkelig en nervepirrende oplevelse som ikke er for sarte sjæle eller folk med svage hjertet, Sif var farlige på samtlige hjørnespark.

2) Kommunikationen mellem Raska og forsvaret er stadig meget dårlig og den skal klart forbedres hvis vi skal slå de hold som er bedre end Silkeborg.

3) Bredden i klubben er altså rigtig rigtig god og det er nu dejligt at have så mange spillere som kan gå ind på holdet og præstere.

4) Irriterende vi igen skal komme bagud mod en modstander som ikke har meget klasse i det fremadrettede spil, burde ikke være nødvendigt.

Mine karakterer til spillerne:

Raska - 6 - Igen virker han usikker flere gange og han formår slet ikke at sætte sig igennem når han kommer ud af målet, hvilket eller burde være en af de steder hvor han er bedre end Heinze

Claus Madsen - 9 - Uvant placering på banen men løser opgaven rigtig rigtig godt, specielt i det offensive hvor han har flere gode raids og et fint oplæg til Dennis' første kasse. Er måske værd at overveje på den plads igen?

Leon - 8 - Var ikke meget udfordret i det defensive og den løser han da også fint og kommer også meget med fremad. Dårlige dødbolde trækker ned.

Kolja - 8 - gør det generelt okay, men hjælper dog ikke alverden på Sifs farlige dødbolde.

Troest - 9 - Vinder samtlige dueller mod Sifs angribere og er farlig et par gange på vores dødbolde, men formår dog heller ikke at sætte sig igennem ved Sifs dødbolde.

Salami - 8 - Klart en mand på vej tilbage i form. Gør det fint, men det er dog ikke alt som lykkedes for ham fremad, smider en del væk. Erobrer også mange bolde fra Sif'erne.

Femi - 8 - Rydder fortrinligt op og fordeler godt, men ku godt tænke mig at se ham blive lidt mere farlig. Giv ham lidt skudtræning.

Dennis - 10 - MoM. Klart den bedste indsats fra ham i foråret. Fighter fornemt og lykkedes med meget fremad og krydrer indsatsen med to flotte mål.

Simon - 9 - Rigtig god i anden halvleg hvor tingene kører for ham og laver en flot assist til Frank.

Baba - 7 - Ikke Babas dag idag, for mange offside, frispark og dårlige berøringer. Dog løber han rigtig godt for de andre og han slåsser også flot.

Farlige Frank - 9 - En kasse og én assist, bestemt godkendt.

Christian O. - 7 - Smider lidt for mange bolde væk og løber ved i næsten 10 offsides på en halvleg.

Lawal - 8 - Kommer ind i 20 minutter og gør det generelt godt, bestemt en spændende spiller. Måske lidt for ivrig og lidt for mange nerver til tider i dag

Dadu - Uden for bedømmelse.
Senest rettet af Hausser 7. maj 2007, 10:12, rettet i alt 1 gang.

foboldfreaken1001

Re: Karakterer FCM-Silkeborg

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Dennis - 10 - MoM. Klart den bedste indsats fra
> ham i foråret. Fighter fornemt og lykkedes med
> meget fremad og krydrer indsatsen med to flotte
> mål.

jeg er enig med dig i alt undtaget med Dennis.. op til flere gange ser jeg ham gøre for meget på egen hånd og hvor det ender galt... dog skal det så også lige siges at han i enkelte tilfælde kæmper sig tilbage...

Og jeg så kampen på stadion..

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Jeg synes nu at du er lidt for flink ved både Leon og Simon. I første halvleg løb de begge to rundt som høns uden hoveder. Deres afleveringer ramte ikke, og drible/løbeturene var lige ind i den nærmeste SIF'er. 7 til begge herfra.

Speedy ville jeg også give en 8'er. Han løb ganske rigtigt i en del offsides, men han formår også at trække modstanderene til sig så der bliver plads til de andre. Jeg så nu også flere gange hvor han stod ret fri, hvor bolden ikke blev spillet.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Jeg må tilslutte mig rosen til Claus Madsen, som trods en uvant position, klarer opgaven fortrinligt. Jeg er klar over, at modstanderen, Silkeborg, ikke just er Danmarks svar på aggressiv fodbold, men bare det at han viser overskud til, op til flere gange at trække med frem i flere overlaps.
Det skabte virkeligt et overtag i offensiven i højre side, hvilket også er en af grundene til, at Dennis klarede sig så godt - Uden dog at tage fokus fra Dennis generelle gode aktioner.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Er også meget enig med dig.

Som dig finder jeg det også dybt irriterende at vi altid skal komme bagud i første halvleg, det er en dårlig vane efterhånden. Vi spiller som en pose nødder det meste af første halvleg, det er ufatteligt at al spillet skal foregå på vores banehalvdel og at vi igen og igen spiller kontra og taber bolden med det samme, i stedet for at spille den lidt rundt og få lidt ro på. Vi spiller for hektisk når tingene ikke kører, vi savner noget tålmodighed.
Udligningen gør underværker og det hele skifter der.

Anden halvleg er der ingen tvivl om hvem der styrer.

Efter hvad jeg kunne se var det kun Baba som faldt helt igennem i dag. Men han er ung og alle kan have en off day.
Jeg kan som sædvanelig ikke rigtig bedømme forsvaret, da jeg jo står i den anden ende og tager billeder. Men synes Femi og Salami lige skulle finde hinanden igen, men at det blev bedre som tiden gik.

Lawal imponerende mig endnu engang, kommer ind og ligner næsten en klon af Salami spillemæssigt, han er da imponerende arbejdsom. Det er næsten synd vi ikke kan have tre man inde centralt på midtbanen :-D
Synes han har spillet sig foran Jesper Mikkelsen i køen.

foboldfreaken1001

Dennis Sørensen, Frank Kristensen og Magnus Troest er kommet på Super Holdet (Rundens Hold) i Ekstra Bladet med følgende karaktere: 10, 10 og 9.

de andre karakterere på vores spillere blev:

Martin Raska: 6

Claus Madsen: 9

Kolja Afriye: 7

Magnus Troest: 9

Leon Jessen: 8

Dennis Sørensen: 10

Femi: 8

Salami: 7

Simon Poulsen: 9

Baba Collins: 6

Frank: 10

Speedy: 9

Lawal: UB

Dadu: UB

jakob88

Indlæg af jakob88 »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Salami: 7

Jeg synes karakteren 7 til Salami er helt skudt ved siden af. Salami var efter min mening årsagen til, at vores spil kom til at flyde. Han arbejdede fantastisk og skabte meget plads til vores andre spillere.

Dejligt at den "gamle" midtbane med Simon, Femi, Salami og Dennis er tilbage.

Jeg vil i stedet mene, at Salamis karakter burde ligge på 9 eller 10.

foboldfreaken1001

jakob88 Skrev:
> foboldfreaken1001 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Salami: 7
>
> Jeg synes karakteren 7 til Salami er helt skudt
> ved siden af. Salami var efter min mening årsagen
> til, at vores spil kom til at flyde. Han arbejdede
> fantastisk og skabte meget plads til vores andre
> spillere.
>
> Dejligt at den "gamle" midtbane med Simon, Femi,
> Salami og Dennis er tilbage.
>
> Jeg vil i stedet mene, at Salamis karakter burde
> ligge på 9 eller 10.

som jeg skrev var det ekstra bladet der mener det, men jeg vil også sige at han fortjener en noget bedre karakter

Besvar