A-Landsholdet
-
Arff
A-Landsholdet
Nu har jeg set landsholdets trup til kampen mod Australien, og der er Morten Nordstrand udtaget.
Men er han ikke blot udtaget fordi Dennis Sørensen er blevet skadet, og vil derfor ikke være 100% klar i næste uge, hvor kampen bliver spillet i London?
Og hvorfor spiller de egentlig i London?
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 75773.html
Men er han ikke blot udtaget fordi Dennis Sørensen er blevet skadet, og vil derfor ikke være 100% klar i næste uge, hvor kampen bliver spillet i London?
Og hvorfor spiller de egentlig i London?
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 75773.html
Senest rettet af Arff 5. feb 2007, 10:37, rettet i alt 1 gang.
-
Dahl Nielsen
Re: A-Landsholdet
Udtagelsen af Nordstrand undrer mig godt nok en del. Morten Olsen har åbenbart været begejstret for ham på ligalandsholdsturen, men her synes jeg da (i hvert fald i kampene) at han var forholdsvis anonym. Godt nok scorede han et mål, ja, men det mål burde han da næsten dedikere til Chris Sørensen, så lidt som han skulle gøre for at score det.
Jeg kan godt forstå, at Morten Olsen ikke vælger at udtage Mikkel Thygesen, da han er en meget ung spiller, der netop har stået over for et klubskifte til en meget større klub og en meget større liga end FCM og SAS Ligaen.
Der er det noget andet med en spiller som Jon Dahl, der har meget mere rutine end Thygesen, især mentalt, og som derfor ikke bliver påvirket nær så meget af et skifte.
Men okay, lad os nu se hvordan Morten Nordstrand kommer til at begå sig. Scorer han et par kasser, så skal jeg da nok tie stille
Jeg kan godt forstå, at Morten Olsen ikke vælger at udtage Mikkel Thygesen, da han er en meget ung spiller, der netop har stået over for et klubskifte til en meget større klub og en meget større liga end FCM og SAS Ligaen.
Der er det noget andet med en spiller som Jon Dahl, der har meget mere rutine end Thygesen, især mentalt, og som derfor ikke bliver påvirket nær så meget af et skifte.
Men okay, lad os nu se hvordan Morten Nordstrand kommer til at begå sig. Scorer han et par kasser, så skal jeg da nok tie stille
-
Altoriso
Dahl Nielsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Udtagelsen af Nordstrand undrer mig godt nok en
> del. Morten Olsen har åbenbart været begejstret
> for ham på ligalandsholdsturen, men her synes jeg
> da (i hvert fald i kampene) at han var forholdsvis
> anonym. Godt nok scorede han et mål, ja, men det
> mål burde han da næsten dedikere til Chris
> Sørensen, så lidt som han skulle gøre for at score
> det.
Arh.. Dahl nu er du lidt streng - er det ikke oftest netop en frontangribers lod at stå der hvor bolden bare skal prikkes ind
> Jeg kan godt forstå, at Morten Olsen ikke vælger
> at udtage Mikkel Thygesen, da han er en meget ung
> spiller, der netop har stået over for et
> klubskifte til en meget større klub og en meget
> større liga end FCM og SAS Ligaen.
> Der er det noget andet med en spiller som Jon
> Dahl, der har meget mere rutine end Thygesen, især
> mentalt, og som derfor ikke bliver påvirket nær så
> meget af et skifte.
Fordi Thygesen har været med en enkelt gang på et afbud er det jo ikke sikkert at han automatisk kommer på næste gang.
> Men okay, lad os nu se hvordan Morten Nordstrand
> kommer til at begå sig. Scorer han et par kasser,
> så skal jeg da nok tie stille
Lad os nu se hvor meget spilletid han overhovedet får
> Udtagelsen af Nordstrand undrer mig godt nok en
> del. Morten Olsen har åbenbart været begejstret
> for ham på ligalandsholdsturen, men her synes jeg
> da (i hvert fald i kampene) at han var forholdsvis
> anonym. Godt nok scorede han et mål, ja, men det
> mål burde han da næsten dedikere til Chris
> Sørensen, så lidt som han skulle gøre for at score
> det.
Arh.. Dahl nu er du lidt streng - er det ikke oftest netop en frontangribers lod at stå der hvor bolden bare skal prikkes ind
> Jeg kan godt forstå, at Morten Olsen ikke vælger
> at udtage Mikkel Thygesen, da han er en meget ung
> spiller, der netop har stået over for et
> klubskifte til en meget større klub og en meget
> større liga end FCM og SAS Ligaen.
> Der er det noget andet med en spiller som Jon
> Dahl, der har meget mere rutine end Thygesen, især
> mentalt, og som derfor ikke bliver påvirket nær så
> meget af et skifte.
Fordi Thygesen har været med en enkelt gang på et afbud er det jo ikke sikkert at han automatisk kommer på næste gang.
> Men okay, lad os nu se hvordan Morten Nordstrand
> kommer til at begå sig. Scorer han et par kasser,
> så skal jeg da nok tie stille
Lad os nu se hvor meget spilletid han overhovedet får
-
Sir Lago
Sådan som Thygesen spillede på landsholdet sidst, kan an da umuligt have spillet sig af holdet!
Men som man kan se er der jo næsten ikke nogen med fra Bundesligaen...
Men som man kan se er der jo næsten ikke nogen med fra Bundesligaen...
-
Altoriso
Sir Lago Skrev:
> Sådan som Thygesen spillede på landsholdet sidst,
> kan an da umuligt have spillet sig af holdet!
Nu var der jo også nogle betragtelige afbud til den kamp http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=235627
Feks Jon Dahl Tomasson, Claus Jensen, Martin Jørgensen, Thomas Kahlenberg, samt alle FCK´s spillere (chl) som jo alle spiller på pladser som Thygesen også godt kunne spille
Samtidig blev der udtaget flere spillere end der kom afbud, så en klar 1. plads havde han trods alt ikke fra starten, MEN det fik han jo næsten efter kampen
> Men som man kan se er der jo næsten ikke nogen med
> fra Bundesligaen...
Daniel Jensen er med og Helveg kan evt komme på. Hvilke spillere mangler du ellers fra Tyskland ?
Læs mere om truppen : http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=236940
> Sådan som Thygesen spillede på landsholdet sidst,
> kan an da umuligt have spillet sig af holdet!
Nu var der jo også nogle betragtelige afbud til den kamp http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=235627
Feks Jon Dahl Tomasson, Claus Jensen, Martin Jørgensen, Thomas Kahlenberg, samt alle FCK´s spillere (chl) som jo alle spiller på pladser som Thygesen også godt kunne spille
Samtidig blev der udtaget flere spillere end der kom afbud, så en klar 1. plads havde han trods alt ikke fra starten, MEN det fik han jo næsten efter kampen
> Men som man kan se er der jo næsten ikke nogen med
> fra Bundesligaen...
Daniel Jensen er med og Helveg kan evt komme på. Hvilke spillere mangler du ellers fra Tyskland ?
Læs mere om truppen : http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=236940
-
Sir Lago
Peter Løvenkrands, Leon Andreasen, Jan Kristiansen, Kamper ( til dels ) og Søren Larsen ( han er vel først lige på vej tilbage fra en skade ).
Desuden syntes jeg Thygesen er væsentligt bedre end Daniel Jensen og Claus Jensen for den sags skyld. Som vel er nogen af dem han skal kæmpe med om pladsen.
Desuden syntes jeg Thygesen er væsentligt bedre end Daniel Jensen og Claus Jensen for den sags skyld. Som vel er nogen af dem han skal kæmpe med om pladsen.
-
Altoriso
Altså misforstå mig nu ikke, jeg håber og tror jo også på Thygesen fremover, men jeg mener ikke at han absolut skal være fast mand på holdet bare fordi han havde en god debut i Tjekkiet
-
Claus (BW#1145)
Nej, selvfølgelig ikke, men når Morten Olsen decideret anbefaler ham til Gladbachs ledelse så må han da se et eller andet i ham.
-
Sir Lago
Korrekt. Jeg ser ham nu heller ikke som starter, men efter min bedste overbevisning burde han som minimum være i truppen.
-
Arff
U- 21 Landsholdet
Nu er truppen blevet udtaget,til den næste U-21 Landskamp, hvor modstanderen er Holland. Det er dog uden Lasse Heinze, som er blevet erstattet af Kasper Schmichel:
Truppen til kampen mod Holland
Kasper Schmeichel - Falkirk FC
Kenneth Stenild - FC Hjørring
Anders Bjerring Qvist - FC Nordsjælland
Jens Gjessing - AGF
Leon Jessen - FC Midtjylland
Magnus Troest - FC Midtjylland
Timmi Johansen - Heerenveen
Bo Storm - Heerenveen
Jens-Kristian Sørensen - AaB
Martin Spelmann - Brøndby
Søren Christensen - FC Nordsjælland
Thomas Enevoldsen - AaB
Brian Nielsen - Vejle
Lasse Qvist - FC København
Martin Christensen - Herfølge
Patrick Kristensen - AaB
Tobias Mikkelsen - Lyngby
http://www.bolddk.com/nyt/?vis=65031
Truppen til kampen mod Holland
Kasper Schmeichel - Falkirk FC
Kenneth Stenild - FC Hjørring
Anders Bjerring Qvist - FC Nordsjælland
Jens Gjessing - AGF
Leon Jessen - FC Midtjylland
Magnus Troest - FC Midtjylland
Timmi Johansen - Heerenveen
Bo Storm - Heerenveen
Jens-Kristian Sørensen - AaB
Martin Spelmann - Brøndby
Søren Christensen - FC Nordsjælland
Thomas Enevoldsen - AaB
Brian Nielsen - Vejle
Lasse Qvist - FC København
Martin Christensen - Herfølge
Patrick Kristensen - AaB
Tobias Mikkelsen - Lyngby
http://www.bolddk.com/nyt/?vis=65031
-
Altoriso
KBN er klar !
Hov, faldt lige over denne artikel, som ingen slet ikke har valgt at referere til 
Og det handler endda om vores egen anfører Kristian Bak Nielsen der har ambitioner om at komme på a-landsholdet også
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=15557
Det er godt at se at han har ambitionerne og alt efter hvordan har er blevet interviewet osv, kunne man da håbe at han har følt nogle indikationer på turen, der kunne tyde på visse muligheder
Men som han skriver så er der altså mange om buddet i øjeblikket...
Måske kunne han blive sådan en allrounder der kan spille flere pladser, og derfor er god at have i periferien
PS og det skriver jeg mens vi kun har en OB´er og en AAB´er på forummet lige nu
Og det handler endda om vores egen anfører Kristian Bak Nielsen der har ambitioner om at komme på a-landsholdet også
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=15557
Det er godt at se at han har ambitionerne og alt efter hvordan har er blevet interviewet osv, kunne man da håbe at han har følt nogle indikationer på turen, der kunne tyde på visse muligheder
Men som han skriver så er der altså mange om buddet i øjeblikket...
Måske kunne han blive sådan en allrounder der kan spille flere pladser, og derfor er god at have i periferien
PS og det skriver jeg mens vi kun har en OB´er og en AAB´er på forummet lige nu
-
Arff
http://www.bolddk.com/nyt/index.php?vis=65201
Bendtner er skadet, så DK har kun en rigtig angriber, som er Morten Nordstrand!
- Hvem tror I bliver kaldt ind, hvis der bliver kaldt nogen ind?
Bendtner er skadet, så DK har kun en rigtig angriber, som er Morten Nordstrand!
- Hvem tror I bliver kaldt ind, hvis der bliver kaldt nogen ind?
-
Dahl Nielsen
fadlaa Skrev:
> der bliver ikke udtaget flere
Og det har landstræneren udtalt, eller hva'?
Hvis man skulle indkalde en ny spiller, så tager man vel Dennis ind. Han har bevist sit værd, og er blevet sin ankelskade kvit igen.
> der bliver ikke udtaget flere
Og det har landstræneren udtalt, eller hva'?
Hvis man skulle indkalde en ny spiller, så tager man vel Dennis ind. Han har bevist sit værd, og er blevet sin ankelskade kvit igen.