Kolja Afriyie til FCM
-
YahooSeeker [Bot]
Kolja Afriyie til FCM
Tillader mig lige at lave en ny tråd da den anden er ved at drukne.
http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... /holstebro har historien.
Jeg har lige startet en tråd inde på EFB´s forum.
http://www.efbdebat.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7332
Som jeg ser det er det eneste vi mangler en bekræftelse fra parterne selv!?
Han passer på de informationer vi har fået. Han passer til pladsen. Han er blevet skubbet ud i sin nuværende klub, og har kun 1 år tilbage af sin kontrakt.
Alt i alt er det vel ikke det ringeste indkøb vi kunne foretage??
http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... /holstebro har historien.
Jeg har lige startet en tråd inde på EFB´s forum.
http://www.efbdebat.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7332
Som jeg ser det er det eneste vi mangler en bekræftelse fra parterne selv!?
Han passer på de informationer vi har fået. Han passer til pladsen. Han er blevet skubbet ud i sin nuværende klub, og har kun 1 år tilbage af sin kontrakt.
Alt i alt er det vel ikke det ringeste indkøb vi kunne foretage??
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 12. aug 2006, 02:57, rettet i alt 1 gang.
-
jakob88
Re: Kolja Afriyie til FCM
Det vil være en super signing. Kolja er altså en rigtig god back.
Vi har jo tidligere set, at han kan spille på et højt stabilt niveau for EFB. At han så er blevet frosset ud efter Troels Bech's ankomst, kan man så undre sig over.
Jeg tror Kolja bliver god (igen), hvis han får spilletid og tillid fra trænerstaben i FCM.
Men hvad nu med Lindkvist?
Vi har jo tidligere set, at han kan spille på et højt stabilt niveau for EFB. At han så er blevet frosset ud efter Troels Bech's ankomst, kan man så undre sig over.
Jeg tror Kolja bliver god (igen), hvis han får spilletid og tillid fra trænerstaben i FCM.
Men hvad nu med Lindkvist?
-
Nielsen
-
Nielsen
Syntes det er en rigtig god signing, tror helt sikkert han bliver en gevinst for klubben.
Og det er rigtig godt med noget konkurrence på højreback pladsen.
Og det er rigtig godt med noget konkurrence på højreback pladsen.
-
B
Lindkvist kan vel spille begge backer. Men inden han slår Leon, Kolja eller Mikkelsen af skal han lige op i omdrejninger igen - og holde sig skadesfri i en længere periode.
Når det sker, kan vi jo bare fryde os over konkurrence på backpladserne, det er jo sundt nok.
Når det sker, kan vi jo bare fryde os over konkurrence på backpladserne, det er jo sundt nok.
-
jakob88
Fra EFB's forum
Kenni:
"Koljas favoritplads er som højreback, men grundet Frank Hansens tilstedeværelse har han ikke været i nærheden af en fast plads i højreside, siden han spillede sig selv af i foråret 2005.
Jeg vil nu alligevel begræde Koljas afgang, hvis der er noget om snakken. Kolja har spillet helt ad helvedes til gennem en lang periode, og han har bevist, at han aldrig bliver en sikker midterforsvarer. Tilgengæld har han potentialet som back, og han viste kort efter hans ankomst, at han kunne begå sig på førsteholdet, hvor han var banens bedste i utallige hjemmekampe, hvorimod han havde det betydeligt vanskeligere på udebane. Hvorfor, fandt jeg aldrig ud af.
Hans styrker er hovedspillet samt hans raids op ad banen. Som Frede Fup er inde på, taber han nogle gange hovedet, og det var især på udebane, hvor han har kostet os mange point.
På sigt vil han være et tab, mens han lige nu og her ikke vil være savnet, og derfor er en klub, som skal tilbringe tiden i den nedre halvdel, et godt valg. En middelmådig spiller til et middelmådigt hold."
Kenni:
"Koljas favoritplads er som højreback, men grundet Frank Hansens tilstedeværelse har han ikke været i nærheden af en fast plads i højreside, siden han spillede sig selv af i foråret 2005.
Jeg vil nu alligevel begræde Koljas afgang, hvis der er noget om snakken. Kolja har spillet helt ad helvedes til gennem en lang periode, og han har bevist, at han aldrig bliver en sikker midterforsvarer. Tilgengæld har han potentialet som back, og han viste kort efter hans ankomst, at han kunne begå sig på førsteholdet, hvor han var banens bedste i utallige hjemmekampe, hvorimod han havde det betydeligt vanskeligere på udebane. Hvorfor, fandt jeg aldrig ud af.
Hans styrker er hovedspillet samt hans raids op ad banen. Som Frede Fup er inde på, taber han nogle gange hovedet, og det var især på udebane, hvor han har kostet os mange point.
På sigt vil han være et tab, mens han lige nu og her ikke vil være savnet, og derfor er en klub, som skal tilbringe tiden i den nedre halvdel, et godt valg. En middelmådig spiller til et middelmådigt hold."
-
Altoriso
Kommentarer fra EFB-debatten :
Kenni: "På sigt vil han være et tab, mens han lige nu og her ikke vil være savnet, og derfor er en klub, som skal tilbringe tiden i den nedre halvdel, et godt valg. En middelmådig spiller til et middelmådigt hold."
Haha
"På sigt et tab, og et middelmådigt hold" = Må da være det samme som det han regner med er EFB´s fremtid så
awn12: "Ryger Kolja til FCM, har vi sluppet af´med de i mine øjne to svageste spiller i truppen nemlig Kolja og Kryger. Jeg må indrømme at ledelsen har imponeret med købene af Onstad og BEch og salget af Kryger (måkse også Kolja) Så nu ser det hele meget lysere ud. Og de dystre udsigter til en bundplads er ved at forsvinde og vi kan med lidt held begå os i den sjove ende af tabellen."
Sammenfattet med de andre indlæg virker det nu alligevel til at de helst ikke vil af med ham
Kenni: "På sigt vil han være et tab, mens han lige nu og her ikke vil være savnet, og derfor er en klub, som skal tilbringe tiden i den nedre halvdel, et godt valg. En middelmådig spiller til et middelmådigt hold."
Haha
"På sigt et tab, og et middelmådigt hold" = Må da være det samme som det han regner med er EFB´s fremtid så
awn12: "Ryger Kolja til FCM, har vi sluppet af´med de i mine øjne to svageste spiller i truppen nemlig Kolja og Kryger. Jeg må indrømme at ledelsen har imponeret med købene af Onstad og BEch og salget af Kryger (måkse også Kolja) Så nu ser det hele meget lysere ud. Og de dystre udsigter til en bundplads er ved at forsvinde og vi kan med lidt held begå os i den sjove ende af tabellen."
Sammenfattet med de andre indlæg virker det nu alligevel til at de helst ikke vil af med ham
-
Mose
Selv om jeg ikke har den helt store fidus til Kolja må vi sige at købet er i orden.
Vi har ingen åbenlyse talenter på vej (måske i årgang 1990) til højrebacken og Ulrik er eneste reelle spiller til pladsen. Derfor måtte klubben handle, og hvis ikke Kolja har været for dyr, kan købet forsvares.
Held og lykke Kolja.
Vi har ingen åbenlyse talenter på vej (måske i årgang 1990) til højrebacken og Ulrik er eneste reelle spiller til pladsen. Derfor måtte klubben handle, og hvis ikke Kolja har været for dyr, kan købet forsvares.
Held og lykke Kolja.
-
Kent
Som jeg også skrev i den oprindelige tråd, så tror jeg også det er en god signing. Han er ung og har stadig mulighed for at udvikle sig. De udfald han de taler om på EfB's forum er nok bare et udslag af, at han netop er ung, og derfor ikke så stabil. Hvis den stabilitet indfinder sig, tror jeg vi har gjort en rigtig god handel (kommer selfølgelig an på prisen).
Godt med noget konkurrence på backpladsen! - Jeg vil tro at han går direkte ind og overtager højre, mens Leon flyttes til venstre.
Linket til info om ham: http://www.efb.dk/Fodbold/?cat=squad&cat_id=291
Kent
Godt med noget konkurrence på backpladsen! - Jeg vil tro at han går direkte ind og overtager højre, mens Leon flyttes til venstre.
Linket til info om ham: http://www.efb.dk/Fodbold/?cat=squad&cat_id=291
Kent
-
Xort
hvor meget kan man regne med transfermarkt.de? der står han til 75.000 €.. ca 550.000 DKK..
-
LaB
Kent skrev:
-------------------------------------------------------
> Som jeg også skrev i den oprindelige tråd, så tror
> jeg også det er en god signing. Han er ung og har
> stadig mulighed for at udvikle sig. De udfald han
> de taler om på EfB's forum er nok bare et udslag
> af, at han netop er ung, og derfor ikke så stabil.
> Hvis den stabilitet indfinder sig, tror jeg vi har
> gjort en rigtig god handel (kommer selfølgelig an
> på prisen).
han har haft alle muligheder for at udvikle sig i EfB, hvor han efterhånden gennem lang tid har været fast mand i startopstillingen. Han har flere gange været manden der gik forrest, men har endnu flere gange haft hovedløse episoder i forsvaret der har kostet utallige mål.
Pt. kan han ikke styrke EfB's hold, og jeg begræder derfor ikke salget. Jeg tvivler meget stærkt på, at et stabilt niveau fra hans sider er meget over hvad han har præsteret for nylig.
> Som jeg også skrev i den oprindelige tråd, så tror
> jeg også det er en god signing. Han er ung og har
> stadig mulighed for at udvikle sig. De udfald han
> de taler om på EfB's forum er nok bare et udslag
> af, at han netop er ung, og derfor ikke så stabil.
> Hvis den stabilitet indfinder sig, tror jeg vi har
> gjort en rigtig god handel (kommer selfølgelig an
> på prisen).
han har haft alle muligheder for at udvikle sig i EfB, hvor han efterhånden gennem lang tid har været fast mand i startopstillingen. Han har flere gange været manden der gik forrest, men har endnu flere gange haft hovedløse episoder i forsvaret der har kostet utallige mål.
Pt. kan han ikke styrke EfB's hold, og jeg begræder derfor ikke salget. Jeg tvivler meget stærkt på, at et stabilt niveau fra hans sider er meget over hvad han har præsteret for nylig.
-
B
Nu husker jeg tydeligt da Troels B var træner i FCM og Michael Hansen og Thomas Frandsen var fløjspillere..........
Enig Kolja har kostet et par kasser i de første to kampe, men når man placerer en back i midterforsvaret - endda en back der tydeligt giver udtryk for at han ikke ønsker at spille der - så løber man også en risiko. Endnu mere forrykt er det, at man i de kampe kunne have brugt Derveld i midterforvaret.
Enig Kolja har kostet et par kasser i de første to kampe, men når man placerer en back i midterforsvaret - endda en back der tydeligt giver udtryk for at han ikke ønsker at spille der - så løber man også en risiko. Endnu mere forrykt er det, at man i de kampe kunne have brugt Derveld i midterforvaret.
-
Mose
Info fra EFBs hjemmeside:
Fødselsdag:
04-06-1982
Position:
Forsvar
Trøje nr.:
4
Højde:
187
Vægt:
84
Tidligere klubber:
DGF Flensborg, Hambrug SV, AC Horsens
Debutkamp:
03-07-2004:
Esbjerg fB-Nice
Antal kampe:
74
Antal mål:
4
Kampe på diverse landshold: Ja.
Beskrivelse: Er opvokset i Flensborg, hvor han har fået sin fodboldopdragelse i DGF Flensborg. Siden var han i to år på lærlingekontrakt i bundesligaklubben Hamburger SV, inden han i sommeren 2000 kom til Horsens. Har været inde omkring Tysklands U21-landshold. Er hurtig, slår gode indlæg, defensiv god en mod en, og har samtidig et godt hovedspil.
TurneringKampeMål
SAS Ligaen 2006/200731
SAS Ligaen 2005/2006201
Landspokal 2005/200640
UEFA Cup 2005/200640
SAS Ligaen 2004/2005302
Landspokal 2004/200510
Royal League 2004/200560
TOTO 200460
Fødselsdag:
04-06-1982
Position:
Forsvar
Trøje nr.:
4
Højde:
187
Vægt:
84
Tidligere klubber:
DGF Flensborg, Hambrug SV, AC Horsens
Debutkamp:
03-07-2004:
Esbjerg fB-Nice
Antal kampe:
74
Antal mål:
4
Kampe på diverse landshold: Ja.
Beskrivelse: Er opvokset i Flensborg, hvor han har fået sin fodboldopdragelse i DGF Flensborg. Siden var han i to år på lærlingekontrakt i bundesligaklubben Hamburger SV, inden han i sommeren 2000 kom til Horsens. Har været inde omkring Tysklands U21-landshold. Er hurtig, slår gode indlæg, defensiv god en mod en, og har samtidig et godt hovedspil.
TurneringKampeMål
SAS Ligaen 2006/200731
SAS Ligaen 2005/2006201
Landspokal 2005/200640
UEFA Cup 2005/200640
SAS Ligaen 2004/2005302
Landspokal 2004/200510
Royal League 2004/200560
TOTO 200460
-
LaB
B skrev:
> Nu husker jeg tydeligt da Troels B var træner i
> FCM og Michael Hansen og Thomas Frandsen var
> fløjspillere..........
>
> Enig Kolja har kostet et par kasser i de første to
> kampe, men når man placerer en back i
> midterforsvaret - endda en back der tydeligt giver
> udtryk for at han ikke ønsker at spille der - så
> løber man også en risiko. Endnu mere forrykt er
> det, at man i de kampe kunne have brugt Derveld i
> midterforvaret.
Og Kolja på venstreback? I don't think so... samtidigt er det så absolut ikke i centerforsvaret, Derveld har sine evner. Kolja blev brugt der fordi der ikke var plads til ham på højrekanten og EfB manglede en kvalificeret midterstopper efter AMC var draget til OB. Han er nu kommet, og Kolja er i "overskud". Jeg er overbevist om, at Kolja kun sælges fordi han ikke ønsker at være indskifter, da EfB sikkert gerne ville have beholdt ham som gardering for Frank Hansen.
Og lige til slut - det er bestemt ikke kun i midterforsvaret, Kolja har kostet kasser. Jeg har utallige minder om ham på højrebacken, hvor han bliver rundbarberet efter at han forsøgte at spille smart.
> Nu husker jeg tydeligt da Troels B var træner i
> FCM og Michael Hansen og Thomas Frandsen var
> fløjspillere..........
>
> Enig Kolja har kostet et par kasser i de første to
> kampe, men når man placerer en back i
> midterforsvaret - endda en back der tydeligt giver
> udtryk for at han ikke ønsker at spille der - så
> løber man også en risiko. Endnu mere forrykt er
> det, at man i de kampe kunne have brugt Derveld i
> midterforvaret.
Og Kolja på venstreback? I don't think so... samtidigt er det så absolut ikke i centerforsvaret, Derveld har sine evner. Kolja blev brugt der fordi der ikke var plads til ham på højrekanten og EfB manglede en kvalificeret midterstopper efter AMC var draget til OB. Han er nu kommet, og Kolja er i "overskud". Jeg er overbevist om, at Kolja kun sælges fordi han ikke ønsker at være indskifter, da EfB sikkert gerne ville have beholdt ham som gardering for Frank Hansen.
Og lige til slut - det er bestemt ikke kun i midterforsvaret, Kolja har kostet kasser. Jeg har utallige minder om ham på højrebacken, hvor han bliver rundbarberet efter at han forsøgte at spille smart.
-
YahooSeeker [Bot]
jakob88 skrev:
> Det vil være en super signing. Kolja er altså en
> rigtig god back.
>
> Vi har jo tidligere set, at han kan spille på et
> højt stabilt niveau for EFB. At han så er blevet
> frosset ud efter Troels Bech's ankomst, kan man så
> undre sig over.
Kolja er ikke blevet frosset ud. Han har bare ikke været god nok. Kan du sige Frank Hansen???
> Det vil være en super signing. Kolja er altså en
> rigtig god back.
>
> Vi har jo tidligere set, at han kan spille på et
> højt stabilt niveau for EFB. At han så er blevet
> frosset ud efter Troels Bech's ankomst, kan man så
> undre sig over.
Kolja er ikke blevet frosset ud. Han har bare ikke været god nok. Kan du sige Frank Hansen???