Sats det hele i aften - for "reservernes" skyld!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lyrsholt

Sats det hele i aften - for "reservernes" skyld!

Indlæg af Lyrsholt »

Jeg har af ren hunger efter fodbold fulgt Viasat Cuppen nøje og jeg må indrømme at det ærger mig en smule at den fremlægges som en ren "reserve" turnering. 3+ kører det godt nok op til at være en turnering med "De 12's" kamp om æren - men alligevel virker det som om at luften er gået lidt af ballonen, hvilket er lidt synd for de unge gutter som viser en masse gejst og ambitioner, men som, hvis det ses lidt fra oven, kæmper om noget guld der ikke skinner helt så meget fordi flagskibene har sendt folkene til VM.
FCM bør derfor sætte alle kræfter ind for at hente en sejr i aften, ikke kun for pengenes skyld, men især for de unge spilleres skyld. De skal ha fornemmelsen af at denne turnering betyder noget og at FCM vil vinde den - de er ikke reserver i denne turnering, de er HOLDET og det er dem der skal til tops og det er dem der skal ha lov til at glæde sig over succes. Og sådan burde det også fremlægges i medierne, såfremt det ikke skal blive en fuser...
Senest rettet af Lyrsholt 30. maj 2006, 18:18, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: Sats det hele i aften - for "reservernes" skyld!

Indlæg af Peter Ross »

Så er truppen udtaget:
Ola Tidman
Lasse Heinze
Nicolai Jørgensen
Kasper Elgaard
Jesper Juelsgaard
Svenne Poulsen
Dennis Sørensen
Nick Ragus
Adeola Runsewe
Ayinde Lawal
Frank Kristensen
B. Collins Babatunde
Jeppe Quist
Jude Nworuh
Mark Hjort

Mit bud på en startopstilling:
Tidman
Casper Elgaard - Jeppe Quist - Nikolai Jørgensen - Jesper Juelsgaard
Adeola - Svenne Poulsen - Lawal - Dennis Sørensen
Baba Collins - Frank Kristensen

Bænken: Heinze, Nick Ragus, Jude og Mark Hjort

Måske Lawal bliver rykket på højre back, og så Nick Ragus starter inde.

Men spændende med denne unge trup. Så ser det ud til, vi endelig kan ryge ud af Viasat Cup, hvis SIF stiller med samme trup som i fredags.

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Ja, det må vist betegnes som et mindre mirakel, hvis det lykkes os at gå videre mod et SIF-hold, der tydeligt har signaleret at de tager Viasat-cuppen alvorlig, og ligesom sids stiller med stærkeste hold.

Personligt er jeg ligeglad. Naturligvis ser jeg helst vi vinder, men det vigtigste i øjeblikket er at få DS i 2.div. At nogle af de unge så kan få lidt erfaring i en træningsturnering er ok, men kun af marginal interesse.

Kent

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Nicolai Jørgensen burde ikke få spilletid. Han bliver ydmyget gang på gang og det er vel ikke til stor gavn for hans egen selvtillid. Det er heller ikke ligefrem en "lækkerbisken" at have NJ til at besætte en plads i forsvaret, da han næsten altid bliver tørret meget hårdt af forskellige offensive spillere!

Men jeg er enig i, at vi skal satse hele butikken i aften. Vi skal gå efter at komme foran i kampens indledende fase og derefter etablere et tilstrækkeligt pres, der mindst kan munde ud i en 2- eller 3 - 0 sejr.

Det bliver en meget svær opgave for de unge drenge, men ikke "helt" umulig!

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Hvorfor i himlen er Svenne med....
Han smutter jo alligevel til Aarhus! Så kan man jo lige så godt, tage en ung mere med!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nu må du sgu lige slappe lidt af Brisse :-)

Man kan ikke bare lige tage en ung mere med - de spiller faktisk vildt mange kampe lige i øjeblikket på alle mulige hold

Og nu er Svenne jo altså stadig på kontrakt, så han kan vel lige så godt arbejde lidt for sin hyre :-)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

som jeg har skrevet ifm den første Sif-kamp, så virker NJ faktisk til at være på vej i bedre form, så mon ikke at man synes at det vil være en god idé med yderligere en kamp i benene..

Lad nu være med altid at være efter en af spillerne..

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Der kan du jo have ret, men jeg synes nu alligevel det er spild...
Så hellere tage en af de etablerede førsteholdsspillere med....

Bare min mening....

Altoriso-- Kommer du ikke til Middelfart onsdag?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

1. Anders Rasmussen - Sparet/skadet
16. Ola Tidman - med i truppen
25. Lasse Heinze - med i truppen
2. Magnus Troest - Skadet
9. Rasmus Daugaard - sparet
12. Jesper Mikkelsen - skadet
15. Nicolai Jørgensen - med i truppen
19. Leon Jessen - spiller for DS
22. Rasmus Grønberg Hansen - spiller for DS
28. Marc Møller - spiller for DS
29. Winston Reid - spiller for DS
31. Ulrik Lindkvist - Skadet
32. Kristian Bak Nielsen - skadet i følge HF
5. Christian Traoré - skadet i følge HF
7. Claus Madsen - skadet
11. Simon Poulsen - U/21
13. Thomas Thomasberg - spiller for DS
20. Svenne Poulsen - med i truppen
21. Mikkel Thygesen - U/21
24. Dennis Sørensen - med i truppen
26. Ajilore Oluwafemi - sparet
34. Christian Sivebæk - spiller for DS
38. Nick Ragus - med i truppen
17. Kwadwo Poku - Skadet
18. Klaus Kærgård - Skadet
23. Frank Kristensen - med i truppen
33. Martin Jungbloot - spiller for DS
35. Akeem Agbetu - spiller for DS

Derudover har flere af de unge (bl.a. Yakubu og Simon Kjær) været i gennem et vanvittigt hårdt program, med op til 5 kampe på en uge, hvilket kroppen ikke kan holde til i længden, og derfor spiller de ikke i aften.

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det var sandelig en lækker gennemgang Peter :-)

Og fortæller jo også hvor meget man satser på at DS-holdet SKAL spille for deres oprykningschance !

Men det er da en efterhånden imponerende "trup", og hvis man så lige læser hele den artikel igennem, må man da kun kunne tænke optimistisk på fremtiden http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Ja, jeg har læst dit indlæg fra SIF kampen!

Jeg har set nok kampe med NJ uden den mindste form for forbedring. Det er lige forarveligt hver gang jeg ser ham spille, og jeg kan ikke nikke genkendende til den bedre form, du hentyder til.

NJ har ingen kvaliteter i forsvaret. Derimod kunne man flytte ham længere frem på banen. Men det sker jo tilsyneladende ikke, da han hver gang placeres i defensiven.

Ignorerer FCM bare de dårligere præstationer han leverer!!! Flyt ham dog længere frem på banen, hvis man altså ønsker at få mere ud af NJ.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

jakob88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, jeg har læst dit indlæg fra SIF kampen!
>
> Jeg har set nok kampe med NJ uden den mindste form
> for forbedring. Det er lige forarveligt hver gang
> jeg ser ham spille, og jeg kan ikke nikke
> genkendende til den bedre form, du hentyder til.

til gengæld har der altså også været kampe med NJ, hvor han har gjort det rigtigt godt, omend det desværre er ved at være længe siden...
Derfor ser jeg det som et positivt tegn, at JEG og måske også trænerne har set og også ønsket at han kom i bedre form, da han altså trods alt har sine gode kvaliteter, og dem arbejdes der meget sandsynligt på at finde frem igen !

> NJ har ingen kvaliteter i forsvaret. Derimod kunne
> man flytte ham længere frem på banen. Men det sker
> jo tilsyneladende ikke, da han hver gang placeres
> i defensiven.
>
> Ignorerer FCM bare de dårligere præstationer han
> leverer!!! Flyt ham dog længere frem på banen,
> hvis man altså ønsker at få mere ud af NJ.

Kan sådan set godt følge dig i at han nok har bedre kvaliteter længere fremme, men som jeg ser det så har man prøvet at få flere af spillerne "omskolet" til at kunne spille flere pladser, så man har flere om budet i tilfælde af de skader, som der jo tit opstår ( specielt i vores venstre side.. )

Jeg tror ikke at FCM ignorerer nogens præstationer - jeg tror bare at de har lidt mere indblik i og omkring spillernes evner end du og jeg har, og derfor vælger at satse som de gør :-)

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Jeg hungrer også efter fodbold her på fyn. Jeg nyder i fulde drag endelig at kunne se Babatunde som min bror har fortalt meget og længe om, og der til trods er jeg ikke skuffet, selvom forventningerne er høje. Jeg hilser det i den grad velkomment at Viasat har lavet denne talent turnering hvor alle bliver vist på tv så alle kan se alles talenter (lyder som en nudist lejr ikke?). De har fjernet restriktionerne for hvor hvem kommer fra og vi kan se vores sorte guld på tv. Super lækkert.

At visse hold stiller stærkest muligt op gør jo bare billedet mere troværdigt. Det glæder mig at Silkeborg stilder så stærkt for så vi at se hvad de kan knægtene. Måske ryger vi ud - måske går vi videre, men vi får noget reelt at se.

Specielt Babatunde, Runsewe og Adeola imponerer mig virkeligt. Jeg håber de får scoret i aften. Yakubu imponerer også men han sidder over så vidt jeg forstod.

Jeg glæder mig personligt rigtigt meget over FCK-nogen andre 0-3 ved pausen. Det gør mig så glad.

Jeg tror oprykningen for DS holdet kommer i form af omspil mod nogen fra 2DØ grundet Dalum nok holder deres plads i rækken inden de lægges sammen i FC Fyn. Jeg regner med at møde op i Middelfart på onsdag. Nogen der ved hvor det er?

Peter Ross

Re: Sats det hele i aften - for "reservernes" skyld! (OT)

Indlæg af Peter Ross »

Rovsing skrev:
> Jeg tror oprykningen for DS holdet kommer i form
> af omspil mod nogen fra 2DØ grundet Dalum nok
> holder deres plads i rækken inden de lægges sammen
> i FC Fyn. Jeg regner med at møde op i Middelfart
> på onsdag. Nogen der ved hvor det er?

Middelfart Stadion
Adlerhusvej 3
5500 Middelfart

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]