Norge kan, det burde vi også kunne !

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
avn

Norge kan, det burde vi også kunne !

Indlæg af avn »

Her i julen har jeg siddet en del foran skærmen, og læst på alle de dejlige internationale og nationale fodboldsider. Jeg faldt over en lille artikel på bold.dk, efter at have læst den så syntes jeg godt nok at DBU er lidt til grin. Okay, at vi ikke har en fjerdedommer i de lavere rangerende rækker, er måske til at leve med, men man kunne da i det mindste have det til superligakampene, men hvad pokker, det er jo også bare min mening, lad os høre jeres.
Artiklen har jeg tilladt mig at sakse ind her:

"NORGES NÆSTBEDSTE RÆKKE FORAN SAS LIGAEN"

I SAS Ligaen vil klubberne ikke betale for en fjerdedommer. Nu har man selv i den næstbedste norske række en ekstra mand på sidelinien.

Sådan cirka en gang om året blusser debatten om den manglende fjerdedommer i SAS Ligaen op. Når en dommer eller liniedommer bliver skadet under en kamp i den bedste danske række, må man finde en blandt publikum, der kan træde til. De danske klubber ønsker ikke at ofre få tusinde kroner på en fjerdedommer på sidelinien ligesom man har i internationale kampe.

I den bedste norske række Tippeligaen har det længe været fast procedure at have fjerdedommer på kampene. Nu går også den næstbedste norske række med på idéen. Fra og med 2006 er der nu også fjerdedommer i den norske 1. division.

Udover at træde til ved en eventuel skade, skal fjerdedommeren under kampen skride ind ved alvorlige brud på spillereglerne, såsom to gule kort til samme spiller uden udvisning og fejlagtig godkendte mål. Det er også fjerdedommmerens opgave at sørge for, at trænere og ledere ikke bevæger sig uden for det tekniske felt.
Senest rettet af avn 26. dec 2005, 12:55, rettet i alt 1 gang.

Besvar