Så røg Åkeby
-
smørtyven
Så røg Åkeby
http://www.onsidedk.com/main/index.phtm ... &id=143275
Det har godt nok taget laaaaaang tid at få den mand afsat. Men man kan vel dårligt bebrejde Åkeby at han ville væk.
Det har godt nok taget laaaaaang tid at få den mand afsat. Men man kan vel dårligt bebrejde Åkeby at han ville væk.
Senest rettet af smørtyven 7. okt 2005, 08:14, rettet i alt 1 gang.
-
Jean / BW# 1238
Re: Så røg Åkeby
smørtyven skrev:
-------------------------------------------------------
> Det har godt nok taget laaaaaang tid at få den
> mand afsat.
AGF har jo nok haft lysten til at fyre Åkeby, men pga. økonomien, så har man ikke gjort det. Det koster knaster at fyre en dyr træner som Åkeby. Så AGF er givetvis meget tilfredse med at Åkeby selv går... og får dermed en kompensation, da Akeby bryder kontrakten.
> Men man kan vel dårligt bebrejde Åkeby
> at han ville væk.
Nej, manden er jo lidt til grin... folk grinede allerede da han meldte ud for snart 3 år siden, at AGF ville være mestre inden 3 år. Han havde givetvis ikke sat sig ordentligt ind i AGF's sportlige og økonomiske situation.
> Det har godt nok taget laaaaaang tid at få den
> mand afsat.
AGF har jo nok haft lysten til at fyre Åkeby, men pga. økonomien, så har man ikke gjort det. Det koster knaster at fyre en dyr træner som Åkeby. Så AGF er givetvis meget tilfredse med at Åkeby selv går... og får dermed en kompensation, da Akeby bryder kontrakten.
> Men man kan vel dårligt bebrejde Åkeby
> at han ville væk.
Nej, manden er jo lidt til grin... folk grinede allerede da han meldte ud for snart 3 år siden, at AGF ville være mestre inden 3 år. Han havde givetvis ikke sat sig ordentligt ind i AGF's sportlige og økonomiske situation.
-
YahooSeeker [Bot]
Nogen der sgade Ove P. ?? ;o)
Thomas Kbh..
Thomas Kbh..
-
Ravnen
-THOMAS- skrev:
> Nogen der sgade Ove P. ?? ;o)
Det tror jeg simpelthen ikke på han vil, Ove plejer at ville have fuld kontrol og det opnår han aldrig i AGF.
Mere sandsyneligt er vores gamle ven Troels Bech samt Søren Kusk. En tredie mulighed Peter Rudbæk har vel snart været væk fra gamet lidt for længe
Tror under alle omstændigheder det bliver en dansker.
> Nogen der sgade Ove P. ?? ;o)
Det tror jeg simpelthen ikke på han vil, Ove plejer at ville have fuld kontrol og det opnår han aldrig i AGF.
Mere sandsyneligt er vores gamle ven Troels Bech samt Søren Kusk. En tredie mulighed Peter Rudbæk har vel snart været væk fra gamet lidt for længe
Tror under alle omstændigheder det bliver en dansker.
-
calleburn
ja vi må håbe det bliver en dansker.. så kan folk også forstå hvad han siger når onside spørger om der er krise i agf...!
-
Jean / BW# 1238
Ravnen skrev:
> Det tror jeg simpelthen ikke på han vil, Ove
> plejer at ville have fuld kontrol og det opnår han
> aldrig i AGF.
Jeg er enig. Jeg tror heller ikke på Ove P. Hvis Ove P. skal forlade Esbjerg, så skal det være til fordel for Brøndby eller FCK, eller en udenlandsk klub. Eller hvis Esbjerg rykker end...
> Mere sandsyneligt er vores gamle ven Troels Bech
> samt Søren Kusk. En tredie mulighed Peter Rudbæk
> har vel snart været væk fra gamet lidt for længe
>
Jeg ved ikke... Søren Kusk har åbenbart en tendens til at drikke og køre... vil AGF risikere endnu en "skandale". Troels Bech vil sende AGF ned i 1. division... Personligt synes jeg det kunne være spændende med Peter Rudbæk.
> Tror under alle omstændigheder det bliver en
> dansker.
Enig. AGF går ikke ud og smider millioner efter en udenlandsk træner.
> Det tror jeg simpelthen ikke på han vil, Ove
> plejer at ville have fuld kontrol og det opnår han
> aldrig i AGF.
Jeg er enig. Jeg tror heller ikke på Ove P. Hvis Ove P. skal forlade Esbjerg, så skal det være til fordel for Brøndby eller FCK, eller en udenlandsk klub. Eller hvis Esbjerg rykker end...
> Mere sandsyneligt er vores gamle ven Troels Bech
> samt Søren Kusk. En tredie mulighed Peter Rudbæk
> har vel snart været væk fra gamet lidt for længe
>
Jeg ved ikke... Søren Kusk har åbenbart en tendens til at drikke og køre... vil AGF risikere endnu en "skandale". Troels Bech vil sende AGF ned i 1. division... Personligt synes jeg det kunne være spændende med Peter Rudbæk.
> Tror under alle omstændigheder det bliver en
> dansker.
Enig. AGF går ikke ud og smider millioner efter en udenlandsk træner.
-
Jean / BW# 1238
Sproget...
calleburn skrev:
> ja vi må håbe det bliver en dansker.. så kan folk
> også forstå hvad han siger når onside spørger om
> der er krise i agf...!
Ja, den værste er da alligvel Hans Backe... så mange år i Danmark og han taler stadigvæk svensk, som en svensker...
> ja vi må håbe det bliver en dansker.. så kan folk
> også forstå hvad han siger når onside spørger om
> der er krise i agf...!
Ja, den værste er da alligvel Hans Backe... så mange år i Danmark og han taler stadigvæk svensk, som en svensker...
-
Altoriso
Re: Sproget...
Nu er han jo også træner i FC KØBENHAVN, og derovre har vi kun svært ved at forstå visse former for JYSK 
-
BW#3340
Med hensyn til at finde nye trænere sådan generelt, er det så ikke lidt snæversynet kun at komme i tanke om gamle, afsatte trænere? Bare fordi de én gang har været i kontakt med superligaen, gør det dem vel ikke automatisk til kvalificerede kandidater?
Er der ingen, der har gode forslag fra landets næstbedste række(r)? Der er vel flere, der er på vej frem med nye træningsmetoder, impulser, ideer og ikke mindst lidt ungdommelig vovemod, som kan give vores superliga et frisk pust.
Hilsen Evo.
Er der ingen, der har gode forslag fra landets næstbedste række(r)? Der er vel flere, der er på vej frem med nye træningsmetoder, impulser, ideer og ikke mindst lidt ungdommelig vovemod, som kan give vores superliga et frisk pust.
Hilsen Evo.
-
Jean / BW# 1238
Søren "tudefjæs" Åkeby?
Fra BT.dk:
"- Jeg har i hvert fald lært hvordan pressen reagerer overfor en svensk træner kontra en dansk, slutter Søren Åkeby."
Hvad mener han med det? Forventer han virkelig at pressen bare sætter sig tilbage, når man selv har meldt de store ambitioner ud. Spørgsmålet er om der faktisk er forskel på hvordan pressen behandler en svensk træner kontra en dansk. Jeg tror ikke der er den store forskel.
Der vil altid være et stort pres på en træner i en by som Århus, som er landets 2. største by..., og dermed har en store fanbasis, samt en stor pressebevågenhed.
Kilde:
http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artikel:aid=392414/
"- Jeg har i hvert fald lært hvordan pressen reagerer overfor en svensk træner kontra en dansk, slutter Søren Åkeby."
Hvad mener han med det? Forventer han virkelig at pressen bare sætter sig tilbage, når man selv har meldt de store ambitioner ud. Spørgsmålet er om der faktisk er forskel på hvordan pressen behandler en svensk træner kontra en dansk. Jeg tror ikke der er den store forskel.
Der vil altid være et stort pres på en træner i en by som Århus, som er landets 2. største by..., og dermed har en store fanbasis, samt en stor pressebevågenhed.
Kilde:
http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artikel:aid=392414/
-
Klauzito
Det er fordi FCK så gerne vil være international, den eneste måde de formår det på er sproget!
Zuma brugte heller aldrig at snakke dansk!
Zuma brugte heller aldrig at snakke dansk!
-
Ravnen
Jean / BW# 1238 skrev:
> Ja, den værste er da alligvel Hans Backe... så
> mange år i Danmark og han taler stadigvæk svensk,
> som en svensker...
Det gav han faktisk en forklaring på engang (det var tekstet det er derfor jeg fangede det hehe)
I lang tid prøvede han at snakke dansk, men mente han ofte blev misforstået, så fik han nok og ville derefter kun snakke svensk..
> Ja, den værste er da alligvel Hans Backe... så
> mange år i Danmark og han taler stadigvæk svensk,
> som en svensker...
Det gav han faktisk en forklaring på engang (det var tekstet det er derfor jeg fangede det hehe)
I lang tid prøvede han at snakke dansk, men mente han ofte blev misforstået, så fik han nok og ville derefter kun snakke svensk..
-
Ravnen
BW#3340 skrev:
> Med hensyn til at finde nye trænere sådan
> generelt, er det så ikke lidt snæversynet kun at
> komme i tanke om gamle, afsatte trænere? Bare
> fordi de én gang har været i kontakt med
> superligaen, gør det dem vel ikke automatisk til
> kvalificerede kandidater?
Vi snakker jo AGF, de skal jo leve op til traditionerne
Men alle tre nævnte er da uhyre kvalificerede. Rudbæk stod for AGF sidst de kunne spille fodbold, mens Kusk både i Viborg, Aab og SøndertyskE har leveret solide resultater. Troels Bech, nåja om ikke andet så er han en glimrende teoretiker!
> Er der ingen, der har gode forslag fra landets
> næstbedste række(r)? Der er vel flere, der er på
> vej frem med nye træningsmetoder, impulser, ideer
> og ikke mindst lidt ungdommelig vovemod, som kan
> give vores superliga et frisk pust.
Joh da, Kent Nielsen er gammel AGFer, men om de kan hive ham væk fra Horsens er nok tvivlsomt. Men det er absolut plausibelt at det bliver en tidligere spiller hos AGF.
Kjeld Bordinggaard har været nævnt, men det tror jeg ærligt talt ikke han vil satse sin fremtidige karriere på, mulighederne for succes i AGF er - med al respekt - ikke store, dertil er klubben simpelthen for ustabil (no offense AGFere!)
> Med hensyn til at finde nye trænere sådan
> generelt, er det så ikke lidt snæversynet kun at
> komme i tanke om gamle, afsatte trænere? Bare
> fordi de én gang har været i kontakt med
> superligaen, gør det dem vel ikke automatisk til
> kvalificerede kandidater?
Vi snakker jo AGF, de skal jo leve op til traditionerne
Men alle tre nævnte er da uhyre kvalificerede. Rudbæk stod for AGF sidst de kunne spille fodbold, mens Kusk både i Viborg, Aab og SøndertyskE har leveret solide resultater. Troels Bech, nåja om ikke andet så er han en glimrende teoretiker!
> Er der ingen, der har gode forslag fra landets
> næstbedste række(r)? Der er vel flere, der er på
> vej frem med nye træningsmetoder, impulser, ideer
> og ikke mindst lidt ungdommelig vovemod, som kan
> give vores superliga et frisk pust.
Joh da, Kent Nielsen er gammel AGFer, men om de kan hive ham væk fra Horsens er nok tvivlsomt. Men det er absolut plausibelt at det bliver en tidligere spiller hos AGF.
Kjeld Bordinggaard har været nævnt, men det tror jeg ærligt talt ikke han vil satse sin fremtidige karriere på, mulighederne for succes i AGF er - med al respekt - ikke store, dertil er klubben simpelthen for ustabil (no offense AGFere!)
-
YahooSeeker [Bot]
>Troels Bech vil sende AGF ned i 1. division...
Og det ville jo være lidt sjovt ;o)
Thomas KBH..
Og det ville jo være lidt sjovt ;o)
Thomas KBH..
-
Ravnen
Re: Søren "tudefjæs" Åkeby?
Jean / BW# 1238 skrev:
> Fra BT.dk:
> "- Jeg har i hvert fald lært hvordan pressen
> reagerer overfor en svensk træner kontra en dansk,
> slutter Søren Åkeby."
>
> Hvad mener han med det? Forventer han virkelig at
> pressen bare sætter sig tilbage, når man selv har
> meldt de store ambitioner ud. Spørgsmålet er om
> der faktisk er forskel på hvordan pressen
> behandler en svensk træner kontra en dansk. Jeg
> tror ikke der er den store forskel.
Ja jeg ved ærligt talt heller ikke hvad han mener med det. Jeg synes nærmere de svenske trænere har det lidt nemmere, der er jo gået mode i at en ny træner skal være fra Sverige eller Norge (eller Skotland;-) - En fyr som Hans Bache nyder enorm respekt for hans kompromisløse indstilling og ikke mindst resultater.
Jeg tror faktisk mange dygtige danske trænere sukker lidt over at Superligaklubberne går efter udlændinge.
>
> Der vil altid være et stort pres på en træner i en
> by som Århus, som er landets 2. største by..., og
> dermed har en store fanbasis, samt en stor
> pressebevågenhed.
Ja og det er så sandheden, Århus og de Århusianske medier er nådesløse, og det får enhver træner i AGF at føle. Spørg bare Peter Rudbæk, Nielsen/Stampe, Poul Hansen osv - AGF er klart DKs sværeste trænerjob
> Fra BT.dk:
> "- Jeg har i hvert fald lært hvordan pressen
> reagerer overfor en svensk træner kontra en dansk,
> slutter Søren Åkeby."
>
> Hvad mener han med det? Forventer han virkelig at
> pressen bare sætter sig tilbage, når man selv har
> meldt de store ambitioner ud. Spørgsmålet er om
> der faktisk er forskel på hvordan pressen
> behandler en svensk træner kontra en dansk. Jeg
> tror ikke der er den store forskel.
Ja jeg ved ærligt talt heller ikke hvad han mener med det. Jeg synes nærmere de svenske trænere har det lidt nemmere, der er jo gået mode i at en ny træner skal være fra Sverige eller Norge (eller Skotland;-) - En fyr som Hans Bache nyder enorm respekt for hans kompromisløse indstilling og ikke mindst resultater.
Jeg tror faktisk mange dygtige danske trænere sukker lidt over at Superligaklubberne går efter udlændinge.
>
> Der vil altid være et stort pres på en træner i en
> by som Århus, som er landets 2. største by..., og
> dermed har en store fanbasis, samt en stor
> pressebevågenhed.
Ja og det er så sandheden, Århus og de Århusianske medier er nådesløse, og det får enhver træner i AGF at føle. Spørg bare Peter Rudbæk, Nielsen/Stampe, Poul Hansen osv - AGF er klart DKs sværeste trænerjob