Underskriftindsamling mod DBU

Om FC Midtjylland og Black Wolves
aalborg

Underskriftindsamling mod DBU

Indlæg af aalborg »

Underskriftsindsamling for ændring af DBU's love om brug af TV-billeder til ændring af dommerskøn

http://www.aab-netavis.dk/default.asp?id=1370

Hvis adminteamet synes dette er SPAM, kan I bare slettet indlægget. Jeg mener ikke det er spam, det er for at få DBU til at vågne op.
Senest rettet af aalborg 2. okt 2005, 19:39, rettet i alt 1 gang.

Poulsgaard

Re: Underskriftindsamling mod DBU

Indlæg af Poulsgaard »

Jeg mener I er ude på et vildspor:

"Michael Svendsen fastholdt dog efter kampen sit skøn af situationen, som er forkert"

Et er at ændre på noget dommeren IKKE har set, enten til den ene eller anden side... men hvis dommeren HAR set episoden og TV billederne ikke får dommeren til at ændre holdning, så er løbet sku kørt gutter.

Snup en kiks og så op på hesten igen.....

Poulsgaard

Hr: Larsen

Indlæg af Hr: Larsen »

Tjaa lidt ligegyldighed er meget fedt, når det ikke er ens egen klub det gik udover.

Eller hvad ? Fisker var da vist ikke på toppen i Pokalen sidste år da i spillede finale imod BIF.

Eller OB kampen hvor Borre bliv forkert udvist.

Jeg mener man burde bruge TVoptageler, og når både AaB Lejren & Viborg Lejren mener det er en fejlkendelse, så det jo underligt den kære dommer slet ikke kan se hvad de mener. De lever trods alt os kun af at spille fodbold :=)

Men i er jo nok heller ikke intresseret i at AaB stiller med et stærkt forsvar på søndag, hvis jeg ikke tar helt fejl :=)

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

????

Mener du at tingene er anderledes for andre klubber ????

Min pointe er at hvis ikke man mener at dommeren kan skønne korrekt skal han i princippet ikke "spille" kampen !!!!

Jeg er enig i at en domme eller DBU skal kunne ændre en kendelse, hvis der tilstøder nye oplysninger. Jeg er ikke enige i at samtlige tvivlsomme straffespark skal undersøges på TV for at se om forsvarsspilleren skal have en advarsel, eller angriberen en for film.

Dommeren skøn skal ikke ændres...

Poulsgaard

calleburn

Indlæg af calleburn »

Poulsgaard du har fuldstændig ret..! det er dommeren der bestemmer... og sådan har det altid været.!

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

OK lad os forestille os det her

Søndag spiller FCM og AaB.
AaB er utilfreds med det første mål FCM får, der burde være fløjtet frispark, derudover er der to tilfælde hvor AaB mener der kunne fløjtes straffe.
FCM mener at AaB burde have haft en mand smidt ud og så var det straffe AaB fik ikke et straffespark.
Alt det får DBU protester på og skal til at sidde og behandle. Hvad er det så lige man gør, man flytter en stor del af kampen over på et skrivebord.

Alle klubber bliver på et tidspunkt snydt af dommeren. Det er skidetrælst, men det menneskelige er nu engang en del af fodboldspillet, for var det ikke det, så kunne vi alle lisså godt sætte os til PCeren og spille Championship Manager eller Fifa 2005

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Jeg synes ikke man skal bruge TV-billeder til at afgøre situationer med, som dommeren HAR set. Det er noget andet, hvor fx Peter Madsen sparker en mand i maven, og dommeren ikke ser det. Der er det fint at gå ind og gi' en karantæne. (Som han også fik).

Det er hamrende træls at få en uberettiget udvisning, et forkert dømt straffespark imod sig eller ikke få et klart straffespark... men sådan er fodbold, og dommerne bliver hele tiden bedre, trods det faktum at spillet er blevet væsentligt hurtigere de seneste 10-15 år.

Fodbold skal dømmes af dommeren og ikke af DBU. Og det mener jeg også selv, hvis det var sket for FCM. Det gør ingen forskel.

-----------------------------------------
Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238

PS. Hvorfor rumler det i maven? Nåh, jo... jeg skal ud og se FCM tabe til et klassehold. Ønskeresultat: 2-0. Realistisk resultat: 1-3. Vel mødt!

BW#3340

Indlæg af BW#3340 »

Hvis der var en ENIG-kanp, havde jeg klikket på den.

Hilsen Evo - kald mig bare medløber.....

Jean / BW# 1238

Oplevelsen på SAS Arena....

Jean / BW# 1238 skrev:
-------------------------------------------------------
> PS. Hvorfor rumler det i maven? Nåh, jo... jeg
> skal ud og se FCM tabe til et klassehold.
> Ønskeresultat: 2-0. Realistisk resultat: 1-3. Vel
> mødt!

Ja, behøver jeg skrive mere... :-)
FCM fightede for vildt især de første 65-70 minutter... men effektiviteten var den store forskel. Vi scorede kun et mål på alle vores chancer... de scorer 3 mål på "chancer", hvor FCM-forsvaret var i baggear.

God stemning på Nordea, selv da vi kom bagud 1-3. Dog følte jeg at capos manglede lidt situationsfornemmelse... i slutminutterne står hele langsiden og sponsorsiden op (og klapper)... mens der bliver "szh'yset" på Nordea. Der mener jeg personligt at der bare skal klappes igennem, som tak for kampen. Jeg kunne høre at andre mente det samme... :-)

Og til ølkasterne... lad nu vær! Hvad er meningen med at smide øl ud over ens medfans i et forsøg på at ramme målmanden. Hvis man er så frusteret, så held da øllet ud over dit eget hoved... så bliver du køllet ned... :-)

Tak for den gode stemning på Nordea og en god kamp af drengene! Lad os håbe vi ikke falder sammen i Ålborg, og istedet tar det gode spil med nord på.

Peter Ross

Re: Oplevelsen på SAS Arena....

Indlæg af Peter Ross »

Du er tydeligvis ikke "rutineret" på Nordea...

Der blev "szh'yset" inden råbe-sangen skulle starte, for at folk ikke står og mumler, når den sættes i gang, så den får max. effekt :-)

Peter Ross - 6-3 er nok !

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

jeg tror at det der menes er, at det virkede lidt malplaceret umiddelbart lige 1 minut inden kampen sluttede helt af, at skulle tysse på folk, når de nu bakkede så voldsomt op !

Effekten blev dog ganske god til sidst !

Ville dog tro, at spillerne måske lige i øjeblikket kunne finde det lidt underligt..

Jean / BW# 1238

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Du er tydeligvis ikke "rutineret" på Nordea...

He he, sikkert ikke.

> Der blev "szh'yset" inden råbe-sangen skulle
> starte, for at folk ikke står og mumler, når den
> sættes i gang, så den får max. effekt :-)

Som Jan skriver, så fangede jeg udmærket konceptet, men fandt bare tidspunktet en hel del forkert, eftersom resten af stadion klappede... :-)

Besvar