Ørgaard og Brückmann: 10 hold i ligaen
-
aalborg
Ørgaard og Brückmann: 10 hold i ligaen
I de seneste 2 Ren Fodbold Snak-programmer har både Jens Ørgaard og B.T.´s Peter Brückmann forslået 10 hold i SAS-ligaen, jeg er 100% enig.
Fordele:
Flere penge til hver af de 10 bedste hold i DK
Flere TV-kampe til hver af de 10 bedste hold i DK
Stærkere liga, hvor blot de 10 bedste hold i DK er med.
3 flere kampe pr. sæson, da der skal være 36 kampe hvor vi møder hinanden 4 gange på en sæson. = Flere penge.
Bedre muligheder for at klare os i Europa i følge Ørgaard og Brückmann
Hvad siger I?
Fordele:
Flere penge til hver af de 10 bedste hold i DK
Flere TV-kampe til hver af de 10 bedste hold i DK
Stærkere liga, hvor blot de 10 bedste hold i DK er med.
3 flere kampe pr. sæson, da der skal være 36 kampe hvor vi møder hinanden 4 gange på en sæson. = Flere penge.
Bedre muligheder for at klare os i Europa i følge Ørgaard og Brückmann
Hvad siger I?
Senest rettet af aalborg 24. aug 2005, 19:22, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Ørgaard og Brückmann: 10 hold i ligaen
Ja det er ikke ligefrem nyt at de mener det, de sidste 2 år har du jevnligt kunne høre dem sige det igen og igen.
Jeg er ikke enig, jeg foretrækker 18 hold lige op/ned turnering. ude/hjemme hver anden uge. Hvis alle vidste at hver 14 dag var der hjemmekamp søndag kl 15. ville der sigkkert også komme flere.
Jeg er ikke enig, jeg foretrækker 18 hold lige op/ned turnering. ude/hjemme hver anden uge. Hvis alle vidste at hver 14 dag var der hjemmekamp søndag kl 15. ville der sigkkert også komme flere.
-
BW # 163
Hvis Dansk klubfodbold nogensinde skal op på et højere niveau kræver det flere hold i ligaen, samt flere kampe mod flere forskellige hold. Der er ikke megen innovation/udvikling i at møde VFF 4 gange på en sæson, + evt. i pokalen.
Se jer omkring i Europa: De ligaer hvis hold klarer sig godt i europæisk klubfodbold er ligaer med langt flere hold end den danske.
ter rigtigt at kagestykket bliver større hvis man "kun" skal dele med 10, men hvorfor overvejer ingen en meget større kage ?.
BW # 163
Se jer omkring i Europa: De ligaer hvis hold klarer sig godt i europæisk klubfodbold er ligaer med langt flere hold end den danske.
ter rigtigt at kagestykket bliver større hvis man "kun" skal dele med 10, men hvorfor overvejer ingen en meget større kage ?.
BW # 163
-
Ravnen
BW # 163 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis Dansk klubfodbold nogensinde skal op på et
> højere niveau kræver det flere hold i ligaen, samt
> flere kampe mod flere forskellige hold. Der er
> ikke megen innovation/udvikling i at møde VFF 4
> gange på en sæson, + evt. i pokalen.
>
> Se jer omkring i Europa: De ligaer hvis hold
> klarer sig godt i europæisk klubfodbold er ligaer
> med langt flere hold end den danske.
Enig, holdene bliver også for magelige af hele tiden at møde de samme få hold. Det er sikkert en af grundene til vi har det svært i europa, nu har vi heldigvis Royal League også til at give lidt hår på brystet.
> ter rigtigt at kagestykket bliver større hvis man
> "kun" skal dele med 10, men hvorfor overvejer
> ingen en meget større kage ?.
Det bliver også utrolig risikabelt at drive en topklub, med kun 10 klubber skal der kun en enkelt dårlig sæson til før man ligger og roder rundt i 1 division.
Desuden med alle de svenskere og andre udenlandske spillere som der konstant kommer flere og flere af, så er der utrolig dårlige kår for danske talenter, hvilket igen kommer til at koste på landsholdet.
At 10 klubber så skal skumme fløden alene er egoistisk, vi når alligevel aldrig Bundesliga niveau, og uanset om der er 10 eller 20 klubber så vil FCK og Brøndby stadig holde sig suverænt foran de resterende. Men med fx 20 ville Aab, FCM, Esbjerg og OB være rigtige tophold som burde kunne holde et stabilt niveau.
Klubber som Horsens, Randers osv. vil ikke få et ben til jorden hvis de skal rykke op i en Superliga med kun 10 klubber, det er i forvejen ekstremt svært at være oprykker, og med 10 klubber ville man reelt have tegnet en urørlig elite, som dog ikke vil være mere urørlig end at katastrofen med nedrykning kan ske og bringe ulykke over klubøkonomien og gøre arbejdspladserne usikre.
> Hvis Dansk klubfodbold nogensinde skal op på et
> højere niveau kræver det flere hold i ligaen, samt
> flere kampe mod flere forskellige hold. Der er
> ikke megen innovation/udvikling i at møde VFF 4
> gange på en sæson, + evt. i pokalen.
>
Enig, holdene bliver også for magelige af hele tiden at møde de samme få hold. Det er sikkert en af grundene til vi har det svært i europa, nu har vi heldigvis Royal League også til at give lidt hår på brystet.
> ter rigtigt at kagestykket bliver større hvis man
> "kun" skal dele med 10, men hvorfor overvejer
> ingen en meget større kage ?.
Det bliver også utrolig risikabelt at drive en topklub, med kun 10 klubber skal der kun en enkelt dårlig sæson til før man ligger og roder rundt i 1 division.
Desuden med alle de svenskere og andre udenlandske spillere som der konstant kommer flere og flere af, så er der utrolig dårlige kår for danske talenter, hvilket igen kommer til at koste på landsholdet.
At 10 klubber så skal skumme fløden alene er egoistisk, vi når alligevel aldrig Bundesliga niveau, og uanset om der er 10 eller 20 klubber så vil FCK og Brøndby stadig holde sig suverænt foran de resterende. Men med fx 20 ville Aab, FCM, Esbjerg og OB være rigtige tophold som burde kunne holde et stabilt niveau.
Klubber som Horsens, Randers osv. vil ikke få et ben til jorden hvis de skal rykke op i en Superliga med kun 10 klubber, det er i forvejen ekstremt svært at være oprykker, og med 10 klubber ville man reelt have tegnet en urørlig elite, som dog ikke vil være mere urørlig end at katastrofen med nedrykning kan ske og bringe ulykke over klubøkonomien og gøre arbejdspladserne usikre.
-
Altoriso
BW # 163 skrev:
Hvilke lande med 5,5 millioner indbyggere ser du lige klare sig godt i europæisk klubfodbold ?
Hvilke lande med 5,5 millioner indbyggere ser du lige klare sig godt i europæisk klubfodbold ?
-
Ravnen
Altoriso skrev:
> Hvilke lande med 5,5 millioner indbyggere ser du
> lige klare sig godt i europæisk klubfodbold ?
Når man tænker på at vores landshold siden 1984 har brudt alle regler om det samme, så burde vi ærligt talt kunne klare os bare en smule bedre end vi gør.
> Hvilke lande med 5,5 millioner indbyggere ser du
> lige klare sig godt i europæisk klubfodbold ?
Når man tænker på at vores landshold siden 1984 har brudt alle regler om det samme, så burde vi ærligt talt kunne klare os bare en smule bedre end vi gør.
-
Altoriso
Det synes jeg ikke helt man kan sammenlign, da man her uden at tænke økonomi, kan samle spillere fra alle mulige klubber rundt omkring i Europa..
På et klubhold skal du både have en fornuftig økonomi og en ditto spillertrup, og det mener jeg ikke at vi kan få, når der skal deles mellem så mange klubber !
Så 10 hold får thumbs up herfra også !
På et klubhold skal du både have en fornuftig økonomi og en ditto spillertrup, og det mener jeg ikke at vi kan få, når der skal deles mellem så mange klubber !
Så 10 hold får thumbs up herfra også !
-
Ravnen
Altoriso skrev:
> Det synes jeg ikke helt man kan sammenlign, da man
> her uden at tænke økonomi, kan samle spillere fra
> alle mulige klubber rundt omkring i Europa..
> På et klubhold skal du både have en fornuftig
> økonomi og en ditto spillertrup, og det mener jeg
> ikke at vi kan få, når der skal deles mellem så
> mange klubber !
Hvad er det så lige FCK og BIF gør? De samler da også på de bedste spillere. Fra deres side burde man i det mindste kunne forvente noget europæisk.
> Det synes jeg ikke helt man kan sammenlign, da man
> her uden at tænke økonomi, kan samle spillere fra
> alle mulige klubber rundt omkring i Europa..
> På et klubhold skal du både have en fornuftig
> økonomi og en ditto spillertrup, og det mener jeg
> ikke at vi kan få, når der skal deles mellem så
> mange klubber !
Hvad er det så lige FCK og BIF gør? De samler da også på de bedste spillere. Fra deres side burde man i det mindste kunne forvente noget europæisk.
-
Altoriso
Men tanken er vel også, at der skal være mere end 2 hold der har noget at skulle have sagt, og det tror jeg ikke vi får, hvis spillerne fordeles over alt for mange hold !
Derimod er jeg sikker på, at det er rigtigt som nogen siger, at der kunne blive mere intensitet i kampene, hvis de bedste spillere spiller mod de bedste spillere..
Som en fodnote, vil jeg dog sige at jeg er udemærket med den måde det er på nu, men jeg synes, at det er bedre at debatten koncentrerer sig i retning af færre hold end flere hold, så derfor også en del af min støtte !
Derimod er jeg sikker på, at det er rigtigt som nogen siger, at der kunne blive mere intensitet i kampene, hvis de bedste spillere spiller mod de bedste spillere..
Som en fodnote, vil jeg dog sige at jeg er udemærket med den måde det er på nu, men jeg synes, at det er bedre at debatten koncentrerer sig i retning af færre hold end flere hold, så derfor også en del af min støtte !
-
Ravnen
Altoriso skrev:
> Men tanken er vel også, at der skal være mere end
> 2 hold der har noget at skulle have sagt, og det
> tror jeg ikke vi får, hvis spillerne fordeles over
> alt for mange hold !
De bliver de jo heller ikke, men der vil blive udviklet flere talenter fra yderholdene som Aab, FCM, Esbjerg og OB kan købe. I stedet for at vi skal ned og satse på uprøvede talenter fra 1-2 division, så har de vist hvad de kan i ligaen.
> Derimod er jeg sikker på, at det er rigtigt som
> nogen siger, at der kunne blive mere intensitet i
> kampene, hvis de bedste spillere spiller mod de
> bedste spillere..
Men intensitet, tja ... alle holdene vil kende hinanden til hudløshed, endnu mere ekstremt end det er i dag. Desuden er der jo allerede meget intensitet, forfølgerne efter FCK og BIF ligger altid uhyre tæt. Det eneste der ændrer sig er at det bliver nær umuligt for oprykkere at bide sig fast, og at spillermaterialet som får topkampe bliver endnu mindre.
> Som en fodnote, vil jeg dog sige at jeg er
> udemærket med den måde det er på nu, men jeg
> synes, at det er bedre at debatten koncentrerer
> sig i retning af færre hold end flere hold, så
> derfor også en del af min støtte !
Jeg synes man skal udvide med to hold, færre hold vil være selvmord for dansk fodbold. Kan godt være nogen umiddelbart vil skumme fløden, men hvis der kun skal være superliga fodbold ganske få steder i landet hver søndag, så ryger interessen før eller siden. Jeg er KLAR modstander af færre hold.
> Men tanken er vel også, at der skal være mere end
> 2 hold der har noget at skulle have sagt, og det
> tror jeg ikke vi får, hvis spillerne fordeles over
> alt for mange hold !
De bliver de jo heller ikke, men der vil blive udviklet flere talenter fra yderholdene som Aab, FCM, Esbjerg og OB kan købe. I stedet for at vi skal ned og satse på uprøvede talenter fra 1-2 division, så har de vist hvad de kan i ligaen.
> Derimod er jeg sikker på, at det er rigtigt som
> nogen siger, at der kunne blive mere intensitet i
> kampene, hvis de bedste spillere spiller mod de
> bedste spillere..
Men intensitet, tja ... alle holdene vil kende hinanden til hudløshed, endnu mere ekstremt end det er i dag. Desuden er der jo allerede meget intensitet, forfølgerne efter FCK og BIF ligger altid uhyre tæt. Det eneste der ændrer sig er at det bliver nær umuligt for oprykkere at bide sig fast, og at spillermaterialet som får topkampe bliver endnu mindre.
> Som en fodnote, vil jeg dog sige at jeg er
> udemærket med den måde det er på nu, men jeg
> synes, at det er bedre at debatten koncentrerer
> sig i retning af færre hold end flere hold, så
> derfor også en del af min støtte !
Jeg synes man skal udvide med to hold, færre hold vil være selvmord for dansk fodbold. Kan godt være nogen umiddelbart vil skumme fløden, men hvis der kun skal være superliga fodbold ganske få steder i landet hver søndag, så ryger interessen før eller siden. Jeg er KLAR modstander af færre hold.
-
Bjørn
NU vil jeg sige noget rigtigt kontroversielt, så hvis i ikke kan tåle det, kig væk.... Hvorfor er det at folk er så fokuserede på at vi skal få succes i Europa? og hvad er det iøvrigt succesraten er? Det må jo være disse to hold der ret beset ligger til grund for diskussionen. Jeg tror ikke der er ret mange der har tæbnkt over disse to spørgsmål, men lad os da lige tage dem.
Hvorfor Europa? der er flere grunde.
1. Vi har et specielt dansk mindreværdskompleks, dette gør at vi ret beset mener alle andre i hele verden er nogen aber, som vi til en hver tid og i alt skal kunne overgå. Selv vores nordiske brødre, mener vi er os underlegne, til trods for at forskellen kulturelt, og på alle andre måder er som at tage fra københavn til jylland.
2. Penge, ja Penge. Ideen er at hvis man kommer ud i verden ja så ligger nogen mærke til os og vi tjener lidt flere penge. Og ja man tjener da penge ved at komme ud i europa, men det koster også, og der er talrige eksempler på klubber der har købt sig fattig i at skaffe spillere de mente kunne højne klubben til europæisk klasse.
3. Vi husker europamesterskabet i 1992, hvilket får os til at tro at vi kan gøre det igen. Og det er da en sød drøm.
Hvad er kriterierne?
Jamen ser man på retorikken så fremkommer der et paradoks. På den ene side, så taler vi som om vi reelt hver eneste år skal vidne UEFA cuppen og CL, men samtidigt så er vi mere end tilfredse hvis blot vi når gruppespillet.
Hvad er det så jeg vil sige med dette indlæg? Jo nu skal i høre. Man kan ikke argumentere med europa for at lave ændringer i ligaen, vi bliver aldrig istand til at matche klubber fra de store lande, så lad os istedet droppe den tanke. lad os indrette ligaen således at den passer til danmark. Den nuværende model med 12 hold, passer i den forbindelse meget godt. Der er ikke økonomi til en større eller en mindre liga. En større liga vil betyde at de samme penge skal deles af flere, hvilket vil udhule kvaliteten, mens en mindre liga vil betyde at der købes dyrt ind udefra, da man ikke tør satse på danskere.
Hvorfor Europa? der er flere grunde.
1. Vi har et specielt dansk mindreværdskompleks, dette gør at vi ret beset mener alle andre i hele verden er nogen aber, som vi til en hver tid og i alt skal kunne overgå. Selv vores nordiske brødre, mener vi er os underlegne, til trods for at forskellen kulturelt, og på alle andre måder er som at tage fra københavn til jylland.
2. Penge, ja Penge. Ideen er at hvis man kommer ud i verden ja så ligger nogen mærke til os og vi tjener lidt flere penge. Og ja man tjener da penge ved at komme ud i europa, men det koster også, og der er talrige eksempler på klubber der har købt sig fattig i at skaffe spillere de mente kunne højne klubben til europæisk klasse.
3. Vi husker europamesterskabet i 1992, hvilket får os til at tro at vi kan gøre det igen. Og det er da en sød drøm.
Hvad er kriterierne?
Jamen ser man på retorikken så fremkommer der et paradoks. På den ene side, så taler vi som om vi reelt hver eneste år skal vidne UEFA cuppen og CL, men samtidigt så er vi mere end tilfredse hvis blot vi når gruppespillet.
Hvad er det så jeg vil sige med dette indlæg? Jo nu skal i høre. Man kan ikke argumentere med europa for at lave ændringer i ligaen, vi bliver aldrig istand til at matche klubber fra de store lande, så lad os istedet droppe den tanke. lad os indrette ligaen således at den passer til danmark. Den nuværende model med 12 hold, passer i den forbindelse meget godt. Der er ikke økonomi til en større eller en mindre liga. En større liga vil betyde at de samme penge skal deles af flere, hvilket vil udhule kvaliteten, mens en mindre liga vil betyde at der købes dyrt ind udefra, da man ikke tør satse på danskere.
-
YahooSeeker [Bot]
jeg synes heller ikke vi skal have flere "små" hold ind.... det er jo altid dem vi taber til, vi har det svært nok med dem vi allerede har