FCM næste mål for EfB´s "rehabilitering"
Det var ikke rigtig godt i sæson-premierens 2-2 hjemme mod OB, men klart bedre end UEFA-nederlaget til FC Tallinn få dage forinden. EfB´erne beviste trods alt i første halvleg mod fynboerne, at de kan spille målsøgende. Forsvaret stod godt, midtbanen var konstruktiv og der blev spillet bolde frem til så mange chancer, at det burde være blevet til flere scoringer. Dermed kunne kampen have været lukket allerede inden pausen, men det gik altså anderledes.
EfB`s cheftræner Ove Pedersen er imidlertid ikke tvivl om, at hans mandskab har lært så meget af den lidt magre afslutning på sæsonpremieren, at der i søndagens udekamp mod FC Midtjylland skal spilles 100 procent i begge halvlege. Det bliver også 100 pct. nødvendigt,
- "for midtjyderne vil naturligvis gøre alt for at vise deres hjemmepublikum, at det står bedre til end onsdagens nederlag i Brøndby tyder på".-
Hmmmm skal man eller Vi så måle EFBs form/niveau i forhold til deres kamp mod FC Tallinn eller hvad... . Synes det er en mærkelig sammenligning! Vi har tros alt kun, og jeg siger kun spillet en kamp. okay´ bif var bedre end os - men spillet ud af banen ville være synd at sige! 2 fejl nede i forsvaret + et Supermål af Per Nielsen, var altså mere eller mindre forskellen.
Meeen jeg glæder mig da til at se Oves kommentar på mandag ( på deres hjemmeside), om det "tyder" på at FCM har styrken, eller det "tyder" på at EFB får det svært i denne sæson - efter endnu et nederlag på fortet - "SAS ARENA".
Synes Ove P. måske er "Danmarks bedste træner", meeeen denne kommentar synes jeg er Mystisk. Man kan da ikke lave en sammenligning efter en kamp, om hvor holdets niveau ligger.... eller er det bare mig!!!!
Forzaaa Fcm
Det resterende afsnit..(nedenunder). .
- Vi har jo ikke de bedste erfaringer med at spille i Herning, men lad os nu se. Det bliver en helt anden kamp end den mod OB, så vi vil nok gribe opgaven mod FCM lidt anderledes an, siger Ove Pedersen.
Hvordan vil han ikke røbe, men optimismen fejler intet. Heller ikke med OB-kampen i bakspejlet:
- Det er forkert, når man siger, at vi havde en halvleg hver. Vi sad på kampen i første halvleg, og OB fik ikke vendt noget som helst i pausen. Vi spillede også godt de første seks minutter i anden halvleg. Men når gæsterne så får foræret noget, kan der jo ske så meget med et fodboldhold.
EfB´s Anders Møller Christensen, der måtte udgå i OB-kampen med en ankelskade, deltog i fredagens træning, men er tvivlsom til opgøret i Herning. Ove Pedersen har derfor foreløbig udvidet truppen og venter med de endelige udtagelser til søndag formiddag.
Truppen mod FC Midtjylland:
16. Lars Winde, 1. Jan Hoffmann, 3. Anders Møller Christensen, 4. Kolja Afriyie, 5. Anders Nøhr, 7. Tommy Løvenkrands, 11. Frederik Berglund, 12. Simon A. Pedersen, 13. Martin Jensen, 15, Jan Kristiansen, 17. Lars Christian Nielsen, 19. Jesper Jørgensen, 20. Hans Henrik Andreasen, 21. Jerry Lucena, 22. Jakob Poulsen, 24. Nicolai Høgh, 25. Michaël Murcy, 26. Anders Egholm.
hvj