Hvorfor Viborg ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Hvorfor Viborg ?

Indlæg af Mose »

Det har ofte undret mig, hvorfor det netop er Viborg, der er hadeklubben for mange FCM fans.

Jeg er ligeglad med Viborg, men jeg har det derimod meget skidt med FCK.

At have Viborg som hadeklub er næsten at acceptere dem som ligeværdige og det mener vi vel ikke de er.

FCK med Østergaard,Holmstrøm og Møller er klubben der får mig til at se rødt.

Senest rettet af Mose 8. jul 2005, 14:40, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Hvorfor Viborg ?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Mose skrev:
-------------------------------------------------------
> Det har ofte undret mig, hvorfor det netop er
> Viborg, der er hadeklubben for mange FCM fans.
>
> Jeg er ligeglad med Viborg, men jeg har det
> derimod meget skidt med FCK.
>
> At have Viborg som hadeklub er næsten at acceptere
> dem som ligeværdige og det mener vi vel ikke de
> er.
>
> Bekåse de er demm med de grimeste tæænder..

Hofmann/skal snart i seng

YahooSeeker [Bot]

Jeg hader Viborg, fordi de hader os! Vestjylland?? Øhh NEJ!! 03 i geografi!!!

_________________________________________________________________________________
"Jeg er kun 14 år, men jeg optræder som en gammel garvet FC Midtjylland fan" :)

Giuseppe Signori

Indlæg af Giuseppe Signori »

Til dels Enig!

I mine øjne vil jeg heller ikke sammenligne FCM med Viborg, men derimod med klubber som Esbjerg, AAB og OB (og tildels også med AGF - der dog ser en dyster fremtid i møde!). Dog vil jeg ikke mene at der er nogle hadeklubber blandt disse. De gør det godt på hver deres égen måde (synes specielt ove og hamrén flot har sat deres aftryk på de to klubber).

Det har ofte undret mig, hvorfor det netop er Viborg, der er hadeklubben for mange FCM fans.? Hmmmm tror måske det er fordi at Viborgs fanklub primært er opbygget på misundelse overfor Vores Klub. De er siden "Fusionen" blevet overhalet indenom på stortset alle områder. Dette gælder resultatsmæssigt, økonomisk, PR samt tilskuermæssigt. Dette kan thegreenpride dog ikke tåler så derfor har/vil de gerne skabe et hadforhold til vores klub, og piske en stemning op! ( Dog vil jeg gerne sige at dette gælder ikke alle VFF fans, men dog en stor del af dem, man kan jo bare tjekke deres forum!). Thegreenpride tror desværre stadig væk, at deres klub er "midtjyllands" førende fodboldklub. Dette har nok fået mange BW´er til at ryste på hovedet... .

Fc-Arne

Indlæg af Fc-Arne »

Åh ja, hvor har du ret....hvis man tager et hurtigt smut forbi deres debatforum, så står der jo fakker talt intet af indhold. Lige på nær de talestole der for at komme ud med den vrede og smerte man tilsyneladende nærer overfor fcm....
Fjollet, men ikke desto mindre ualmindelig morsomt, at en fanklub ikke har mere at tale om....

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja tror faktisk ikke der er så mange BWere som direkte hader VFF. At der er et misforhold skyldes tiden på den gamle grav hvor nogle VFFere formåede at forpure al debat med deres spam, det gjorde mange (inkl. undertegnede) godt irriterede.
Så en tak til Kim for at have løst denne krise :-)

Synes pt. Aab og OB er de klubber vi skal sammenligne os med, EfB skal lige bevise at de kan ude Ove, for han kunne selv have gjort Dalum til et skræmmende SAS liga mandskab ;-)

Syrensen

Indlæg af Syrensen »

personligt har jeg et lidt andet forhold til viborg. jeg tænker mere på deres spillestil og i det hele taget den kedelige atmosfære rundt om klubben. der sker ingenting, de har ingen tilskuere, og man hører jo aldrig noget til klubben. de er fuldstændigt anonyme, undtagen hvis de en sjælden gang for hevet en sejr hjem over bif eller fck

så jeg kan helt bestemt ikke lide klubben, men hader den da heller ikke. dog så meget at jeg gerne så dem rykke ned

jj

Indlæg af jj »

VFF er ikke for mig den ultimative hadeklub, men de topper heller ikke positivlisten.

Hvilket skyldes, som skrevet i tråden tidligere, spillestil og supportere.

Deres supportere opfører sig som små børn, der ikke kan tage, at der er kommet en ny klub i MIDTJYLLAND, som har taget førertrøjen på for jyske hold.

Et eksempel på deres manglende forståelse for mekanismer i fodbold, var salget af gravgaard og j. christiansen til fck. På deres forum kunne de ikke forstå at VFF direktør Morten Jensen havde solgt, og slet ikke til den lave pris af 10 mill. Hvilket jo er en høj pris for 2 spillere, med et år tilbage af en kontrakt i en lille klub som VFF. Desuden har de heller ikke forstået at VFF's økonomi er afhængig af salg af spillere, ingen salg=konkurs på sigt, Læs:AGF.

Egentlig er det mere supporterne som irreterer mig grusomt, SIF har lidt af de samme, men har dog evne til at forstå, hvilken klub er den største.

Forza FCM

YahooSeeker [Bot]

Jeg synes nu, det er sjovt, at Viborgs fans ikke kan li' FCM. Jeg er FCM'er men bor i Viborg. Vinder utallige kasser øl fra almindelige tilhængere af Viborg, hver gang FCM ender over Viborg i tabellen..utroligt at de ikke bliver klogere!Det er det samme hver år, FCM i øverste halvdel, Viborg i nederste..

YahooSeeker [Bot]

Maverick skrev:
> Jeg synes nu, det er sjovt, at Viborgs fans ikke
> kan li' FCM. Jeg er FCM'er men bor i Viborg.
> Vinder utallige kasser øl fra almindelige
> tilhængere af Viborg, hver gang FCM ender over
> Viborg i tabellen..utroligt at de ikke bliver
> klogere!Det er det samme hver år, FCM i øverste
> halvdel, Viborg i nederste..

Nu ikke så kæphøj, hvor langt var det lige vi endte fra dem i forige sæson?

Personligt har jeg ikke noget mod Viborg FF, men de senere års bralderen op af teenagere fra domkirkebyen, har gjort mig ret irreteret. En flok selvpromoverende børn, der ikke vil stå ved deres handlinger, og som ikke tror der er sket noget hvis ikke der er billeder på internettet af det.
At man kan klynge sig til en historie, i en så relativ historieløs klub, er mig en gåde? Det pisser mig faktisk lidt af, når jeg skal have den slags at vide af en knægt der ikke har måtte bevæge sig uden for huset uden mor og far kortere tid end jeg har fulgt IFS/FCM aktivt.

Men når alt kommer til alt, så synes jeg GF er langt værre. Historisk fordi der selv tilbage i Ikast tiden, har været et anstrængt forhold til AGF, men også fordi det er en reel målestok for succes, hvilket VFF ikke er. AGF har altid haft mange folk med i Ikast/Herning, og der har altid været ballade med dem. (Det er meget bedre med det nye stadion) Jeg ved at der for mange af spillerne er noget ekstra at bevise netop når GF er modstanderen, men faktisk så tror jeg godt den slags modsætningsforhold kan forsvinde og blive erstattet af andre med tiden. Hvis man ser det i lyset af alle de ændringer der er sket i Dansk fodbold de senere år er det jo heller ikke så underligt. Iøvrigt så synes jeg GF har nogle af Danmarks bedste fans, der trods et årti med lorteresultater, har fået den ironiske distance til sig selv og klubben, som vi andre mister nogle gange i pressede situationer.

Mit hadehold nr. 1 er og bliver SIF. Jeg ved det er irrationelt, men da jeg var knægt, og superligaen blev en realitet, ja ok så bette var jeg ikke men det startede også før, blev, det SIF der tog Ikast´s plads i den bedste række. I stedet for at rykke ud igen sådan som det lige som var "aftalen" så gik de sku hen og blev mestre med tiden. Øv øv øv.
Kan de ikke bare rykke ned?

YahooSeeker [Bot]

Jeg har egentlig tit undret mig over hvorfor det ikke hedder FC Vestjylland. Er Ikast og Herning ikke mere Vestjylland end det er Midtjylland? Viborg er vel alt andet lige Midtjylland fremfor Ikast og Herning?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lone skrev:
> Jeg har egentlig tit undret mig over hvorfor det
> ikke hedder FC Vestjylland. Er Ikast og Herning
> ikke mere Vestjylland end det er Midtjylland?
> Viborg er vel alt andet lige Midtjylland fremfor
> Ikast og Herning?

Hehe det kan jo blive grobund for endnu en sjov debat ;-)

Midtjylland er ikke et fast geografisk punkt, Viborg, Ikast, Herning, Give og Silkeborg ligger fx. alle i det man kan kalde midtjylland.
Prøv at tage et blik på dit atlas, Herning ligger simpelthen for langt inde i landet til at kunne kaldes vestjylland, det er nemt at se med det blotte øje.

Jeg vil anslå at vestjylland ligger ved og vest for en nogenlunde streg gennem Thisted, Struer, Holstebro, Varde, Ribe, Skærbæk og Tønder.

Vi har før haft utallige uhyre morsomme debatter med diverse VFFere om geografi :-D

Med ønske om et bredere Jylland ;-)

YahooSeeker [Bot]

Ja, grænsen er vel flydende...

Hvis man tager efter landskabet er der dog vel ingen tvivl. Der er markant mere fladt og hedeagtigt (og anti midtjysk søhøjland) over Ikast og Herning... Måske FC Heden er mest korrekt:-) En anden ting er jo så, at det er sært at alle (både FCK og FCM) skal hedde Football Club og ikke FK...

Jeg læste i øvrigt lige i et gammelt tipsblad fra 90 om en fusion mellem Ikast FS og Herning Fremad der var gået i stå pga. manglende velvilje... - Sjovt nok kunne FCM være blevet den første fusion i Danmark...

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lone skrev:
> Ja, grænsen er vel flydende...
>
> Hvis man tager efter landskabet er der dog vel
> ingen tvivl. Der er markant mere fladt og
> hedeagtigt (og anti midtjysk søhøjland) over Ikast
> og Herning... Måske FC Heden er mest korrekt:-) En
> anden ting er jo så, at det er sært at alle (både
> FCK og FCM) skal hedde Football Club og ikke
> FK...

Tja geologien skal jeg ikke udtale mig om, når man tænker på hvor lille Jylland er så er der ganske stor variation i landskabet.

Mht. FC er jeg såmænd enig, jeg så også gerne at man havde fundet på noget mere dansk, men omvendt gør det ikke så meget, mener faktisk at de skriver Fodbold Club Midtjylland? (anyone?)

> Jeg læste i øvrigt lige i et gammelt tipsblad fra
> 90 om en fusion mellem Ikast FS og Herning Fremad
> der var gået i stå pga. manglende velvilje... -
> Sjovt nok kunne FCM være blevet den første fusion
> i Danmark...

Jep, eller Køge og Herfølge som nu endelig har set lyset efter mange mange års stid om det samme.. :-)
En tanke.. hvis FCM, VFF og Silkeborg fusionerede, hvor langt kunne man egentlig nå? Ville man få bedre muligheder for at udfordre BIF og FCK?

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Lone skrev:

> Jeg læste i øvrigt lige i et gammelt tipsblad fra
> 90 om en fusion mellem Ikast FS og Herning Fremad
> der var gået i stå pga. manglende velvilje... -
> Sjovt nok kunne FCM være blevet den første fusion
> i Danmark...

Kommer vel an på hvordan man definerer en fusion?!?!?!

http://www.brondby.com/article.asp?aid=42

Sammenlægningen mellem Brøndbyøster IF og Brøndbyvester IF blev en realitet hin aften den 3. december 1964 i Kirkebjerg Salen i Brøndby. Beretninger fra dengang anskuer, at der bestemt ikke var enighed i klubberne om sammenlægningen. Nogle trænere og ledere satte ganske enkelt deres 'stillinger' på spil for at undgå sammensmeltningen. Men heldigvis stod de visionære kræfter sammen og gennemførte, hvad eftertiden har vist, var den helt rigtige beslutning. Det fortælles ligeledes, at borgmesteren havde stillet et nyt, flot stadionanlæg, centralt placeret i byen, i udsigt, dog betinget af at de to klubber kunne finde sammen. Dette var afgjort med til at fjerne modstanden hos mange af de tvivlende.

Besvar