Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mousebreaker »

Købe en Tverskov giver ingen mening. Han vil kun være 4. valg og garanteret ikke længe før James kan smække ham ned som 5. valg. Vi forsvarede os ad helvede til mod Rangers hvor jeg synes 3 af de 5 bagerste spillede en skidt kamp. Cajuste og Erik gør det vel meget fint. Det var dog frem i banen jeg synes det så værst ud fordi det endnu engang bare gik så langsomt at det svært at se på og vi mistede alt for mange nemme bolde så der kom flere omstillinger mod os, hvad der jo ofte får et forsvar til at se skidt ud
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Som jeg ser det, så er vores største udfordring pt trupsammensætningen i forhold til den formation, man ønsker at praktisere. Vi har alt alt for mange spillere som nærmest er ubrugelige hos os, da deres position ikke eksisterer i vores spilsystem. Det er ikke kun i én kæde at dette gør sig gældende, men i dem alle sammen stort set.

Lad mig tage et par eksempler startende fra forsvaret og sluttende i angrebet:

Joel Andersson - Let’s face it. Joel har ikke de offensive kvaliteter til at spille HWB. Han er en traditionel HB. Kæmpe problem da vores system tæt på står og falder med vores WBs offensive kompetencer.

Paulinho - Såvidt jeg ved havde han aldrig spillet WB inden vi købte ham. Det ser ud til at kunne fungere, men ikke desto mindre et kæmpe sats. Kurzawa var et mere sikkert kort til den position.

Mikael Anderson - Ja, hvem ved egentlig hvilken position han har? I mine øjne en plug and play spiller, hvilket er håbløst i en topklub som Midtjylland. Vi skal have spidskompetencer hos de folk vi smider på banen, og ikke bare kaste en mønt i luften og satse på at den lander på krone.

Awer Mabil - Har ondt af manden. Han har ganske enkelt ikke en jordisk chance i vores formation, og jeg kan næsten ikke se hvad man skal stille op med ham. Bedste bud er vel næsten at konvertere ham til HWB, hvor absurd det end måtte lyde. Han fortjener nye græsgange, hvor han kan udfolde sit talent.

Gustav Wikheim - Man behøver vel næsten ikke at sige noget til den. Han er ganske enkelt ikke angriber, men bliver tvunget til at spille positionen på grund af de manglende kanter.. En skam. Han skulle have været vores vigtigste eller næstvigtigste kort i sæsonen, men vi får kun det halve udbytte af hvad vi kunne have fået ud af ham, IMO.

Foruden spillere der bliver tvunget til at spille ude af position, så har vi alt for mange breddespillere som højest har et middelmådigt niveau. Ser man på et hold som FCK, så har de deres startere og så typisk én enkelt kvalitetsbackup derudover. Hos os har vi vores startere + 2-3 højest middelmådige backups til hver position.

Eksempel:

FCM centralmidtbane startere resten af efteråret: Jens-Lys, Evander, Onyeka.

FCM backups: Sparv, Poulsen, Okosun - Afdanket og middelmådigt at Best!

FCK centralmidtbane startere resten af efteråret: Zeca, Falk.

FCK backups: Stage (+Thomsen som dog også dækker kanten) - Sprudlende og tæt på landsholdsklasse niveau!

Med andre ord savner jeg, at man begynder at gå efter kvalitet frem for kvantitet.

Og på baggrund af det, ser jeg både årsag og mulighed for at skifte gevaldigt ud i trupsammensætningen, selvom det ikke kommer til at ske, og er urealistisk med sådan en stor overhaling.

@Admin, hvis mit indlæg ikke passer ind i tråden, så må du hjertens gerne prikke mig på skulderen, så jeg eller du kan poste det andetsteds.
/ ABT

Billede

JBT

Indlæg af JBT »

Helt enig i at FCM er dimensioner efter FCK i købstype af spillere, og det er nu ikke for at lukke noget som helst ud, det er bare faktum at det sejler rundt spil, træner og ledelsesmæssigt og har gjort det i et stykke tid, selvom resultaterne har været der med hiv og sving, og alt udadtil virker flot med gode salg og måske seneste par køb. Jeg mener i den grad med skal overveje det om omkring spillertyper rigtig nøje i de næste to-tre vinduer alt efter hvad man vil som klub. Der er for mange med et for lavt bundniveau i forhold til det at være nr 1 i DK og blande sig i Europa år efter år.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Benzo skrev:
9. aug 2019, 20:37
CasperA skrev:
9. aug 2019, 20:35
ABT skrev:
9. aug 2019, 20:11

Ingen herinde der har fået nys om en pris eller et prisleje på Døhr-salget?
Der er intet om det på Twitter heller, men jeg tænker, at vi nok har fået omkring 3-5 mio. kr. for ham.
Tror det er tættere på 3 end 5, og så har de forhåbentlig sikret sig en solid videresalgsklausul.
Klausul ved jeg intet om, men det er ikke tættere på 3 end 5. Generelt tror jeg vi handler i euro, så er det bare at finde et rundt tal der passer.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
10. aug 2019, 16:01
Benzo skrev:
9. aug 2019, 20:37
CasperA skrev:
9. aug 2019, 20:35

Der er intet om det på Twitter heller, men jeg tænker, at vi nok har fået omkring 3-5 mio. kr. for ham.
Tror det er tættere på 3 end 5, og så har de forhåbentlig sikret sig en solid videresalgsklausul.
Klausul ved jeg intet om, men det er ikke tættere på 3 end 5. Generelt tror jeg vi handler i euro, så er det bare at finde et rundt tal der passer.
650.000 euro? ;)
mousebreaker skrev:
10. aug 2019, 15:25
Købe en Tverskov giver ingen mening. Han vil kun være 4. valg og garanteret ikke længe før James kan smække ham ned som 5. valg. Vi forsvarede os ad helvede til mod Rangers hvor jeg synes 3 af de 5 bagerste spillede en skidt kamp. Cajuste og Erik gør det vel meget fint. Det var dog frem i banen jeg synes det så værst ud fordi det endnu engang bare gik så langsomt at det svært at se på og vi mistede alt for mange nemme bolde så der kom flere omstillinger mod os, hvad der jo ofte får et forsvar til at se skidt ud
Hvis vi skulle købe Tverskov skulle det være i mine øjne, være med et europæisk fokus eller at vi skulle komme til at spille over 50 kampe på en sæson, med resultaterne i torsdags i mente, virker dette næppe realistisk, hvorfor jeg heller ikke synes det giver mening.

Hvis vi mener vores strategi, må Erik, Scholz, Nicolaisen, James, Reese og Korsmár klarer den til jul, og efter jul kan Oliver Olsen og Patrick støtter til, hvis vi vil noget med vores akademi.

THenry

Indlæg af THenry »

DP
Senest rettet af THenry 10. aug 2019, 20:49, rettet i alt 1 gang.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
10. aug 2019, 20:13
mousebreaker skrev:
10. aug 2019, 15:25
Hvis vi skulle købe Tverskov skulle det være i mine øjne, være med et europæisk fokus eller at vi skulle komme til at spille over 50 kampe på en sæson, med resultaterne i torsdags i mente, virker dette næppe realistisk, hvorfor jeg heller ikke synes det giver mening.

Hvis vi mener vores strategi, må Erik, Scholz, Nicolaisen, James, Reese og Korsmár klarer den til jul, og efter jul kan Oliver Olsen og Patrick støtter til, hvis vi vil noget med vores akademi.
Enig. Når vi alligevel stort set er ude af EL, før det hele startede, så kan vi lige så bruge det her som en genopbygningssæson (hvor det nødvendige generationsskifte på midtbanen foretages), hvor Nico skal køres ind i forsvaret (ligesom Cajuste, Frank og Brumado forhåbentlig får masser af spilletid, så de kan udvikle sig).

Skal vi købe en ny stopper, så skal det kun være forbi, vi får mulighed for at hente en meget stor fisk. Og Tverskov er slet ikke interessant nok. Så vil jeg langt heller vise tillid til Nicolaisen!

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

ABT skrev:
10. aug 2019, 15:39
Som jeg ser det, så er vores største udfordring pt trupsammensætningen i forhold til den formation, man ønsker at praktisere. Vi har alt alt for mange spillere som nærmest er ubrugelige hos os, da deres position ikke eksisterer i vores spilsystem. Det er ikke kun i én kæde at dette gør sig gældende, men i dem alle sammen stort set.

Lad mig tage et par eksempler startende fra forsvaret og sluttende i angrebet:

Joel Andersson - Let’s face it. Joel har ikke de offensive kvaliteter til at spille HWB. Han er en traditionel HB. Kæmpe problem da vores system tæt på står og falder med vores WBs offensive kompetencer.

Paulinho - Såvidt jeg ved havde han aldrig spillet WB inden vi købte ham. Det ser ud til at kunne fungere, men ikke desto mindre et kæmpe sats. Kurzawa var et mere sikkert kort til den position.

Mikael Anderson - Ja, hvem ved egentlig hvilken position han har? I mine øjne en plug and play spiller, hvilket er håbløst i en topklub som Midtjylland. Vi skal have spidskompetencer hos de folk vi smider på banen, og ikke bare kaste en mønt i luften og satse på at den lander på krone.

Awer Mabil - Har ondt af manden. Han har ganske enkelt ikke en jordisk chance i vores formation, og jeg kan næsten ikke se hvad man skal stille op med ham. Bedste bud er vel næsten at konvertere ham til HWB, hvor absurd det end måtte lyde. Han fortjener nye græsgange, hvor han kan udfolde sit talent.

Gustav Wikheim - Man behøver vel næsten ikke at sige noget til den. Han er ganske enkelt ikke angriber, men bliver tvunget til at spille positionen på grund af de manglende kanter.. En skam. Han skulle have været vores vigtigste eller næstvigtigste kort i sæsonen, men vi får kun det halve udbytte af hvad vi kunne have fået ud af ham, IMO.

Foruden spillere der bliver tvunget til at spille ude af position, så har vi alt for mange breddespillere som højest har et middelmådigt niveau. Ser man på et hold som FCK, så har de deres startere og så typisk én enkelt kvalitetsbackup derudover. Hos os har vi vores startere + 2-3 højest middelmådige backups til hver position.

Eksempel:

FCM centralmidtbane startere resten af efteråret: Jens-Lys, Evander, Onyeka.

FCM backups: Sparv, Poulsen, Okosun - Afdanket og middelmådigt at Best!

FCK centralmidtbane startere resten af efteråret: Zeca, Falk.

FCK backups: Stage (+Thomsen som dog også dækker kanten) - Sprudlende og tæt på landsholdsklasse niveau!

Med andre ord savner jeg, at man begynder at gå efter kvalitet frem for kvantitet.

Og på baggrund af det, ser jeg både årsag og mulighed for at skifte gevaldigt ud i trupsammensætningen, selvom det ikke kommer til at ske, og er urealistisk med sådan en stor overhaling.

@Admin, hvis mit indlæg ikke passer ind i tråden, så må du hjertens gerne prikke mig på skulderen, så jeg eller du kan poste

Undrer mig at du ikke ved hvad for en position Mikael Anderson har . Han er kant og har været det siden u15 i fcm. Er også en spiller der spiller ud af position og har vist ikke fåetså meget tid til at vise sig frem. Synes det er positivt at spillere af egen avl får muligheden. Havde troet de måske fik mere opbakning end købte spillere .
Fcmvil jo gerne være udviklings klub .

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

med Jacob Poulsen væk, og en tung lønbyrde, så burde FCM købe en klassemidt.

Sparv og Frank er det tynde øl, Okosun er et ? Jens har haft succes som wb, men ikke på midten endnu.

Så er der jo faktisk kun Evander der har klasse omend det er i det offensive.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:
11. aug 2019, 14:48

Sparv og Frank er det tynde øl, Okosun er et ? Jens har haft succes som wb, men ikke på midten endnu.

Jeg synes det er at stramme den hvis man siger Cajuste har haft succes på wingback. Hele essensen i at have wingbacks er at de skal kunne rykke frem og komme til indlæg. Det er han overhovedet ikke lykkedes med. Han har gjort det fint defensivt, men vi lider i allerhøjeste grad offensivt med ham på den position
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
11. aug 2019, 15:42
FCM2000 skrev:

Jeg synes det er at stramme den hvis man siger Cajuste har haft succes på wingback. Hele essensen i at have wingbacks er at de skal kunne rykke frem og komme til indlæg. Det er han overhovedet ikke lykkedes med. Han har gjort det fint defensivt, men vi lider i allerhøjeste grad offensivt med ham på den position
offensivt ja der er mangler, men defensivt har han gjort det fremragende, dog vil jeg sige, at om joel kommer tilbage eller ikke, ændre ikke noget, for joel er heller ikke særlig god offensivt, hvor han har utrolig svært ved at lægge en kval. bold ind i feltet

henker

Indlæg af henker »

FCM2000 skrev:
11. aug 2019, 16:51
mousebreaker skrev:
FCM2000 skrev:

offensivt ja der er mangler, men defensivt har han gjort det fremragende, dog vil jeg sige, at om joel kommer tilbage eller ikke, ændre ikke noget, for joel er heller ikke særlig god offensivt, hvor han har utrolig svært ved at lægge en kval. bold ind i feltet
Tænker på om det kunne være noget for Jens lyn at være 6ér? Han kunne bliver erstat for okosun som dmc fordi hans tacklinger er fremragende.. og det kunne han arbejder videre med levering.. Osv.. ?

Jeg mener efter at have set okosun idag synes jeg at han bidrag faktisk næsten ingenting ligesom Dovbyk..

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

henker skrev:
11. aug 2019, 18:19
FCM2000 skrev:
11. aug 2019, 16:51
mousebreaker skrev:

Tænker på om det kunne være noget for Jens lyn at være 6ér? Han kunne bliver erstat for okosun som dmc fordi hans tacklinger er fremragende.. og det kunne han arbejder videre med levering.. Osv.. ?

Jeg mener efter at have set okosun idag synes jeg at han bidrag faktisk næsten ingenting ligesom Dovbyk..

Kære Henker.
Jeg har været lige ved at rette det før, men valgte at lade være da det jo kunne være en fejl.

Vores unge back-afløser som egentlig er CM hedder ikke Jens Lyn, men Jens Lys (eller mere præcist Jens Lys-Cajuste).

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

DenStolteJyde skrev:
11. aug 2019, 21:36
(eller mere præcist Jens Lys-Cajuste).
Det er faktisk Jens-Lys Cajuste, hvis vi nu skal være præcise. ;)

henker

Indlæg af henker »

Acebone skrev:
11. aug 2019, 22:00
DenStolteJyde skrev:
11. aug 2019, 21:36
(eller mere præcist Jens Lys-Cajuste).
Det er faktisk Jens-Lys Cajuste, hvis vi nu skal være præcise. ;)
Okay 👌 tak for du påminder mig om det. Men det kunne være fedt at give ham kælenavn.. 😂

Låst