Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:Lige et lille indspark til vores transferdebat.

Hvis der kigges på de sandsynlige afgange fra folk inde omkring førsteholdet til sommer ser jeg følgende muligheder umiddelbart:
Sly, Izunna og så måske Erik.

Flere tror jeg ikke på smutter. Sisto har været skadet her i foråret og klubber vil nok lige se ham an igen før de lægger boksen for ham. Pusic forventer jeg også bliver hos os én sæson yderligere som minimum.

Det efterlader os stillet på sådan vis:

Målmand:
Vi har fået stabilitet med Dahlin, og har nærmest i overflod af reserver. En opgave til sommer må være at få luget lidt ud i disse.
Sandsynlighed for indkøb = 0 %

Højre back:
Vi har vel nok vores vigtigste mand på holdet på den position. Anfører Bak er uundværlig, hvilket statistikken også viser. Vores back-up er dog ikke én der kan betegnes som fuldgod. Rømer gør det hæderligt, men synes sidste kamp i Aalborg, hvor han skiftes ind på midtbanen, tydeligt viser at han har hans kvaliteter dér og ikke på backen. Vi kunne meget vel hente en til at supplere Bak her.
Sandsynlighed for indkøb = 75 %

Venstre back:
Jeg vil mene vi er rimelig fornuftigt dækket ind med Jesper Lauridsen, som har været rigtig stærk og stabil i denne sæson, samt en talentfuld Frederik Møller som erstatning.
Jeg vil dog ikke udelukke at man henter en rutineret fyr ind til at udfordre Jesper og sender Frederik på udlån.
Sandsynlighed for indkøb = 35 %

Central forsvar:
Ryger Erik ikke står vi endog rigtig stærkt her. Vi har så Erik, Jim, Patrick, Francis og så kommer Sonni retur fra leje. Det er mere end rigeligt.
Men bliver Erik solgt er jeg lidt i tvivl om hvorvidt der stoles nok på at Jim, Patrick, Francis og Sonni vil kunne klare det selv. Jeg håber det egentlig lidt da jeg gerne så Sonni slå igennem. Men om det er realistisk er en anden sag.
Sandsynlighed for indkøb = 0 % uden salg af Erik - 75 % ved salg af Erik

Defensiv midt:
Her har vi pt. Sparv og Izunna der kæmper om denne plads. Jeg vil pt. vurdere Rømer som 3. valg og så har vi en ung Gemmer, som nok også vil kunne dække den. Det samme vil Polle kunne til nøds.
Ryger Izunna som ventet til sommer forventer jeg klart der bliver hentet én til at supplere Sparv.
Sandsynlighed for indkøb = 80 %

Central midt:
Her har vi nærmest i overflod af kvalitet. Petter, Polle, Kristoffer, Marco, Rømer samt unge folk som Duelund og Gemmer.
Med mindre vi ser en mindre åreladning her (hvilket jeg anser for usandsynligt) tvivler jeg på vi forstærker os til denne position.
Sandsynlighed for indkøb = 5 %

Kanter:
Hvis Sly som forventet ryger står vi med Pione og Rilwan tilbage. Til at supplere dem har vi en kronisk skadet Hedinsson, som man ikke tør regne med samt folk der ikke er udpræget kant i Marco, Duelund, Petter og Urena.
Her er jeg slet ikke i tvivl om at vi forstærker os; også selvom Sly af uransagelige årsager ikke skulle blive solgt.
Sandsynlighed for indkøb = 98 %

Angreb:
Her har vi Pusic, Duncan og Urena til én plads. Samtidig får vi Paul hjem. Jeg tror vinduet nærmere handler om at få Paul afsted igen fremfor at finde yderligere angribere.
Sandsynlighed for indkøb = 5 %

Summa summarum vil jeg vurdere at vi nok handler ind til kanterne, højre back samt den defensive midt. Og hvis Erik ryger nok også til det centrale forsvar
Hvad siger i?
Du er helt forkert på den vedr. venstre back.

FCM skal have en venstre bak med klasse som højre bak.

Det har FCM ikke p.t. Tipsbladet har lige netop nu også peget på
begge back pladser.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Det havde Julle heller ikke i starten, ej heller Bak. Det gik nu fint nok. Lad nu knægten få tid, og fasthold DNA'et som en klub der giver plads og tid til talenter.
Jeg mener, at kunne huske at det var derfor, at Benham valgte os?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er ret sikker på, at der foregår en ret intensiv og databaseret analyse af steder, hvor vi skal forstærke os. Vi så i vintervinduet, at vi hentede en ny keeper, hvilket var forståeligt ud fra de data, der viste at Jakob var den målmand i ligaen med lavest redningsprocent. Jeg er derfor sikker på, at alle positioner analyseres, for at finde de svage punkter.

Såfremt vi beholder den central akse: Dahlin - Jim - Erik - Sparv - Jakob - Petter - Pusic, så har vi altså en ret rutineret og international erfaren rygrad på holdet (her skal Bak endda oveni), som jeg mener er ok ift målsætningen om europæisk gruppespil. Så skal der altså være plads til lidt yngre og knap så rutinerede kræfter på de sidste 2-3 pladser.

Izus afgang er jeg usikker på, hvorvidt skal erstattes. Sparv har sat sig tungt på denne plads, og vi har en del spillere, der kan dække den - det vil være en reserve, som vi skal hente, og der synes jeg egentligt, at det er bedre, at give den plads til en ung akademispiller - men det kræver naturligvis, at der står en med de rette kompetencer på spring, og det ved jeg ikke, om der gør.

Derudover forventer jeg afgang af Sly og måske Pione til sommer, med Erik som joker. Det vil betyde, at der skal hentes tilsvarende spillere ind, og det bliver en store test for vores nye system. Dog håber jeg, at disse spillere bliver og tager Chl-kval med. Men det er 15-20 mål, vi potentielt siger farvel til, og de er ikke lette at erstatte. Fx har det vel kostet os 2-3 mål indtil videre her i foråret, at vi har erstattet Pione med Hassan.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

En lille transferkonspiration: Jeg så en repræsentant fra Lille på stadion i går. De står jo muligvis foran et salg af Simon Kjær, og dermed er de måske interesserede i at hente en ny central forsvarsspiller fra en klub, der har vist sig god til at lave disse. Så måske havde de kig på Erik.

974

Indlæg af 974 »

BT.dk har prøvet at liste 20 spillere op som de mener kunne have en fremtid i Superligaen

De nævner så hvilke klubber de mener de kunne komme til, nogle med bedre begrundelser end andre

FCM bliver nævnt en række gange :-)

http://www.bt.dk/superligaen/top-20-dis ... til-sommer

Kasper Kusk er jo bestemt et interessant navn

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Makeniok og Zidan.... Hold nu op...

974

Indlæg af 974 »

PH1978 skrev:Makeniok og Zidan.... Hold nu op...
Makienok var også en der virkelig overraskede mig!

Men tror også at de har kigget på spillerne mere end klubberne, forstået på den måde at hvis eks. Makienok skulle returnere til Danmark, så er der kun et lille antal klubber der kan hyre ham, og som han evt. kunne forestille sig at komme til

Zidan ved vi jo der har været snakket om en del

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kunne være rart med et tweet eller bare et lille pip fra Ankersen om hvordan forberedelserne til sommerens transfervindue går, for man er vel igang med et eller andet. Forventer naturligvis ikke at man begynder at slynge om sig med spillernavn, men bare lidt info, for at holde os fans oppe på beatet, inden det for alvor går løs.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... nder-hjem/

Ifølge JP er det ikke usandsynligt at Duncan vil tilbage til AGF til sommer. Personligt tænker jeg at det var bedre for ham at blive og kæmpe med pusic om at være førstevalg..w

Spicker

Indlæg af Spicker »

DenStolteJyde skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... nder-hjem/

Ifølge JP er det ikke usandsynligt at Duncan vil tilbage til AGF til sommer. Personligt tænker jeg at det var bedre for ham at blive og kæmpe med pusic om at være førstevalg..w
Personligt syntes jeg da også det ville være bedst hvis Duncan bliver ved os et år mere og så måske smutter til Gf når hans kontrakt udløber. Så kan Paul eventuelt tage over.

Jeg tror ikke på vi sender en spiller afsted til en konkurrent som vi ved kan gøre ondt på os selv og alle andre hold i suppen, en spiller der ligger nr. 4 på topscorer på trods af at han kun har spillet 1218 minutter hvorimod nr. 3 på listen har spillet næsten 1000 minutter mere!

Den sidste ting der taler imod et skifte for Duncan er den her udtalelse fra Agf's sportschef : "Førsteprioriteten er, at vi ikke skal betale dyre transfersummer for nye spillere. I stedet handler det om at finde spillere, der er billige eller transferfrie og har høj kvalitet." Sakset her: http://www.bold.dk/nyt/agf-kigger-efter ... e-spillere Ingen af de to kategorier går Duncan under :)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Spicker skrev:
DenStolteJyde skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... nder-hjem/

Personligt syntes jeg da også det ville være bedst hvis Duncan bliver ved os et år mere og så måske smutter til Gf når hans kontrakt udløber. Så kan Paul eventuelt tage over.

Jeg tror ikke på vi sender en spiller afsted til en konkurrent som vi ved kan gøre ondt på os selv og alle andre hold i suppen, en spiller der ligger nr. 4 på topscorer på trods af at han kun har spillet 1218 minutter hvorimod nr. 3 på listen har spillet næsten 1000 minutter mere!

Den sidste ting der taler imod et skifte for Duncan er den her udtalelse fra Agf's sportschef : "Førsteprioriteten er, at vi ikke skal betale dyre transfersummer for nye spillere. I stedet handler det om at finde spillere, der er billige eller transferfrie og har høj kvalitet." Sakset her: http://www.bold.dk/nyt/agf-kigger-efter ... e-spillere Ingen af de to kategorier går Duncan under :)
Nej det er jo nok ikke billigt at købe en spiller der har scoret så mange mål for topholdet i superligaen..

JP anser dog stadig handlen med Duncan som værende mere sandsynlig end Lord Bendtner til FCK, men den ser jeg også som ret tvivlsom.. Bendtner bør imo blive hvor han er.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

AGF har intet at tilbyde Duncan før de (måske) har stabiliseret sig i top seks i Superligaen om fem år. Til den tid er Duncan 35 år og han kan da passende tage en sæson der til at slutte af med, og få en assistentrænerrolle eller lignende bagefter. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan det på nogen måde kan være interessant for Duncan nu, han spiller for Danmarks suverænt mest attraktive klub lige nu og han er "delt" førstevalg. Skal han købes fri af AGF og dermed en konkurrerende klub nu vil FCM sikkert have 8-10 mio. kr. for ham og det har AGF ikke.

974

Indlæg af 974 »

Uldkraemmeren skrev:AGF har intet at tilbyde Duncan før de (måske) har stabiliseret sig i top seks i Superligaen om fem år. Til den tid er Duncan 35 år og han kan da passende tage en sæson der til at slutte af med, og få en assistentrænerrolle eller lignende bagefter. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan det på nogen måde kan være interessant for Duncan nu, han spiller for Danmarks suverænt mest attraktive klub lige nu og han er "delt" førstevalg. Skal han købes fri af AGF og dermed en konkurrerende klub nu vil FCM sikkert have 8-10 mio. kr. for ham og det har AGF ikke.
Jeg kan næsten ikke finde nogle punkter jeg er enig i :-)

AGF stabilisere sig i toppen af Superligaen - hmm tvivler på det
At Duncan tager tilbage til sin startklub hvis de rykker op, kan måske hjælpe på det, samt at Duncan kan komme tilbage og være med til at skabe et nyt og godt superligahold
Det tror jeg sagtens at han kunne tænke sig

ENIG i at han spiller for én af Danmarks mest attraktive klubber lige nu (FCK og BIF er også attraktive)

Med 1 år tilbage af kontrakten tror jeg ikke på at vi får 8-10 millioner for ham i Danmark
Måske en klub i udlandet - men vil Duncan overhovedet til udlandet mere

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi skal lade ham løbe kontrakten ud og hvorfor ikke forlænge. Pusic og Duncan kan gøre hinanden ved fordi konkurrence er sundt. Det kan godt være vi lige har købt Pusic, men Duncan har bevist en masse og jeg ser ikke Duncan som nr 2, jeg ser det som en åben konkurrence mellem dem.

Lige nu er vores største styrke, at vi har to så gode angribere. At vi har kunne sætte en mere ind i slutfasen har været altafgørende de seneste kampe.

Det er træls at sådan et rygte dukker op og skaber uro. Vi kan godt se at Duncan er træt af at starte ude, men så må han kæmpe for at det er Pusic som må starte ude.

Billede

974

Indlæg af 974 »

Jeg tvivler nu også på at Pusic bliver en vi holder på i lang tid alligevel

Så for min skyld mere potentiale i at beholde Duncan

For mig lyder det iøvrigt lidt til at der måske kunne være en række pengemænd i Århus der godt kunne tænke sig at hente Duncan - for AGF som klub alene har vist ikke råd til det

Låst