Du er helt forkert på den vedr. venstre back.Jesper BW1100 skrev:Lige et lille indspark til vores transferdebat.
Hvis der kigges på de sandsynlige afgange fra folk inde omkring førsteholdet til sommer ser jeg følgende muligheder umiddelbart:
Sly, Izunna og så måske Erik.
Flere tror jeg ikke på smutter. Sisto har været skadet her i foråret og klubber vil nok lige se ham an igen før de lægger boksen for ham. Pusic forventer jeg også bliver hos os én sæson yderligere som minimum.
Det efterlader os stillet på sådan vis:
Målmand:
Vi har fået stabilitet med Dahlin, og har nærmest i overflod af reserver. En opgave til sommer må være at få luget lidt ud i disse.
Sandsynlighed for indkøb = 0 %
Højre back:
Vi har vel nok vores vigtigste mand på holdet på den position. Anfører Bak er uundværlig, hvilket statistikken også viser. Vores back-up er dog ikke én der kan betegnes som fuldgod. Rømer gør det hæderligt, men synes sidste kamp i Aalborg, hvor han skiftes ind på midtbanen, tydeligt viser at han har hans kvaliteter dér og ikke på backen. Vi kunne meget vel hente en til at supplere Bak her.
Sandsynlighed for indkøb = 75 %
Venstre back:
Jeg vil mene vi er rimelig fornuftigt dækket ind med Jesper Lauridsen, som har været rigtig stærk og stabil i denne sæson, samt en talentfuld Frederik Møller som erstatning.
Jeg vil dog ikke udelukke at man henter en rutineret fyr ind til at udfordre Jesper og sender Frederik på udlån.
Sandsynlighed for indkøb = 35 %
Central forsvar:
Ryger Erik ikke står vi endog rigtig stærkt her. Vi har så Erik, Jim, Patrick, Francis og så kommer Sonni retur fra leje. Det er mere end rigeligt.
Men bliver Erik solgt er jeg lidt i tvivl om hvorvidt der stoles nok på at Jim, Patrick, Francis og Sonni vil kunne klare det selv. Jeg håber det egentlig lidt da jeg gerne så Sonni slå igennem. Men om det er realistisk er en anden sag.
Sandsynlighed for indkøb = 0 % uden salg af Erik - 75 % ved salg af Erik
Defensiv midt:
Her har vi pt. Sparv og Izunna der kæmper om denne plads. Jeg vil pt. vurdere Rømer som 3. valg og så har vi en ung Gemmer, som nok også vil kunne dække den. Det samme vil Polle kunne til nøds.
Ryger Izunna som ventet til sommer forventer jeg klart der bliver hentet én til at supplere Sparv.
Sandsynlighed for indkøb = 80 %
Central midt:
Her har vi nærmest i overflod af kvalitet. Petter, Polle, Kristoffer, Marco, Rømer samt unge folk som Duelund og Gemmer.
Med mindre vi ser en mindre åreladning her (hvilket jeg anser for usandsynligt) tvivler jeg på vi forstærker os til denne position.
Sandsynlighed for indkøb = 5 %
Kanter:
Hvis Sly som forventet ryger står vi med Pione og Rilwan tilbage. Til at supplere dem har vi en kronisk skadet Hedinsson, som man ikke tør regne med samt folk der ikke er udpræget kant i Marco, Duelund, Petter og Urena.
Her er jeg slet ikke i tvivl om at vi forstærker os; også selvom Sly af uransagelige årsager ikke skulle blive solgt.
Sandsynlighed for indkøb = 98 %
Angreb:
Her har vi Pusic, Duncan og Urena til én plads. Samtidig får vi Paul hjem. Jeg tror vinduet nærmere handler om at få Paul afsted igen fremfor at finde yderligere angribere.
Sandsynlighed for indkøb = 5 %
Summa summarum vil jeg vurdere at vi nok handler ind til kanterne, højre back samt den defensive midt. Og hvis Erik ryger nok også til det centrale forsvar
Hvad siger i?
FCM skal have en venstre bak med klasse som højre bak.
Det har FCM ikke p.t. Tipsbladet har lige netop nu også peget på
begge back pladser.