Matthew Benham (ny ejer)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af Noe »

Uldkraemmeren skrev:Rigtig interessant læsning om Benham m.m. http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/mo ... idtjylland
Hvis hovedparten af Benhams penge virkelig kommer fra Smartodds, synes jeg det er meget interessant. Firmaet lever tilsyneladende af at hjælpe spillere (Benham selv og andre kunder) med at plukke bookmakerne. Altså slå en branche, som i udgangspunktet har en betydelig fordel (afhængigt af tilbagebetalingsprocenten og andre forhold). Benham satser altså dagligt penge på, at hans systemer holder. Vi er altså ikke ude i en gang manager her, som nogle har travlt med at pointere. Systemet testes hele tiden.
Måske er det her åbenlyst for de fleste, men jeg bliver altså mere og mere rolig ved vores nye engelske ven.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev: Hvis hovedparten af Benhams penge virkelig kommer fra Smartodds, synes jeg det er meget interessant. Firmaet lever tilsyneladende af at hjælpe spillere (Benham selv og andre kunder) med at plukke bookmakerne. Altså slå en branche, som i udgangspunktet har en betydelig fordel (afhængigt af tilbagebetalingsprocenten og andre forhold). Benham satser altså dagligt penge på, at hans systemer holder. Vi er altså ikke ude i en gang manager her, som nogle har travlt med at pointere. Systemet testes hele tiden.
Måske er det her åbenlyst for de fleste, men jeg bliver altså mere og mere rolig ved vores nye engelske ven.
For at citere mig selv fra tidligere i denne tråd:
mig selv skrev: Overordnet vil jeg dog sige, at jeg er ret sikker på, at Benham ved hvad han laver. At han har skabt sin formue på betting, og driver succesfulde virksomheder indenfor dette felt, viser jo med al ønskelig tydelighed, at han har adgang til en viden, der kan bruges til at forudsige hvem, der vinder over hvem. Så på den måde er den viden og tilgang han kommer med blevet valideret. Det store spørgsmål er, om det kan lade sig gøre at gå fra sandsynligheder og big data til enkeltcases - dvs FCM og enkeltspillere. I sidste ende, er det jo intet værd, at sige, at vi de fleste gange ville vinde en kamp som den mod SE, hvis vi ikke gør det i praksis. Titler uddeles ikke på sandsynligheder, men på point.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: For at citere mig selv fra tidligere i denne tråd:
mig selv skrev: Overordnet vil jeg dog sige, at jeg er ret sikker på, at Benham ved hvad han laver. At han har skabt sin formue på betting, og driver succesfulde virksomheder indenfor dette felt, viser jo med al ønskelig tydelighed, at han har adgang til en viden, der kan bruges til at forudsige hvem, der vinder over hvem. Så på den måde er den viden og tilgang han kommer med blevet valideret. Det store spørgsmål er, om det kan lade sig gøre at gå fra sandsynligheder og big data til enkeltcases - dvs FCM og enkeltspillere. I sidste ende, er det jo intet værd, at sige, at vi de fleste gange ville vinde en kamp som den mod SE, hvis vi ikke gør det i praksis. Titler uddeles ikke på sandsynligheder, men på point.
Som sagt:
Noe skrev:
Måske er det her åbenlyst for de fleste
;)

OT: Han må godt nok være en pain in the a... for bettingselskaberne. Utroligt, at de lader ham spille.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Noe skrev:
Uldkraemmeren skrev:Rigtig interessant læsning om Benham m.m. http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/mo ... idtjylland
Hvis hovedparten af Benhams penge virkelig kommer fra Smartodds, synes jeg det er meget interessant. Firmaet lever tilsyneladende af at hjælpe spillere (Benham selv og andre kunder) med at plukke bookmakerne. Altså slå en branche, som i udgangspunktet har en betydelig fordel (afhængigt af tilbagebetalingsprocenten og andre forhold). Benham satser altså dagligt penge på, at hans systemer holder. Vi er altså ikke ude i en gang manager her, som nogle har travlt med at pointere. Systemet testes hele tiden.
Som jeg har forstået det, så er det lige omvendt. Han hjælper bookmakerne med at sætte de rigtige odds.

Noe

Indlæg af Noe »

Administrator skrev:
Som jeg har forstået det, så er det lige omvendt. Han hjælper bookmakerne med at sætte de rigtige odds.
Det tror jeg ikke du har ret i. Iflg. Smartodd's hjemmeside, er kunderne bla. gamblere:
Smartodds is a privately owned company providing statistical research and sports modelling services to customers, including professional gamblers.
http://www.smartodds.co.uk/About/Overview

Det ene udelukker naturligvis ikke det andet.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Administrator skrev:
Noe skrev:
Han har et firma der udregner en masse og så har han et bookmakerfirma som køber statistikker af det første firma. Derudover har det første firma også andre kunder, som fx er dem der gambler..

Cortez

Indlæg af Cortez »

edit: nå, jeg var kom for sent :-)

De (bookmakerne) kan vel ikke rigtigt gøre noget ved, at Smartodds tager sig betalt for at henlede storspilleres opmærksom på odds, der er sat 13,5 procentpoint for højt i forhold til hvad de burde være - i følge Smartodds egne beregninger forståes?

/Cortez

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Matchbook er en spillebørs (ligesom Betfair), hvor de tjener penge på den kommision, som de tager for at formidle væddemålene mellem spillere. Så jeg er faktisk ikke helt sikker på, at Matchbook får så meget ud af at købe data fra Smartodds, da de ikke skal sætte odds på samme måde som en almindelig bookmaker.
Som han også fortæller i indslaget i TVMV sælger Smartodds primært data til spillesyndikater, altså spillere som gambler for rigtigt store penge sammen. Det kan man så mene om, hvad man vil...

Brugeravatar
DenStolteJyde

hviid skrev:Matchbook er en spillebørs (ligesom Betfair), hvor de tjener penge på den kommision, som de tager for at formidle væddemålene mellem spillere. Så jeg er faktisk ikke helt sikker på, at Matchbook får så meget ud af at købe data fra Smartodds, da de ikke skal sætte odds på samme måde som en almindelig bookmaker.
Som han også fortæller i indslaget i TVMV sælger Smartodds primært data til spillesyndikater, altså spillere som gambler for rigtigt store penge sammen. Det kan man så mene om, hvad man vil...

Syndikater har sådan en negativ klang i mit hoved..

Jeg kommer til at tænke på Matchfixing.. Det er selvfølgelig noget helt andet end det Benham har gang i!!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Jeg har de seneste dage nørdet lidt Pokemon, derfor var det lidt sjovt da jeg nåede til afsnit 142 (sæson 3) https://www.youtube.com/watch?v=VfQMzq44sZw

Uden at afsløre for meget så minder Ash's modstanders tilgang til pokemon-kampe lidt om Benhams tilgang til fodbold :)

Selvom der naturligvis også er rimelig stor forskel ;)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

I stedet for at tænke over, hvad det kunne være blevet til, hvis Benham var kommet tidligere, vil jeg glæde mig over, at han er her nu. Det lyder ikke ret professionelt, hvad der er foregået til sidst i sidste sæson:

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... um-ruller/

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Helt på afgrunden og så kom Benham. FCM vandt vist i lotto :mrgreen:

Tænk hvordan det så var gået, hvis vi ikke havde fået den superstart sidste år, mon ikke det hjalp lidt med de ekstra penge fra placeringerne.

Netop pga. den ro der nu hviler over klubben, tror jeg et mesterskab i denne sæson er langt mere plausibelt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:Netop pga. den ro der nu hviler over klubben, tror jeg et mesterskab i denne sæson er langt mere plausibelt.
Og selv, hvis vi ikke bliver mestre, er der forhåbentlig nu et grundlag for, at vi kan bygge videre og være med i ræset om titlen i de kommende år også. Det er det vigtigste - at det ikke nødvendigvis er alt eller intet. Men selvfølgelig skal vi da gå efter det i år også.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det har du helt ret i. Det skulle gerne være godt på den lange bane og give kontinuitet :)

Noe

Indlæg af Noe »

Linket fundet via Halil på bold.dk: http://www.thesefootballtimes.net/#!fc- ... ition/c1x5

En lidt længere artikel om FCM og Benham, set fra England. Der er ikke nødvendigvis en masse nyt, men for en gangs skyld en masse fra Benhams egen mund.

Interessante pointer om fremtiden:

- Han har investeret i FCM og Danmark af flere grunde: Muligheden for at bruge ikke-EU-spillere er langt større end i UK. Danmark er et ikke-korrupt land, det gør alting nemmere (endda i forhold til Belgien). Spillerne er ikke spolerede af rigdom og berømthed.

- Han er interesseret i akademier i Afrika og Mellemamerika.

- Hverken Brentford eller FCM er feederklubber, men køres i i overskuelig fremtid parallelt. Benham ejer "kun" 68% af FCM, og kan ikke tillade sig at køre over de sidste 32%. Han har også klubbernes fans at tænke på.

- Planen er at skabe et FCM i økonomisk balance, men med et højere indkomstniveau. CL er en oplagt kilde til indtægter, mod en lidt større investering. Der er ingen deadline for breakeven, modellen tager den tid den tager. Indtil da, vil Benham holde hånden under klubben.

- Prisen på Sisto er til sommer 5 mio pund. :)

Som sagt, ikke meget nyt. Men intet nyt er godt nyt. ;)

Besvar