Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)
-
BW - 665
Re: Dennis Rommedahl (ot)
Colt Sivas Skrev:
-------------------------------------------------------
> Generelt vil jeg gerne kommentere "ikke
> realistisk" teorien, som nogen præker. Hvis man
> ikke prøver lykkes det aldrig. Hvem havde troet på
> at Djemba-Djemba ville være OB spiller for bare et
> år siden?
Nok ikke mange, men vi var tilgengæld mange der forudsage at OB ville hente spillere som Bisgaard, Helveg og Ulrik Laursen hjem - det er jo OB i en nøddeskal, hvilket også er fint nok. I gør tingene på jeres måde, vi gør det på vores, man kunne jo så være lidt fræk og spørge hvem der har opnået de bedste resultater, men den lader vi ligge da jeg ikke mener det er på transfermarkedet at OB har tabt medaljerne.
> Og på et eller andet tidspunkt skal i
> vel til at have etableret spillere hvis jeres
> version 2011 skal lykkes. Det er jo begrænset hvor
> mange profiler i kan "producere" når i også skal
> sælge for 15 mil. om året.
Hvorfor mener du ikke man kan lave etablerede spillere ud af talentkøb? Mikkel Thygesen? Danny Olsen? Ken Fagerberg (tæt på)? Salami? Florescu? Svært at kalde nogle af dem for "etablerede spillere" da de blev købt, og idag er de SAS liga profiler.
I gør tingene på jeres måde, vi gør dem på vores måde - det bliver aldrig os der køber en Løvenkrands eller en Rommedahl eller et kæmpe navn fra Sverige eller Norge, men vi skaber så tilgengæld talenter som kan sælges videre for 2-cifrede millionbeløb efter de i en alder af ca. 19-23 år har været "etablerede spillere" på et ungt hold.
> Generelt vil jeg gerne kommentere "ikke
> realistisk" teorien, som nogen præker. Hvis man
> ikke prøver lykkes det aldrig. Hvem havde troet på
> at Djemba-Djemba ville være OB spiller for bare et
> år siden?
Nok ikke mange, men vi var tilgengæld mange der forudsage at OB ville hente spillere som Bisgaard, Helveg og Ulrik Laursen hjem - det er jo OB i en nøddeskal, hvilket også er fint nok. I gør tingene på jeres måde, vi gør det på vores, man kunne jo så være lidt fræk og spørge hvem der har opnået de bedste resultater, men den lader vi ligge da jeg ikke mener det er på transfermarkedet at OB har tabt medaljerne.
> Og på et eller andet tidspunkt skal i
> vel til at have etableret spillere hvis jeres
> version 2011 skal lykkes. Det er jo begrænset hvor
> mange profiler i kan "producere" når i også skal
> sælge for 15 mil. om året.
Hvorfor mener du ikke man kan lave etablerede spillere ud af talentkøb? Mikkel Thygesen? Danny Olsen? Ken Fagerberg (tæt på)? Salami? Florescu? Svært at kalde nogle af dem for "etablerede spillere" da de blev købt, og idag er de SAS liga profiler.
I gør tingene på jeres måde, vi gør dem på vores måde - det bliver aldrig os der køber en Løvenkrands eller en Rommedahl eller et kæmpe navn fra Sverige eller Norge, men vi skaber så tilgengæld talenter som kan sælges videre for 2-cifrede millionbeløb efter de i en alder af ca. 19-23 år har været "etablerede spillere" på et ungt hold.
-
BW - 665
Colt Sivas Skrev:
> Borring er en af jeres profiler. Han er købt til
> at styrke jeres hold i bestræbelserne på at opnå
> version 2011. Der er klart videre udviklings
> potentiale i Borring. Men man smider altså ikke 20
> mil. for en udviklingspiller. Jo hvis man er
> hedder Manchester United og i den dur. Hvis dit
> begreb "udviklingspiller" er lig med ung og kan
> forbedre sit spil, så er den noget overfladisk.
Jeg er helt enig faktisk, Borring er ikke at betegne som en "udviklingsspiller", han er stadig et talent ja! Men vi kommer ikke til at se markante løft i hans spil over de næste år, det kan jeg ikke forestille mig.
Og det er heller ikke nødvendigt, for hans topniveau er jo allerede til mere end SAS ligaen, og mon ikke vi kan bygge så meget på ham at han bliver mere permanent på landsholdet, og sælges til udlandet for 25-30 millioner.
Så et etableret talent, ja. En udviklingsspiller, nej.
> Borring er en af jeres profiler. Han er købt til
> at styrke jeres hold i bestræbelserne på at opnå
> version 2011. Der er klart videre udviklings
> potentiale i Borring. Men man smider altså ikke 20
> mil. for en udviklingspiller. Jo hvis man er
> hedder Manchester United og i den dur. Hvis dit
> begreb "udviklingspiller" er lig med ung og kan
> forbedre sit spil, så er den noget overfladisk.
Jeg er helt enig faktisk, Borring er ikke at betegne som en "udviklingsspiller", han er stadig et talent ja! Men vi kommer ikke til at se markante løft i hans spil over de næste år, det kan jeg ikke forestille mig.
Og det er heller ikke nødvendigt, for hans topniveau er jo allerede til mere end SAS ligaen, og mon ikke vi kan bygge så meget på ham at han bliver mere permanent på landsholdet, og sælges til udlandet for 25-30 millioner.
Så et etableret talent, ja. En udviklingsspiller, nej.
-
Colt Sivas
BW - 665 Skrev:
> Nok ikke mange, men vi var tilgengæld mange der
> forudsage at OB ville hente spillere som Bisgaard,
> Helveg og Ulrik Laursen hjem - det er jo OB i en
> nøddeskal, hvilket også er fint nok. I gør tingene
> på jeres måde, vi gør det på vores, man kunne jo
> så være lidt fræk og spørge hvem der har opnået de
> bedste resultater, men den lader vi ligge da jeg
> ikke mener det er på transfermarkedet at OB har
> tabt medaljerne.
Du understreger egentlig min pointe godt. De fleste forventer at vi henter rutineret spillere hjem, mens i henter de unge og udvikler dem det sidste stykke. Der var ikke mange der forventede at i ville hente Borring. Men i smed kassen og fik spilleren i havde brug for. Det er vel ikke umuligt at det sker igen? Borring var vel en "urealistisk" spiller inden i hentede ham. Det kan godt være at det ikke bliver Løvenkrands, Rommedahl eller Larsen, men muligheden er da tilstede.
Hvad angår de bedste resultater så har i altså endnu ikke vundet noget. Så hvad er det lige du vil sammenligne?
> Hvorfor mener du ikke man kan lave etablerede
> spillere ud af talentkøb? Mikkel Thygesen? Danny
> Olsen? Ken Fagerberg (tæt på)? Salami? Florescu?
> Svært at kalde nogle af dem for "etablerede
> spillere" da de blev købt, og idag er de SAS liga
> profiler.
Ja det er de. Men hvor mange af dem var etableret fra dag 1. Florescu? Qua jeres talentmasse udvikler i etablerede/profiler løbende, men for at nå det sidste stykke bliver i vel nød til at holde på spillerne og ikke sælge dem. Hvis i sælger dyrt er i vel også nød til at hente erstatninger jo tættere vi kommer på 2011?
> I gør tingene på jeres måde, vi gør dem på vores
> måde - det bliver aldrig os der køber en
> Løvenkrands eller en Rommedahl eller et kæmpe navn
> fra Sverige eller Norge, men vi skaber så
> tilgengæld talenter som kan sælges videre for
> 2-cifrede millionbeløb efter de i en alder af ca.
> 19-23 år har været "etablerede spillere" på et
> ungt hold.
Hvis i sælger de bedste hver gang tror jeg ikke, at i når version 2011. På et eller andet tidspunkt er i vel nød til at bryde mønstret. Når det sker er Løvenkrands, Rommedahl og Larsen vel muligheder(Behøver ikke at være de tre, men på deres niveau)?
> Nok ikke mange, men vi var tilgengæld mange der
> forudsage at OB ville hente spillere som Bisgaard,
> Helveg og Ulrik Laursen hjem - det er jo OB i en
> nøddeskal, hvilket også er fint nok. I gør tingene
> på jeres måde, vi gør det på vores, man kunne jo
> så være lidt fræk og spørge hvem der har opnået de
> bedste resultater, men den lader vi ligge da jeg
> ikke mener det er på transfermarkedet at OB har
> tabt medaljerne.
Du understreger egentlig min pointe godt. De fleste forventer at vi henter rutineret spillere hjem, mens i henter de unge og udvikler dem det sidste stykke. Der var ikke mange der forventede at i ville hente Borring. Men i smed kassen og fik spilleren i havde brug for. Det er vel ikke umuligt at det sker igen? Borring var vel en "urealistisk" spiller inden i hentede ham. Det kan godt være at det ikke bliver Løvenkrands, Rommedahl eller Larsen, men muligheden er da tilstede.
Hvad angår de bedste resultater så har i altså endnu ikke vundet noget. Så hvad er det lige du vil sammenligne?
> Hvorfor mener du ikke man kan lave etablerede
> spillere ud af talentkøb? Mikkel Thygesen? Danny
> Olsen? Ken Fagerberg (tæt på)? Salami? Florescu?
> Svært at kalde nogle af dem for "etablerede
> spillere" da de blev købt, og idag er de SAS liga
> profiler.
Ja det er de. Men hvor mange af dem var etableret fra dag 1. Florescu? Qua jeres talentmasse udvikler i etablerede/profiler løbende, men for at nå det sidste stykke bliver i vel nød til at holde på spillerne og ikke sælge dem. Hvis i sælger dyrt er i vel også nød til at hente erstatninger jo tættere vi kommer på 2011?
> I gør tingene på jeres måde, vi gør dem på vores
> måde - det bliver aldrig os der køber en
> Løvenkrands eller en Rommedahl eller et kæmpe navn
> fra Sverige eller Norge, men vi skaber så
> tilgengæld talenter som kan sælges videre for
> 2-cifrede millionbeløb efter de i en alder af ca.
> 19-23 år har været "etablerede spillere" på et
> ungt hold.
Hvis i sælger de bedste hver gang tror jeg ikke, at i når version 2011. På et eller andet tidspunkt er i vel nød til at bryde mønstret. Når det sker er Løvenkrands, Rommedahl og Larsen vel muligheder(Behøver ikke at være de tre, men på deres niveau)?
-
Colt Sivas
BW - 665 Skrev:
> Colt Sivas Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Borring er en af jeres profiler. Han er købt
> til
> > at styrke jeres hold i bestræbelserne på at
> opnå
> > version 2011. Der er klart videre udviklings
> > potentiale i Borring. Men man smider altså ikke
> 20
> > mil. for en udviklingspiller. Jo hvis man er
> > hedder Manchester United og i den dur. Hvis dit
> > begreb "udviklingspiller" er lig med ung og kan
> > forbedre sit spil, så er den noget overfladisk.
>
> Jeg er helt enig faktisk, Borring er ikke at
> betegne som en "udviklingsspiller", han er stadig
> et talent ja! Men vi kommer ikke til at se
> markante løft i hans spil over de næste år, det
> kan jeg ikke forestille mig.
>
> Og det er heller ikke nødvendigt, for hans
> topniveau er jo allerede til mere end SAS ligaen,
> og mon ikke vi kan bygge så meget på ham at han
> bliver mere permanent på landsholdet, og sælges
> til udlandet for 25-30 millioner.
>
> Så et etableret talent, ja. En udviklingsspiller,
> nej.
Så er der da noget vi to er enige om. Godt formuleret. Det var derhen ad jeg ville.
)
> Colt Sivas Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Borring er en af jeres profiler. Han er købt
> til
> > at styrke jeres hold i bestræbelserne på at
> opnå
> > version 2011. Der er klart videre udviklings
> > potentiale i Borring. Men man smider altså ikke
> 20
> > mil. for en udviklingspiller. Jo hvis man er
> > hedder Manchester United og i den dur. Hvis dit
> > begreb "udviklingspiller" er lig med ung og kan
> > forbedre sit spil, så er den noget overfladisk.
>
> Jeg er helt enig faktisk, Borring er ikke at
> betegne som en "udviklingsspiller", han er stadig
> et talent ja! Men vi kommer ikke til at se
> markante løft i hans spil over de næste år, det
> kan jeg ikke forestille mig.
>
> Og det er heller ikke nødvendigt, for hans
> topniveau er jo allerede til mere end SAS ligaen,
> og mon ikke vi kan bygge så meget på ham at han
> bliver mere permanent på landsholdet, og sælges
> til udlandet for 25-30 millioner.
>
> Så et etableret talent, ja. En udviklingsspiller,
> nej.
Så er der da noget vi to er enige om. Godt formuleret. Det var derhen ad jeg ville.
-
BW - 665
Colt Sivas Skrev:
> Du understreger egentlig min pointe godt. De
> fleste forventer at vi henter rutineret spillere
> hjem, mens i henter de unge og udvikler dem det
> sidste stykke. Der var ikke mange der forventede
> at i ville hente Borring. Men i smed kassen og fik
> spilleren i havde brug for.
Nu er det for det første ikke prisen det handler om - for alle de millioner vi har smidt efter "lotterisedler" som skeptikerne elsker at kalde dem, kunne vi have fået rigeligt med ældre spillere med kvalitet, men det er nu engang ikke vores vej - og vi har opnået succes på kort tid med den strategi Ørgaard & co. har lagt, så jeg forstår ikke hvorfor folk vil have den ændret.
At købe Borring passede faktisk glimrende ind i vores strategi - at købe etablerede SAS liga spillere har vi gjort tit, nævner i flæng Califf, C. Poulsen, Furuseth, Borring og Afriyie, bare som nogle af de senere eksempler.
Fordi han koster kassen, betyder jo ikke at det er det samme som at købe en udenlandsk profil, eller at hente en dansker hjem for den sags skyld - det er et tegn på vores ambitioner, men købet falder stadig indenfor vores råde tråd.
Jeg kunne da også sagtens forestille mig man smed et større millionbeløb efter en SAS liga spiller igen - Bernburg, Rieks, Ilsø eller Nicklas Pedersen, for nu at nævne nogle muligheder, men det bliver ikke i hvert transfervindue.
> Hvad angår de bedste resultater så har i altså
> endnu ikke vundet noget. Så hvad er det lige du
> vil sammenligne?
At vi de seneste 2 år har nuppet sølvet imens i har fået henholdsvis to 4. pladser, og det at få sølv kalder jeg da at "vinde noget" - en medalje. Men jeg ved godt hvad du mener, og nej det har vi ikke, der har OB så pokalen, men vi kan vel godt blive enige om at i de seneste par år har vi været et par centimeter længere fremme i skoene? Om det så ændrer sig i år, det vil tiden vise.
> > Hvorfor mener du ikke man kan lave etablerede
> > spillere ud af talentkøb? Mikkel Thygesen?
> Danny
> > Olsen? Ken Fagerberg (tæt på)? Salami?
> Florescu?
> > Svært at kalde nogle af dem for "etablerede
> > spillere" da de blev købt, og idag er de SAS
> liga
> > profiler.
>
> Ja det er de. Men hvor mange af dem var etableret
> fra dag 1. Florescu?
Det vil jeg ikke engang sige han var, men nej det er jo netop min pointe - i køber spillere som kan gå direkte ind, vi køber spillere som tager 1-2 år at få 100% intergreret og gjort klar, også kva den fysisk krævende spillestil vi praktiserer. Igen, det er et spørgsmål om forskel i strategi - jeg mener sagtens vi kan få succes på de kriterier, også mere end vi allerede har haft.
> Qua jeres talentmasse udvikler i etablerede/profiler løbende, men for at
> nå det sidste stykke bliver i vel nød til at holde
> på spillerne og ikke sælge dem. Hvis i sælger dyrt
> er i vel også nød til at hente erstatninger jo
> tættere vi kommer på 2011?
Det er helt rigtigt, man kan også godt argumentere for at vi har solgt lidt for meget ud - men det tror jeg også bliver mindsket nu eftersom vi kommer af med alle de åndsvage klausuler osv., nu bliver spillerne efterhånden kun solgt hvis det kommer bud så store at enhver dansk klub i provinsen ville takke ja.
> Hvis i sælger de bedste hver gang tror jeg ikke,
> at i når version 2011. På et eller andet tidspunkt
> er i vel nød til at bryde mønstret.
Ja vi skal bryde et mønster, men ikke mht. indkøbspolitiken. Vi skal blive bedre til at holde på vores talenter, der er vi helt enige.
> Når det sker er Løvenkrands, Rommedahl og Larsen vel
> muligheder(Behøver ikke at være de tre, men på
> deres niveau)?
Nej det mener jeg bestemt ikke. For det første fordi de navne, og andre på deres alder og lønniveau, ikke er realistiske for os. Og for det andet, så må jeg igen sige at jeg ikke kan forestille mig at HVIS vi skal købe os til succes, at det så bliver den slags navne - nærmere flere profiler fra andre SAS liga klubber.
> Du understreger egentlig min pointe godt. De
> fleste forventer at vi henter rutineret spillere
> hjem, mens i henter de unge og udvikler dem det
> sidste stykke. Der var ikke mange der forventede
> at i ville hente Borring. Men i smed kassen og fik
> spilleren i havde brug for.
Nu er det for det første ikke prisen det handler om - for alle de millioner vi har smidt efter "lotterisedler" som skeptikerne elsker at kalde dem, kunne vi have fået rigeligt med ældre spillere med kvalitet, men det er nu engang ikke vores vej - og vi har opnået succes på kort tid med den strategi Ørgaard & co. har lagt, så jeg forstår ikke hvorfor folk vil have den ændret.
At købe Borring passede faktisk glimrende ind i vores strategi - at købe etablerede SAS liga spillere har vi gjort tit, nævner i flæng Califf, C. Poulsen, Furuseth, Borring og Afriyie, bare som nogle af de senere eksempler.
Fordi han koster kassen, betyder jo ikke at det er det samme som at købe en udenlandsk profil, eller at hente en dansker hjem for den sags skyld - det er et tegn på vores ambitioner, men købet falder stadig indenfor vores råde tråd.
Jeg kunne da også sagtens forestille mig man smed et større millionbeløb efter en SAS liga spiller igen - Bernburg, Rieks, Ilsø eller Nicklas Pedersen, for nu at nævne nogle muligheder, men det bliver ikke i hvert transfervindue.
> Hvad angår de bedste resultater så har i altså
> endnu ikke vundet noget. Så hvad er det lige du
> vil sammenligne?
At vi de seneste 2 år har nuppet sølvet imens i har fået henholdsvis to 4. pladser, og det at få sølv kalder jeg da at "vinde noget" - en medalje. Men jeg ved godt hvad du mener, og nej det har vi ikke, der har OB så pokalen, men vi kan vel godt blive enige om at i de seneste par år har vi været et par centimeter længere fremme i skoene? Om det så ændrer sig i år, det vil tiden vise.
> > Hvorfor mener du ikke man kan lave etablerede
> > spillere ud af talentkøb? Mikkel Thygesen?
> Danny
> > Olsen? Ken Fagerberg (tæt på)? Salami?
> Florescu?
> > Svært at kalde nogle af dem for "etablerede
> > spillere" da de blev købt, og idag er de SAS
> liga
> > profiler.
>
> Ja det er de. Men hvor mange af dem var etableret
> fra dag 1. Florescu?
Det vil jeg ikke engang sige han var, men nej det er jo netop min pointe - i køber spillere som kan gå direkte ind, vi køber spillere som tager 1-2 år at få 100% intergreret og gjort klar, også kva den fysisk krævende spillestil vi praktiserer. Igen, det er et spørgsmål om forskel i strategi - jeg mener sagtens vi kan få succes på de kriterier, også mere end vi allerede har haft.
> Qua jeres talentmasse udvikler i etablerede/profiler løbende, men for at
> nå det sidste stykke bliver i vel nød til at holde
> på spillerne og ikke sælge dem. Hvis i sælger dyrt
> er i vel også nød til at hente erstatninger jo
> tættere vi kommer på 2011?
Det er helt rigtigt, man kan også godt argumentere for at vi har solgt lidt for meget ud - men det tror jeg også bliver mindsket nu eftersom vi kommer af med alle de åndsvage klausuler osv., nu bliver spillerne efterhånden kun solgt hvis det kommer bud så store at enhver dansk klub i provinsen ville takke ja.
> Hvis i sælger de bedste hver gang tror jeg ikke,
> at i når version 2011. På et eller andet tidspunkt
> er i vel nød til at bryde mønstret.
Ja vi skal bryde et mønster, men ikke mht. indkøbspolitiken. Vi skal blive bedre til at holde på vores talenter, der er vi helt enige.
> Når det sker er Løvenkrands, Rommedahl og Larsen vel
> muligheder(Behøver ikke at være de tre, men på
> deres niveau)?
Nej det mener jeg bestemt ikke. For det første fordi de navne, og andre på deres alder og lønniveau, ikke er realistiske for os. Og for det andet, så må jeg igen sige at jeg ikke kan forestille mig at HVIS vi skal købe os til succes, at det så bliver den slags navne - nærmere flere profiler fra andre SAS liga klubber.
-
forzafcm
Re: Dennis Rommedahl
Nej, han kan ikke blive solgt senere. Men vi kan godt lave sådan et køb en sjælden gang, nu hvor vi har brug for det. Det gør stort set alle andre klubber også.
Nu kom han lidt tættere på DK:
http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-faerdig-i-Ajax
Nu kom han lidt tættere på DK:
http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-faerdig-i-Ajax
-
bobar
Re: Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 098907.ece
hm, det lader til at Esbjerg mangler lidt mønt. .. måske FCM skulle benytte sig af chancen her.
hm, det lader til at Esbjerg mangler lidt mønt. .. måske FCM skulle benytte sig af chancen her.
-
Hausser
52 kontraktløse spillere i ligaen til sommer
I disse transfertider hvor debatten om forstærkninger huserer, kunne det være interessant at tage et blik på de 52 spillere som ifølge http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... page=0%2C0 bliver kontraktløse til sommer og altså allerede kan forhandle til anden siden nu her, ½ år før kontraktudløb. Disse spillere vil sandsynligvis være langt billigere, end de spillere som man skal gå ud og give store tranfersummer for og de bør derfor også vurderes af FCM. Modsat af manges opfattelse herinde, så har FCM næppe 30 mio. kr. at forstærke sig for, så billige spillere er altid velkomne.
I nedenstående har jeg listet de 52 spillere og givet den dem en rangering, gående fra Særdeles Interessant - Intererssant - Måske Interessant - Mindre Interessant - Uinteressant. Rangeringen er ud fra mit egen vurdering af deres niveau, alder m.m.
SønderjyskE:
Anders Østli, fo - Uinteressant
Esbjerg:
Frank Hansen, fo - Mindre interessant
Jesper Jørgensen, mi - Uinteressant
Thiago Pinto Borges, mi/an - Uinteressant
Jesper Bech, mi/an - Måske interessant
Vejle:
Jimmi Klitland, må - Uinteressant
Michael Præst, fo - Uinteressant
Bora Zivkovic, fo - Uinteressant
Jesper Olesen, fo - Uinteressant
Alex Nørlund, mi - Uinteressant
AC Horsens:
Allan Nielsen, må - Uinteressant
Mads Rieper*, fo - Uinteressant
Søren Friis, fo/mi - Uinteressant
Allan Søgaard, mi - Uinteressant
Anders Nøhr, mi - Uinteressant
AGF:
Cheikh Sarr, fo - Uinteressant
Ole Budtz, fo - Mindre interessant
Jens Gjesing, mi - Uinteressant, vi har selv bedre
Morten Beck Andersen, an - Uinteressant
AaB:
Karim Zaza, må - Uinteressant, vi har to gode målmænd i forvejen
Steve Olfers, fo - Uinteressant
Martin Pedersen, fo - Uinteressant
Kasper Bøgelund, fo - Interessant
Kasper Risgård, mi - Måske interessant
Siyabonga Nomvethe, mi - Måske interessant
Randers FC:
Emil Ousager, må - Uinteressant
Peter Friis, må - Uinteressant
Kian Christensen, fo - Uinteressant
Jan Frederiksen, fo - Mindre interessant
Jonas Damborg, fo/mi - Uinteressant
Ricki Olsen, mi - Uinteressant
Kenneth Møller Pedersen, mi - Uinteressant
Carsten Fredgaard, mi - Uinteressant
Lee Nguyen, mi - Uinteressant
Behi, mi - Uinteressant
Tiago Targino, mi/an - Uinteressant
Bedi Buval, an - Mindre interessant
FC Nordsjælland:
Theis Rasmussen, må - Uinteressant
Bo Storm, mi/an - Uinteressant
Jukka Santala, an - Måske interessant
Brøndby:
Kasper Lorentzen, mi - Særdeles interessant
FC København:
Niclas Jensen, fo - Uinteressant
Jacob Neestrup, mi - Uinteressant
Mads Laudrup, mi - Uinteressant, navnet alene gør det ikke
OB:
David Preece, må - Uinteressant
Thomas Helveg, fo - Uinteressant, for gammel.
Anders Møller Christensen, fo - Interessant
Timmi Johansen, fo** - Uinteressant, har selv 3 venstre backs
Peter Nymann, mi - Uinteressant
Morten Bisgaard, mi - Uinteressant
Matti Lund, mi - Uinteressant, har selv bedre talenter.
Som man måske kunne forvente, så er der få af de (snart) kontraktløse spillere som reelt har niveauet og talentet til at være spændende for FCM, dem der har det niveau, har klubberne allerede længere kontrakter med.
Der er dog nogle spillere som måske kunne være spændende for FCM i et eller andet omfang og dem har jeg listet nedenunder i forhold til hvor interessante de er:
Kasper Lorentzen, mi - Særdeles interessant - Klart den mest interessante spiller blandt de 52. Problemet er selvfølgelig de mange skader og at han er inkarneret Biffer, men han vil være tættere på spilletid i FCM og vil sandsynligvis også passe bedre ind her, hvor vi spiller med kanter. Vi mangler en kant og jeg syntes Ørgaard bør have en føler ude omkring Lorentzen.
Anders Møller Christensen, fo - Interessant - Som den anden midterforsvarer der er nævnt i det her, kun nævnt fordi vi har set skrøbelige ud dernede. AMC har utvivlsomt niveauet til FCM med landsholdsform og det hele, men bliver næppe aktuel da Califf har en 4-årig kontrakt og Ipsa og Reid er unge talenter som skal have spilletid.
Kasper Bøgelund, fo - Interessant - Får kun mærkatet "interessant" da Kolja nok engang har vist niveau og fysisk stabilitet. Ellers har Bøgelund nok det der skal til til at tilføre holdet en ekstra dimension i offensiven, men det er klart man ikke tilbyder Kolja en guldrandet forlængelse blot for at skrive med Bøgelund.
Jukka Santala, an - Måske interessant - Langstidsskadet ung targetangriber som viste særdeles lovende takter inden han blev skadet for lang tid siden. Hvis han kan genfinde det niveau han havde inden da, ville han være spændende, men helt klart en lodseddel.
Kasper Risgård, mi - Måske interessant - Måske interessant som tredje/fjerdevalg på den centrale midtbane efter Thyge og Florescu. Spørgsmålet er dog om han ikke er tættere på spilletid i AaB.
Siyabonga Nomvethe, mi - Måske interessant - Endnu en spiller som har været meget skadet men som viste storform inden da. Har dog været meget svingende og vil også være en lodseddel.
Jesper Bech, mi/an - Måske interessant - En dygtig spiller som kan fylde flere pladser. Lider dog af samme svaghed som Thygesen, han scorer for lidt.
Frank Hansen, fo - Mindre interessant - Højre back som er god fremad, men som har store mangler i det defensive. Kun på listen pga vi kun har en højre back i truppen såfremt Marcic forsvinder til sommer.
Ole Budtz, fo - Mindre interessant - Stor og stærk, men langtidsskadet midterforsvarer, som måske får problemer med at spille sig tilbage i AGFs starter når han engang vender tilbage. Kan han ikke det, bør han ikke være interessant for FCM.
Jan Frederiksen, fo - Mindre interessant - Udemærket venstre back som tidligere har været i FCM og blev vejet for let. Kun interessant hvis nu C.P får det udenlandseventyr han håber på til sommer og Leon Jessen forsat er kronisk skadet.
Bedi Buval, an - Mindre interessant - Så rigtig god ud i starten af sæsonen, men er faldet drastisk i niveau sidenhen og har ikke scoret efter det.
I nedenstående har jeg listet de 52 spillere og givet den dem en rangering, gående fra Særdeles Interessant - Intererssant - Måske Interessant - Mindre Interessant - Uinteressant. Rangeringen er ud fra mit egen vurdering af deres niveau, alder m.m.
SønderjyskE:
Anders Østli, fo - Uinteressant
Esbjerg:
Frank Hansen, fo - Mindre interessant
Jesper Jørgensen, mi - Uinteressant
Thiago Pinto Borges, mi/an - Uinteressant
Jesper Bech, mi/an - Måske interessant
Vejle:
Jimmi Klitland, må - Uinteressant
Michael Præst, fo - Uinteressant
Bora Zivkovic, fo - Uinteressant
Jesper Olesen, fo - Uinteressant
Alex Nørlund, mi - Uinteressant
AC Horsens:
Allan Nielsen, må - Uinteressant
Mads Rieper*, fo - Uinteressant
Søren Friis, fo/mi - Uinteressant
Allan Søgaard, mi - Uinteressant
Anders Nøhr, mi - Uinteressant
AGF:
Cheikh Sarr, fo - Uinteressant
Ole Budtz, fo - Mindre interessant
Jens Gjesing, mi - Uinteressant, vi har selv bedre
Morten Beck Andersen, an - Uinteressant
AaB:
Karim Zaza, må - Uinteressant, vi har to gode målmænd i forvejen
Steve Olfers, fo - Uinteressant
Martin Pedersen, fo - Uinteressant
Kasper Bøgelund, fo - Interessant
Kasper Risgård, mi - Måske interessant
Siyabonga Nomvethe, mi - Måske interessant
Randers FC:
Emil Ousager, må - Uinteressant
Peter Friis, må - Uinteressant
Kian Christensen, fo - Uinteressant
Jan Frederiksen, fo - Mindre interessant
Jonas Damborg, fo/mi - Uinteressant
Ricki Olsen, mi - Uinteressant
Kenneth Møller Pedersen, mi - Uinteressant
Carsten Fredgaard, mi - Uinteressant
Lee Nguyen, mi - Uinteressant
Behi, mi - Uinteressant
Tiago Targino, mi/an - Uinteressant
Bedi Buval, an - Mindre interessant
FC Nordsjælland:
Theis Rasmussen, må - Uinteressant
Bo Storm, mi/an - Uinteressant
Jukka Santala, an - Måske interessant
Brøndby:
Kasper Lorentzen, mi - Særdeles interessant
FC København:
Niclas Jensen, fo - Uinteressant
Jacob Neestrup, mi - Uinteressant
Mads Laudrup, mi - Uinteressant, navnet alene gør det ikke
OB:
David Preece, må - Uinteressant
Thomas Helveg, fo - Uinteressant, for gammel.
Anders Møller Christensen, fo - Interessant
Timmi Johansen, fo** - Uinteressant, har selv 3 venstre backs
Peter Nymann, mi - Uinteressant
Morten Bisgaard, mi - Uinteressant
Matti Lund, mi - Uinteressant, har selv bedre talenter.
Som man måske kunne forvente, så er der få af de (snart) kontraktløse spillere som reelt har niveauet og talentet til at være spændende for FCM, dem der har det niveau, har klubberne allerede længere kontrakter med.
Der er dog nogle spillere som måske kunne være spændende for FCM i et eller andet omfang og dem har jeg listet nedenunder i forhold til hvor interessante de er:
Kasper Lorentzen, mi - Særdeles interessant - Klart den mest interessante spiller blandt de 52. Problemet er selvfølgelig de mange skader og at han er inkarneret Biffer, men han vil være tættere på spilletid i FCM og vil sandsynligvis også passe bedre ind her, hvor vi spiller med kanter. Vi mangler en kant og jeg syntes Ørgaard bør have en føler ude omkring Lorentzen.
Anders Møller Christensen, fo - Interessant - Som den anden midterforsvarer der er nævnt i det her, kun nævnt fordi vi har set skrøbelige ud dernede. AMC har utvivlsomt niveauet til FCM med landsholdsform og det hele, men bliver næppe aktuel da Califf har en 4-årig kontrakt og Ipsa og Reid er unge talenter som skal have spilletid.
Kasper Bøgelund, fo - Interessant - Får kun mærkatet "interessant" da Kolja nok engang har vist niveau og fysisk stabilitet. Ellers har Bøgelund nok det der skal til til at tilføre holdet en ekstra dimension i offensiven, men det er klart man ikke tilbyder Kolja en guldrandet forlængelse blot for at skrive med Bøgelund.
Jukka Santala, an - Måske interessant - Langstidsskadet ung targetangriber som viste særdeles lovende takter inden han blev skadet for lang tid siden. Hvis han kan genfinde det niveau han havde inden da, ville han være spændende, men helt klart en lodseddel.
Kasper Risgård, mi - Måske interessant - Måske interessant som tredje/fjerdevalg på den centrale midtbane efter Thyge og Florescu. Spørgsmålet er dog om han ikke er tættere på spilletid i AaB.
Siyabonga Nomvethe, mi - Måske interessant - Endnu en spiller som har været meget skadet men som viste storform inden da. Har dog været meget svingende og vil også være en lodseddel.
Jesper Bech, mi/an - Måske interessant - En dygtig spiller som kan fylde flere pladser. Lider dog af samme svaghed som Thygesen, han scorer for lidt.
Frank Hansen, fo - Mindre interessant - Højre back som er god fremad, men som har store mangler i det defensive. Kun på listen pga vi kun har en højre back i truppen såfremt Marcic forsvinder til sommer.
Ole Budtz, fo - Mindre interessant - Stor og stærk, men langtidsskadet midterforsvarer, som måske får problemer med at spille sig tilbage i AGFs starter når han engang vender tilbage. Kan han ikke det, bør han ikke være interessant for FCM.
Jan Frederiksen, fo - Mindre interessant - Udemærket venstre back som tidligere har været i FCM og blev vejet for let. Kun interessant hvis nu C.P får det udenlandseventyr han håber på til sommer og Leon Jessen forsat er kronisk skadet.
Bedi Buval, an - Mindre interessant - Så rigtig god ud i starten af sæsonen, men er faldet drastisk i niveau sidenhen og har ikke scoret efter det.
-
BW - 665
forzafcm Skrev:
> Nej, han kan ikke blive solgt senere. Men vi kan
> godt lave sådan et køb en sjælden gang, nu hvor vi
> har brug for det.
Hvordan har vi "brug for det"? Hvad gør Rommedahl til et bedre alternativ end andre emner indenfor vores transferpolitik?
> Det gør stort set alle andre klubber også.
Hvad gør alle andre klubber også? Køber gamle danskere hjem, eller? Uddyb venligst.
> Nu kom han lidt tættere på DK:
> http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-faerdig-i-Ajax
Ja, tættere på FCK eller OB, ikke på FCM.
> Nej, han kan ikke blive solgt senere. Men vi kan
> godt lave sådan et køb en sjælden gang, nu hvor vi
> har brug for det.
Hvordan har vi "brug for det"? Hvad gør Rommedahl til et bedre alternativ end andre emner indenfor vores transferpolitik?
> Det gør stort set alle andre klubber også.
Hvad gør alle andre klubber også? Køber gamle danskere hjem, eller? Uddyb venligst.
> Nu kom han lidt tættere på DK:
> http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-faerdig-i-Ajax
Ja, tættere på FCK eller OB, ikke på FCM.
-
tubbe93
Re: 52 kontraktløse spillere i ligaen til sommer
Hvis nu kolja skal til tyskland som han gerne vil, kunne bøgelund være meget interessant !
Hvis nu kolja skal til tyskland som han gerne vil, kunne bøgelund være meget interessant !
-
j3pq3
Re: 52 kontraktløse spillere i ligaen til sommer
Jeg vil nok kalde karim zaza for interessant, da jeg egentligt ikke er hundrede procent enig i din betragtning om vores målmænd. Eller i hvert fald Heinze. Synes ikke han har præsteret på det niveau man kunne forvente i gennem hele efterårssæsonen oven på sådan en super forårssæson.
hvad Raskas niveau angår, har jeg ikke den helt store holdning da jeg aldrig nogensinde har været ude til en anden divisionskamp, eller andre kampe med hans optræden. men han må vel, efter TT og GRs mening, på nuværende tidspunkt være dårligere end heinze.
Så Zaza, kom hid!
hvad Raskas niveau angår, har jeg ikke den helt store holdning da jeg aldrig nogensinde har været ude til en anden divisionskamp, eller andre kampe med hans optræden. men han må vel, efter TT og GRs mening, på nuværende tidspunkt være dårligere end heinze.
Så Zaza, kom hid!
-
Colt Sivas
BW - 665 Skrev:
> > Nu kom han lidt tættere på DK:
> > http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-faerdig-i-Ajax
>
> Ja, tættere på FCK eller OB, ikke på FCM.
Fck har lige forlænget med Sionko. Betyder måske at han ikke er så interessant for dem. Vi(OB) har ikke brug for hans type, så længe vi spiller i diamant. Brøndby måske. AaB har kassen pt., men vil Lynge af med så mange af dem?
Jeg tror nu ikke Rommedahl vender snuden hjemad. Tror at han finder en mindre Hollandsk klub.
> > Nu kom han lidt tættere på DK:
> > http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-faerdig-i-Ajax
>
> Ja, tættere på FCK eller OB, ikke på FCM.
Fck har lige forlænget med Sionko. Betyder måske at han ikke er så interessant for dem. Vi(OB) har ikke brug for hans type, så længe vi spiller i diamant. Brøndby måske. AaB har kassen pt., men vil Lynge af med så mange af dem?
Jeg tror nu ikke Rommedahl vender snuden hjemad. Tror at han finder en mindre Hollandsk klub.
-
mrjelle
Risgård
Så er Risgård transferfri til sommer:
http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-forlader-AaB-til-sommer
Spørgsmålet er selvfølgelig om han overhovedet er interessant for os?
http://www.bold.dk/nyt/Risgaard-forlader-AaB-til-sommer
Spørgsmålet er selvfølgelig om han overhovedet er interessant for os?
-
felisan
Re: Risgård
det mener jeg bestemt han er.
vi mangler i den grad konkurrence på pladserne på midten, hvor Flinta slet ikke er kompetent til at tage over for Salami, Thygesen og Florescu.
tør Risgård tage kampen med især Florescu og Salami er han mere end velkommen i FCM.
(ubekendt i dette er både Yakubu og Lawal, aner ikke om de er kompetente til SAS-liga bold endnu...)
vi mangler i den grad konkurrence på pladserne på midten, hvor Flinta slet ikke er kompetent til at tage over for Salami, Thygesen og Florescu.
tør Risgård tage kampen med især Florescu og Salami er han mere end velkommen i FCM.
(ubekendt i dette er både Yakubu og Lawal, aner ikke om de er kompetente til SAS-liga bold endnu...)
-
TR82
Morten Nielsen
Kunne det være os? Jeg må indrømme at jeg ikke kender meget til ham, så måske nogen mere kyndige kunne hjælpe mig lidt på vej her?
http://www.bold.dk/nyt/SAS-Ligainteress ... lseatalent
http://www.bold.dk/nyt/SAS-Ligainteress ... lseatalent