Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

Husk at han skal føle sig velkommen.. Og ikke skubbes væk.. 😊

Du kan skrive ind hvad du vil som følges af emnet.. 👍
Velkommen til fcm forum!

henker

Indlæg af henker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ske-mestre

Er Claus steinlein bare såå stædig eller er Genk så dumt til at forstå at vi ikke acceptere det under den pris..

Genk gentagne ofte den tal.. 37 mio for Onuachu.. Come on..

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jesper BW1100 skrev:
23. jul 2019, 10:12

Alt transferrelateret er helt okay at nævne. Det være sig både rygter, handler og underbyggede realistiske ønsker. Som nævnt er vi desværre endt med, at denne transfertråd efterhånden ligner et 7-årigt barns ønskeliste til jul...
Og det flyver desværre fuldstændig hen over hovedet på barnet at ingen herinde gider disse spam agtige ønske-lister, som vi stadig trættes med efter utallige opfordringer om det modsatte.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sniper skrev:
22. jul 2019, 13:23
Vi så hvad det gjorde ved Mabil at være i Portugal en sæson, så vidt jeg husker havde han begrænset succes dernede, men kom hjem som en bedre spiller. Mon ikke ledelsen håber på en lignende case?

Edit, Acebone var lige en tand hurtigere ;)
Han fik en del spilletid i starten, men klubben skiftede træner, som ville noget andet, og havde vist en træls sidste periode i klubben.

I forhold til Kraev, har han helt sikkert noget talent. Spørgsmålet er så om det er en træner, der kan få det forløst og hjælpe ham på rette spor.

henker

Indlæg af henker »

henker skrev:
23. jul 2019, 12:29
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ske-mestre

Er Claus steinlein bare såå stædig eller er Genk så dumt til at forstå at vi ikke acceptere det under den pris..

Genk gentagne ofte den tal.. 37 mio for Onuachu.. Come on..
Bydkrig er begyndt.. Forhåbentlig holder den Bydkrig længere..

https://www.bt.dk/superligaen/b.t.-afsl ... om-onuachu

974

Indlæg af 974 »

BT twister jo bare en tidligere udkommet artikel...som der så iøvrigt allerede er linket til herinde...

Fordi 2 klubber byder 5 millioner kr hver især, så er det jo ikke ensbetydende med at går i BUDKRIG

Det kan jo også være at begge klubber siger helt fra!

men lad os håbe at de trods alt kan begynde at byde over hinanden :-)

jeg ser da gerne at vi får over 50 millioner kr for ham, og det kan da måske også nærme sig, og evt med nogle gode tilføjede klausuler

henker

Indlæg af henker »

974 skrev:
23. jul 2019, 14:51
BT twister jo bare en tidligere udkommet artikel...som der så iøvrigt allerede er linket til herinde...

Fordi 2 klubber byder 5 millioner kr hver især, så er det jo ikke ensbetydende med at går i BUDKRIG

Det kan jo også være at begge klubber siger helt fra!

men lad os håbe at de trods alt kan begynde at byde over hinanden :-)

jeg ser da gerne at vi får over 50 millioner kr for ham, og det kan da måske også nærme sig, og evt med nogle gode tilføjede klausuler
Kan godt huske at tranzport fra tyriske klub havde byd på ham 60 mio.. Hvis jeg husker rigtigt, fra sidste jul.. Ærgerligt at steinlein ikke slog til..
Måske får vi ikke den samme tilbyde igen.. Men hvem ved..

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Med indkøbet af en ny, rigtig spændende angriber, udlejninger af diverse talenter til andre klubber i DK og i udlandet samt de vedvarende rygter om salg af flere forskellige FCM-profiler, så er transfervinduet er for alvor er ved at være kommet igang for FCM. Det er altid spændende at følge med i og en interessant tid på året som FCM fan. Netop derfor diskuteres der jo også så meget i denne tråd, navnligt til- eller afgange af diverse spillere. Jeg synes dog det kunne være interessant også at diskutere FCM-transfers på et andet, mere overordnet plan, nemlig de mere generelle transfer- og trupstrategier.

For tiden er der jo sat gang i rigtig mange forskellige elementer i FCM's transferstrategi, f.eks. i form af satsningen på at hente brasilianske talenter eller udlejning af akademitalenter til mindre klubber i rendyrket Chelsea-stil. Der kan findes mange flere elementer i vores klubs aktuelle transfer- og trupstrategi, og ét af disse elementer, som jeg gerne vil lægge fokus på i dette indlæg er "inkøb af ikke alt for dyre, etablerede superligaprofiler samt billige, ikke længere helt unge superligaspillere, der vurderes at have potentialet til at kunne blive en superligaprofil for FCM".

Der har jo som bekendt været en del debat herinde om, hvorvidt denne type af indkøbte spillere udgør et problem i forhold til at sikre spilletid til akademitalenterne, ligesom klubben - idet man på det seneste er begyndt at snakke om at mindske truppens (ganske voldsomme) størrelse - nok også er begyndt at kigge mere kritisk på denne transferstrategi. Men har den egentlig været succesfuld for FCM? Det er ikke noget, der sådan for alvor er blevet diskuteret meget herinde, men omvendt er det vel et ganske væsentligt spørgsmål i forhold til at vurdere, om det er en strategi klubben bør fortsætte med eller ej. Det vil jeg prøve at sætte fokus på.

Siden Benhams ovetagelse af klubben i juli 2014 har vi, som jeg ser det, hentet 11 spillere, der falder ind under den ovenstående transferstrategi:
Matin Pusic (fra Esbjerg til 7,5 millioner i januar 2015) - Jonas Borring (fra Brøndby ved en byttehandel i juli 2016) - Janus Drachmann, Marc Dal Hende og Simon Kroon (fra SønderjyskE til samlet 7,5 millioner i januar 2017) - Michael Falkesgaard (fra OB på en fri transfer i januar 2017) - Jesper Hansen (fra Lyngby til 4-5 millioner i juni 2017) - Bubacar Sanneh (fra Horsens til 1,5 millioner i januar 2018) - Ayo Simon Okusun (i Horsens til 3 millioner i juni 2018) - Sammy Skytte (fra Silkeborg til 3,5 millioner i juni 2018) samt slutteligt Søren Reese (fra Viborg til 2 millioner i juni 2018)

Den første observation, som man kan gøre sig, er vel, at mængden af indkøbte spillere, der (mere eller mindre) befinder sig indenfor den samme kategori, beviser at der er tale om en transfertendens i de senere år, som passer med det element i FCM's transferstrategi, som jeg har forsøgt at beskrive / definere (relativt bredt) længere oppe i dette indlæg. For at vurdere graden af succes i strategien vil jeg nedenfor kigge på de enkelte transfers og vurdere dem med en karakter (jeg er nok skadet af at arbejde indenfor uddannelsessystemet) ud fra hvad FCM som klub har fået ud af at hente disse spillere, både individuelt for hver enkelt spiller og, derigennem, denne specifikke transferstrategi som helhed via et karaktergennemsnit.

Martin Pusic [10] på trods af diverse problemer han også bragte med sig grundet sin særegne personlighed, mener jeg overordnet at han som inkøbt spiller var en ret stor succes for FCM. Selvom han senere røg af holdet, var han især i den første tid i klubben rigtig vigtig som målscorer i forhold til at sikre det første mesterskab. At en transfer til udlandet glibbede trækker selvfølgelig noget ned, men omvendt fik vi vel ca. halvdelen igen igennem den specielle transfer til FCK. Alt i alt en pæn succes, som dog manglede det sidste. Derfor et 10-tal for denne transfer.

Jonas Borring [10] Han blev jo reelt hentet gratis (byttehandel med Marcos Urena) og han udfyldte en vigtig rolle med hele 15 assists og dertil 5 mål som rutineret kantspiller igennem halvanden sæson. Ikke nogen kæmpesucces I form af et salg, men han var bestemt særdeles værdifuld for klubben spillemæssigt, bortset fra den sidste del af hans sidste halvsæson i klubben grundet Thorups systemskifte. Da han jo reelt blev hentet gratis, vurderer jeg også denne transfer til et 10-tal.

Janus Drachmann [7] Selvom han ikke spillemæssigt løftede holdet til nye højder, mener jeg at han som spiller var en relativt fin success for FCM, fordi han (og MDH) var med til at få bragt noget af den manglede fight, gejst og vindervilje tilbage på holdet som manglede i perioden op til, at de tre SønderjyskE folk kom til klubben. At man samtidig formåede at få solgt ham til OB med et lille profit trækker også en smule op, alt i alt et 7-tal for den transfer.

Simon Kroon [00] selvom han passede fint ind i strategien som en profil fra et mindre hold, slog han som bekendt på ingen måde til i FCM og det på trods af at han var den dyre af de tre spillere fra SønderjyskE. Han bidrog vel reelt med nul og nix spille(kvalitets)mæssigt og udgør derfor klart en dumpet transfer. Kun det forhold, at man fik reddet nogen af pengene hjem ved et salg trækker en lidt op og redder denne transfer fra af opnå den negative karakter, derfor må det blive brillerne. Karakteren lander på 00.

Marc Dal Hende [10] har gjort det rigtig fint for klubben i hans formentligt snart svundne FCM-tid. Han har bestemt ikke været noget teknisk vidunder på banen, men han har været garant for FCM-DNA i form af stor fandenivoldskhed og så har han leveret et imponerende antal mål og assists. Idet han stadig er at finde i klubben kan denne transfer selvfølgelig ikke konkluderes endegyldigt og størrelsen på salget kan trække op. Jeg vurderer den til en 10’er, da der trods alt også har været nogle spillemæssige udsving til tider, ligesom jeg ikke forventer en voldsomt høj salgspris.

Michael Falkesgaard [7] blev vel hentet til klubben fordi man så ham som et stort, men ganske uheldigt målmandstalent med det rette potentiale. Udover at udfylde sin rolle som reserve fik han ikke bidraget med noget nævneværdigt i hans korte tid, men til gengæld var han gratis og man fik endda et salg ud af ham. Det er vel fornuftigt nok, så det må blive en 7’er.

Jesper Hansen [10] er blandt de dyrere transfers indenfor kategorien, men han er også bare den for tiden bedste, danske målmand i Superligaen og han har generelt set gjort det rigtig godt som klar førstemålmand. Det meget lille videresalgspotentiale og idt udsving i form af nogle større drops hist og her trækker ham dog ned på en 10’er for mig. I og med at han stadig er at finde i klubben kan den endelige evaluering dog selvfølgelig nå at ændre sig såvel positivt som negativt.

Bubacarr Sanneh [12] repræsenterer en fuldstændig vanvittig og helt fantastisk transfercase, når man ser på indkøbsprisen vs. hvad vi fik for ham ved salget til Anderlecht. Deruodver bidrog han jo rigtig, rigtig godt på banen i hans dog meget korte FCM-tid. Kort og godt: en aldeles fremragende transfer, og dermed et klokkeklart 12-tal.

Simon Okusun [7] gjorde det rigtig fint helt i starten af sidste sæson, da han netop var kommet til klubben. At han løb ind i en skade, og derfor ikke fik meget spilletid resten af sæsonen, kan man ikke klandre ham for, omvendt var der ikke meget spilletid for transferkronerne i den skadesfri forårssæson for ham. At han har udvist et stigende niveau i sæsonoptakten og har spillet sig ind på holdet her i den nye sæson indikerer dog, at han er på vej mod at blive en succes alligevel, så vi må lande på en forløbelig, men indtilg videre meget usikker 7’er for mig at se.

Sammy Skytte [02] imponerede ikke under sit lejeophold i Horsens, hvor han vel ikke rigtig for alvor fik spillet sig ind på holdet. Det er skuffende, men omvendt er han ung endnu og det kan stadig nå at blive en fin transfercase med lidt mere held og dygtighed i Norge. Den spilletid han trods alt fik på superliganiveau sikrer en netop bestået karakter, som dog sandsynligvis enten vil stige lidt eller falde under dumpegrænsen med tiden.

Søren Reese [4] gjorde det omvendt rigtig fornuftig for Horsens indtil han blev skadet. Han var vel blandt deres klart bedste i sidste sæson. Rigtig eget afhænger af hvad der sker herfra (bliver han udlejet og i så fald hvortil eller får han måske chancen som back-up), og jeg er noget usikker på om han reelt kan blive en profil for en topklub i Superligaen med tiden, så vi lander indtil videre på en meget usikker 4’er, tænker jeg.

Lægger man tallene sammen, så giver det et samlet karaktergennemsnit på 7,2. Trækker man de tre mest transfers med den mest usikre vurdering ud af ligningen (Okusun, Skytte og Reese), så får man et gennemsnit på 8,5 for de tilbageværende 8 spillere. Med andre ord mener jeg egentlig at FCM gjort det ganske godt med denne type transfers, selvom det på ingen måde kan betegnes som værende et fremragende resultat. Derudover, selvom der selvfølgelig er tale om ret subjektive vurderinger (og det kan da også være at jeg er for rundhåndet med mine karakter), vil faktisk også mene, at sandsynligheden for at (mine) karakter ender med at blive højere for de spillere, der stadig er tilknyttet klubben (MDH, Jesper Hansen, Reese, Skytte og Okusun) er større end sandsynligheden for, at deres transferkarakterer vil ende med falde under det jeg p.t. har vurderet.

Jeg synes derfor ikke, at vi nødvendigvis skal være helt så kritiske overfor denne type af transfers, som mange, efter min opfattelse, har givet udtryk for igennem den seneste tid. Mange af spillerne har gjort det ganske godt og har derfor repræsenteret fornuftige transfers. Slutteligt er det dog også en væsentlig pointe, at de – udover lige Sanneh – ikke har bidraget med mange transferkroner til klubben. Dér er der måske nok mere potentiale i akademisterne og andre typer af indkøbte spillere og det er da også en væsentlig pointe ift. debatten om indkøbsspillere vs. akademister. Men jeg er faktisk selv overrasket over hvor positivt jeg samlet har vurderet disse transfers, så jeg håber faktisk at klubben også i fremtiden i nogen grad vil fortsætte ad denne transfervej, naturligvis i samspil med andre transferstrategier.

henker

Indlæg af henker »

Wow for en laang indlæg.. 😂👌👌

Men jeg mener at fcm's indkøb har en del ikke slået sig gennem
. Hvilket er rigtig ærgerlig at spilde penge på..

Jeg håber sandelig at fcm bliver nu mere klogere på scout maskine... Eller er det kun Ove Pedersen vi har som scout? Har vi ikke flere?

Dog synes jeg at fcm begynder at rammer nærmere plet, hvor af Evander, joel og Paulinho passer perfekt til fcm.

Og glæder mig til at se mere til brumaldo og kaba..

THenry

Indlæg af THenry »

Analitico skrev:
23. jul 2019, 23:15
Jeg synes dog det kunne være interessant også at diskutere FCM-transfers på et andet, mere overordnet plan, nemlig de mere generelle transfer- og trupstrategier.
Godt indpark og glimrende indlæg. Jeg har også selv forsøgt at finde tendenser i FCMs strategier efter Benham overtog klubben. Jeg forsøgte på et tidspunkt at sætte begreber på de forskellige transferstrategier, som jeg ser, og har derudover kigget på spillerens motiv for at skifte til os.

De primære rekrutteringsstrategier som jeg lokaliserede er: Akademistrategi (spillere hentet fra eget akademi), potentialestrategi (spillere der ikke er indkøbt direkte til start 11, men har potentiale for at blive startere og solgt til udlandet over tid), Peak-Age Strategi (Spillere i en alder, hvor de topper i karrieren, typisk spillere der bliver købt direkte til start 11) og Lottokuponstrategien (Spillere der bliver købt og omgående lejet ud er altid en lottokupon i min terminologi).

Hvis vi kigger på årsagerne til, at spillerne skifter til FCM, så er det overvejende mønstre for de spillere fra Superligaen, som du har fokus på dit indlæg, at de har et ønske om at træde et skridt op til en bedre klub.

Vi henter mange Peak Age-spillere i udlandet, der skal forstærke vores start 11'er, og det er ret ofte spillere, der mangler spilletid i større klubber, der gør, at vi kan hente dem. I enkelte tilfælde kan der være "personlige årsager", der motiver skiftet (Kian Hansen fra Nantes til FCM og VDV fra Betis til FCM).

Endelig kan vi tilbyde en indgang til europæisk fodbold for spillere, der spiller udenfor Europa. Det kan typisk gøre os interessant for unge lovende spillere med stort potentiale. Vores brasilianere er naturligvis oplagt at nævne i denne kontekst.

Det sidste, jeg har kigget på, er den rolle, som jeg forventede spillere var tiltænkt, da han skiftede. Jeg mener, at den forventning, som man kunne have til spilleren på købstidspunktet også har en betydning (en af flere faktorer, der bør indgå i vurderingen), når vi skal evaluere på, om de er/var en succes eller ej.

Jeg kan se, at jeg på købstidspunktet har gradet Pusic og Jesper Hansen som starter/profil, mens Borring, MDH, Drachmann, Kroon, Sanneh, Okosun og George er kategoriseret som rotationsspiller. Reese og Skytte er ikke medtaget, da de omgående blev udlejet.

Sanneh var en voldsom case. Så ham ikke som en spiller, der var købt direkte til start 11, men i løbet af et halvt år greb han chancen, udfoldede potentialet og blev solgt dyrt på meget kort tid, mens Kroon aldrig realiserede sit potentiale hos os.

Jeg synes det er for tidligt at vurdere på, om Reese, Skytte eller Okosun bliver en succes eller ej, men alle de andre er enten fortid eller snart (MDH og George?), så det er relevant at kigge på dem, der helt sikkert ikke er her mere.

Enig. Sanneh er et rent 12-tal. Det kan ikke gøres bedre.
Enig. Kroon er klart dumpet. Måske han endda skulle en karakter lavere?
Enig. Drachmann vil jeg også give 7. En vigtig squad player, der fik en del minutter i mesterskabssæsonen og vigtig for omklædningsrummet.
Borring vil jeg nok give et 7-tal. Synes ikke han fortjener en højere karakter end Janus.
Enig. Falkesgaard udfyldte sin rolle som reservekeeper, og vi tjente vist ligefrem penge på ham, så 7-tallet lyder fair, men han er svær at grade.
Enig. Jesper Hansen har været en god målmand for os. Jeg er med på et 10-tallet.
Pusic har jeg det svært med. Han var vigtig i 2. halvdel af 1. mesterskab, og blev superligatopscorer i den sæson. Det gik dog hurtigt ned af bakke, og jeg havde personligt forventet mere fra ham på banen (også set i forhold til købspris og status på købstidspunktet). Selvom vi fik solgt ham til en fornuftig pris til FCK, så synes jeg 10-tallet er klart for højt. Jeg er nok nærmere et sted omkring et 4-tal.
Enig. Et 10-tal til MDH lyder også rimeligt.

Analitico

Indlæg af Analitico »

THenry skrev:
24. jul 2019, 13:59
Godt indpark og glimrende indlæg.
Tak for rosen og responsen på mit indlæg. Dejligt at du giver dit perspektiv på transferstrategierne med. Det håber jeg at andre også vil gøre, enten ift. den transferstratgei jeg selv har skrevet eller med hensyn til en anden type af transferstrategi i FCM.
THenry skrev:
De primære rekrutteringsstrategier som jeg lokaliserede er: Akademistrategi (spillere hentet fra eget akademi), potentialestrategi (spillere der ikke er indkøbt direkte til start 11, men har potentiale for at blive startere og solgt til udlandet over tid), Peak-Age Strategi (Spillere i en alder, hvor de topper i karrieren, typisk spillere der bliver købt direkte til start 11) og Lottokuponstrategien (Spillere der bliver købt og omgående lejet ud er altid en lottokupon i min terminologi).
Gode pointer om andre rekrutteringsstrategier i FCM / en anden måde at inddele spillerindkøbene. I forhold til indkøb af superligaspillere kan man måske lave følgende indeling indenfor din terminologi:

Jesper Hansen + Martin Pusic = Peak-Age Spillere: Du nævner også selv længere nede i dit indlæg, at du anså dem for at være "profilindkøb til startelleveren". At de to befinder sig blandt dyreste indkøb af de hentede superligaspillere understreger vel også dette.

Okusun + MDH + George + Kroon + Sanneh = Potentialespillere: Allesammen ikke længere helt unge spillere, der var profiler for mindre superligaklubber end FCM og som man tænkte ville kunne udvikle sig til ligaprofiler for en topklub over tid.

Skytte + Reese = Lottokupon-spillere: Til en vis grad hører de også med i den førnævnte potentialekategori - Man havde jo ikke hentet dem, hvis man ikke mente de havde et potentiale til at kunne komme til at spille en rolle for FCM eller generere et overskud via et salg. Men idet spillerudviklingsstrategien via udlejning for de to er markant anderledes fra de ovennævnte spillere, der alle blev integreret i truppen, vil de nok høre mere under denne kategori.

Derudover vil jeg mene, at der også eksisterer (mindst) endnu en kategori, som du ikke har nævnt, nemlig en "trupspillerstrategi". Under denne kategori falder, som jeg vurderer det, umiddelbart nedenstående superligatransfers:

Drachmann + Borring + Mikkel Andersen (som jeg glemte i mit tidligere indlæg, men som jo altså blev hentet (tilbage) i Lyngby). En udenlandsk spiller hentet udenfor superligaen, som vel også ville falde indenfor denne kategori kunne være Marcus Halsti.

Michael Falkesgaard falder slutteligt lidt i sin egen, specielle kombinationskategori. Han blev vel på en og samme tide både indkøbt som en trupspiller og en potentialespiller i FCM.
THenry skrev:
Jeg synes det er for tidligt at vurdere på, om Reese, Skytte eller Okosun bliver en succes eller ej, men alle de andre er enten fortid eller snart (MDH og George?), så det er relevant at kigge på dem, der helt sikkert ikke er her mere.
Mestendels enig. Det er også derfor jeg tillige lavede et gennemsnit uden at medtage disse 3 spillere. Pilen peger dog allerede i en retning for alle tre, og som jeg skriver er der tale om en usikker, foreløbelig vurdering, som sandsynligvis vil ændre sig over tid. Det samme gælder i øvrigt for Mayron George, som jeg glemte i min analyse. Som det ser ud med ham lige nu er vi vel tæt på en dumpekarakter alá Simon Kroon, men det kan heldigvis nåes at reddes endnu (selvom jeg har min tvivl efterhånden).
THenry skrev:
Enig. Kroon er klart dumpet. Måske han endda skulle en karakter lavere?
Ja, måske. Jeg overvejede også -3, og vi er ikke ret langt fra denne absolutte bundkarakter for Kroon-transferen, men det faktum at man trods alt fik reddet noget af investeringen hjem trak den for mig lige præcis op på 00. Dog meget langt fra at være en bestået transfer, helt klart.
THenry skrev:
Borring vil jeg nok give et 7-tal. Synes ikke han fortjener en højere karakter end Janus.
Jeg kan til dels godt følge dig, hvis man skal vurdere Borrings præstationer i hans (anden) tid som spiller i FCM. Selvom det selvfølgeligt er internt forbundet med spillerens præstation for klubben, så er det dog selve transferen, der skal vurderes. Ikke "kun" spillerpræstationen. Det mener jeg godt, at man kan skille ad analytisk. Netop det, at man fik vekslet en dyr og usuccesfuld spiller i form af Urena om til et mand, der bidrog direkte til 20 mål på halvanden sæson som kantspiller, mener jeg er rigtig godt gået og derfor en 10'er værdigt. Fik man ikke også et lille beløb alá 0,5-1 milion for ham af Horsens?
THenry skrev:
Pusic har jeg det svært med. Han var vigtig i 2. halvdel af 1. mesterskab, og blev superligatopscorer i den sæson. Det gik dog hurtigt ned af bakke, og jeg havde personligt forventet mere fra ham på banen (også set i forhold til købspris og status på købstidspunktet). Selvom vi fik solgt ham til en fornuftig pris til FCK, så synes jeg 10-tallet er klart for højt. Jeg er nok nærmere et sted omkring et 4-tal.
Her kan jeg nok godt følge dig i at jeg måske har været lidt overpositiv, men et 4-tal er altså for lavt. Vigtigheden af at vi hentede ham og at han bidrog med en solid stak mål i den sidste halvdel af den første mesterskabsæson trækker for mig rigtig meget op. At det ikke blev til et salg til udlandet (var det ikke ret tæt på med Standard Liege eller en anden belgisk topklub?) var vel også mere Pusic' end FCM's skyld, som jeg husker at have læst det. Jeg er dog villig til at gå ned på en 7'er, den manglende udlandstransfer og den virak han også fik skabt i truppen taget i betragtning. Men han bidrog altså med en del mål, og det var vel hovedformålet med at hente ham.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det er en spændende gennemgang, du byder ind med, Analitico. Dog vil jeg sige, at et karaktergennemsnit, hvor alle handler vægtes lige, måske ikke siger så meget om klubbens overordnede niveau af succes på transfermarkedet. Der kan immervæk gå mange Sammy Skytter på én Bubacarr Sanneh.

Analitico

Indlæg af Analitico »

Acebone skrev:
24. jul 2019, 20:40
Det er en spændende gennemgang, du byder ind med, Analitico. Dog vil jeg sige, at et karaktergennemsnit, hvor alle handler vægtes lige, måske ikke siger så meget om klubbens overordnede niveau af succes på transfermarkedet. Der kan immervæk gå mange Sammy Skytter på én Bubacarr Sanneh.
Der må man sige, at du har fuldstændig ret i. Det er en helt central, metodisk pointe, som jeg dog ikke sådan lige kan finde frem til en løsning på. Jeg overvejede at vægte gennemsnittet i forhold til indkøbsprisen, men hvad gær man så lige med en fri transfer for eksempel? Det vil heller ikke tage det økonomiske output info account. Men helt sikkert en super relevant pointe.

Dog synes jeg stadig at min gennemgang indikerer, at vi ikke behøver at være helt så kritiske, som mange har været, overfor problemstillingen med at indkøbte potentiale- og trupspillere, for nu at bruge Thenrys begreber, tager (for megen) spilletid. Mange af dem har, som jeg ser det og det er jo selvfølgelig subjektivt, været fine succeser for klubben.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Kraev siger, på hans instagram, han er udlejet til gil vincete det næste år

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Analitico skrev:
24. jul 2019, 21:00
Acebone skrev:
24. jul 2019, 20:40
Der må man sige, at du har fuldstændig ret i. Det er en helt central, metodisk pointe, som jeg dog ikke sådan lige kan finde frem til en løsning på. Jeg overvejede at vægte gennemsnittet i forhold til indkøbsprisen, men hvad gær man så lige med en fri transfer for eksempel? Det vil heller ikke tage det økonomiske output info account. Men helt sikkert en super relevant pointe.

Dog synes jeg stadig at min gennemgang indikerer, at vi ikke behøver at være helt så kritiske, som mange har været, overfor problemstillingen med at indkøbte potentiale- og trupspillere, for nu at bruge Thenrys begreber, tager (for megen) spilletid. Mange af dem har, som jeg ser det og det er jo selvfølgelig subjektivt, været fine succeser for klubben.
Man kunne måske supplere gennemgangen af de forskellige kategorier med de økonomiske parametre. Så hvis hver kategori af spillere fik et karaktergennemsnit samt en økonomiopgørelse, så kunne man vurdere det op mod hinanden. Fx at lottokuponerne får et gennemsnit på 3 og samlet har kostet 10 mio kr, mens potentiale-spillerne har fået gennemsnittet 7 og samlet har skabt en indtjening på 50 mio kr.

Låst