Du kan skrive ind hvad du vil som følges af emnet..
Velkommen til fcm forum!
Og det flyver desværre fuldstændig hen over hovedet på barnet at ingen herinde gider disse spam agtige ønske-lister, som vi stadig trættes med efter utallige opfordringer om det modsatte.Jesper BW1100 skrev: ↑23. jul 2019, 10:12
Alt transferrelateret er helt okay at nævne. Det være sig både rygter, handler og underbyggede realistiske ønsker. Som nævnt er vi desværre endt med, at denne transfertråd efterhånden ligner et 7-årigt barns ønskeliste til jul...
Han fik en del spilletid i starten, men klubben skiftede træner, som ville noget andet, og havde vist en træls sidste periode i klubben.
Bydkrig er begyndt.. Forhåbentlig holder den Bydkrig længere..henker skrev: ↑23. jul 2019, 12:29https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ske-mestre
Er Claus steinlein bare såå stædig eller er Genk så dumt til at forstå at vi ikke acceptere det under den pris..
Genk gentagne ofte den tal.. 37 mio for Onuachu.. Come on..
Kan godt huske at tranzport fra tyriske klub havde byd på ham 60 mio.. Hvis jeg husker rigtigt, fra sidste jul.. Ærgerligt at steinlein ikke slog til..974 skrev: ↑23. jul 2019, 14:51BT twister jo bare en tidligere udkommet artikel...som der så iøvrigt allerede er linket til herinde...
Fordi 2 klubber byder 5 millioner kr hver især, så er det jo ikke ensbetydende med at går i BUDKRIG
Det kan jo også være at begge klubber siger helt fra!
men lad os håbe at de trods alt kan begynde at byde over hinanden![]()
jeg ser da gerne at vi får over 50 millioner kr for ham, og det kan da måske også nærme sig, og evt med nogle gode tilføjede klausuler
Godt indpark og glimrende indlæg. Jeg har også selv forsøgt at finde tendenser i FCMs strategier efter Benham overtog klubben. Jeg forsøgte på et tidspunkt at sætte begreber på de forskellige transferstrategier, som jeg ser, og har derudover kigget på spillerens motiv for at skifte til os.
Tak for rosen og responsen på mit indlæg. Dejligt at du giver dit perspektiv på transferstrategierne med. Det håber jeg at andre også vil gøre, enten ift. den transferstratgei jeg selv har skrevet eller med hensyn til en anden type af transferstrategi i FCM.
Gode pointer om andre rekrutteringsstrategier i FCM / en anden måde at inddele spillerindkøbene. I forhold til indkøb af superligaspillere kan man måske lave følgende indeling indenfor din terminologi:THenry skrev: ↑24. jul 2019, 13:59De primære rekrutteringsstrategier som jeg lokaliserede er: Akademistrategi (spillere hentet fra eget akademi), potentialestrategi (spillere der ikke er indkøbt direkte til start 11, men har potentiale for at blive startere og solgt til udlandet over tid), Peak-Age Strategi (Spillere i en alder, hvor de topper i karrieren, typisk spillere der bliver købt direkte til start 11) og Lottokuponstrategien (Spillere der bliver købt og omgående lejet ud er altid en lottokupon i min terminologi).
Mestendels enig. Det er også derfor jeg tillige lavede et gennemsnit uden at medtage disse 3 spillere. Pilen peger dog allerede i en retning for alle tre, og som jeg skriver er der tale om en usikker, foreløbelig vurdering, som sandsynligvis vil ændre sig over tid. Det samme gælder i øvrigt for Mayron George, som jeg glemte i min analyse. Som det ser ud med ham lige nu er vi vel tæt på en dumpekarakter alá Simon Kroon, men det kan heldigvis nåes at reddes endnu (selvom jeg har min tvivl efterhånden).
Ja, måske. Jeg overvejede også -3, og vi er ikke ret langt fra denne absolutte bundkarakter for Kroon-transferen, men det faktum at man trods alt fik reddet noget af investeringen hjem trak den for mig lige præcis op på 00. Dog meget langt fra at være en bestået transfer, helt klart.
Jeg kan til dels godt følge dig, hvis man skal vurdere Borrings præstationer i hans (anden) tid som spiller i FCM. Selvom det selvfølgeligt er internt forbundet med spillerens præstation for klubben, så er det dog selve transferen, der skal vurderes. Ikke "kun" spillerpræstationen. Det mener jeg godt, at man kan skille ad analytisk. Netop det, at man fik vekslet en dyr og usuccesfuld spiller i form af Urena om til et mand, der bidrog direkte til 20 mål på halvanden sæson som kantspiller, mener jeg er rigtig godt gået og derfor en 10'er værdigt. Fik man ikke også et lille beløb alá 0,5-1 milion for ham af Horsens?
Her kan jeg nok godt følge dig i at jeg måske har været lidt overpositiv, men et 4-tal er altså for lavt. Vigtigheden af at vi hentede ham og at han bidrog med en solid stak mål i den sidste halvdel af den første mesterskabsæson trækker for mig rigtig meget op. At det ikke blev til et salg til udlandet (var det ikke ret tæt på med Standard Liege eller en anden belgisk topklub?) var vel også mere Pusic' end FCM's skyld, som jeg husker at have læst det. Jeg er dog villig til at gå ned på en 7'er, den manglende udlandstransfer og den virak han også fik skabt i truppen taget i betragtning. Men han bidrog altså med en del mål, og det var vel hovedformålet med at hente ham.THenry skrev: ↑24. jul 2019, 13:59Pusic har jeg det svært med. Han var vigtig i 2. halvdel af 1. mesterskab, og blev superligatopscorer i den sæson. Det gik dog hurtigt ned af bakke, og jeg havde personligt forventet mere fra ham på banen (også set i forhold til købspris og status på købstidspunktet). Selvom vi fik solgt ham til en fornuftig pris til FCK, så synes jeg 10-tallet er klart for højt. Jeg er nok nærmere et sted omkring et 4-tal.
Der må man sige, at du har fuldstændig ret i. Det er en helt central, metodisk pointe, som jeg dog ikke sådan lige kan finde frem til en løsning på. Jeg overvejede at vægte gennemsnittet i forhold til indkøbsprisen, men hvad gær man så lige med en fri transfer for eksempel? Det vil heller ikke tage det økonomiske output info account. Men helt sikkert en super relevant pointe.Acebone skrev: ↑24. jul 2019, 20:40Det er en spændende gennemgang, du byder ind med, Analitico. Dog vil jeg sige, at et karaktergennemsnit, hvor alle handler vægtes lige, måske ikke siger så meget om klubbens overordnede niveau af succes på transfermarkedet. Der kan immervæk gå mange Sammy Skytter på én Bubacarr Sanneh.
Man kunne måske supplere gennemgangen af de forskellige kategorier med de økonomiske parametre. Så hvis hver kategori af spillere fik et karaktergennemsnit samt en økonomiopgørelse, så kunne man vurdere det op mod hinanden. Fx at lottokuponerne får et gennemsnit på 3 og samlet har kostet 10 mio kr, mens potentiale-spillerne har fået gennemsnittet 7 og samlet har skabt en indtjening på 50 mio kr.Analitico skrev: ↑24. jul 2019, 21:00Der må man sige, at du har fuldstændig ret i. Det er en helt central, metodisk pointe, som jeg dog ikke sådan lige kan finde frem til en løsning på. Jeg overvejede at vægte gennemsnittet i forhold til indkøbsprisen, men hvad gær man så lige med en fri transfer for eksempel? Det vil heller ikke tage det økonomiske output info account. Men helt sikkert en super relevant pointe.Acebone skrev: ↑24. jul 2019, 20:40Det er en spændende gennemgang, du byder ind med, Analitico. Dog vil jeg sige, at et karaktergennemsnit, hvor alle handler vægtes lige, måske ikke siger så meget om klubbens overordnede niveau af succes på transfermarkedet. Der kan immervæk gå mange Sammy Skytter på én Bubacarr Sanneh.
Dog synes jeg stadig at min gennemgang indikerer, at vi ikke behøver at være helt så kritiske, som mange har været, overfor problemstillingen med at indkøbte potentiale- og trupspillere, for nu at bruge Thenrys begreber, tager (for megen) spilletid. Mange af dem har, som jeg ser det og det er jo selvfølgelig subjektivt, været fine succeser for klubben.