SL R24 FCM-FCN, mandag 04.03.19 kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: SL R24 FCM-FCN, mandag 04.03.19 kl. 19.00

Indlæg af tatoo »

Stoffer skrev:
5. mar 2019, 16:48
Acebone skrev:
5. mar 2019, 14:14
THenry skrev:
5. mar 2019, 10:43
Kurzawa ser i øvrigt spændende ud. God på bolden, lækker venstre fod og ligner en spiller med visioner, der kan spille bolden gennem kæderne. Jeg var vildt med den aflevering, som han lægger til en af Georges store chancer til sidst.
Det er også det øjeblik, der sidder fast hos mig. Han spidder hele FCN med en enkelt aflevering til George og får det til at se så åbenlyst og let ud. Dem ser man altså ikke Marc eller Mads lave.
Jeg ved ikke om det er confirmation bias, men en eller anden delte en scouting rapport over ham (fra hans tid i Polen godt nok) herinde, og den sagde, at han havde en tendens til at søge ind i banen, og sjovt nok synes jeg, at vi så flere eksempler på det. Det var også fra en - usædvanlig for vores normale WB - central position at han slog afleveringen op igennem kæderne til George.

https://vimeo.com/260101940

Dette link viser hvad han kan. Han er meget bevægelig, og synes han nogle gange spiller i højre side eller på midten. Han vil blive en kæmpe gevinst med de afleveringer han slår, hvis vi bare lærer at løbe dybt. Et samarbejde mellem ham og Wikheim ville blive vildt tror jeg.

974

Indlæg af 974 »

Due skrev:
5. mar 2019, 09:19
Øv et resultat igår. Men godt kommet igen. Jeg vil ikke pege fingre af nogen af spillerne igår. (Selvom jeg godt kunne ) Skidt dag for stort set alle.

Men en ting der imponerede mig igår var CC. Aldrig har jeg da set så mange i ASA på en mandag aften mod FCN. Og virkelig god lyd igennem kampen.
Var der lavet noget specielt igår? Eller er det et resultat af den gode fan start på udebane og tiltag for at få flere med?
Fedt hvis vi er ved at tage næste skridt i fan retningen.

Og ingen latterlige bøssesange. Virkelig thumbs up herfra😊
Der er åbenbart noteret latterlige bøssesange på stadion i mandags, og der kommer nok snart til at vanke bøder, hvis det bliver ved!!

"Et par homofobiske episoder inden for den seneste uge udløser nu skærpet opmærksomhed på tendensen fra landets fodbolddommere i Superligaen.

Da OB sidste uge eliminerede Esbjerg fra pokalturneringen måtte vestjydernes målmand, Jeppe Højbjerg, gennem længere perioder lægge øre til 'Jeppe Højbjerg er homo' sunget af en større gruppe af OB-fans lige bag hans mål.

Tilsvarende tilråb boltrede en gruppe meget unge FC Midtjylland-tilskuere sig med, da FC Nordsjælland mandag aften gæstede MCH Arena. Gruppen opholdt sig meget tæt på gæsternes fans og messede 'Alle fra Sjælland er homo' i flere omgange.

Tilråb i samme stil er blevet bemærket flere steder de seneste runder.

Superligaens ordensreglement slår fast 'Racistiske, homofobiske og andre nedsættende eller diskriminerende ytringer er strengt forbudt.'

I lighed med affyring af pyro på tribunen er det op til dommerkvartetten at indberette den type brud efter kampene.

De to episoder fra Odense og Herning er ikke blevet indberettet, men Divisionsforeningen har rettet henvendelse til dommergruppen for at få øget opmærksomhed på tendensen.

Det kan i første omgang udløse bøder, hvis homofobiske tilråb bliver indberettet.

https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... er/7541979

MFKM

Indlæg af MFKM »

Der er dog en væsentlig forskel på en flok små drenge der råber til Nordsjælland fans ved udeafsnittet og sange fra ASA området.

Trusler om bøder kan dog forhåbenligt få selv de sidste der synes sangene er sjove til at stoppe.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

MFKM skrev:
6. mar 2019, 10:10
Trusler om bøder kan dog forhåbenligt få selv de sidste der synes sangene er sjove til at stoppe.
Ligesom med pyro?

MFKM

Indlæg af MFKM »

Kent skrev:
6. mar 2019, 11:09
MFKM skrev:
6. mar 2019, 10:10
Ligesom med pyro?
Jeg tror de fleste ser pyroteknik som noget man ikke vil undvære, trods bøder, hvorimod folks trang til bøssesange er knapt så stærkt.

Selvfølgelig vil der altid være en enkelt idiot, men jeg tror en væsentligt større andel af de stemningsskabende vil tage væsentligt mere afstabd(og dermed dræbe sangene), såfremt det begynder at koste.

Christian

Indlæg af Christian »

Flere af jer skriver at i var imponerede af Kurzawa i kampen mod FCN, men bortset fra den ene stikning til George, som jeg også synes var fantastisk, så lagde jeg altså kun mærke til flere helt håbløse afleveringer fra hans side.
Han er helt ny på holdet og har lige været skadet, så jeg konkluderer ingenting endnu, men jeg har svært ved at se at hans indhop i mandags var en åbenbaring.

Flere af jer udtaler jeg også meget negativt af MDT, som jeg ellers synes gjorde det ret godt og derudover scorede et flot mål. Han har jo heller ikke været vandt til kamptræning her på det sidste, hvilket der også bør tages hensyn til i vurderingen af hans præstation.

I næste kamp ville jeg give MDT chancen fra start igen og så igen sætte Kurzawa ind i de sidste 20-30 minutter, hvis kampen tillader det. Med KA`s kommentar til MDT i Kanal 9`s dokumentar in mente, ville andet også undre mig.

THenry

Indlæg af THenry »

Udover den omtalte aflevering, der er tæt på verdensklasse, og som burde have ført til et mål.

Så har han vel 3-4 ganske fornuftige afleveringer, som jeg lige husker. Han har bl.a. et indlæg helt ude fra kridtstregen i venstre side, hvor han rammer Paul perfekt, men Onuachu vælger den svære løsning med at tæmme bolden i feltet, og den springer fra ham.

Derudover husker jeg en fin tempereret aflevering ned i frimærket. Jeg tror det er til George. Den er leveret med perfekt fart, hvilket står i modsætning til en lignende situation tidligere i samme halvleg, hvor MDT (ikke at jeg skal hænge ham ud, da han ikke gjorde det dårligere end så mange andre) ikke kunne ramme frimærket, og i stedet for nærmest banker bolden ud af stadion.

Jeg husker også, at Kurzawa har en fin fremlægning, hvor han spiller den på førsteberøringen skråt ind i banen til en af vores angribere, der står på kanten af feltet.

Jeg synes generelt han havde et flot indhop, og man kan se, at han er god på bolden og kan aflevere den med den rette temperatur. Jeg synes det så lovende ud, og jeg tror det kan blive godt det her.

Jeg gætter i øvrigt på, at Dal hende og Joel starter mod Hobro, og så får MDT og Kurzawa chancen på de to wingbacks mod Kolding.

Besvar